Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - Dlaczego nie ma działu technicznego dla nowej Fiesty?

Wojtek Wawa - 4 Sie 2017, 07:45
Temat postu: Dlaczego nie ma działu technicznego dla nowej Fiesty?
Jako niesamowicie podjarany nową Fiestą człowiek, oczekujący na dostarczenie już zadatkowanego egzemplarza, chętnie bym sobie popisał o nowej Fieście.

Rozumiem, że w sumie w ogólnym kształcie to mk7, ale jednak chyba każda blacha plus całe wnętrze są nowe. Trudno to nazwać liftingiem.

Przeczytałem cały internet i niestety nic nie wiem. A to garść moich rozkmin, których nie mam z kim omawiać :(

1. czy 1,0 ecoboost 100 KM (dostosowany do najnowszej normy euro) różni się od tych stosowanych w fieście mk7? Nie ukrywam, że mimo 5 lat gwarancji, od początku wybór silnika podytkowany był legendarną trwałością i podatnością na bezpieczny tunning.
2. czy ktokolwiek po kręceniu 1.0 100 KM miał potem problemy z silnikiem/skrzynią/sprzęgłem?
3. czy jest oficjalny katalog części online Forda, w którym można sobie sprawdzić oznaczenia producenta np skryzni biegów wersji 100 KM i 140 KM? Żeby wiedzieć, czy części się różnią?
W Citroenie/Fiacie/Alfie są systemy online i nie ma wątków na kilka stron, czy turbina się różni zależnie od mocy - odpowiedź jest od razu. Tutaj widzę, że chyba jest inaczej, na forach UK też ludzie się głową, zamiast sprawdzać numery części :(
4. czy tylko st-line mają elektroniczną szperę? Nie dało się mieć autonomicznego parkowania w ST-line (nawet przednie czujniki parkowania są niedostępne), ani nie będą te samochody dostępne wcześniej niż prawie za rok (produkcja rusza dopiero w 2018), stąd zamówione Titanium, choć nie ukrywam, że to legendarne prowadzenie (i bajery) sprawiły, iż zamiast brać przepiękne z zewnątrz Clio, wybór padł na Forda
5. jak z blachami/podwoziem w Fieście mk7? Sprzedawca mocno czarował, jak to Ford od 2007 roku zmienił proces galwanizowania blach, i korozja już nie występuje. Problem w tym, że znajomy kupił poleasingowy, pewny, bezwypadkowy minivan o nazwie s-max, i widziałem jego spód - cały w rdzawym nalocie. Czytałem też na różnych forach, jak ciężko jest walczyć o naprawy gwarancyjne.
6. macie sprawdzonego mistrza zabezpieczeń antykorozyjnych w Warszawie/okolicach? ASO tego nie chce robić. Dotąd jeździłem Alfą 155/fiatem stilo/citroenem c5 mk2 - same samochody kompletnie niepodatne na korozję, nigdy nie myte od spodu. Co robić, by ford nie zgnił, jak liczne egzemplarze widoczne na drogach? Naprawdę chcę go mieć na co najmniej 10 lat, póki Tesle nie będą tanie, a ładowarki na każdym rogu ulicy.
7. kompletnie brak w polskich/angielskich katalogach informacji o różnych systemach. Nie ma też testów na youtube. Np automatyczne wygaszanie długich świateł - czy wykrywa pieszych? Czy w ogóle dobrze działa? Czy automatyczny tempomat gdy nagle samochód na autostradzie przed nami stanie, zacznie hamować? Wg katalogu nie, a to przerażające, bo zamówiłem tempomat z radarem, gdy raz, jadąc na lotnisko w Modlinie, prawie nie skończyłem urlopu zanim się zaczął - wszystkie trzy pasy ekspresówki jechały około 100 kmh, nagle lewy zatrzymał się bez żadnego ostrzeżenia/migania awaryjnymi, a oba prawe jechały niezmiennie. Naprawdę mimo czasu reakcji poniżej sekundy, gdyby nie pobocze, brakłoby mi pół metra. Oczywiście to moja wina, powinno się trzymać odstęp 50 m plus, ale to było może 30 m, nie siedzenie na zderzaku, a do dziś, pół roku później czuję stres myśląc o nim. Stąd pytanie, czy aktywny tempomat tylko póści nogę z gazu i zacznie pikać + przygotuje ukłąd hamulcowy do akcji, czy zacznie hamować, jak inny system, działający do 60 kmh (pre-collision assist).
8. niby mk8 to bardzo głęboka ewolucja, a nie rewolucja, ale czy mk7 miały dużo wtop w okresie wieku dziecięcego? Szokuje ogromna prognozowana utrata wartości w UK w porównaniu z konkurencją w klasie B. Skąd ona wynika? Rdza? Bo 1.0 ecoboost wydaje się być genialnym sinikiem, poza pompą wody w pierwszym roku produkcji nic nie znalazłem.

