Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK7] FORD Fiesta 1.6 120 KM Titanium X + pakiet ST

kamiluek - 16 Sty 2018, 16:52
Temat postu: [MK7] FORD Fiesta 1.6 120 KM Titanium X + pakiet ST
1. NICK: kamiluek
2. IMIĘ: Kamil
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Titanium X + Pakiet Sport (ST)
5. ROCZNIK: MK7, 2010
6. SILNIK: 1.6 Ti-VCT 120 KM
7. OPIS AUTA: 66 tyś km, kraj pochodzenia Polska
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- przyciemnione tylne szyby i szyba tylna
- oklejone halogeny na żółte
- przyciemnione tylne lampy
- zaklejone na czarno przednie logo Forda
- oklejona tylna kanapa od strony bagażnika folią z Alcantary (denerwował mnie strasznie widok gołej blachy na zewnątrz)
- czarne felgi 17" od wersji Black Edition z kompletem opon na lato

b. mechaniczne:
- pełny wydech Milltek (Mountune) kolektor, katalizator, tłumik końcowy:
* kolektor MILLTEK MSFD155 28170-09
* katalizator MILLTEK MSFD156 8430
* MILLTEK MSFD157 8431
* tłumik końcowy MILLTEK MSFD158 8432

- sportowy filtr powietrza Pipercross
- spryskiwacze mgłowe z Focusa w miejsce fabrycznych czterosikających dysz
- dodatkowe wygłuszenie podłogi bagażnika i wnęki na koło zapasowe
- oklejona gumowaną folią wygłuszającą tylna ściana bagażnika poniżej progu ( nie mogę patrzeć jak gdzieś jest goła blacha na zewnątrz)

c. audio:
- radio SONY z 6 głośnikami
- sterowanie głosowe - po angielsku

d. inne:

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE

a. wizualne:
- obszycie kierownicy połączeniem skóry*perforowanej i gładkiej - bo to łączenie połowa skóra, połowa plastik to jakaś tragedia, lub podmiana na kierownicę od Fiesty ST
- oryginalny emblemat ST na tylną*klapę
- oryginalne nakładki na pedały aluminiowe

b. mechaniczne:
- wymiana tylnych hamulców z bębnów na tarcze
- sprężyny Eibach'a
- dołożenie wyłącznika ESP od wersji Sport.

c. audio:
- Subwoofer PIONEER TS-WX120A

d. inne
- oryginalne dywaniki welurowe na lato

10. NAPRAWY DO WYKONANIA
- 3 bieg nie wbija się w miejscu w którym powinien, zwłaszcza przechodząc z drugiego biegu trójka zdaje się być przesunięta w kierunku 5 a nie gdy drążek jest w pozycji 0 i do przodu - jakieś sugestie jak sobie z tym poradzić - sprawa załatwiona - koszt 50 zł i 10 minut

- ułamany uchwyt podpórki maski - wymieniony

- wymiana dźwigienki kierunkowskazów bo obecna wydaje dźwięki jakby miała się zaraz rozpaść, być może poczekam aż rzeczywiście się rozpadnie

11. ZDJĘCIA AUTA

modell1 - 16 Sty 2018, 17:34

Czekamy za zdjęciami. Ocenimy :yes:
kamiluek - 1 Lut 2018, 17:20
Temat postu: Zdjęcia poglądowe.
Wrzucam narazie zdjęcia, jak już pisałem takie, które mam od sprzedającego. Kończy mi się zaraz sesja, będzie trochę ferii to może coś cyknę lepszej jakości !








kamiluek - 11 Lut 2018, 23:06

Temat skrzyni rozwiązany - bolączką okazała się być znana niewyregulowana linka przy wybieraku skrzyni biegów - koszt naprawy 50 zł i jakieś 10 minut.

Udało mi się wygrzebać świetne zdjęcia robione przez poprzedniego właściciela Patryka więc pozwolę sobie je wykorzystać i Wam udostępnić. Przy okazji zobaczycie jaki komplet butów ma Fiesta na lato.








kamiluek - 12 Lut 2018, 16:34

Kilka zdjęć wnętrza.









ichevonb - 19 Lut 2018, 14:45

Bardzo ładnie się prezentuje, polecam dodanie tunelu środkowego z polifta z podłokietnikiem to fajnie doda uroku ^^ do wnętrza i koniecznie obniż ją trochę :D z miejsca będzie wyglądać jak wersja "sport" :)
Mam te same felgi czarne na lato R17, lubię ich wygląd :3

kamiluek - 19 Lut 2018, 17:16

ichevonb,

Właśnie myślałem o dodaniu tunelu środkowego z polifta, Eibach pewnie też wjedzie prędzej czy później. Dzisiaj kupiłem filtr Pipercross'a więc na dniach wyczyszczę dolot i założę wkładkę a jak dojdzie przesyłka to podmienię rurę od dolotu na silikonową.

