Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK6] Fiesta Sport by Bobofrut

Bobofrut - 26 Mar 2017, 20:35
Temat postu: [MK6] Fiesta Sport by Bobofrut
1. NICK: Bobofrut
2. IMIĘ: Przemek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Sport
5. ROCZNIK: 2007
6. SILNIK: 1.6 TDCi
7. OPIS AUTA:
Autko zakupione pod koniec lutego tego roku a użytkowane przeze mnie od około 2 tygodni. Jestem pod wrażeniem, jeśli chodzi o wyposażenie tego autka

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: brak
c. audio: wymieniona fabryczna jednostka na JVC KD-R971


9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: moooooże kiedyś ori 16-ki
b. mechaniczne: nie planuję
c. audio: dołożenie modułu umożliwiającego sterowanie radiem z manetki przy kierownicy
d. Autko chcę utrzymać jak najbardziej w oryginale


Kilka fotek




lopez16 - 28 Mar 2017, 15:43

Kolejna ładna fiestka ;) Fajnie że chcesz ją utrzymać w oryginalne. Zmieniłbym tylko mieszek na skórzany ;) (zobacz w moim temacie z st-kiem)
Bobofrut - 28 Mar 2017, 19:04

No właśnie ten gumowy mi się podoba :D . W poprzednich samochodach miałem skórzany a teraz to miła odmiana. Bardziej skłaniam się ku opcji kupienia kratki w tylny zderzak, bo jej brak psuje nieco wizualnie auto
slawomirro - 28 Mar 2017, 22:54

Bobofrut napisał/a:
No właśnie ten gumowy mi się podoba :D . W poprzednich samochodach miałem skórzany a teraz to miła odmiana.


Też tak myślałem przez cały rok i właśnie zmieniłem na skórzany.

Bobofrut - 31 Mar 2017, 19:17

slawomirro, może ja kiedyś też do takiej myśli dojdę. Na razie zostaje osłona gumowa


Chyba mi się dobrze wydaje że moje autko jest delikatnie obniżone. Udało mi się ustrzelić foto z holenderską siostrą. Oto ona


Bobofrut - 17 Kwi 2017, 10:30

Mały up - w otatnich dniach na tył wpadły opony Uniroyal Rainsport 3 oraz leci do mnie brakująca kratka zderzaka. Następne w planach jest znalezienie lusterka z pełnym automatem, a że jestem na Zachodzie Europy z tym raczej nie powinno być większego problemu
Bobofrut - 29 Kwi 2017, 19:05

Z nowości - dziś wyleciały przysłony żarówek z lamp. Zdecydowałem się na to dlatego, że jedną połamał poprzedni właściciel i wisiała oparta prawie o żarówkę. Drugim powodem było to że w ostatnim roku produkcji przysłon już nie było. Czekam na zmrok i by zobaczyć na ile zmieniło się świecenie
Bobofrut - 29 Maj 2017, 17:01



Kratka już na miejscu - i od razu wg mnie lepiej

Bobofrut - 14 Cze 2017, 14:05

Trochę się porobiło przy autku :) . Wpadły nowe klocki hamulcowe firmy TRW, naprawiona została przednia szyba, wymieniłem olej oraz filtr powietrza ( olej Ford Formula 5w30 ), wpadło radio CB oraz najważniejszy chyba element układanki czyli ori dolot. Ten ostatni dał chyba najwięcej obecnie, auto zbiera się teraz jak szatan. Zrobiłem tym autkiem od lutego około 10 tysięcy - jedno mogę powiedzieć - jestem mega zadowolony :)
Bobofrut - 13 Lip 2017, 11:59

Mały up w temacie. Z lamp wyleciały diody ze świateł postojowych, bo na prawej lampie robiła się mega dyskoteka. Natomiast udało mi się namierzyć kompletnie nowe prawe lusterko z pełnym sterowaniem elektrycznym za - uwaga - 37 euro. Myślę że na dniach będzie zakupione a za parę tygodni założone
slawomirro - 13 Lip 2017, 20:10

Bobofrut napisał/a:
Mały up w temacie. Z lamp wyleciały diody ze świateł postojowych, bo na prawej lampie robiła się mega dyskoteka. Natomiast udało mi się namierzyć kompletnie nowe prawe lusterko z pełnym sterowaniem elektrycznym za - uwaga - 37 euro. Myślę że na dniach będzie zakupione a za parę tygodni założone


Jeśłi to zamiennik, a po cenie stawiam, że tak, to z własnego doświadczenia wiem, że to nie ma sensu. Ok, działać będzie, ale dźwięk samoskładającego lusterka nie jest przyjemny. Mój zamiennik był słabo nasmarowany w środku. No i to moje miało obudowę do lakierowania. Chciałem przełożyć starą do nowego i okazało się, że otwory montażowe zamiennik ma zupełnie inne i się nie da.
No i poradnik jak rozłożyć luterko zewnętrzne można sobie wsadzić gdzieś, bo zamiennik zupełnie inaczej w środku jest zbudowany.

Bobofrut - 14 Lip 2017, 18:03

Jak lusterko będzie się składać to ja będę na szczęście na zewnątrz więc za bardzo przeszkadzać nie będzie. Co do osłony to się obada jak trzeba będzie kupię farby i pomaluję
Bobofrut - 27 Sie 2017, 13:41

Wypadało by coś napisać - Fiesta jeździ, ma się świetnie parę fotek jak teraz wygląda








Generalnie od lutego zrobiłem autkiem 20 tysięcy kilometrów, średnie spalanie przy spokojnej jeździe to około 4 litrów, przy bardziej dynamicznej 4,6-4,8

Bobofrut - 4 Wrz 2017, 12:10

Witamy z Polski. Średnie spalanie 4.7 litra. Do zrobienia następujące rzeczy - wymiana poduszki tylnej skrzyni biegów oraz poduszka prawa stabilizatora. Poducha skrzyni już zamówiona.
Bobofrut - 25 Paź 2017, 11:55

Powitać - autko tym razem pokonało trasę do Belgii. Okazało się że jednak termostat kuku robił, więc został wymieniony na zamiennik Gatesa. Póki co jak na razie wsio jest ok
Bobofrut - 16 Lis 2017, 15:57

Z nowości - podczas powrotu do Polski na terenie DE koło pasowe zastrajkowało. Na szczęście udało się dojechać na nim do domu. Już wymienione na produkt Contitecha. Natomiast od kilku dni z dołu silnika i tylko co ciekawe z rana wydobywa się dziwny dźwięk, mniej więcej taki jakby ktoś mielił piach. Po rozgrzaniu dźwięk ustępuje. Wczoraj zakupiłem też nowe koła zimowe oraz zamówiłem prawe lusterko składane elektrycznie. Jeśli pogoda pozwoli to może je jeszcze zdążę w Polsce wymienić. A tak na zimóweczkach


Ad@mus - 21 Lis 2017, 19:56

Bobofrut, dodaj jeszcze nowa magistrala i termostat ;)

Mielony piach to może coś na sprężarce od klimy, też tak miałem jak sprzęgiełko padało.