Jak widać straszna ze mnie gaduła.

Pozdrawiam
W

kuba87 - 4 Sie 2017, 08:16

Na wszystkie twoje pytania, jest jedna odpowiedź- jest to nowy model prawdopodobnie niedawno został wprowadzony do sprzedaży, więc jakiekolwiek informacje o tym aucie dopiero się pojawią. Jeśli chodzi o dział techniczny to najpewniej jesteś pierwszym userem forum który posiada takie auto...
Wojtek Wawa - 4 Sie 2017, 08:33

Kuba87, dzięki za odpowiedź. Niemniej 3/4 moich pytań to mk7 (rdza, awaryjność pierwszego rocznika) bądź ogólnie ford (czy jest katalog części online). Liczę na odpowiedzi :-)
kuba87 - 4 Sie 2017, 08:50

Odnośnie części to możesz sobie np. w katalogu intercarsu sprawdzić
Freeman - 5 Sie 2017, 19:53

Myślę, że założymy dział dla MK8 gdy będzie już kilku userów i będzie sens taki dział zakładać.
Mars - 9 Sie 2017, 17:40

Pkt 5- mam fiestę po lifcie z lutego 2013r. i rdzy jeszcze nie zauważyłem.
maxtron - 13 Sie 2017, 19:38

Witam
Oczekuję na odbiór Mk8 i z ciekawością przeczytałbym o tym modelu wrażeń użytkowników.

slawomirro - 16 Sie 2017, 12:36

maxtron napisał/a:
Witam
Oczekuję na odbiór Mk8 i z ciekawością przeczytałbym o tym modelu wrażeń użytkowników.



Fiesta MK9 albo Fiesta VII :V:

Fiesty MK7 i MK8 (przed i po liftingu) to były Fiesty VI

numeracja Fiest jest popieprzona równo. :głowąwmur:

Bobofrut - 18 Sie 2017, 20:35

Nie jest popieprzona tylko sami użytkownicy namieszali i tyle
Puff - 19 Sie 2017, 11:56

Bobofrut napisał/a:
Nie jest popieprzona tylko sami użytkownicy namieszali i tyle

Przez lata fora w Anglii, gdzie to auto jest niesamowicie popularne, stosowały oznaczenia takie, jak my, tj. "ładniejsze mk4" to było mk5, a nie mk4 FL.

Technicznie to mógłby być FL, ale irytujące było/jest to, że wielu producentów części wpycha to w kategorię mk4, kiedy części do siebie zwyczajnie nie pasują (podpasuj maskę z mk4 do mk5, tak samo błotniki, zderzaki, lampy, niektóre części zawieszenia, itd.). Otwierasz katalog i masz przedział "96-02". I weź sobie szukaj i zgaduj, co będzie pasowało.

Nawet Anglicy zaczęli kombinować nad tym, jakie oznaczenia są poprawne. Nie tak dawno ich wersja Wikipedii została przebudowana i mk5 wpadło pod mk4 jako facelift. Może po to, żeby ujednolicić, może dlatego, że to są dość stare auta (jak na dzisiejsze standardy) i nikogo już taki podział nie obchodzi, a że faceliftów w tych autach jak psów w Rumunii, to najnowszy model musiałby mieć numer... no właśnie... ile? 8? 9? A może 7 FL2?

