Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Czujnik w turbinie - wymiana całej turbiny?

Zaki - 24 Wrz 2017, 09:16
Temat postu: Czujnik w turbinie - wymiana całej turbiny?
Witam. Przezornie chciałbym się dowiedzieć czy to co mi powiedziano w serwisie jest zgodne z prawdą.

Powód serwisowania - komunikat "natychmiast do serwisu" oraz spadek mocy.

próbowałem zaoszczędzić, byłem u 2 speców, nie dali rady zdiagnozować. Pojechałem do Forda.

Diagnoza - podobno zepsuty jest czujnik w turbinie i owy czujnik nie jest osobno. Jest potrzeba wymiany całej turbiny. Do tego uszkodzony jest jakiś kabel. Numery katalogowe tych części to 2008128 i 1767833, Serwis BEMO w poznaniu wycenił to wraz z każdą śrubką, która najwyraźniej musi być nowa na 6 643 zł.

Pytanie do specjalistów - czy coś tu nie śmierdzi?

Dziękuję za opinie

Puff - 24 Wrz 2017, 15:08

2008128 - turbina (regenerowana, nowa za starą) [tu: 6K682]
1767833 - wiązka silnika [tu: 15A522]





Oczywiście, ów czujnik nie występuje osobno, więc chcą wymienić całą turbinę. Polityka "złapałem kapcia, więc wymieniam całe auto" wciąż aktualna :) Oczywiście pewnie czujnik skołują skąd indziej, podmienią, a skasują jak za wymianę turbo na nowe.

Jeśli tenże czujnik klęka, to szukasz czegoś takiego: KLIK

Wiązka też majątku nie kosztuje KLIK

Nie daj się zrobić w ch**a :D

Zaki - 27 Gru 2017, 20:55

Puff! Powiem ci, że wrzuciłem to zapytanie po czym po otrzymaniu odpowiedzi od paru sklepów z uczuciem wkurzenia kosztami na jakiś czas porzuciłem temat. Wróciłem do niego, wpisuję kod kabla i... trafiam na swój stary post i twoją odpowiedź. Wielkie dzięki!

Jeśli się znasz to jeszcze dopytam bo nie rozumiem do końca - czujnik jet zespolony z turbiną ale jednak mogę go kupić osobno? O co chodzi?

Tyle kasy zaoszczędzone... jak to wypali musisz dać się odwdzięczyć jakoś:)

pozdrawiam
Maciej

Puff - 27 Gru 2017, 21:06

Zaki napisał/a:
czujnik jet zespolony z turbiną ale jednak mogę go kupić osobno? O co chodzi?

Standardowa polityka firm motoryzacyjnych (bo to nie wina serwisu) - zrób coś tak, że jak padnie pierdoła, to trzeba kupić cały element albo zmontuj coś z paru części, z których jedna, warta parędziesiąt złotych, się chrzani i stwierdź, że nie da się tego kupić osobno, tylko trzeba cały element, kosztujący np. 2000zł.

W tym konkretnym przypadku jest tak, że część występuje osobno, ale musisz popatrzeć na inne auto / inny silnik. No i przede wszystkim mieć dostęp do katalogu części Forda, żeby wiedzieć, czego szukasz :)

Sprawdź, zobacz. Kupując wysyłkowo masz prawo odesłać część, jeśli nie nosi śladów użytkowania (a jak jest używana, to po prostu nie wolno jej zniszczyć/zerwać plomb), więc w najgorszym wypadku stracisz tyle kasy, ile kosztowała wysyłka.

Zaki - 27 Gru 2017, 21:32

Puff napisał/a:
W tym konkretnym przypadku jest tak, że część występuje osobno, ale musisz popatrzeć na inne auto / inny silnik. No i przede wszystkim mieć dostęp do katalogu części Forda, żeby wiedzieć, czego szukasz :)


Czyli mam na chybił-trafił kupować któryś teoretycznie najbliższy oryginalnemu silnikowi? Pewnie jak pójdę z tym do Forda to już mi tego nie zamontują?

Z serwisami osobna historia stara jak świat. Byłem u 2 Zdzisiów chcąc przyciąć na kosztach żeby zdiagnozowali problem po czym i tak pojechałem do Forda bo tamci nie wiedzieli co jest grane...:)

Puff - 27 Gru 2017, 21:52

Kto mówi o chybił trafił ;) Zobacz jak wygląda i poszukaj identycznego. Albo będzie miał kształt kursora/strzałki, albo będzie okrągły. Podzespoły typu czujniki, jeśli są robione przez zewnętrzny podmiot, w dzisiejszych czasach rzeko kiedy pasują do jednego tylko modelu auta. To by zwiększało drastycznie koszta. A wszyscy szukają oszczędności :)

Diagnoza diagnozą, bez kompa ani rusz. Ale wymiana jednej pierdoły montowanej na śrubę, dwie czy nawet pięć? Co to za filozofia :) Jak dojście jest, to sam sobie to wymienisz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group