Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Aluminiowe felgi 16" , jakie opony ?

gucio46 - 21 Wrz 2017, 21:16
Temat postu: Aluminiowe felgi 16" , jakie opony ?
Witam
kupiłem alufelgi 16'' do mk7

katalog podaje 195/45/r16
zastanawiam czy mógł bym założyc 195/50/16 lub nawet 195/55/16

Prosze o pomoc

inro - 26 Wrz 2017, 07:15

hej, ja mam profil 45 i na nierównej drodze plomby z zębów wypadają,. więc odradzam :) w przypadku założenia wyższego profilu konieczne będzie przeprogramowanie licznika, żeby nie oszukiwał, taka przyjemność w ASO chyba 200zł z tego, co pamiętam, bo sama miałam ochotę to zrobić :)
Puff - 26 Wrz 2017, 09:06

Pamiętaj, że to też zależy od twardości zawieszenia i własnych preferencji. Jeśli masz seryjny zawias i lać 195/45/16 jest dla Ciebie zbyt twardy, to jadąc na moich 195/50/15 przy gwincie, dostałabyś wstrząśnienia mózgu :D

Poruszę też inną kwestię - przy astronomicznej mocy 68KM, to ja bym zszedł na 185mm i wziął profil 50. 195 to przy tylu koniach przerost formy nad treścią...

gucio46 - 27 Wrz 2017, 10:12

Obecnie mam 195 50 15 na stalowych felgach jeździ się ok ale tak sobie myślę że właśnie zamienię to na 185 60 16
Puff - 27 Wrz 2017, 10:26

Będziesz zbierał zdjęcia ze wszystkich fotoradarów po drodze. Różnica między 195/50/15 a 185/60/15 to blisko 10% (jadąc po jakiejś drodze 90, de facto będziesz jechał prawie 100), a jeśli sztywno nie trzymasz się znaków, to będzie to działało jeszcze niekorzystniej. Plus auto stoi wyżej 3cm, plus koło o większym obwodzie musi się zmieścić we wnęce nadkola - a musisz sobie dodać po 3cm na miarce i sprawdzić czy nic nie będzie darło.
gucio46 - 27 Wrz 2017, 15:19

Przepraszam źle napisałem 195 60 15 wymienię na 185 50 16
Puff - 27 Wrz 2017, 15:58

Lepszy przy tej zmianie byłby profil 55 na tych 16, miałbyś w zasadzie taki sam obwód (różnica <1%). Inaczej będziesz jechał dużo wolniej niż licznik pokazuje.
gucio46 - 27 Wrz 2017, 18:43

Jak taki sam obwód 15cali a 16 to różnica 2.5 cm na obwodzie i jeszcze dać wyższy profil to finalnie wyjdzie z 3cm różnicy. Aby nie iść zbyt w górę dał bym ten sam profil jaki jest teraz czyli 50 i jedyne co się zmieni to 2.5 cm więc na wysokości pójdzie o jakiś dobry 1 cm

A co koła maja wspólnego z licznikiem :fox: przecież prędkość jest zliczana z koronki abs czy nie prawda??

AnonimowyAlkoho - 27 Wrz 2017, 19:35

Fotoradar prędkości z koronki nie zlicza. A większe koło przy tej samej ilości obrotu pokonuje dłuższą drogę, więc sumarycznie jedzie szybciej
Puff - 27 Wrz 2017, 19:44

Nie wiem z czego liczysz obwód, ale tutaj już mylisz obwód ze średnicą.

Pierwsze koło (195/60/15) ma obwód 193,21 cm; drugie (185/50/16) ma 185,79 cm. Odpowiednio 185/55/16 ma 191,61 cm.