Czekam na opisane powyżej 16" bo raz że lepiej będzie wyglądać, na co liczę, to dwa poprawi się prowadzenie.

Jak tam rozmyślania na powerboxem?

Bobofrut - 22 Lis 2017, 08:55

Tylko magistrala. Wymiana level hard a wszystko dzięki mojemu narwanemu koledze. Póki co okazało się że dźwięki dochodzą z okolic pompy wody i nie ma co się szczypać, tylko wymienić cały rozrząd (auto dziś zaprowadzone do mechanika). Koła to mega ciężki temat, trafić je graniczy z cudem a jeśli już są to cena deko poraża. Jeśli chodzi o powerbox to zobaczymy, jeśli auto nie pójdzie na sprzedaż w przyszłym roku - bo są takie plany - to będziemy nad tym myśleć bardziej intensywnie. A póki co auto wraca w tym tygodniu z powrotem do Belgii
Ad@mus - 22 Lis 2017, 09:22

Eeee tam zmiany... młode auto, fajnie jedzie, mechanicznie ogarniane, mało pali i ma pazura. Jeździł bym.

ps. w Gliwicach są 17" z ST za 850zł.

Bobofrut - 22 Lis 2017, 10:14

Nie chcę 17-tek. Zbyt duży hardcore. Plan jest taki by doprowadzić ją do takiego stanu wizualnego w jakim wyszła z fabryki. A co do sprzedaży - apetyt po prostu rośnie, poza tym w tym roku wyszła nowa generacja Fiesty, więc też wartość Mk6 poleci w dół. Sprzedać, dołożyć trochę siana, i kupić Mk7 Sport - oczywiście z klekotem :ok: pod maską


Edit

Rozrząd wymieniony i cisza. I o to chodziło

Kruku - 23 Lis 2017, 00:09

Te 17 z gliwic są moje 😊 jak by kto pytal
Bobofrut - 23 Lis 2017, 15:01

Nie, nie 17 to za duży hardkor tym bardziej że samochód ma dość sztywno zestrojone zawieszenie. Szukam ori 16-tek Borbeta, ale tak jak już wspominałem, znaleźć je w rozsądnej cenie graniczy z cudem
Ad@mus - 23 Lis 2017, 18:52

Kruku, dawno my sie nie czytali ; ) Siema :D
Kruku - 23 Lis 2017, 22:33

Cześć Panie. Oryginalne 16 że sporta też mam 😀
Bobofrut - 24 Lis 2017, 17:48

No to bardzo dobrze wiedzieć, że kolega ma takowe. Na pewno będziemy się kontaktować. Tymczasem pogoda pozwoliła trochę podziałać zarówno wewnątrz jak i zewnątrz.
:fox:












Bobofrut - 2 Sty 2018, 16:04

Dziś wpadły nowe kratki nawiewu. Nowe używane, bo salon forda w Opolu za jedną zaśpiewał 209 zyla. Mi za 54 udało zdobyć się dwie w idealnym stanie. W planach jest natomiast kupno szpraja i pomalowanie prawej obudowy lusterka. Mam już namierzony ori lakier, tylko zamówić i malować tym bardziej że pogoda na to pozwala

Edyta


Fiesta była dziś na przeglądzie. Przeszła bez najmniejszego zająknięcia. Tak trzymać

Bobofrut - 29 Sty 2018, 19:54

Z nowości - Fiesta profilaktycznie dostała nowy płyn hamulcowy. Poza tym jeździ bezawaryjnie dalej. Udało mi się pobić rekord że zużyciem paliwa. Wg komputera 3.1 na sto kilometrów. Ale we mgłę i w nocy przez las to iście kapeluszowa jazda była
Bobofrut - 7 Lut 2018, 20:46

Ostatnio wpadło do Fiesty ori radio. Wiem, zaraz powiecie że to nie gra ale uprzedzając hejty - brak zegarka jest delikatnie mówiąc drażniący, dwa działa manetka przy kierownicy a oprócz tego radio potrafi samo dostosować poziom głośności oraz ma logikę zapłonu. Na słuchanie MP3 znalazłem rozwiązanie w postaci cyfrowej zmieniarki.
Bobofrut - 23 Lut 2018, 14:34

Mały update. Wpadły nowe lampy

Tutaj stara vs nowa

A tu już obie nówki

slawomirro - 23 Lut 2018, 18:27

Bardzo ładnie z lampami. Jakie oryginalne radio masz? Pytam, bo wiosną (pewnie w maju) będę miał swojego TravelPilota EX na zbyciu za ok 200zł.
Bobofrut - 23 Lut 2018, 19:27

Ford 6000 CD ale kto wie czy nie wpadnie Sony
Bobofrut - 19 Mar 2018, 11:18

No i mam dylemat. Otóż mój brat mieszkający u naszych zachodnich sąsiadów namierzył na tamtejszym eBay nowy komplet Eibach Pro Kit za 75 euraczy. I teraz się zastanawiam - brać czy nie brać. Z jednej strony wizualnie by ładniej wyglądało, natomiast trochę gorzej już z komfortem podróży bo i tak go jest mało na fabrycznym zawiasie. Auto wedle producenta schodzi -30 mm w dół
slawomirro - 19 Mar 2018, 18:52

Zadaj sobie pytanie czy jeździsz po drogach gruntowych, a jeśli tak to jakiej jakości.
I czy parkujesz w mieście na chodniku i musisz wjechać na krawężnik autem?