Bobofrut - 19 Sie 2017, 20:24

Cytat:
mk5 wpadło pod mk4 jako facelift

I nie tylko, bo tak samo zrobili Niemcy, wystarczy niemieckiego ebay przekopać za częściami a można bardzo mocno się zdziwić. Ale apropos - czyż kiedyś właśnie tak nie robiło się faceliftu.
Proszę bardzo, podam przykład Passat B3 i B4 - a oznaczenie kodowe takie samo czyli 35i. Zresztą nawet daleko szukać nie trzeba. Dobrym przykładem jest Ford Sierra

Puff - 20 Sie 2017, 16:40

Faceliftem można nazwać zmianę wyglądu jak między rzeczonym Passatem, ale B5 a B6. Jeśli zmieniają się części, to powinno to być zaznaczone grubą kreską. Możesz teraz się nie zgadzać, ale gdybyś nagle zmienił nazwy działów na forum, to każdy post mówiący o MK5 musiałby być edytowany, aby widniało tam MK4 FL lub coś podobnego. Obecny stan to i tak mniejsze zło niż np. wrzucanie do jednego wora mk7, FL i FL2 (czy jak należałoby to tam nazwać).
Bobofrut - 20 Sie 2017, 20:45

Puff, tyle że między b3 a b4 zaszły bardzo niewielkie zmiany, podobnie jak w przypadku mk4 i mk5. Ale nie o tym. Pewnikiem za jakiś czas ukaże się ktoś z nową Fiestą anno domini 2017 ;)
vegetagt - 20 Sie 2017, 21:22

To co, robimy dział dla mk8? :>
Wojtek Wawa - 22 Sie 2017, 14:05

Termin odbioru w październiku. I Fiesta żony/moja na pewno nie ma wiele wspólnych części z obecną. Choć silniki pozostały prawie identyczne, to skrzynie biegów już nie. Nadwozie i wnętrze chyba też nie ma wspólnej części. W sumie to dziwne, że tak mało zmienili ogólnie, by tak dużo zrobić w szczególe. Pozostaje wierzyć, że to bardziej głęboki lifting, czyli spora bezawaryjność.
Mars - 23 Sie 2017, 00:51

vegetagt napisał/a:
To co, robimy dział dla mk8? :>


Robić, robić peace

W przyszłym roku kupuję drugie auto i to będzie nowa fiesta albo nowe polo. Na tego ostatniego trzeba poczekać, bo jeszcze nie sprzedają. Obecnie mam fiestę z 2013r. i pojeżdża nią żonka. Szukam auta dla siebie i tylko te dwa zostały na placu boju. Czaję się na wersję Vigniale, ale polo kusi. Trzeba będzie zobaczyć na żywo :ok:

szynszyl - 23 Sie 2017, 20:40

dla nowej fiesty dział napraw, to ja nie chce takiej fiesty :P
Wojtek Wawa - 29 Sie 2017, 11:40

szynszyl napisał/a:
dla nowej fiesty dział napraw, to ja nie chce takiej fiesty :P


Akurat z nową Fiestą idzie tyle bajerów, że dział przydać się może, by obczaić wszystkie funkcje :-) Plus właśnie rozmowy, jakie są zmiany techniczne pomiędzy wersją 100 a 140 KM. Jeśli różna jest wyłącznie turbosprężarka, to oznacza, że można bez ryzyka podnieść moc.

szynszyl - 31 Sie 2017, 20:25

do tego nie trzeba działu :P wystarczy telefon do http://www.gcstuning.pl/
Wojtek Wawa - 13 Wrz 2017, 12:53

Gdyby ktoś szukał odpowiedzi na moje pytania, to część sam już ogarnąłem, m.in. dzięki materiałom prasowym forda (katalogi mają mało informacji).

ad 2. skrzynie biegów są identyczne dla wersji 100 i 125 KM, 140 ma zupełnie inne przełożenia
ad 4. wg materiałów prasowych nowa fiesta ma elektroniczną szperę - nie pada słowo każda, ale też nie ma wyróżnienia, że tylko st-line
ad 7. automatyczne hamowanie w mk7 było do 35 kmh, w mk8 jest do 55 kmh. Od 60 kmh w góre pilnuje pasa ruchu. Tempomat adaptacyjny działa bez ograniczeń prędkości. Samochód parkuje sam jednocześnie hamując. Jak przetestuję, dam znać czy to wszystko działa tak pięknie :-)

mskgs - 14 Wrz 2017, 09:52

Jaki jest czas oczekiwania na nową fiestę ? (Z opisu wnioskuję, ze ~3 miesiące ?)
maxtron - 23 Wrz 2017, 08:45

...niestety, dowiedziałem się że odbiór nowej Fiesty przesunięty na początek 2018
tez tak macie?

