|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Car Audio i CB - [MK6] 1.4 TDCi - Zmiana radia i check engine
MaxStone - 16 Lis 2017, 21:10 Temat postu: [MK6] 1.4 TDCi - Zmiana radia i check engine Jak w temacie. Radio Sony i wszystko ok, zmiana na JVC i check engine, zmiana na Sony i wraca do normy. Zmiana na Pioneer deh p77 mp i check engine. Co jest?! Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?
slawomirro - 17 Lis 2017, 00:09 Temat postu: Re: Zmiana radia i check engine 1.4 tdci
MaxStone napisał/a: | Jak w temacie. Radio Sony i wszystko ok, zmiana na JVC i check engine, zmiana na Sony i wraca do normy. Zmiana na Pioneer deh p77 mp i check engine. Co jest?! Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie? |
Jakieś błędy DTC komputer pokazuje? Skoro się kontrolka pali coś w pamięci powinno być.
MaxStone - 17 Lis 2017, 12:51
Nie podłączałem jeszcze pierdziochy pod komputer, sprawa wyniknęła kilka dni temu. Z resztą, po wypadku na motocyklu wszystkie pieniądze wpompowuję w naprawę nogi, a radio przełożyłem z citroena, bo fiesta jest większa i łatwiej mi się sprzęgło wciska zmiażdżoną nogą. Myślałem, że może już ktoś miał taki problem i zna rozwiązanie.
Bobofrut - 17 Lis 2017, 15:15
Prawdopodobnie CAN daje znać o sobie o ile w tym modelu występował
slawomirro - 17 Lis 2017, 16:02
Bobofrut napisał/a: | Prawdopodobnie CAN daje znać o sobie o ile w tym modelu występował |
A co ma CAN do radia? Wiele ludzi zmianie sobie radia w autach, w Fieście też i jakby wymiana radia miała takie konsekwencje, już by o tym pisano lata temu.
Bobofrut - 17 Lis 2017, 16:55
No właśnie może mieć i to bardzo dużo. Przykładowo u taty w Golfie Plus przy próbie podmiany radia na produkt Pioneera wywaliło błąd poduszki powietrznej oraz chyba układu ESP. A to że ktoś o tym nie pisze, nie musi się chwalić
slawomirro - 17 Lis 2017, 19:39
Bobofrut napisał/a: | No właśnie może mieć i to bardzo dużo. Przykładowo u taty w Golfie Plus przy próbie podmiany radia na produkt Pioneera wywaliło błąd poduszki powietrznej oraz chyba układu ESP. A to że ktoś o tym nie pisze, nie musi się chwalić |
Ok, zgoda, że są różne auta. Tak samo z oponami, na Ford Club Polska ktoś właśnie pisał, że jak założył w Nissanie jakimś tam opony poza zakresem dozwolonym przez producenta, to komputer auta odmówił dalszej jazdy.
Tyle, że jestem w 100% pewien, że zmiana radia w Fieście jest możliwa i nie prawa powodować usterek elektryki auta. Wystarczy przejściówka iso-ford oraz jeśli sie chce mieć sterowanie na kierownicy to adapter z okablowaniem. Oczywiście też trzeba podłaczyć masę radia (może tu autor wątku o tym zapomniał? (czasem brak masy daje różne dziwne błędy)
Oczywiście jak ktoś ma wersje zegarów, że mu się wyświetlały utwory w komputerz epokładowym, to mu się wyświetlać nie będą, ale to tylko takie jedno ograniczenie.
hydros - 17 Lis 2017, 21:22
Dziś próbowałem przestawić zegar na wyświetlaczu zegarów, no a ze Fiesta kupiona niedawno dla młodego kierowcy to auta nie znam.
Pogrzebałem i eureka - przestawia się po przez radio, więc pewnie ma to jakieś znaczenie jakie radio masz na pokładzie.
slawomirro - 17 Lis 2017, 21:42
hydros napisał/a: | Dziś próbowałem przestawić zegar na wyświetlaczu zegarów, no a ze Fiesta kupiona niedawno dla młodego kierowcy to auta nie znam.
Pogrzebałem i eureka - przestawia się po przez radio, więc pewnie ma to jakieś znaczenie jakie radio masz na pokładzie. |
To zmień zegary i manetkę kierunkowskazów na wersję z komputerem pokładowym.
Tu zmienia się w menu zegarów, żadne radio nie jest potrzebne.
Bobofrut - 17 Lis 2017, 23:59
slawomirro napisał/a: | Bobofrut napisał/a: | No właśnie może mieć i to bardzo dużo. Przykładowo u taty w Golfie Plus przy próbie podmiany radia na produkt Pioneera wywaliło błąd poduszki powietrznej oraz chyba układu ESP. A to że ktoś o tym nie pisze, nie musi się chwalić |
Ok, zgoda, że są różne auta. Tak samo z oponami, na Ford Club Polska ktoś właśnie pisał, że jak założył w Nissanie jakimś tam opony poza zakresem dozwolonym przez producenta, to komputer auta odmówił dalszej jazdy.