Bobofrut - 19 Mar 2018, 19:12

slawomirro napisał/a:
Zadaj sobie pytanie czy jeździsz po drogach gruntowych, a jeśli tak to jakiej jakości.
I czy parkujesz w mieście na chodniku i musisz wjechać na krawężnik autem?

Sławku przejedź się S-ką zobaczysz o co mi chodzi -30 mm to nie jest dużo na krawężniki i tak nie wjeżdżam gdyż zderzak S/ST jest niższy niż jego odpowiednik seryjny. Na obecnym zawiasie czuć prawie każdą nierówność. Lanosa miałem opuszczonego o 35 mm w dół i jak najbardziej nadawał się do codziennej jazdy, ale z drugiej strony sam wiesz jakie miał pontonowe zawieszenie, założenie tych sprężyn nie obniżyło znacząco komfortu. Tu już sytuacja jest nieco inna

slawomirro - 19 Mar 2018, 20:21

Bobofrut napisał/a:
Na obecnym zawiasie czuć prawie każdą nierówność. Lanosa miałem opuszczonego o 35 mm w dół i jak najbardziej nadawał się do codziennej jazdy, ale z drugiej strony sam wiesz jakie miał pontonowe zawieszenie, założenie tych sprężyn nie obniżyło znacząco komfortu. Tu już sytuacja jest nieco inna


Do Lanosa to ja miałem wzmacniane sprężyny szwedzkie.
Fiesta sama z siebie dość mało komfortowo nierówności wybiera. Z drugiej strony doskonale trzyma się drogi, niespecjalnie buja, można łuki pokonywać dosyć sporą prędkością. Coś za coś. Myślałem z początku że to coś popsute jest i praktycznie większość zawieszenia wymieniłem :D i tylko niewielką poprawę uzyskałem. :rotfl:
Z tymi drogami gruntowymi, to serio pisałem. Sam chciałem rok temu takie sprężyny mieć, ale zeszłej zimy pojechałem na działkę. Tam jest droga gruntowa, raczej równa. Spadło z 5cm śniegu a już przedni zderzak Fiesty robił za pług śnieżny. I wtedy mi ochota przeszła, bo już wiedziałem, że po obniżeniu o te 3cm to nie dojadę.

Bobofrut - 19 Mar 2018, 20:39

Ja w Lanosie miałem sprężyny H&R jeśli to coś mówi. S-ka jest mega twarda, mało tego to co wyczaiłem w FORSCAN to układ kierowniczy jest fabrycznie ustawiony na sportowe zawieszenie, co pewnie przekłada się na jego reakcję. Po tego typu drogach praktycznie nie jeżdżę bardziej to bym się dziur obawiał bo tych u nas na drogach lokalnym jak w serze szwajcarskim. Ford ogólnie bardzo sztywne zawieszenia robi - był w domu Focus Mk I potem był C-Max w między czasie Fiesta Mk IV Mk VI przed i poliftowa oraz dwie Fiesty Mk VII. Były owszem sztywne ale to co jest w S-ce to jest mega twardo w porównaniu do nich
modell1 - 20 Mar 2018, 12:22

Zakładając ten zestaw s ka będzie nisza o ok 2 cm.
Ja zamontowałem w St ku i jest fajnie. Na moje o niebo lepiej niż seria.

modell1 - 20 Mar 2018, 12:25

Bobofrut napisał/a:
Ford 6000 CD ale kto wie czy nie wpadnie Sony


Polecam Sony o wiele ciekawsze niz cd6000 :jupi:

Bobofrut - 20 Mar 2018, 14:24

modell1 napisał/a:
Zakładając ten zestaw s ka będzie nisza o ok 2 cm.
Ja zamontowałem w St ku i jest fajnie. Na moje o niebo lepiej niż seria.

I o taką informację mi chodziło - serdeczne dzięki

Bobofrut - 4 Kwi 2018, 06:15

Zaniepokojony biciem koła z prawej strony po zmianie setupu na letni udałem się wczoraj do mechanika. Moją diagnozę potwierdził mechanik - przegub wewnętrzny mówi papa. Szybki look na alledrogo i udało mi się znaleźć całą prawą półoś w idealnym stanie za 100 polskich złociszy. Półoś jest już w bagażniku, auto dziś wjedzie na warsztat



EDYTA


Autko odebrane. W zawieszeniu kompletna cisza. W końcu samochód prowadzi się tak jak powinien. Po moim powrocie z trasy będzie mały bonus

Bobofrut - 8 Kwi 2018, 12:09

Z nowości. Idąc tropem naszego kolegi Sławka uaktywniłem sobie parę przydatnych funkcji - i chyba jednak z powrotem JVC wleci bo udało uaktywnić się zegarek na wyświetlaczu w zegarach.
I jeszcze serdeczne dzięki za pomoc koledze dirty.73 za podpowiedzi. Co udało się włączyć - wspomniany wyżej czasomierz oraz chwilowe spalanie, autoryglowanie drzwi, sygnał akustyczny włączonego biegu wstecznego, przez moment miałem także kontrolkę niezapiętych pasów bezpieczeństwa ale tu potrzebowałbym inne zapięcie, możliwość wyłączenia świateł powitalnych, oraz możliwość wyłączenia automatycznego składania lusterek. FFN fajna sprawa, jak widać Rosjanie są mistrzami w pisaniu tego typu oprogramowania

slawomirro - 9 Kwi 2018, 11:31

Bobofrut napisał/a:
FFN fajna sprawa, jak widać Rosjanie są mistrzami w pisaniu tego typu oprogramowania


A Ford mistrzem ukrywania funkcji :rotfl:
Przecież FFN tylko odblokowuje to co Ford wymyślił, ale ostatecznie z jakiś wewnętrznych powodów nie upublicznił.

1 - chwilowe spalanie.
Jak widać menu jest po Polsku, w instrukcji jest opis funkcji, ale serwisy i dealerzy twierdzą,
że czegoś takiego nie było nigdy.