Mars - 29 Wrz 2017, 18:39

Dogaduję wersję Vignale. Allle są uparci z ceną na 125 KM i 140 KM. O ile na wyposażeniu schodzą z ceny, to na silniku ni chu chu. Dopłata 4 kzł za wersję 125 KM i dodatkowo 2,4 kzł za 140 KM, czyli łącznie trzeba zapłacić 6,4 kzł do wersji 100 KM, żeby mieć 140 KM- PARANOJA. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
mskgs - 2 Paź 2017, 10:33

To ich olej, weź 100KM i jedź gdzie trzeba. :P zrobisz 140KM na pb95 i i tak będzie lepiej jechało niż fabryczne. :)

Btw, czy ktoś z Was coś wie, czy we Fieście będą dostępne reflektory full LED? W jednym teście fiesty była informacja, że na prezentacji tego modelu było o tym wspomniane... Chociaż Ford Polska twierdzi, że nie będzie. Jeden z dealerów, u którego pytałem, też...

Puff - 2 Paź 2017, 10:43

mskgs napisał/a:
To ich olej, weź 100KM i jedź gdzie trzeba. :P zrobisz 140KM na pb95 i i tak będzie lepiej jechało niż fabryczne. :)

Jak wykryją przeróbkę tego typu w trakcie gwarancji, to choćby wał wyszedł bokiem z powodu wady silnika, to możesz zapomnieć o uwzględnieniu tego przez salon. A jeśli będą robić aktualizację oprogramowania silnika (co się przecież zdarza), to chiptuning i tak się "zgubi" w trakcie tego procesu.

mskgs - 2 Paź 2017, 13:14

Jak wykryją. Ludzie mieli wymieniane już np. 1.6 i 2.3 EB na gwarancji mimo zmienionego programu. W praktyce zmiany są nie do wykrycia przez ASO. Oczywiście trzeba się zawsze z jakimś tam ryzykiem liczyć, nikt nie da 100% pewności. Jeżeli chodzi o aktualizacje to też jest taka możliwość, ale jednak rzadko. Kwestia dogadania z tunerem. Na pewno co przegląd nie będą aktualizować programu. :)
Wojtek Wawa - 2 Paź 2017, 18:06

Niestety Fiesta żony przyszła za szybko :-( A zmieniliśmy zaraz po zamówieniu kolor z Race Red na Blue Wave, i zamiast się cieszyć, mamy smuteczek.
To prawda, zamówione dziś samochody będą w marcu, cała produkcja do lutego sprzedana.
Moja/żony Fiesta tutaj:
https://photos.app.goo.gl/ghfc2t0kimG1sEvo2
Odbieramy najwcześniej jutro.

Mars - 6 Paź 2017, 08:51

Gratulacje Wojtek! Szkoda, że nie dało się zmienić koloru na metalik, ale i tak super się prezentuje.
Widzę, że reklamę już zdążyli przykleić hehe.
Ja czekam z zamówieniem na info o cenie za silnik 125 KM. Może da radę coś urwać. Co ciekawe, to do titanium nie można wziąć 140 KM, ale do vignale tak. Ach ta polityka cenowa...

Mars - 6 Paź 2017, 10:16

mskgs napisał/a:
To ich olej, weź 100KM i jedź gdzie trzeba. :P zrobisz 140KM na pb95 i i tak będzie lepiej jechało niż fabryczne. :) ...


Może tak zrobię, bo ceny w salonie porażają.

Wojtek Wawa - 10 Paź 2017, 00:41

Fiesta odebrana. Sprzedawca nie powiedział mi o możliwości sprawdzenia automatycznego parkowania przed podpisaniem odbioru i oczywiście to nie działało. Stracone 5 h i mnóstwo nerwów (nie chcieli cofnąc odbioru, mimo, że fiesta nie wyjechała z terenu salonu, a jedynie z pomieszczenia "odbiór").

Na szczęście opinie googla mówią prawdę - sprzedaż w AutoPlazie na Popularnej w Warszawie to masakra, serwis klasa. Mistrz zmiany ogarnął temat i teraz będą już same miłe rzeczy.