A prędkość jest brana z impulsatora wmontowanego w skrzynię biegów, stąd jak wsadzisz zupełnie inne koła niż masz fabrycznie, to jedziesz swoje, a licznik pokazuje swoje.

gucio46 - 27 Wrz 2017, 19:46

czyli jakie te opony zamontowac by nie było róznicy profil 45 ??bo juz nic nie rozumiem
gucio46 - 27 Wrz 2017, 19:51

pierwotne koła mam zamontowane 195 50 15 a nie 195 60 15
A chce zamontowac 16 wiec jakie opony ??

gucio46 - 27 Wrz 2017, 20:38

a wiec tak podaje katalog Rozmiar oryginalny:
195/50 R15
Rozmiary opcjonalne:
195/45 R16
205/40 R17

ja chciałem zastosowac 50 profil na tych 16-stkach by nie stracic komfortu podczas jazdy :)

Puff - 27 Wrz 2017, 21:52

Żeby była mała różnica, to ze 195/50/15 zmieniasz na 185/45/16 (ew. 195/45/16, odchyłki są podobne, 0,5-1%).
Jak zejdziesz z 50 na 45, to dużej różnicy nie odczujesz, stracisz ok. 6mm na wysokości opony (12mm na średnicy całego koła). Tak mała różnica betonu z jazdy nie zrobi. Dużo więcej zdziałasz zmieniając opony (są takie z miękkimi bokami i takie z twardymi - te drugie mogą bardziej dawać po krzyżu przy takim samym profilu)

gucio46 - 27 Wrz 2017, 22:07

185 45 16 nie ma takiego rozmiaru
wiec pozostaje to co nakazuje producent 195 45 16
obawiam sie tylko czy mi ztego auta nie zrobi sie taczka...

Puff - 27 Wrz 2017, 22:09

Nie jeździłeś nigdy taczką :D Wpadnij na zlot w kolejnym roku i siądź z kimś, kto ma utwardzone zawieszenie, to zobaczysz co to znaczy "taczka" ;)
gucio46 - 27 Wrz 2017, 22:43

czyli sugerujesz ze nie bedzie zbyt duzej róznicy miedzy tymi 50 co teraz mam a tymi 45 ktore zamontuje na te 16 ?
Puff - 27 Wrz 2017, 23:01

Prawie żadnej, jak pisałem - 0,5% bądź 1%, czyli tyle, co nic.
wojtekpl - 6 Paź 2017, 20:06

A ja mam 195/50R15 i jak się zużyją (a to już niedługo) wlecą 195/55R15. Różnica nie duża, a na krakowskie dziury będą lepsze, no i wskazania prędkościomierza się nieco urealnią :)
onekdc - 15 Paź 2017, 10:25

Prawde mówiąc na 17" mam 40 profil na 16" powinno być 45 na 15" 50. Zmieniając profil nie wielka różnica będzie i tylko zauważalna przy 100 na godzinę o max 2km/h. A nie ma w fiestach elektronicznych wskaźników prędkości i nie wieżę w to żeby ktoś z was jeździł z dokładnością do kilometra ;-)
Marik4321 - 17 Paź 2017, 13:13

Witam mam podobny problem a właściwie pytanie; opony letnie mam w rozmiarze 205/55 r15 ale dorwałem fajne felgi 17" (szukam opon 215/40 R17). Rozumiem, że nie będzie problemów? Druga sprawa to widzę, że chyba nie ma dostępnego Nokiana WR D4 w tym rozmiarze :/ na czym mi w sumie zależało. Co możecie polecić z zimówek?
PanAdam - 18 Paź 2017, 14:16

A myślałeś np o Pirelli? chociażby SottoZero 2 lub 3. dobra etykieta i niezle osiągi. nie rozumiem prawde mowiac tej fascynacji nokianami...
Marik4321 - 18 Paź 2017, 14:26

PanAdam napisał/a:
A myślałeś np o Pirelli? chociażby SottoZero 2 lub 3. dobra etykieta i niezle osiągi. nie rozumiem prawde mowiac tej fascynacji nokianami...