Pytanie dlaczego to jest nieaktywne. Być może powodem jest mała dokładność tych wskazań, być może program jest słabo dopracowany
i dlatego nie był aktywowwany. Samo wskaznanie ma pewien bezwład i nie reaguje na żywo, tylko z ok 0,5s opóźnieniem.
Jak hamujemy silnikiem to spalanie powinno być 0,00 i tyle jest, ale jak jedziemy na luzie, to powinno wynosić przynajmniej 1,00 litra,
a jest 0,00, co jest błędem programu.
Tylko w momencie hamowania przez postojem nnagle komputerek ożywa i wskazuje w przedziale od 5-3-2 litra i zjeżdża do zera.

2 - automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu
Też w menu po Polsku jest, ale dla całej UE Ford odgórnie funkcję wyłączył. Skąd taki pomysł?
Konia z rzędem temu, kto odpowie, dlaczego funkcja tylko dla krajów trzecich aktywna była.
Może względy wyciszenia zamka? U mnie do wewnątrz słychać huk jakby wystrzału.
Fajne w teorii i fajnie że ma się nad tym kontrolę, ale wg mnie denewujące.

3 - funkcja włączenia/wyłączenia składania lusterek po zamknięciu auta.
Też jest po Polsku, ale nigdy żadna wersja w Polasce ani za granicą tego nie miała.
Ludzie na forach sie oto od zawsze pytali i zawsze specjaliści i serwisy Forda mówiły, że nie ma takiej możliwości.
A tu prosze, FFN koduje coś w zegarach i jest funkcja w języku narodowym.

4. Zegarek na wyświetlaczu. Skoro tu koledze udało się to zrobić by działał, choć nie działał domyślnie,
to też pytanie brzmi dlaczego to było ukryte w ocpjach. Bez sensu.

Bobofrut - 9 Kwi 2018, 14:19

Co do cytatu odnośnie Rosjan, to uwierz mi Sławku że tak jest. Przykład mojego brata, który żyje za naszą zachodnią granicą. Volkswagenowski VCDS kosztuje 500 euro i jego obsługa jest możliwa tylko z laptopa. Natomiast nasi sąsiedzi z Ukrainy napisali apkę która jest dostępna i na peceta i Androida w zależności od tego co się chce mieć kosztuje od 70 do 90 euro. Możliwości te same co VCDS. Zresztą daleko szukać - FORSCAN też jest przez Rosjan napisany. Takich przykładów mógłbym jeszcze kilka wymienić. Co do tych ukrytych funkcji to mam pewną teorię. Otóż wszyscy wiemy że na bazie Fiesty powstał również Fusion. To co mogło być ukryte w Fieście mogło być aktywne w Fuzji. Dobrym przykładem jest że w Fusionie był tempomat a w Fieście Mk 6 nigdy go nie było mimo że z tego co zdążyłem u mnie obczaić instalacja jest prawdopodobnie położona o czym świadczy obecność drugiego włącznika pod pedałem hamulca. Ciekawe czy ktoś już się pokusił o montaż tempomatu w Fieście bo z tego co się orientuję potrzebna jest manetka i chyba inny GEM.
dirty.73 - 9 Kwi 2018, 15:16

Cytat:
Ciekawe czy ktoś już się pokusił o montaż tempomatu w Fieście


narazie będę dokładał ESP,ale nie kuś..... :twisted:
jeśli jest to możliwe i jest w schematach....
ogólnie miałem dołożyć też wyłącznik poduszki pasażera,ale przycisk do tego jest raczej niedostępny na rynku wtórnym....

Bobofrut - 9 Kwi 2018, 15:54

dirty.73, ja so niczego nie namawiam hehehe :fox:
slawomirro - 9 Kwi 2018, 17:26

Bobofrut napisał/a:
Ciekawe czy ktoś już się pokusił o montaż tempomatu w Fieście bo z tego co się orientuję potrzebna jest manetka i chyba inny GEM.


Manetka się zgadza, GEMa zmieniać nie trzeba.

A tu sam tempomat:
https://tempomaty.pl/oferta/samochody/ford/tempomat-do-ford-fusion/

Do Fiesty być może by pasował, myślałem nawet o tym, ale ja stwierdziłem że i tak bym nie używał, bo w 90% jeżdzę po mieście i okolicach, a na dłuższych trasach prawie wogóle.

btw w Fusion powyższych ukrytych funkcji, łącznie z tempomatem - nie było.

A od 2008 do końca 2011 roku gdy Fiesty mk6 już nie było, a Fusion nadal produkowali, nie dodano niczego i niczego nie zmieniono na plus.

Bobofrut - 10 Kwi 2018, 07:25

Chyba jednak trzeba bo o ile się orientuję to właśnie GEM jest odpowiedzialny za funkcję tempomatu. To co pokazałeś w linku to uniwersalny tempomat bo taki do Fiesty też już znalazłem. Oryginalne sterowanie tempomatem było na manetce od radia przy kierownicy. Temat już trochę przewąchany. Podejrzewam że po zmianie GEM powinien ruszyć bez żadnego problemu
slawomirro - 10 Kwi 2018, 17:38

Bobofrut napisał/a:
Podejrzewam że po zmianie GEM powinien ruszyć bez żadnego problemu


A na jaki chcesz zmienić? Od jakiego auta? Bo ani Fiesta ani Fusion europejski GEMa z funkcją tempomatu nie miały.

Bobofrut - 10 Kwi 2018, 17:44

Niektóre Fuzje miały. Kiedyś na eBay niemieckim znalazłem oryginalną manetkę, więc trzeba by też GEM z takiego poszukać
slawomirro - 10 Kwi 2018, 18:09

Bobofrut napisał/a:
Niektóre Fuzje miały. Kiedyś na eBay niemieckim znalazłem oryginalną manetkę, więc trzeba by też GEM z takiego poszukać


1.
Jestem na 100% pewny ze tempomatu nie było w GEMach obu aut. Jak nie wierzysz, sam sprawdź w eTIS Forda, godzina 8Euro lub 15Euro za dzień.

2.
Gdyby tempomat był włączalny w jakiś sposób, Rosjanie na 100% by dopisali do ELM-FFN taką opcję. A jej nie ma. Patrz też, że ten program jest dla Fusion pisany, nie dla Fiesty.