kamiluek - 3 Mar 2018, 12:52

Po dłuższym zastanowieniu i dorwaniu pełnego kompletnego wydechu Milltek'a z obejmami, kolektorem, katalizatorem i tłumikiem końcowym w naprawdę dobrej cenie i stanie zdecydowałem się na zakup. Całość wczoraj rozebrałem i wstępnie wyczyściłem. Teraz resztę oddaje w dobre ręce do GTPerformance. Jak całość wjedzie na samochód to postaram się dorzucić jakiś filmik przed i po wymianie wydechu.



















theanalogs - 12 Mar 2018, 16:08

Fajny zestawik dorwałeś:D Czym czyściłeś, pastą polerska? Bo też mam millteka używanego tylko że cat-back sam i pasuje go trochę przeczyścić. Powinieneś pojechać na hamownie przed i po montażu aby wiedzieć ile koników przybyło:)
kamiluek - 12 Mar 2018, 16:36

theanalogs,
Czyscilem najpierw papierem ściernym o małej gradacji na mokro a na końcu pastą polerską i ściereczką z mikrofibry. Nie miałem mechanicznej polerki wiec całości nie jest perfekcyjna ale jestem zadowolony.

Co do hamowni, bardzo chętnie tylko polećcie coś co mnie nie zrujnuje finansowo w Krakowie 😊

Pozdrawiam.

theanalogs - 12 Mar 2018, 16:52

Jak Kraków to pewnie każdy Ci poleci http://gcstuning.pl/ nie zliczone ilości fordów z hamował i czipował pewnie;) 100 czy 150zł za pomiar to chyba nie jest dużo:)
kamiluek - 24 Mar 2018, 00:21

Witam,

Dzisiaj odebrałem Fiestę po montażu całego wydechu. Pojawił mi się jeden problem. Macie może doświadczenie w przedłużaniu sondy lambda do katalizatora, bo niestety okazała się o jakieś 30 cm za krótka.

P.S.: Po pierwszej jeździe podjąłem decyzję, że będę poprawiał Milltek'a i dołożę tłumik środkowy, bo jest przeraźliwie głośny.

Więcej informacji wkrótce.

modell1 - 26 Mar 2018, 13:23

A jaki masz ostatni tłumik. Przelot czy komora. Ja bym dał do zrobienia środkowy pod auto. RM Motors robi dobrze. I możesz zamówić dokładny wymiar.
kamiluek - 26 Mar 2018, 14:08

modell1,

Model to SFD158 8432
Czy to komora czy przelot tego nie potrafię Ci powiedzieć ale wg mnie na 99% komora. Jest dla mnie w trasie niestety za głośny i będę coś razem z GTPerformance przerabiał a jeśli się nie uda zmniejszyć głośności to wrócę do serii a cały wydech będę miał na sprzedaż w wersji P&P w 100 % z poprawionymi wszelkimi niedoskonałościami które były w momencie zakupu.

PS: nadal szukam pomysłu na przedłużenie sondy lambda !

kamiluek - 5 Kwi 2018, 09:56

Przed samymi świętami założyłem letnie 17", w tym tygodniu jadę z Fiestą ponownie do GTPerformance, będziemy zakładać przepustnicę na jedną z końcówek wydechu. Po przetestowaniu zamknięcia jednej z końcówek pełne zadowolenie. Wydech będzie na życzenie cichy lub głośny. Mam nadzieje, że uda nam się także przedłużyć i podłączyć sondę lambda.

PS: Jak już wszystko będzie działać jak należy obiecuje wrzucić kilka zdjęć jak to wyszło + zdecydowanie podjadę w wolnej chwili na hamownię i zbadam jakie wystąpiły przyrosty mocy względem fabrycznych deklarowanych 120 KM po założeniu nowego wydechu z otwartą i zamkniętą przepustnicą !

theanalogs - 5 Kwi 2018, 15:43

I nagraj jakiś filmik jak to brzmi:)
kamiluek - 5 Kwi 2018, 18:52

theanalogs,

Letnie buty przyodziane, wydech też już na miejscu. Więcej zdjęć w lepszym plenerze + zdjęcia z pod spodu + jakieś nagranie dźwięku wydechu zrobię i zamieszczę jak zamontuję przepustnicę wydechu i będę mógł nagrać odrazu porównanie jak brzmi z otwartą i zamkniętą przepustnicą !