Tyle, że jestem w 100% pewien, że zmiana radia w Fieście jest możliwa i nie prawa powodować usterek elektryki auta. Wystarczy przejściówka iso-ford oraz jeśli sie chce mieć sterowanie na kierownicy to adapter z okablowaniem. Oczywiście też trzeba podłaczyć masę radia (może tu autor wątku o tym zapomniał? (czasem brak masy daje różne dziwne błędy)
Oczywiście jak ktoś ma wersje zegarów, że mu się wyświetlały utwory w komputerz epokładowym, to mu się wyświetlać nie będą, ale to tylko takie jedno ograniczenie. |
Dlatego też piszę, jeśli CAN występował, a mógł bo jak pytałem o adapter do manetki, sprzedawca od razu mi powiedział że występują dwa typy. Nie pisałbym że jestem czegoś w stu procentach pewny bazując tylko na swoim samochodzie
Bobofrut - 18 Lis 2017, 00:05
slawomirro napisał/a: | hydros napisał/a: | Dziś próbowałem przestawić zegar na wyświetlaczu zegarów, no a ze Fiesta kupiona niedawno dla młodego kierowcy to auta nie znam.
Pogrzebałem i eureka - przestawia się po przez radio, więc pewnie ma to jakieś znaczenie jakie radio masz na pokładzie. |
To zmień zegary i manetkę kierunkowskazów na wersję z komputerem pokładowym.
Tu zmienia się w menu zegarów, żadne radio nie jest potrzebne. |
Oczywiście że ma - nawet w instrukcji obsługi o tym pisze. A poza tym sama zmiana zegarów nic nie da, nawet może więcej kłopotów narobić - w zegarach znajduje się immobilizer, po drugie o ile mnie pamięć nie myli do obsługi kompa pokładowego jest potrzebny odpowiedni GEM. Niemniej jednak przykład wyżej gdzie kolega opisuje że ustawił zegarek poprzez radio świadczy o tym że tam CAN jest. W takich przypadkach należy zakupić emulator szyny CAN. Wtedy hula wszystko normalnie
slawomirro - 18 Lis 2017, 00:16
Bobofrut napisał/a: | Dlatego też piszę, jeśli CAN występował, a mógł bo jak pytałem o adapter do manetki, sprzedawca od razu mi powiedział że występują dwa typy. |
Tak naprawdę sprawa adaptera sprowadza się do jego zaprogramowania, a podział jest głównie na Fiesty przed i po liftingu. Do Fiest po liftingu pasuje to:
https://centrumaudio.pl/adaptery-do-sterowania-z-kierownicy/2074-interfejs-adapter-do-sterowania-z-kierownicy-ford-c-max-focus-fusion-2004-ctsfo0032.html
Są też i tańsze, ale ten jest akturat sprawdzony (nie u mnie w aucie). Nie robi się też tylko pod Fiestę, tylko ogólnie pod wybrane modele Forda. Są z funkcją CAN, ale jak auto jej nie ma to można podłączać. Gorzej jak by kupić bez CAN do auta które ją ma.
Bobofrut - 18 Lis 2017, 11:49
Niestety mylisz się - nie ma czegoś takiego jak podział na fiestę przed i po lifcie. Taką odpowiedź uzyskałem właśnie w tym sklepie do którego link podajesz. Mam dość blisko do niego i też myślałem że to od rocznika jest uzależnione. Pan sprzedawca szybko wyprowadził mnie z błędu mówiąc, że należy pierwsze co obadać miernikiem czy są podane dwie linie 12V. Także tu dobór jest od tego uzależniony.
slawomirro - 18 Lis 2017, 13:43
Bobofrut napisał/a: | Niestety mylisz się - nie ma czegoś takiego jak podział na fiestę przed i po lifcie. Taką odpowiedź uzyskałem właśnie w tym sklepie do którego link podajesz. Mam dość blisko do niego i też myślałem że to od rocznika jest uzależnione. Pan sprzedawca szybko wyprowadził mnie z błędu mówiąc, że należy pierwsze co obadać miernikiem czy są podane dwie linie 12V. Także tu dobór jest od tego uzależniony. |
To ciekawe co piszesz. Inny sklep, tyle że z Łodzi:
PERFECT, Romanowska 55F hala 10
argumentował rocznikowo podział oferując takie adaptery.
Przydała by się trzecia osoba do dyskusji, bo ja znam jedną wersję, Ty inną i deczko zgłupiałem.
Natomiast wspomniany z linku adapter pomagałem koledze instalować w Fieście 1.4 z 2006r, wersja Trend.
Instalował radyjko Alpine zamiast Ford 6000CD i bezproblemowo sterowanie z kierownicy działa.
|
|