Bobofrut - 10 Kwi 2018, 19:27

Heh etis mam za free😉. Nigdy nie pisz że jesteś na 100 pro pewny bo ostatnio też się zapierał eś w temacie o świecącej kontrolce ABS że układ ten był w standardzie a okazało się że nie było. Co do oprogramowania odpal sobie FORSCAN ale pełną wersję i zobaczysz że nie oferuje on 3/4 tego co ma FFN. Niewykluczone że jest opcja tempomatu taktycznie zaszyta już w GEM ale do tego potrzeba kabla z przełącznikiem MS/HS CAN który zamierzam nabyć. Wtedy dopiero odblokuę wszystkie możliwości tego programu
slawomirro - 11 Kwi 2018, 10:12

Bobofrut napisał/a:
Heh etis mam za free😉. Nigdy nie pisz że jesteś na 100 pro pewny bo ostatnio też się zapierał eś w temacie o świecącej kontrolce ABS że układ ten był w standardzie a okazało się że nie było.

Co do oprogramowania odpal sobie FORSCAN ale pełną wersję i zobaczysz że nie oferuje on 3/4 tego co ma FFN.

Niewykluczone że jest opcja tempomatu taktycznie zaszyta już w GEM ale do tego potrzeba kabla z przełącznikiem MS/HS CAN który zamierzam nabyć. Wtedy dopiero odblokuę wszystkie możliwości tego programu


I teraz w każdym temacie będziesz się odwoływał do tamtego?

ABS u niebyło wtylko w niektórych wersjach i to tylko na rynek Polski. Dziś bardzo trudno o 10-15 letnie materiały informacyjne, a każdy kraj miał własne widzimisię. Ogólnie ABS był, ale nie zawsze w Polsce. Dziś cofając się tak daleko w czasie najłatwiej uzyskać materiały producenta, z Niemiec - tam ABS był.


Wracając do tempomatu to założę się wręcz o kasę, że go tam, w GEM nie ma.
Wszystkie Fusion z tempomatem, to wersje dołożone, tak samo jak automatyczna klima w wersjach przedlifingowych. Wygląda jak fabryczna, a dokładała zewnętrzna firma bezpośrednio u dealera Forda.

btw jak Forscan nie oferuje 3/4 tego co ma FFN, to po co mi on? :D

btw2 powtórzę drugi ra: FFN był pisany dla Forda Fusion. (nie Forda Fiesty mk6). Gdyby tempomat był, to by taka opcja istniała.
Jakie tam opcje są dostępne w programie to widać, bo w trybie offline wszystko widać. Nie ma tempomatu.

Nawet zegary nie mają kontrolki aktywnej tempomatu (zrób sobie test zegarów i zobacz czy Ci się zaświeci...)

edit:

zajrzyj do działu Fiesty mk7. Tempomat praktycznie jest nieaktywowalny i tylko w sporadycznych przypadkach udało się go aktywować i tam jest w GEM, ale własnie tylko niektórych.

Nie zastanawiło Cię, że od 2004 roku do dziś praktycznie nie ma Fiest mk6 /Fusionów z tempomatem, nikt tego nie instaluje, nie ma poradników, instrukcji online?
A Ty sobie ot tak chcesz go "aktywować" w GEM...

Bobofrut - 11 Kwi 2018, 13:22

FORSCAN był pisany jako narzędzie diagnostyczne i w tej roli sprawdza się znakomicie i to praktycznie przy wszystkich modelach Forda. Najpierw była Fiesta potem był Fusion. Na Ford Club Polska jest temat gdzie gość ma oryginalny tempomat dopiero jak wstawił zdjęcia to ludzie uwierzyli. Jeśli ją sam znalazłem kiedyś oryginalną fordowską manetkę z przyciskami tempomatu to coś w tym jest. Nie zapierające się jeśli czegoś nie jesteś pewien. Co do poradników i instrukcji to dobrze radzę przekopać angielskie fora bo tam można dużo rzeczy znaleźć. Kto wie czy właśnie Angole nie próbowali takich tricków
slawomirro - 11 Kwi 2018, 14:10

Bobofrut napisał/a:
Na Ford Club Polska jest temat gdzie gość ma oryginalny tempomat dopiero jak wstawił zdjęcia to ludzie uwierzyli. Jeśli ją sam znalazłem kiedyś oryginalną fordowską manetkę z przyciskami tempomatu to coś w tym jest.


Widziałem te zdjęcia.
Logo Ford naprawdę nic nie znaczy. Mam na kołpakach (na felgach zimowych) napis FORD. Czy to znaczy że sa Forda? Nie, kupiłem je za 30zł na Allegro, tanie podróbki.
Wspomniana aut. klima przelifta też miała logo Forda, ale Ford jej nie zrobił.

Bobofrut - 11 Kwi 2018, 21:44

Jeśli ma logo Forda to jest to oryginał. Znak ten jest zastrzeżony przez producenta nie można go sobie ot tak używać. Nie idź w zaparte jeśli czegoś do końca pewien nie jesteś. ETIS to nie jest do końca dobre źródło informacji bo dopiero kilka miesięcy temu zaczęto budować jego bazę
slawomirro - 11 Kwi 2018, 23:23

Bobofrut napisał/a:
Nie idź w zaparte jeśli czegoś do końca pewien nie jesteś.


Nie muszę iść w zaparte, bo jestem pewien :rotfl:

ale Ty się zafiksowałeś, że na pewno znajdziesz oryginalny tempomat w swoim aucie... dalsza ta dyskusja jest bezcelowa, gdy argumenty trafiają w pustkę. Życzę powodzenia w szukaniu.

Bobofrut - 12 Kwi 2018, 08:17

Nie zafiksowalem się. Tak z ciekawości wczoraj Twoją stronkę przejrzałem jest tam parę rażących baboli. Poza tym nie mam zamiaru tempomatu szukać, da się bez niego żyć


A z innych ciekawostek. Ustawiłem się ostatnio na kreskę z Audi S3 TDI seryjnie 110 koni ale miała już turbo od silnika ARL. Dostała baty o dobre 3 długości auta. Auto idzie na program po moim powrocie z trasy, 113 koni i około 300 Nm. Ale najpierw hamownia - zobaczymy co jeszcze w silniku dycha

slawomirro - 12 Kwi 2018, 08:49

Bobofrut napisał/a:
wczoraj Twoją stronkę przejrzałem jest tam parę rażących baboli.