slawomirro - 5 Kwi 2018, 21:37

Ładne felgi :) Bardzo pasują do auta.
theanalogs - 9 Kwi 2018, 17:35

Spoko, fajna czarna:) Przydało by się jeszcze troch zejść na dół z zawiasem i by było ideolo:D
Jan Kos - 6 Sie 2018, 13:58

fajne felgi co to za typ?
theanalogs - 6 Sie 2018, 18:35

To są oryginalne felgi z fiesty mk7
kamiluek - 8 Paź 2018, 22:33

Panowie i Panie

Trochę mnie nie było więc pora zrobić małą aktualizację.

Wiosna przyniosła dokończenie modernizacji wydechu. Wjechał pełny Milltek od kolektora po same końcówki. Dodatkowo dzięki pracy Grzegorza z GTPerformance całość została uzbrojona w przepustnicę podciśnieniową na jednej z końcówek z zaworem do sterowania całością przy kierownicy. Efekt perfekcyjny. W trasie przy zamkniętej przepustnicy wydech pracuje niewiele głośniej od serii. Otwarcie przepustnicy powoduje że wydech nabiera charakteru i potrafi zrobić nawet mały "popcorn" przy zmianie biegów.

Nadszedł lipiec więc trzeba było zająć się ubezpieczeniem, wleciał pełny pakiet OC + AC + szyby.

Również w lipcu przy 71 tyś km Fiesta przeszła pełny serwis z wymianą oleju, filtrów oraz odgrzybianiem klimatyzacji, były też małe problemy z ryglem w kierownicy, który czasami się zacinał i wyrzucał błąd immobilizera więc została wymieniona blokada kolumny kierowniczej wraz z jej zaprogramowaniem w ASO.

Na początku sierpnia ze względu na wyjazd na urlop czarnula trafiła na wieloetapową korektę lakieru z zaprawkami we wszystkich miejscach gdzie było to konieczne (ślad od kamieni na masce i zderzaku przednim). Dostała przy okazji woskowanie Fusso Coat i pełne nawilżenie zewnętrznych plastików. Nie pominąłem też prania całego środka. Za pełny pakiet odświeżenie dziękuję bardzo salonowi Motomorfoza z mojego miasta rodzinnego !

We wrześniu przyszedł czas na badanie techniczne.

Teraz mamy ponad 73 tyś przebiegu, początek roku akademickiego, więc ledwo wychodzę z uczelni ale obiecuje, gdy znajdę chwilę to zrobię kilka fotek zarówno lakieru po korekcie (zdjęcia tego nie oddadzą), jak i tego jak rozwiązaliśmy z GTPerformance wydech.

Ogólnie wrażenia świetne. Świnka skarbonka mocno ucierpiała w ciągu ostatnich kilku miesięcy ale plany się nie kończą ! Chodzą mi po głowie w jeszcze nie ustalonej kolejności:
- obszycie kierownicy prawdziwą porządną skórą z fragmentami perforowanymi
- zmiana zimowych 15" na coś większego (chyba 16") tylko muszę trafić jakąś okazję cenową na cały komplet oryginalnych kół z ładną felgą
- upgrade hamulców - albo porządne tarcze + EBC Green na seryjnych zaciskach albo jak mnie poniesie to upgrade na komplet hamulców z zaciskami od Fiesty ST
- podobają mi się Tow Strapy (te pasy do holowania w samochodach) i tu pojawia się problem, jedyny zestaw jaki znalazłem dedykowany do Mk7 to ten https://www.carenhancemen...le-in-7-colours . Sam Tow Strap nie jest problemem bo jest ich na rynku multum. Nie mogę nigdzie tylko znaleźć tej „przedłużki aby wyjść z obrębu zderzaka na zewnątrz i przykręcić do niej Tow Strap. Oczywiście liczę się z tym, że będę musiał zrobić w zaślepce w grilu dziurę aby móc wyjść tą przedłużką a nie zostawiać zdekompletowanego zderzaka.

