Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - Cewka czy wtryski czy może jeszcze coś innego?

Doberman - 31 Lip 2017, 10:47
Temat postu: Cewka czy wtryski czy może jeszcze coś innego?
Witam, wczoraj wracając z nad wody fiestka zaczęła przerywać. Przerywanie jest powyżej 3tys obrotów. Co to może być? Cewka? Problem z wtryskami?
Kable i świece wymienione 20tys temu na NGK, kolor świecy prawidłowy, czyli mieszanka powinna być ok. Metodą dedukcji jestem na 90% pewny że to cewka ale może coś pominąłem? Jak ją sprawdzić ?
Pacjent : MK5 1.25 16V :)
Bardzo proszę o pomoc :)

modell1 - 31 Lip 2017, 19:47

Szkoda że masz tak daleko. Bysmy zrobili podmiane 😄. Na moje cewka. Wtryski się raczej w tych brykach nie psuja.
Doberman - 31 Lip 2017, 23:13

Też mi się tak wydaje bo coś by było widać po świecy albo po nierównej pracy na wolnych obrotach. Dzisiaj podjechałem do mechanika który okazało się że jest na urlopie i o dziwo wszystko wróciło PRAWIE do normy. Wczoraj jedyne wykonane prace to odłączenie kabli, popsikanie ich "tym czymś do styków" z Bolla.. ale dalej czuć jak delikatnie szarpie ... 😣
Jak sprawdzić cewkę? Może jakieś czujniki?

zwardek - 1 Sie 2017, 07:40

Wieczorem zobaczę czy nie mam cewki na podmianę, bo u siebie wymieniałem na nową (szarpało w trakcie deszczu)
Doberman - 1 Sie 2017, 08:38

Byłoby super :) dziękuję bardzo :)
Bulba - 1 Sie 2017, 14:55

Z serii gdybam sobie...
Jezeli silnik niedomaga powyzej pewnej predkosci obrotowej
to stawialbym na problem z bendzinką. (filtr powietrza na razie odpuscmy)
Nie wiem jaki masz przebieg ale jak u Ciebie z filtrem paliwa ?
Czy szarpie powyzej 3k bez wzgledu na to czy glaskasz pedal czy jest w podlodze ?

Doberman - 1 Sie 2017, 20:07

Przebieg 203tys. Oryginalny na 100%, paliwo z Shella, fuelsave, filtr powietrza wymieniony miesiąc temu razem z kabinowym. Olej z filtrem i filtr paliwa wymieniony jakieś 2 tygodnie temu. Szarpało bez względu na to jak dotykałem gaz, na drugi dzień problem minął, komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Nie jakieś duże ale jednak. Do tego wykryty kolejny błąd, pęknięty wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej, ale nie wiem gdzie jego druga część wchodzi. Chodzi o ten odpowietrznik przy bagnecie do sprawdzania oleju.
vegetagt - 1 Sie 2017, 20:09

przez nieszczelnosć tez mogą zapłony wypadac.
Doberman - 10 Sie 2017, 23:39

Co może być przyczyną zasysania węży odpowietrzenia skrzyni korbowej? Co może być tego skutkiem?

Jak zdiagnozować czy ten zaworek działa prawidłowo? Jest on w ogóle potrzebny? Może wystarczy dać filtr na odmę w tym miejscu i nie będzie problemu. Powietrze cały czas zasysa na wolnych obrotach.
http://www.ford-esklep.pl...26678-FORD/2186

Są jakieś oryginalne zamienniki tych węży dla silnika z airboxem na kolektorze czy trzeba samemu dorobić? Kupiłem jedne widoczne w katalogu, febi, ale nie pasują. Jakiego użyć węża żeby je odbudować? Wąż paliwowy olejoodporny wystarczy czy trzeba silikonowy zbrojony, od -60°C do +260°C, olejoodporny, do 40atm?
Bardzo proszę o pomoc :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group