No to może mi je pokażesz?

Bobofrut - 12 Kwi 2018, 08:50

Przełóżmy to na priv bo szkoda mi spamu w temacie mojego auta
Bobofrut - 28 Kwi 2018, 15:39

Powrót do Polski i od razu działanie. Dziś został wykonany jeden z punktów który mam zaznaczony na pierwszej stronie. Dołożyłem do radia adapter sterowania z manetki przy kierze. Sprawa piękna wreszcie jest dokładnie to czego chciałem czyli Bluetooth, USB oraz CD. Podłączenie banalne cała operacja zajęła 5 minut. Cena takiej zabawki 129 peelenów
Bobofrut - 3 Maj 2018, 08:15

Kolejny punkt z listy na pierwszej stronie zrealizowany. Udało się znaleźć oryginalne Borbety z modelu S. Jak dobrze pójdzie to jeszcze dziś po nie pojadę
Bobofrut - 16 Maj 2018, 22:19

Ostatnio został wymieniony filtr paliwa. Operacja prosta, nawet układ paliwowy się nie zapowietrzył. Dla potomnych filtr paliwa należy zalać ropą, jest w nim do tego specjalne miejsce
Bobofrut - 22 Maj 2018, 15:36

Dziś natomiast nastąpiła wymiana oleju po raz ostatni na Ford Formuła F. Przy następnej wymianie auto dostanie olej firmy Primmerol, jeździ na tym człowiek pewnie znany widzom kanału m4k (posiada Lanosa o mocy 550 koni 😉). Po jego obserwacjach na tym potworku u dupowozie zdecydowałem się na taką zmianę
Jarecki - 22 Maj 2018, 16:09

Bobofrut napisał/a:
Dziś natomiast nastąpiła wymiana oleju po raz ostatni na Ford Formuła F. Przy następnej wymianie auto dostanie olej firmy Primmerol, jeździ na tym człowiek pewnie znany widzom kanału m4k (posiada Lanosa o mocy 550 koni 😉). Po jego obserwacjach na tym potworku u dupowozie zdecydowałem się na taką zmianę


Ten Primmerol może i do Lanosa by pasował ale nie jestem pewien czy dobrze się sprawdzi w silniku fiesty.
Specyfikacja forda to A5/B5 a na stronie Primmerol jest A3/B4-12.
Nie lepiej wziąć np. Millersa XF Long Life? Ten ma specyfikację odpowiednia dla twojego silnika.

Bobofrut - 22 Maj 2018, 16:59

Będziemy szukać po specyfikacji Forda. Oleje typu long life mnie nie przekonują, wymianę robię co 10 tysięcy km
Jarecki - 22 Maj 2018, 17:22

Bobofrut napisał/a:
Będziemy szukać po specyfikacji Forda. Oleje typu long life mnie nie przekonują, wymianę robię co 10 tysięcy km

Ta nazwa nie sugeruje późniejszej wymiany oleju tylko dłuższe życie silnika ;)
To jest dobry olej do normalnego użytkowania, a wymiana co 10 tysięcy.

Bobofrut - 22 Maj 2018, 17:34

Jeszcze raz powtórzę, kolega to testował na 550-konnym potworze (silnik C20LET pochodzący z Calibry Turbo seryjnie 192 konie) i widziałem różnicę pomiędzy motulem, który był stosowany wcześniej. Primmerol zostawia znacznie lepszy film olejowy, silnik pracuje na nim ciszej jest elastyczniejszy a spalanie spada. Na jeden raz można zalać, jeśli to wszystko się potwierdzi to zostaję przy Prmmerol, jeśli nie, wracam do Formuły F.
zwardek - 22 Maj 2018, 22:12

Szkoda pieniędzy na takie "cuda"
vegetagt - 23 Maj 2018, 00:16

Bobofrut napisał/a:
Jeszcze raz powtórzę, kolega to testował na 550-konnym potworze (silnik C20LET pochodzący z Calibry Turbo seryjnie 192 konie) i widziałem różnicę pomiędzy motulem, który był stosowany wcześniej. Primmerol zostawia znacznie lepszy film olejowy, silnik pracuje na nim ciszej jest elastyczniejszy a spalanie spada. Na jeden raz można zalać, jeśli to wszystko się potwierdzi to zostaję przy Prmmerol, jeśli nie, wracam do Formuły F.


hehe, ja na razie katam specola, jeżeli chodzi o wynalazki :)
Jestem bardziej zadowolony niz z valvo vr1 (szczególnie z ostatnich wypustów), ale sam jestem ciekaw, na ile ich produkt jest powtarzalny. Czyli czy jeżeli za 2 lata kupie olej, to będzie tak samo fajny jak ten, co mam obecnie w silniku :)

Bobofrut - 23 Maj 2018, 08:40

Czy szkoda to się okaże. Warto spróbować tym bardziej że znalazłem ich produkt zgodny ze specyfikacją do naszych aut
slawomirro - 23 Maj 2018, 09:30

Bobofrut napisał/a:
Jeszcze raz powtórzę, kolega to testował na 550-konnym potworze (silnik C20LET pochodzący z Calibry Turbo seryjnie 192 konie) i widziałem różnicę pomiędzy motulem, który był stosowany wcześniej. Primmerol zostawia znacie lepszy film olejowy, silnik pracuje na nim ciszej jest elastyczniejszy a spalanie spada. Na jeden raz można zalać, jeśli to wszystko się potwierdzi to zostaję przy Prmmerol, jeśli nie, wracam do Formuły F.



Ale to olej do Diesla jest? Sam piszesz, że testy byył na silniku benzynowym.

