Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Urwana antena

motylanoga - 3 Sie 2017, 00:40
Temat postu: Urwana antena
Część. Dopiero po zakupieniu mojej buraczanej strzały dostrzegłem brak anteny na dachu. Nie przejąłem się tym faktem bo wmówiłem sobie, że zapewne ktoś ją wykręcił. Po bliższej analizie okazało się jednak, że temat jest grubszy. Otóż antena jest urwana. I to tak paskudnie, że jej gwint pozostał w obudowie. Tak, jak to widać na zdjęciu.

Jestem jeszcze zielony, stąd moje pierwsze pytanie: czy rzeczywiście w MK7 przed liftem antena jest wkręcana? Jeżeli tak, to jak wykręcić tę urwaną część z obudowy? Tak sobie imaginuję, że może by wywiercić się osiowo wiertłem fi3 np. i spróbować skręcić w otwór śrubę z lewym gwintem? Jakieś pomysły? Trochę mi się nie chce rozbebeszać pół auta, żeby zamontować nową antenę z przewodem.


motylanoga - 3 Sie 2017, 13:04

Dobra, sam sobie chyba odpowiedziałem na pytanie. Otóż z tego co widzę, to antenę nakręca sie na gwint, który wystaje z obudowy domocowanej do dachu, a nie na odwrót. Bo myślałem, że to końcówka anteny jest nagwintowana i wkręca się ją w otwór w mocowaniu, przytwierdzonym z kolei do dachu. O naiwności...

A więc czeka mnie wymiana całego mocowania anteny do dachu. Czy ktoś to już robił w mk7? Co trzeba zdemontować, żeby się dostać do śruby mocującej całe ustrojstwo do dachu?

Pozdrawiam

barcik - 3 Sie 2017, 20:51

Demontujesz lampkę oświetlenia i pod spodem masz śrubę od stopki anteny.
motylanoga - 4 Sie 2017, 13:22

Super, dziękuje za odpowiedź. Wystarczy ją delikatnie podważyć, czy czekają mnie jakieś nieprzyjemne niespodzianki?

Od razu też dopytam - dla jakości dźwięku ważne jest, żeby kupić oryginalną stopkę i antenę, czy może być jakiś zamienniki ze sklepu internetowego?

Pozdrawiam

Michal85 - 4 Sie 2017, 16:18

Zainwestuj w coś takiego:

https://allegro.pl/listing?string=Wykr%C4%99taki%20do%20urwanych%20%C5%9Brub&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-x-colors-aut-1-2-0803