Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Pompa paliwa Fiesta RST

Mały - 17 Kwi 2017, 19:53
Temat postu: Pompa paliwa Fiesta RST
Witam. Jestem na kupnie pompy paliwa do silnika fiesty rst. Oryginał bardzo drogi i myślałem kupić jakiegoś bosha walbro. Ori z tego co wiem ma ciśnienie 4.2 bara a ta z walbro co patrzyłem ma ciśnienie max 6.2 bara. Zastanawia mnie kilka rzeczy: czy ciśnienie w listwie wtryskowej też bedzie 6.2 bara przy regulatorze ciśnienia paliwa a nie 4.2? Czy wtryskiwacze będą miały większą wydajność wtedy przy mocniejszej pompie paliwa i będą podawały więcej paliwa i moze przylewać za bardzo?
luk-90 - 17 Kwi 2017, 21:48

Skoro masz na listwie regulator 4.2 to jak ma być 6.2? Regulator przepuszcza paliwo powyżej tego ciśnienia, wiec wszystko powyżej jest na zapas. Będziesz chciał sobie kiedyś podnieść wydajność wtryskiwaczy, wymienisz regulator na większy i wtryski też więcej poleją, ot cała filozofia
Mały - 18 Kwi 2017, 09:33

No dobra spoczko zrozumiałem.:-) :fox: a jakos się da sprawdzić jak wydajne są wtryski?:-)
luk-90 - 19 Kwi 2017, 19:54

Tylko na specjalnym do tego stanowisku. Mozesz wysłać je do firmy zajmującej się regeneracją, zrobią testy i będziesz wiedział czy wtryski podają równo i ile paliwa. W teorii biorąc pod uwagę dane katalogowe i ciśnienie na listwie(regulator) możesz sobie wyliczyć do jakiej mocy wtryski wydolą
Mały - 19 Kwi 2017, 20:08

No fajnie by to było wiedziec do jakiej mocy wydola wtryski tylko nie wiem zupełnie jak to policzyć:-)
luk-90 - 19 Kwi 2017, 21:09

Masz dane katalogowe wtrysków i swój regulator?
Mały - 19 Kwi 2017, 21:16

regulator tak, danych nie mam :ups:
luk-90 - 19 Kwi 2017, 21:31

Wybacz, ale skończyły mi się baterie w kryształowej kuli, a fusy z herbaty zlałem do zlewu.
Mały - 19 Kwi 2017, 21:39

ehh... :krzesłemgo: naprawde niektórzy są strasznie wyszczekani na tym forum ;-| skad ja ci miałem wziąć kolego w chwile dane katalogowe wtrysków:/?? ja grzecznie pytam bo nie mam o tym zielonego pojecia a tu sie tak wymądrzaja nooo...;/
Dual - 19 Kwi 2017, 21:46

Podaj numery z wtrysków ;)
Mały - 19 Kwi 2017, 21:53

jak dobrze zczytałem to jest tylko takie cosik 1831/01 :)
luk-90 - 19 Kwi 2017, 21:56

o ile dobrze kojarze to rst miało wtryski boscha i muszą mieć numeru pokroju x xxx xxx xxx
Mały - 19 Kwi 2017, 22:11

więc coś było dłubane bo na wtryskach nie ma nic oprócz tych numerów które poszły wcześniej bo już wcześniej chciałem sprawdzić numery wtryskiwaczy i nic oprócz tego nie było na nich wypisane;/ podeśle zdj wtrysku jutro jak zrobie :|
FiFa - 21 Kwi 2017, 05:23

Śeryjny regulator paliwa chyba też nie jest 4.2bara, nie jest przypadkiem 3bar?!
Mały - 22 Kwi 2017, 17:34

tego nie wiem...;/ nie wiem nawet na pewno czy w katalogu dobrze podane jest ciśnienie pompy FRST to 4.2;/ wie ktoś jakie jest ori ciśnienie popmy paliwa w FRST?
FiFa - 23 Kwi 2017, 22:11

niestety nie wiem, z legend krązacych po forum pompa z RST miała byc bardziej wydajna, i miała miec wieksze cisnienie, ale nie pamietam czy to było potwierdzone info.
vegetagt - 23 Kwi 2017, 22:18

z mcata wynika, ze xr2i 110 koni i rsturbo miało takie same wtryski i regulatory cisnienia paliwa :O Ciekawe, czy tak bylo w rzeczywistosci.
Mały - 23 Kwi 2017, 22:29

Okaże się jutro bede mial od znajomego miernik do ciśnienia paliwa. Sprawdzę jutro jakie ciśnienia ma ta moja pompa paliwa...:-) jesli duzo mniejsze niż w rst to będzie trzeba kupic pompe paliwa :-) ale przeciez i tak jak bede mial mocniejsza pompę paliwa to regulator w tym silniku nie bedzie robil większego ciśnienia na listwie jak ori...hmmm :zalamka:
FiFa - 25 Kwi 2017, 15:22

Regulator nie będzie robił, ale przy za słabej pompie może nie dostarczyć tyle paliwa, a tak przy większej pompie zawsze masz na tyle paliwa dostarczone że jest jeszcze zapas. Widziałem przypadki że zmieniając tylko sama pompę paliwa na wydajniejsza auto lepiej jechało, a regulator był dalej ten sam.

Pociesze Cie tym że mam u siebie oryginalna pompę, 8 wtryskow (chyba 649 cc para) około 240 KM i jak narazie pompa paliwa daje rade :-P

vegetagt - 25 Kwi 2017, 16:17

hm, ale to bardziej problem wydajność l/h przy zadanym ciśnieniu :D
Mały - 26 Kwi 2017, 15:39

"FIFA" masz oryginalna pompę ale z rs turbo? I...jak 8 wtryskow? :rotfl: a jak juz gatka o pompie i regulatorze to znalazłem jeden taki regulator co chce kupic Tylko pierwsze musze wiedziec czy do tego silnika z listwa bez powrotu bedzie taki się nadawał. Nasuwa mi sie pytanie następne jak to podpiąć, gdzie (http://www.sklep.carstuff.pl/regulator-cisnienia-paliwa-uniwersalny-fpr01-blue-p-21169.html) i co z ori regulatorem wtedy? Trzeba to jakos obejść czy odpiac zaslepic? Pompa bedzie napewno nowa bo ta już ledwo zipi :ok:
vegetagt - 26 Kwi 2017, 15:53

http://www.racingforum.pl...showtopic=88760 - według tego, te regulatory po stówce to raczej kicha i normalny sprzęt zaczyna sie od 400+ ;P
Mały - 26 Kwi 2017, 20:03

Dobrze wiedziec zeby nie brac taniochy:-) dzięki. Tylko nie pisze gdzie i jak się montuje taki regulator...chodzi mi na jaki wężyk gdzie...:-)
FiFa - 27 Kwi 2017, 20:48

Mały napisał/a:
FIFA" masz oryginalna pompę ale z rs turbo? I...jak 8 wtryskow? :rotfl:

Nie, posiadam oryginalna pompę z Fiesty 1.6. Tak mam 8 wtryskow, dlatego że mam dwie listwy wtryskowe. :)

Mały - 27 Kwi 2017, 21:16

aha. to rozumie:) a wtryski masz z czego? i ile cc?:)
FiFa - 2 Maj 2017, 05:32

jeden komplet wtysków z escorta rs2000, a drugi z fiat coupe/rovera turbo, w sumie maja chyba cos okoo 650cc
Mały - 2 Maj 2017, 08:56

Yhy. Rozumie majster :yes:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group