Czekam na wszelkie podpowiedzi zarówno w nurtującym mnie temacie Tow Strap'a jak i innych tematów.

kamiluek - 9 Paź 2018, 12:07

Z bardziej błahych ale jednak modyfikacji to w między czasie o czym zapomniałem:
- wymieniłem osłony świateł przeciwmgłowych z chromowanych na czarne - strasznie mnie drażniły te chromy
- zamontowałem też rejestracje bez ramek na taśmę 3M
- ostatnio przepaliła mi się jedna z H7 więc narazie wjechały Osram Night Breaker Laser - zobaczymy jak będzie z żywotnością, jeśli będzie kiepsko to wjadą jakieś porządne markowe LEDy

Gerrah - 9 Paź 2018, 13:59

Daruj sobie ten tow strap. Jak dla mnie wygląda to strasznie tandetnie. Zawsze jak to widzę to myślę "o przezorny wie, że za chwilę będzie musiał iść na hol" - co z resztą często jest połączone ze stanem technicznym auta... Jeśli idzie o LEDy to na brytyjskim forum Fiesty ST, na którym siedzę ostatnio polecali takie. Cena trochę wysoka, ale biorąc pod uwagę, że powinny przetrwać dłużej niż auto to już nie jest taka straszna. Zastanawiam się tylko, czy na pagórkach i wybojach nie będę walić tym po oczach gorzej jak drogowymi. Co do tych Osramów i podobnych +150% itp świecą dobrze lub nawet bardzo dobrze, ale żywotność mają bardzo krótką. Jak przejeździsz na nich do kolejnej wiosny to będę zaskoczony.
Mk8 ST Line - 18 Paź 2018, 15:14

Znajomy znowu założył takie:

https://allegro.pl/zarowki-led-h7-x3-zes-50w-dzien-noc-hom-e8-10r-i7462022547.html

ładnie świecą, mają równe odcięcie i spoko cenę. ponoć są na chipach philipsa, ale kto je tam wie. Ważne że kosztują 1/6 tego co philipsy. A jedne i drugie u nas nie mają homologacji, więc brałbym te tańsze, przynajmniej zostanie na mandat :)

kamiluek - 14 Sty 2019, 18:01

Witam !

Obecnie zbliżam się do 77 tyś km, w między czasie klapy nawiewu zaczęły żyć trochę swoim życiem przy odpalaniu zimnego samochodu ale póki działają i przestają "grzechotać" po sekundzie może dwóch to nie dotykam tego !

Czas biegnie, kilometrów przybywa to i czas na kolejne zmiany. Jakiś czas temu dorwałem w kolorze pełną czarną blendę tylnej klapy bez chromów, wypolerowałem ją i czeka na montaż w ferie. Więc będę miał w najbliższym czasie do sprzedania kompletną blendę chromowaną w kolorze Black Panther z przyciskiem oraz oświetleniem rejestracji.
Ale to mniej zauważalna zmiana, te większe dzisiaj dotarły paczką z prezentami. Podłokietnik i kierownica od wersji ST z Fiesty z 28 tyś przebiegu więc w perfekcyjnym stanie !




Mam pytanie o trzy rady:
1) Jak najlepiej zdjąć poduszkę powietrzną z kierownicy, żeby się przy tym nie narobić jak osioł ?
2) Czy w Fieście przed liftem będę miał do czego podłączyć w tunelu centralnym przy montażu podłokietnika podświetlenie cupholderów czy trzeba ciągnąć zasilanie z oświetlenia Ambiente ?
3) Macie jakieś wskazówki co do demontażu plastików z tylnej klapy aby dostać się do blendy ?

Pozdrawiam !

kamiluek - 14 Mar 2020, 12:25

Minął kolejny rok z Fiestą, na wizyty na forum nie było czasu, ale czas nieco zaktualizować temat.

Fiesta ma już praktycznie 90 tyś przebiegu. Trochę się wydarzyło.
Tuning:
- Chromowana blenda tylnej klapy ustąpiła miejsca całej czarnej - moim zdaniem wygląda o niebo lepiej.
- Kierownica od Fiesty ST jest już na miejscu - sprawdza się doskonale - grubsza, mięsista, o wiele lepiej leży w dłoniach - chyba jedna z najlepszych zmian dotychczas !
- Oryginalny podłokietnik z polifta też jest na miejscu i sprawdza się dosyć dobrze, dzięki temu, że mam daleko odsunięty fotel. Owszem perfekcyjnie byłoby, gdyby był 5 cm bliżej kierownicy ale i tak jest o niebo lepiej niż bez niego.