1. kolor jest super, żona za 10 dni oceni, ale uważam, że nawet ładniejszy jest Race Red niż Blue Wave
2. przy 140 kmh jest naprawdę cicho! I piszę to mając również citroena c5, którym w ostatnie 24 h zrobiłem 400 km - mam bezpośrednie porównanie
3. AUTOMATYCZNE PARKOWANIE JEST SUPER. Może nie jestem dobrym kierowcą (choć lubię tory, zakręty, poślizgi...), bo nienawidzę parkować. Zdałem za pierwszym razem i to polonezem, ale nadal tego nienawidzę po 20 latach za kółkiem, w 99% na terenie dużych miast. A Fiesta potrafi parkować na 2 razy w miejsca, w które wjeżdżałbym z 4 razy i tak zaparkował trochę za blisko jednej strony. Działa to perfekcyjnie, ostatnie 2 h jeździłem po Warszawie i parkowałem gdzie popadnie, to na kopertę, to tyłem
4. Nagłośnienie Bang and Olufsen - na początku myślałem "2k jak psu w d..." Potem podpiąłem muzykę na USB w miejsce radia FM. I pomyślałem "przynajmniej nie ma tragedii". A na końcu odkryłem przełączenie "stereo/surround". I musiałem włączyć silnik, bo akumulator zdążył się wyłądować... i tak siedziałem do teraz słuchając muzyki. Wyszedłem z samochodu tylko dlatego, że o 8 oddaję go na konserwację podwozia, a po wczoraj nie jestem wyspany... To nie jest może audio jak moje domowe kolumny zrobione ręcznie przez fachowca, ważące kilkadziesiąt kg (i kosztujące znacznie mniej niż te 2 k, przynajmniej 10 lat temu) podpięte do starego 500W amplitunera yamachy. Ale jest lepiej niż w starej cytrynie c5 z wymienionymi głośnikami. I naprawdę miałęm ogromną przyjemnośc ze słuchania muzyki w fieście.
5. podświetlanie wnętrza nocą, przynajmniej w titanium - wow, naprawdę się nie spodziewałem!
6. tempomat z radarem - WOW WOW WOW, hamuje naprawdę mocno, jest też tryb jazda "na Polaka" - potrafi jechać na zderzaku i przy 140 kmh :-) Do tego tempomat nie wymaga reaktywacji przy zmianie biegów - jak choćby w grupie PSA
7. jakiś genialnych prędkości w apexie, czy braku przechyłów w zakrętach, nie odczuwam. Ale idzie jak po sznurku. Pewnie więcej wrażeń jest w st-line. Tu bardzo płynnie działa ESP - nie da się wyczuć ani pod- ani nadsterowności. W pierwszą noc i mrzawkę nie wyłączałem ESP - żona by mnie zabiła, gdybym coś nabroił :-)
8. nabroić jest łatwo, bo nie odczuwa się prędkości w tym maluchu. Serio. Wyjeżdżam z zabudowanego, wciskam gaz na ekspresówce przy 60 kmh i myślę "to nie jest mój c5 biturbo, o matko ale ślimak". A potem patrzę na licznik i z 60 w kilka chwil jest 120 kmh. Moi rodzice zamówili ten samochód bez tempomatu w wersji bieda+. Obawiam się, że ojciec szybko straci prawo jazdy.
9. lane keeping nie działa, przynajmniej na nowych drogach stolicy i okolicy. Przynajmniej nocą. Sprawdzone wszystkie czułości/tryby
10. silnik ładniej chodził w testówce - poczekam z ostateczną oceną do pierwszego 1000 km. Niech się ułoży. Póki co bywa wibrujący i dziwnie brzmiący - tego na jeździe testowej nie było.
11. jak ktoś wpadnie na pomysł zmiany hydro-c5 (tanio sprzedam super stan) na fiestę to uprzedzam, że jednak komfort jest wyraźnie niższy - ale znów to dziwne, w testówce tego tak nie odczuwałem. Muszę sprawdzić ciśnienia opon.
12. regulacja lędźwiowa dziwnie działa - jakby regulowało się położenie 4 liter, a nie podpierało kręgosłup.


Z ogromną przyjemnością zalałem 98 Dynamic na Lotosie - jak macie jakieś pytania, dawajcie znać.

