Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Zacinający się zawór EGR

DeXteR... - 23 Wrz 2017, 18:57
Temat postu: Zacinający się zawór EGR
Mechanik zdiagnozował w mojej Fieście zacinający się zawór EGR. Co około dwa-trzy dni zapala mi się check engine i po kilku odpaleniach auta gaśnie.

Auto równo trzyma obroty na luzie. Nie kopci. Nie szarpie. Nie odczuwam najmniejszego spadku mocy. Po prostu regularnie zapala mi się check engine i po 4-5 odpaleniach auta gaśnie na ~2 dni... i znów się zapala i od nowa to samo.


Czy Waszym zdaniem można tak jeździć bez obaw o to, że coś w silniku bądź czymkolwiek innym ulegnie uszkodzeniu? Przeszukując internet natknąłem się na skrajnie różne opinie mówiące o tym, że niektórzy jeżdżą tak latami i absolutnie nic się nie dzieje po osoby które twierdzą, że kategorycznie należy wymienić EGR na nowy.


Jakie jest Wasze zdanie bo już sam nie wiem co myśleć a jestem zielony jeśli chodzi o to co mam pod maską. Dopiero się uczę :)

Sytuacja dotyczy Fiesty Mk6 2008r,
1.4 TDCi

Puff - 24 Wrz 2017, 15:42

Żadna wymiana na nowy. Wyciągnąć, wyczyścić, wsadzić z powrotem. W mk6 prawdopodobnie nie można go "wypruć" bez konsekwencji, więc zostaje konserwacja.
DeXteR... - 24 Wrz 2017, 19:45

A zakładając scenariusz, że przeczyszczenie niewiele pomoże i znów zacznie mi się wyświetlać check engine to co polecacie robić dalej? Olać to i jeździć czy ... no właśnie co?
Puff - 24 Wrz 2017, 22:57

To wtedy zależy jaki błąd wyskoczy, na razie nie ma co gdybać na zapas. Z reguły gdy pojawiają się błędy EGR-u, to jego wyczyszczenie skutecznie pomaga na dłuższy czas.
DeXteR... - 25 Wrz 2017, 05:32

Blad jaki wyskakuje jest zawsze ten sam:
"obwód masowego lub objętościowego przepływu powietrza wysoki sygnał wejściowy".

Poprzedni mechanik stwierdzil, ze to blad przeplywki i zebym kupil nawet jakas uzywke. Tak zrobilem ale blad dalej wyskakiwal.