Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Przepustnica ST

japan200 - 9 Kwi 2017, 12:17
Temat postu: Przepustnica ST
Witam. Delikatnie faluja mi obroty wiec postanowilem wyjac i przeczyscic przepustnice. Po tym czyszczeniu nie widze roznicy. Czy przepsutnice powinno sie jakos kalibrowac??? Dodam ze po przekreceniu zaplonu wydaje ona takie dziwne dzwieki. Czasami po zgaszeniu samochodu tez je slychac. Raz 10 sekund a czasami nawet z 40s. Niby zadnych bledow nie ma ale zastanawia mnie to delikatne falowanie. Swiece kable i cewke kiedys zmienialem na nowe.
janusdel - 11 Kwi 2017, 17:30

u mnie też faluje czasami przy np. dojeżdżaniu do świateł itp. (na postoju trzyma obroty idealnie) Szukałem co to może być, myłem przepustnicę resetowałem adaptacje i nie doszedłem, widocznie tak musi być :ok:

A to, że wydaje dźwięki po przekręceniu zapłonu to normalne, wtedy się otwiera i silniczek wydaje taki dźwięk. Tak samo po zgaszeniu przez kilkanaście sekund "bzyczy" i później się wyłącza zasilanie.

Jarecki - 11 Kwi 2017, 21:27

Jak te obroty u ciebie falują? Na luzie rusza się wskazówka?
Dźwięk przepustnicy słychać po wyłączeniu silnika tak jak kolega powyżej napisał. Ok 10-20s.
U mnie jest wszystko wymienione i obroty falują lekko przy zatrzymywaniu się i zrzucaniu na luz.

JanuszTomek :) - 13 Kwi 2017, 04:15

Panowie a czy macie seryjny dolot ?
Czy już na stożku bo jeśli tak to raczej jakiś remap by się przydał lub po prosty troszkę pojeździć i komp powinie się sam nauczyć nowego dolotu o ile macie go od niedawna
Bo u mnie po założeniu dolotu k&n też nie trzyma obrotów jak wcześniej ale jakieś dłuższej trasy nie robiłem a gdzieś czytałem o 500-1000 km po modach minimum i u mnie strojenie dopiero będzie więc dam znać jak to się rozwinie :)

janusdel - 13 Kwi 2017, 05:30

No u mnie jest dedykowany K&N. Ale już u poprzedniego właściciela był, a zdarza mu się od początku jak mam fiestę, że obroty zafalują. Poza tym resetowałem adaptacje, więc to raczej nie to.
JanuszTomek :) - 13 Kwi 2017, 06:32

Widzę, że wszyscy mamy ST150 i powiem wam od razu po przeczytaniu kilku wątków na tym forum żebyście zarejestrowali się na [CIACH] ponieważ to bardziej forum przeznaczone dla posiadaczy ST i jest tam sporo ogarniętych ludzi którzy potrafią coś doradzić z autami porobionymi na setki koni :)
Nigdy nie lejcie do ST 5w30 forda jak tutaj zalecają bo panewka obrócona na 100% będzie
Wracając do dolotu to ja miałem serię a k&n kupiłem i mam podobny efekt tz auto nie trzyma obrotów tak jak wcześniej i uważam, że to normalne ponieważ przebudowałeś cały układ dolotowy pod który była układana mapa więc bez remapu się raczej nie obejdzie żeby to dobrze jeździło tym bardziej jak masz dolot zrobiony to ogarnij wydech i spokojnie uzyskasz +10-20 hp nawet zostaw seryjny kolektor tylko rozwierć jego wyjście na większą średnicę a z resztą coś pokombinuj bo sam tłumik końcowy też powinien pomóc
Auto ma potencjał ale info szukaj u angoli bo u nas bardzo słabo ponieważ nawet na [CIACH] mało jest posiadaczy ST150 a w Anglii jest tego w bród i tyle samo informacji na temat modów itp
I koniecznie odizoluj tego k&n od komory silnika bo ja właśnie jestem w trakcie mierzenia wszystkiego i budowania takiego cuda xD więc jak będziecie zainteresowanie efektem końcowym to piszcie na priva lub tutaj ponieważ nawet nałożenie na niego kawałka rury tak żeby go zakryła już bardzo pomoże ponieważ będzie zasysał powietrze znajdujące się niżej a ja mam plan doprowadzić zimny dolot z lewego przeciwmgielnego lub po prostu umieścić tam stożek jak w k&n typhoon ale boję się o brudy które mogły by być zassane więc raczej będę kombinował z doprowadzeniem zimnego powietrza do zestawu k&n 57i


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group