Jak znajdę czas to przetestuję system awaryjnego hamowania. Chciałem też sprawdzić wykrywanie pieszych, ale kumpel się nie chciał zgodzić skoczyć pod rozpędzoną fiestę ;(

Mistrz serwisu polecił ubrać kartony w kamizelki odblaskowe - taka ciekawostka jak to testuje ASO i jak zrobię to ja :-)

Mars - 10 Paź 2017, 09:26

Czyli ten mistrz zmiany po prostu aktywował to automatyczne parkowanie?
Wojtek Wawa - 10 Paź 2017, 11:04

Nie - na końcu okazało się, że samochód się za bardzo rozładował i po doładowaniu należało skalibrować kierownicę na nowo. Objaw był taki, że system wyrzucał błąd przy wbiciu wstecznego biegu.

Ale pogadałem z kolegą z pracy, który kupił nową fiestę pod moim wpływem. I u niego na tych samych drogach, też nocą, system trzymania pasa ruchu działa. Och kolejna wojna przede mną :-/ Oby też wystarczyła kalibracja.

Wojtek Wawa - 10 Paź 2017, 17:56

Zrobiłem Fieście konserwację Krown.
Plus - producent wie, co robi, dlatego nie trzeba było wiercić by zabezpieczyć profile zamknięte - progi zabezpieczone korkami fabrycznymi.
Inny plus, panom się spodobał, a dookoła fury kolekcjonerskie stały w warsztacie. Jeden powiedział, że nie lubi nowych samochodów, ale ten naprawdę fajny i jak nowy to właśnie taki :-)

Minus - samochód o przebiegu 70 km i miesiąc po wyjeździe z fabryki miał w okolicach mocowania wahacza pierwsze ognisko rdzy! Nieładnie Ford. Podobno fabrycznie nowe Mustangi mają tak samo, wiedzieli gdzie patrzeć.

Dlatego jak kochacie Wasze nowe Fiesty, nie róbcie im tego - zabezpieczcie. Ja za fabrycznie nowy samochód dałem 450 zł. Niestety powinno to się robić co rok, ale moja miłość raczej nie zardzewieje, więc kto wie.

wojtekpl - 10 Paź 2017, 19:51

Patrz, a u mnie nic - co prawda mk7 - nawet wydech czysty; sześćdziesiąt kilka tysięcy pod chmurką. Jedyne, co można by zrobić, to przemalować profilaktycznie bębny. Zardzewiały tylko przycięte śruby mocujące zbiornik lpg, ale to nie fabryka przecież - pozostałe otwory zabezpieczone tak, że nie ma prawa rdzewieć :)
Mars - 12 Paź 2017, 09:50

Już jest dział MK8... Można psuć auta :hahaha:
vegetagt - 12 Paź 2017, 13:00

... czego oczywiście wam nie życze ;)
Mars - 12 Paź 2017, 14:15

To chyba można już dołożyć rok 2017 jako zakończenie produkcji MK7? Czyli: MK7 / 2008-2017.
Maciej87 - 25 Paź 2017, 21:28

Witam kolegów

7 października zamówiłem dla żony nową Fiestę. Razem z żoną wybraliśmy Ecoboosta 100KM. 100KM, dlatego, że w planach mamy zwiększenie mocy w TuneFORCE. Dziś całkiem przypadkowo trafiłem na jakieś zagraniczne forum gdzie przeczytałem, że wersja 125 i 140KM ma nieco inną konstrukcję tzn. jest nieco inna głowica i zawory wydechowe.

Przyznam, że trochę zaniepokoiła mnie ta informacja, bo na chłopski rozum inna głowica i zawory wydechowe = wzmocnione/bardziej wytrzymałe (zwłaszcza przy planach zwiększenia mocy)?

Myślałem, że 100, 125 i 140KM różnią się tylko softem a tu info., że 125 i 140 mają inną głowicę i zawory wydechowe.

Zastanawiam się teraz czy nie zmienić zamówienia z 100KM na 125KM. 140KM nie ma sensu brać, bo z informacji, jakie wyczytałem w necie jest bardzo porównywalna do 125KM i dużej różnicy pomiędzy 125 a 140 niema.

Wojtek Wawa - 26 Paź 2017, 08:19

Maciej87,

możesz wrzucić info/link do Twoich informacji?