Bobofrut - 23 Maj 2018, 11:33

Jest i olej do naszych silników czyli spełniający specyfikację Forda. Za jakieś 3-4 miechy zobaczymy co się pokaże bo mniej więcej tyle czasu mi zajmie nakręcenie 10 tysięcy. Jak wiadomo Ford Formuła F czy też Motorcraft można lać i do Diesla i do benzyny. W przypadku Primmerol jest olej spełniający specyfikację A5/B5 przeznaczony do silników Forda. Zresztą podejrzewam że jakbym Totala zalał to też by normalnie pojechał, u Francuzów przecież ten silnik to nic innego jak HDI. Co do Primmerol to tu link na potwierdzenie moich słów
https://primerol.pl/produkty/samochody-osobowe/10007-samochody/produkty-samochody-polski/629-primerol-5w30-ford-professional

Bobofrut - 28 Cze 2018, 14:11

Plan w pełni zrealizowany - auto zewnętrznie jest doprowadzone do oryginału. Dokładnie o to mi chodziło. Fotki dorzucę później

EDYTA

Obiecana fotka

Bobofrut - 2 Sie 2018, 12:17

Z nowości - rozleciał się przewód doprowadzający powietrze do kolektora ssącego. Oprócz tego że auto osłabło zaczęło dymić jak stary traktor. Sytuacja już opanowana, nieszczelność dolotu musiała być już od dłuższego czasu. Samochody teraz nabrał niezłego wigoru, no i co ważniejsze przestał kompletnie dymić
Bobofrut - 9 Sie 2018, 10:54

Przedwczoraj zastał mnie taki widok

Na szczęście udało się wykombinować w miarę szybko i za nieduże pieniądze
Oprócz tego wpadły żarówki Philips Xtreme Vision +50 procent
No i takie małe spotkanko z kolegą

Bobofrut - 16 Wrz 2018, 19:08

Wypadało by coś napisać bo troszkę się ostatnio działo. Tydzień temu Fiesta raczyła zastrajkować, mrugająca żółta kontrolka z wykrzyknikiem muł i komunikat awaria układu silnika. Po podłączeniu laptopa błąd układu świec żarowych. Po całym dniu walki i rezygnacji nastawiony na wymianę świec, w nocy auto ożyło i zaczęło normalnie jeździć. Przyczyną było prawdopodobnie zaśniedziała któraś kostka, która to nie powiem dokładnie bo przeryskłem preparatem do styków wszystkie możliwe połączenia elektryczne. Dziś natomiast udało mi się spasować do porządku przedni zderzak . Inną rzecz że zaczyna się poważnie zastanawiać nad sprzedażą, a powód jest prozaicznie prosty - to jest ten czas kiedy można jeszcze jakąś w miarę normalną cenę za ten samochód uzyskać. Z jednej strony szkoda, z drugiej trzeba też racjonalnie do tematu podchodzić i nie mieć żadnych sentymentów co do samochodu i sprzedaży
Bobofrut - 3 Paź 2018, 08:03

Fiesta zaliczyła wczoraj profesjonalne pranie tapicerki i ogólne odszczurzanie wnętrza. Muszę powiedzieć że jestem po wrażeniem. Tapicerka foteli znacznie odżyła, skóry po impregnacji są znacznie milsze w dotyku. Również kolor deski kokpitu znacznie odżył. Fotki później


EDYTA
Obiecane fotki

Bobofrut - 30 Paź 2018, 20:20

Coś wypadało by napisać bo się też podziało trochę. Wpadł nowy zbiorniczek wyrównawczy bo zaczęło ubywać płynu z czasem po 30 km nawet do litra. Początkowo myślałem że to nie trzyma opaska na wyjściu do magistrali wodnej lecz po czasie widok fontanny grubości nici pajęczej rozwiał te wątpliwości. Znalezienie odpowiedniego zbiorniczka na Opolszczyźnie graniczy z cudem w końcu udało się kupić zbiorniczek z przedlifta który jeszcze dodatkowo należało przerobić (ma dwa króćce z przodu zamiast jednego) No ale już na miejscu w aucie i jest spokój. Korci mnie natomiast wymiana radia oraz głośników. Głośniki leżą od dłuższego czasu w szafie, jedynie co to trzeba do nich pierścienie dystansowe dokupić, maty wygłuszające też jeszcze jakieś mam. Z radiem jest dylemat bo dołożyłem adapter umożliwiający sterowanie manetką a wymyśliłem sobie model Pioneera który już kiedyś miałem. Pytanie czy ten adapter pod Pioneerem zadziała
Bobofrut - 14 Lis 2018, 20:17

Zamówiłem hamulce do Fiescinki. Zestaw ATE klocki i tarcze. W sobotę jeśli przyjdą graty, montaż
theanalogs - 17 Lis 2018, 21:12

ATE miałem tarcze i klocki w focusie mk1 1.6 i fajnie działały, według mnie lepiej niż brembo tarcze i klocki ferodo, którę też miałem w foce, takrze dobry wybór, i fajnie utrzymana fiesta tak przy okazji :)
Bobofrut - 18 Lis 2018, 00:17

A dziękuję - staram się jak mogę. Niestety, pogoda pokrzyżowała moje plany na dzień dzisiejszy z grzebaniem. Wymiana tarcz na dworze przy temperarurze około 0 stopni to nie jest fajna sprawa. Jak tylko się ociepli (mam nadzieję że szybko to nastąpi) to wtedy zaatakuję ten temat
Bobofrut - 3 Gru 2018, 22:09

Komplecik ATE już na pokładzie skuteczność w stosunku do starego zestawu bez porównania a jeszcze do porządku dotarte nie są. Z innych rzeczy dała znać o sobie plecionka w układzie wydechowym. Element już zakupiony i to z dość ciekawym patentem. Tym się pochwalę jak już znajdzie się w aucie
Bobofrut - 12 Gru 2018, 07:15

Plecionka wymieniona. Patent polega na tym że trzeba było starą wyciąć a nowa ma dwie flansze i cybanty. Posmarowane pastą do uszczelniania wydechu mocno skręcone i gotowe. Zero jakiegokolwiek spawania. Fakt faktem że kiepsko się cięło bo że względu na bliskość miski olejowej bałem się działać tam kątówką ale najważniejsze że wymienione
Bobofrut - 9 Sty 2019, 11:08

Ford miał być sprzedany. Ale że kupiec zaleciał sobie w bambus, to zostaje. W przyszłym miesiącu zrzucam skrzynię, sprzęgło idzie do wymiany (prawdopodobnie tarcza zostanie obita kevlarem) no i czas na lekki tjun silnika ale to w troszkę bardziej odległej przyszłości
Bobofrut - 5 Lut 2019, 09:01

