Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - zmiana silnika na 1.6 zetec z escorta

jankelz78 - 31 Paź 2017, 09:19
Temat postu: zmiana silnika na 1.6 zetec z escorta
robił może ktoś coś podobnego?? na oko będzie chyba rzezba z poduchą silnika. Mam całego escortjusza na graty i chciałbym przerzucić serduszko do fieściny

modell1 - 31 Paź 2017, 21:54

Podaruj sobie zeteca z escorta za dużo zabawy. Ja bym szedł w silnik 1,6 16 z Sporta łatwiej i mocniej 103 ps serii
jankelz78 - 1 Lis 2017, 07:29

Wyścigówki z niej nie chcę robić, aby tylko tego klekota z pod maski się pozbyć. Fieściny do wyjazdów na ryby, czasami po drewno i materiały do warsztatu używam. Escorta udało mi się za grosze wyrwać z niedużym przebiegiem i kompletnego. Robiłeś coś podobnego, z czym najwięcej zabawy?? Pytam bo niedługo chciałbym ruszyć z przeróbką. Skrzynia z escorta przypasi?? W fieścince już jest sprzęgło hydro z tym zrąbanym wysprzęglikiem, w escorcie jeszcze na lince, ciekawi mnie czy podejdzie cała skrzynia, czy półosie będą pasowały średnicą i długością. Pytam z ciekawości nijako żeby się przygotować psychicznie, przeróbki blacharskie to żaden problem bo warsztacik prowadzę, chciałem się zorientować czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie. każda porada jest na wagę złota :)
Peedro - 1 Lis 2017, 11:39

To już lepiej tddi ;)
Jaszczur - 1 Lis 2017, 20:05

Półosie i skrzynia mogą zostać te które masz. Nie ma sensu przeszczepiać skrzyni z escorta...
Co złego w wysprzęgliku hydro? Przynajmniej sprzęgło chodzi miękko.

Osadzenie zeteca w fieście to kwestia tylko jednej łapy którą musisz skombinować (ta od strony pasażera w pobliżu kielicha). Reszta to detale jak masz całego escorta z wiązką...

jankelz78 - 1 Lis 2017, 20:12

wiesz może od jakiej wersji ta łapa ma być??
Jaszczur - 1 Lis 2017, 20:32

Futura?
Peedro - 1 Lis 2017, 21:08

Jaszczur, on ma couriera mk5 czyli pod maską jak u ciebie w mk4...
jankelz78 - 1 Lis 2017, 21:43

o tak mam

vegetagt - 1 Lis 2017, 21:49

No, czyli łapa homemade.

Ja jestem ciekaw, jak bardzo nie pasuje mocowanie z mondeo mk1/2, bo tam jest taka śmieszna i duża łapa do silvera z mocowaniem na podluznicy.

Jaszczur - 1 Lis 2017, 22:51

Peedro, aa, no fakt. To łapsko będzie problemem.
vegetagt, ta łapa z mondeo jest gigantyczna, do fiesty to się nie nada...

jankelz78 - 2 Lis 2017, 06:00

Więc wstawię to mocowanie z essiego, między dzwonami mniej więcej ta sama odległość

Jaszczur - 2 Lis 2017, 06:53

Tylko w sumie ciekawi mnie dlaczego pozbywać się klekota na rzecz benzyniarki w aucie, które jest typowym wołem roboczym? Będzie to więcej palić po przeróbce. Prościej by było tego klekota uturbić. ;)
jankelz78 - 2 Lis 2017, 09:06

nienawidzę diesli, działają mi na nerwy. Spalanie nie gra aż takiej roli, windstar pali mi 20/100, ewentualnie może kiedyś lpg,a się wstawi. Swego czasu miałem zajawke żeby v6 od winda wstawić ale żaden rzeczoznawca ani diagnosta ponoć się pod tym nie podpisałby. Winda troszkę mi szkoda do jazdy na co dzień więc latam courierem, próbowałem się przekonać do diesla ale wzbudza we mnie agresje nrmalnie, szczególnie na zimno. Nie wiem skąd ale mam uraz od zawsze
Jaszczur - 2 Lis 2017, 09:28

Jak załadujesz drewnem budę, to benzyniarka będzie się wydawała relatywnie słabsza od tego klekota (zwłaszcza 1.6), i uturbiony 1.8D by w porównaniu do tego 1.6 wręcz śmigał. No ale jeśli używamy argumentów typu "nienawidzę diesli", to dalsza dyskusja na ten temat jest bezcelowa :D
Fakt, 1.8D daje się we znaki zimą, tu się nie ma o co spierać.
Generalnie powodzenia z modem, bo roboty jest sporo. Wiem, bo robiłem w odwrotnym kierunku :D

jankelz78 - 6 Lis 2017, 07:20

Wczoraj o 17ej zacząłem i już siedzi, większość rzeczy pospinana i poskręcana

Jaszczur - 6 Lis 2017, 08:22

Możesz pokazać jak ogarnąłeś łapę silnika?
jankelz78 - 6 Lis 2017, 09:13





Z poduchą silnika nie było najgorzej, odwierciłem mocowanie od essiego i przyspawałem w fieście. Natomiast rzeżba była z poduchą skrzyni, mianowicie skrzynia od fiesty nie pasi pod ten motor ponieważ ma wytłoczke na rozrusznik i na czujnik położenia wału po przeciwnej stronie, więc skrzynia od essiego musiała zostać wykorzystana lecz nie posiada ona mocowań od góry na poduszkę fiestową tylko z tyłu na rogu. w fiestuni niestety nie ma miejsca na poduchę skrzyni od essiego więc wykombinowałem połączenie poduchy od fiesty, essiego i łape homemade z rurek. Siedziałem i myślałem nad rozwiązaniem wczoraj od 5ej rano :)

Jaszczur - 6 Lis 2017, 09:39

Ale przecież położenie rozrusznika nie powinno mieć znaczenia, sporo zeteców jeździ z rozrusznikiem z przodu...
jankelz78 - 6 Lis 2017, 10:14

tja ale czujnik położenaia wału na jakichś wytłoczkach przykręcany, z drugiej strony silnika są inne z tego co wyqkałem, nie jestem specem a nie wiem czy nie zacząłby fisiować w lekko innej pozycji, dwie rurki i przeciwdrganiowa poducha z essiego załatwiły myślę sprawę, linkę sprzęgła z zestawem przeżuci się i będzie działać, W starej skrzyni coś już podchałasowywało i wysprzęglik był na ukończeniu żywota a essi miał wszystko prawie jak nowe





vegetagt - 6 Lis 2017, 10:38

nie no. wszystkie silvery miały tak samo czujnik wału. Niezależnie czy rozruch z przodu czy z tyłu.

Ps, tą łape to dobrze tam przyspawaj, bo już jedna wyrwana była. Nie wiem, czy mk4 i wyzej nei maja tam ciutke cieńszej blachy z powodu braku mocowania :P

jankelz78 - 6 Lis 2017, 16:53

Spoko, akurat na spawaniu się qmam, blachy 20pare lat lecze, ciut gorzej na mechanice :hihihi:
jankelz78 - 15 Lis 2017, 10:39




Pod maską prawie ogarnięte, decha wrzucona, kable na tył jeszcze, mechanizmy szyb na el. z korbotronika i pare pierdółów


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group