Sam pomykam wersją 100 KM i też chcę podnieść w niej moc. Znalazłem nawet, że skrzynia biegów jest identyczna w wersjach 100 i 125 KM, a w mk7 całe silniki były identyczne, poza stopem turbiny (która była niemal identyczna).

Swoje odczucia z pierwszego 1000 km w nowej wypasionej Fieście wrzucę w osobnym poście.

vegetagt - 26 Paź 2017, 11:45

o róznicy w glowie i zaworach w mk7 pisał nawet hekoGCS ;)
mskgs - 26 Paź 2017, 12:17

Wersja 125KM ma też tarcze z tyłu. :D
Wojtek Wawa - 26 Paź 2017, 16:22

Uuu szkoda że nie znalazłem tego wcześniej. A długo szukałem po polsku i angielsku
mskgs - 27 Paź 2017, 18:06

Miałem zmienić Fiestę na Focusa, a zmienię na ... nową Fiestę :D Zamówiona 1.0 125KM Titanium, odbiór luty/marzec 2018. Ciekawe, czy się wyrobią :)
Maciej87 - 29 Paź 2017, 22:59

Pisałem z hekoGCS, który twierdzi, że 125KM od 100KM różni się tylko oprogramowaniem i nie warto płacić Fordowi 4000 tys. zł. za dodatkowe 25KM. Także nie zmieniam zamówienia i zostaję przy 100KM a w przyszłości zwiększy się moc do bezpiecznych wg hekoGCS jak i TuneForce 140KM i około 250Nm.

Co do hamulców tarczowych z tyłu to wg cennika Forda:

Cytat:
Hamulce - tarczowe z przodu i z tyłu
Dla wersji ST-Line standard z wszystkimi silnikami, dla pozostałych wersji standard z silnikami benzynowymi 1.0 EcoBoost: 125 KM i 140 KM oraz z silnikiem wysokoprężnym
1.5TDCi 120 KM

vegetagt - 29 Paź 2017, 23:10

Maciej87, w kontekście mk8? Bo o mk7 pisał co innego :D
Maciej87 - 29 Paź 2017, 23:51

Dokładnie to napisał mi tak:

GCS Tuning napisał/a:
było w pierwszym roczniku produkcji, zaraz potem przestali kombinować i tylko w sofcie jest różnica :)

Wojtek Wawa - 30 Paź 2017, 11:00

To świetna wiadomość. Gdyby to był mój jedyny samochód pewnie jednak bym dopłacił do 125/a nawet 140 KM. Zwyczajnie szkoda, że pięknemu warkotowi silnika powyżej 4000 rpm nie towarzyszy wzrost mocy. Tu pytanie czy czekanie na koniec gwarancji to nie strata 5/7 lat przyjemności. Wysoka cena :-)
Mars - 30 Paź 2017, 21:55

Wgranie softu firmy V-tech ze 100 KM na ok. 130 KM kosztuje 1500zł brutto. Ja poczekam...
Wojtek Wawa - 31 Paź 2017, 12:28

Mars,
są trzy opcje:
1. wgranie softu forda na 125 KM, w zaufaniu powiedział mi ktoś w ASO, że to robią za przysłowiową stówę ogarnięci elektronicy od Fordów. To wg mnie jest najbardziej kuszące - nie narażamy żadnego elementu, jest jedynie "ściągnięcie blokady" od 4500 rpm.
2. Powerbox vtechu - tu mam obiekcje o wytrzymałość zmęczeniową samochodu - skacze moment obrotowy ze 170 na 210+ Nm, moc leci na 150 KM. Można kombinować, wyciągać powerbox na przeglądy i oszukiwać że samochód jest seryjny - dla mnie to oszustwo i odpada. Ale osiągi niesamowite, jak na ordynarnym chipie - widziałem film na youtube ze starej mk7 przed i po, robi wrażenie zejście z 10s do 7 s do 100kmh. Jak piszą na angielskich forach, mk7 wytrzymuje to co najmniej 3 lata (nikomu się nie psuje).
3. to co napisałeś - chip. Sprzedawca twierdził, że ich klient za ich wiedzą wgrał, stracił gwarancję, ale od lat jest mega zadowolony, jeździ z butem w podłodze. Zero awarii. Gdybym był bogaty to bym pewnie tak zrobił. Albo od razu kupił 140 KM Vigniale i miał spokojną głowę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group