Po ostatnim weekendzie i piruetach w Kłodzku zapadła decyzja o zakupie nowych opon zimowych. Lecą do mnie Nokiany. W sobotę montaż
Bobofrut - 27 Lut 2019, 22:26

Dziś wpadła mała modyfikacja oświetlenia rejki
Tak to wygląda

Bobofrut - 4 Mar 2019, 10:37

Wczoraj przy przebiegu 195 tysięcy kilometrów umarło sprzęgło. Na szczęście w Polsce i na szczęście był to początek agonii. Auto u mechanika, zamówiony cały kompletny zestaw LUKa. Jeśli dobrze pójdzie to samochód powinien dziś wyjechać od mechanika
Bobofrut - 5 Mar 2019, 12:45

Auto odebrane. Dostało nowe sprzęgło poduszkę tylną skrzyni oraz nowy czujnik biegu wstecznego. Skrzynia zalana świeżym olejem. Biegi chodzą mięciutko, auto bardzo zyskało na dynamice. Tanio nie było ale jak dla mnie opłacało się. Jazda nieporównywalnie przyjemniejsza
Bobofrut - 5 Mar 2019, 12:45

Auto odebrane. Dostało nowe sprzęgło poduszkę tylną skrzyni oraz nowy czujnik biegu wstecznego. Skrzynia zalana świeżym olejem. Biegi chodzą mięciutko, auto bardzo zyskało na dynamice. Tanio nie było ale jak dla mnie opłacało się. Jazda nieporównywalnie przyjemniejsza
Bobofrut - 9 Kwi 2019, 10:13



Jak widać, wpadły letnie koła. Oprócz tego niestety a może stety, musiałem zmienić antenę od CB na trochę bardziej dyskretną. Póki co auto przekroczyło magiczną liczbę 200 tysięcy kilometrów.

modell1 - 9 Kwi 2019, 18:33

Ładna sztuka. :9:
Kolor mega mi znany :-) tylko u mnie inne serce było :)
Szkoda że mało kto coś komentuję na forum.
Ciekawe dlaczego tak się dzieje :yes:

Bobofrut - 9 Kwi 2019, 21:16

Dziękuję bo staram się jak mogę. Ludzie się na FB przenieśli stąd może taki mały ruch na forum
Bobofrut - 11 Kwi 2019, 23:17

Dziś w moje ręce dostało się coś takiego


Oczywiście nie mogłem się powstrzymać by to przetestować. Muszę powiedzieć że jestem pod dużym wrażeniem tego cuda. Oto efekty. Koszt zakupu niewielki bo raptem 17 peelenów





Bobofrut - 22 Kwi 2019, 14:34

Zając przyniósł Fieście prezent w postaci głośników firmy Phoenix Gold rx57. Ostatnio wróciły jednak do auta 15 calowe felgi. Powód - przeklęty hardcorowy stan dróg w mojej okolicy. Z jednego koła zaczęło uchodzić delikatnie powietrze. Poprostuję i koła będą wystawione na sprzedaż. 15 cali może i gorzej wygląda ale spalanie mniejsze i to znacznie, opony tańsze, a auto dostało niezłego bzika przy przyspieszeniu
Bobofrut - 28 Kwi 2019, 11:34

Po długich 5-godzinnych bojach szary bolid ma nowe amortyzatory z przodu. Wybór padł na produkt KYB model Excel-G. Teraz to zupełnie inna bajka
modell1 - 28 Kwi 2019, 12:16

Został tylko tył i będzie bajka :brawo:
Bobofrut - 29 Kwi 2019, 01:02

Tyłu nie trzeba ruszać. Poprzedni właściciel auta wsadził tam amortyzatory z górnej półki a mianowicie Bilsteina. Początkowo chciałem też takie na przód ale cena mnie dość mocno odstraszyła
theanalogs - 29 Kwi 2019, 16:02

Miałem komplet KYB Excel-G z eibachem pro kit -30mm w foce mk1 przez ładnych kilka lat i sprawowały się wyśmienicie, także super wybór :) A i jeszcze pięknie zachowany egzemplarz fiesty :D
Bobofrut - 29 Kwi 2019, 19:24

Bardzo dziękuję za miłe słowa. Staram się jak mogę by ją w takim stanie utrzymać
modell1 - 29 Kwi 2019, 22:23

I to jest najważniejsze.
:ok:

theanalogs - 30 Kwi 2019, 14:39

Mam pytanko, czy przy tym specyfiku polerowałeś to ręcznie, maszynowo czy tylko nakładałeś na szmatkę i jazda? Do jaśniejszego lakieru(niebieski) też się nada?
Bobofrut - 30 Kwi 2019, 21:15

Środek rozpyliłem atomizerem a następnie polerowałem element. Najlepiej to robić etapami że względu na to że środek szybko wysycha. Póki co jestem bardzo zadowoliny. Od nałożenia minęło kilka tugodni, auto było już parę razy myte a efekt jest nadal. W zasadzie nadaje się to do każdego koloru, najlepiej wyszlo na Corsie taty, która jest srebrna. Niemniej jednak polecam, dach mojego samochodu ostatnim razem wyglądał tak dwa lata temu świeżo po zakupie
Bobofrut - 9 Cze 2019, 23:20

Z nowości - rok temu kupiony przewód kolektora dolotowego (harmonijka pomiędzy kolektorem a klapą gaszącą okazał się totalnym badziewiem. Auto nie dość że dymiło jak stary parowóz to jeszcze traciło moc. Obecnie też jest kupiony zamiennik ale ten dał się rewelacyjnie spasować bez żadnego kombinowania i druciarstwa. Silnik odzyskał moc, bardzo mocno poprawiła się jego elastyczność. No i w końcu jest suchy jak pieprz, bo ze szczeliny między kolektorem a wspomnianym wcześniej zamiennikiem olej rzygał aż miło
Bobofrut - 11 Cze 2019, 02:54

Fiesta jest na sprzedaz, jeśli ktoś byłby zainteresowany kupnem, proszę się kontaktować na priv
Bobofrut - 4 Sie 2019, 11:59

Auto sprzedane temat można zamknąć

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group