Usterki:
- Regulacja temperatury nawiewu wyzionęła ducha - okazało się, że padł mechanizm wewnątrz silniczka regulacji klapą temperatury. Koszt nowego silniczka w ASO 500 zł - z racji ceny zamówiłem używany na Allegro, poświęciłem godzinę na wymianę i wszystko jest już w 100 % sprawne.
- Klasyczna przypadłość Forda - przerdzewiały miejsca mocowania ostaniej osłony termicznej wydechu (tłumika końcowego) - zamówiłem prawie nową osłonę z demontażu rozbitego B-Max’a i ją założyłem - ma o jeden więcej otwór montażowy ale pasuje bez problemu

Eksploatacja:
- We wrześniu przy przebiegu 83 tyś km Fiesta przeszła coroczny pełny serwis - Olej Formula F 5W30, komplet filtrów - oleju, powietrza, kabinowy, do tego wymieniłem komplet świec na OEM Forda.
- Osram Night Breaker Laser wytrzymały 15 tyś km i padły. Na tą chwilę są jakieś zwykłe Osramy H7 - zamówię znowu Night Breaker Laser albo jakieś LEDy tym razem - tylko jakie ? HELP
- Dosłownie w tym tygodniu wymieniłem komplet przednich tarcz i klocków oraz przepłukałem i wymieniłem płyn hamulcowy na DOT 5.1. Po przeczytaniu opinii założyłem tarcze TRW (DF6399) i klocki Ferrodo (FDB4179) do tego płyn DOT 5.1 TRW (PFB501) - wg mnie teraz Fiesta hamuje bardzo dobrze i do cywilnej jazdy nie można wymagać niczego więcej. Jedyny mankament, klocki potrafią bardzo delikatnie, ale jednak, zapiszczeć na zimno.

Plany na najbliższy czas:
- Wymiana żarówek na LEDy, tylko zupełnie nie mam pomysłu na jakie lub znowu Night Breaker Laser.
- Raz na jakiś czas pierwsza Sonda Lambda (regulacyjna) płata figle i sporadycznie wyrzuca błąd - chyba jej żywot dobiega końca. Muszę ją wymienić. Jest ktoś z Was w stanie coś podpowiedzieć (rozsądnego cenowo) ?
- Niestety przeciąłem kiedyś nieopatrznie jakimś bagażem folię na oklejonej tylnej kanapie - muszę zamówić folię i okleić od nowa tylną kanapę „alcantarą”
- Chodzi mi od dawna po głowie pomysł, żeby przydymić znaczki przednie/tylne i na kierownicy „Ford”. Macie na to jakiś sposób lub kogoś kto produkuje aftermarketowe znaczki (najlepiej czarno-białe) ?
- Nadal myślę nad zmianą opon z dwóch kompletów lato/zima na komplet wielosezonowych. Tylko patrząc na dostępność i ceny zostaje mi tylko rozmiar 205/45 na R17, wg forum z USA powinno pasować, ale kto ich tam wie :)

kamiluek - 9 Kwi 2020, 19:59

Jakie obecnie mamy realia, każdy wie. W związku z tym nieco więcej czasu pojawiło się w grafiku. Z tej okazji wreszcie znalazłem chwilę aby nagrać w miarę porządnie dźwięk i pracę aktywnego wydechu - o ile tak można nazwać film nagrany iPhonem bez zewnętrznego mikrofonu (niestety przy zamkniętej klapie iPhone łapał lekki przester). Na żywo różnica między otwartym i zamkniętym wydechem jest o wiele, wiele większa - zamknięty brzmi niemal jak seria.
Z góry zaznaczam, lekkie kopcenie wynika ze zbyt bogatej mieszanki spowodowanej dwoma faktami: silnik był praktycznie nie rozgrzany, świeżo po rozruchu, a poza tym pierwsza sonda lambda od kilku dni zaczyna się sypać i rzuca błędne odczyty (zamówiłem już nową).
Zainteresowanym przesyłam link do filmu na YouTube:
https://youtu.be/ipMq0gOZam8
Dla przypomnienia - setup wydechu to zestaw Mountune:
- kolektor Milltek 4-1
- sportowy katalizator Milltek
- tłumik końcowy Milltek
- przepustnica podciśnieniowa założona na lewej końcówce wydechu - robota GTPerformance

Zdrówka !

modell1 - 10 Kwi 2020, 18:50

Najbardziej podobają mi się dzwony z kościoła. :ok:

A tak serio zacnie :brawo:

Matibdg - 22 Cze 2020, 13:10

Witam. Czym te lampy były przyciemniane??
kamiluek - 22 Cze 2020, 13:18

Matibdg napisał/a:
Witam. Czym te lampy były przyciemniane??


Ciemna foli do lamp, nie wiem dokładnie jaka bo to już było zrobione jak kupowałem ją dwa i pół roku temu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group