A czym Nokiany zawinęły? Ja tam byłem zadowolony :) A co do Pirelli to o tych mówimy?
https://www.abmoto.pl/pir...-r17-87h-p72926

Cena w sumie dość... adekwatna do klasy premium

PanAdam - 18 Paź 2017, 14:32

Dokladnie. Tanie nie sa ale moim zdaniem warto
AnonimowyAlkoho - 18 Paź 2017, 17:54

To co było nie tak z tymi Nokianami według Ciebie?
gucio46 - 6 Lut 2018, 15:23

Ja założyłem na 16" 195/45 i wszystko jest cacy :)
elthrai - 29 Lip 2018, 23:43

Obniżam auto sprężynami Eibach Pro-Kit
Fiesta 1.0 (2016) EcoBoost 100KM (planuje chip na okolice 150KM/260Nm)

Zastanawiam się nad kołami, aktualnie mam tylko zimówki po zakupie auta.
Nie wiem które wybrać. Nie bardzo znam się na wielkości kół w stosunku do prędkości max, przyśpieszenia itd. Komfort jest dla mnie jasny.

Zastanawiam się między

    A. 195/50 R16
    B. 205/40 R17
    C. lub ewentualnie 195/45 R16


Wszystkie znajdują się w specyfikacji w instrukcji do samochodu.
Kilka osób przestrzega mnie przed dużym kołem bo strata mocy, przyśpieszenia itd. Ale czy to faktycznie do odczucia?

Co polecacie wybrać i dlaczego? Jak z tym komfortem w przypadku profilu 40-45?

zwardek - 30 Lip 2018, 00:38

Straty mocy nie odczujesz, tym bardziej, że planujesz chipa :devil:
Bardziej chodzi o komfort, ale musi się wypowiedzieć ktoś kto ma mk7

elthrai - 30 Lip 2018, 00:46

To czemu tak mnie tą stratą przyśpieszenia straszą? ;-|

Poza tym czytałem tu na forum coś o przeprogramowywaniu komputera po zmianie wielkości koła (dla większej zmiany niż te 2%).

Puff - 30 Lip 2018, 08:13

elthrai - podstawowe pytanie jest takie, jakie koła masz teraz i jaka jest różnica między tym, co masz na liczniku, a tym co pokazuje GPS :) Wtedy można podyskutować.

10mm szerokości opony różnicy nie zrobi (a to właśnie o to chodzi w pojęciu "duże koło"); jeśli nawet masz różnice w obwodzie koła na poziomie 1-2%, to to jest pomijalnie mało. Natomiast gdybyś zachował obwód koła, ale założył dużo szerszy lać (powiedzmy ze 195 na 225) to byś już odczuł, że auto jakoś tak mniej chętnie się zbiera.

Co do komfortu...
Wysokość boku masz następującą:
195/50/16 - 97mm
195/45-16 - 89mm
205/40-17 - 81mm

Więc tracisz odpowiednio 8 / 16mm. I znów - 8mm jest pomijalnie małe. Przy 16 może być czuć, że jest twardziej, ale jeśli nie założysz opony, która jest znana z twardych boków, to możesz tego nie odczuć.

elthrai - 30 Lip 2018, 09:11

Teraz mam zimówki 175/65 R14, najbardziej zbliżone 195/45 R16.

Oponę jaką chce na 17" to Yokohama Advan Fleva v701, ponoć dość twarda z boku.

Największa zagwozdka jaką mam to 195/50 R16, które ma tutaj największe koło. Większe od aktualnego o 18mm. Mówicie że nadal nie powinienem odczuć większej różnicy nawet przy mocy bazowej 100KM?

Puff - 30 Lip 2018, 09:34

Patrz na obwód koła, nie na wysokość boku opony, bo ta zależy od szerokości gumy i wielkości felgi.

Różnica między 175/65/14 a 195/50/16 to są 3%. To dalej nie jest dużo. Duże różnice to masz 10 i więcej %. Dopuszczalny błąd licznika wynosi zdaje się +5%, więc lacie o tyle większe możesz założyć bez fałszowania odczytów (chyba że da się przeprogramować ECU na nowe lacie, wtedy problem nie istnieje).

Rozbija się tutaj bardziej o to, jak ma się szerokość lacia do mocy. Przy 100 koniach w benzynie z turbo laciek 175 to dolna granica rozsądnego rozmiaru. Jeśli planujesz dłubać w programie, to 205 może być rozsądnym wyborem, bo w dolnej partii obrotów będziesz miał 300+ Niuta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group