Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - 1.4 TDCI klekocze

lukaskowal - 24 Mar 2017, 12:33
Temat postu: 1.4 TDCI klekocze
Witam, mam problem z autem żony mechanikowi już się pomysły kończą, auto miało w ostatnim czasie wymienioną uszczelkę pod głowicą i przym zabiegu głowica była w remoncie dostały wymienione prowadnicę zaworowe na wydechach oraz uszczelniacze, wymieniony olej, problem jest taki że silnik po tym remoncie chodzi dużo głośniej trochę jak stary rozklekotany diesel, drugi objaw to dziwne parowanie z korka oleju, ale nie wiem czy wcześniej to było czy nie, poza tym nic niepokojącego nie widzę. Auto dobrze jeździ, ale głośny silnik strasznie, gdzie szukać przyczyny ?
Kubson - 24 Mar 2017, 22:27

Nagraj jakiś film z dzwiękiem, bo pojęcie klekot można słyszeć na tysiąc różnych sposobów :)
Puff - 25 Mar 2017, 00:12

Może kijowo wtryski dokręcone albo podkładki pod wtryski stare są dane. :)
Jaszczur - 25 Mar 2017, 09:40

Pozamieniali wtryski miejscami i nie zrobili adaptacji :P
Kubson - 25 Mar 2017, 16:42

w 1,4 tdci nie potrzeba adaptacji. Wiem bo przerabiałem ten temat
lukaskowal - 26 Mar 2017, 18:48

filmu nie nagram bo auto u mechanika stoi jeszcze raz, sprawdzał popychacze zaworów i jakieś uszczelnienia, pytałem się go o kolejność ale nie był pewien czy nie zamienił wtrysków, czyli obstawiam że może tu być problem, jutro ma sprawdzać dalej, zobaczę co wymyśli
Kubson - 30 Mar 2017, 14:03

I jak wiadomo coś? Nie ukrywam ze też posiadam problem ze stukaniem mojego silnika ale nie mam pojęcia co moze byc przyczyną oprócz popychaczy itp. Tez robiłem cały remont głowicy a silnik zrobił na stukaniu 80 tyś km i hula jak złoto
lukaskowal - 31 Mar 2017, 15:15

niestety w dalszym ciągu czekam, została ściągnięta głowica, bo pomiar kompresji wyszedł źle, mechanik sprawdza jeszcze raz wszystko, muszę się uzbroić w cierpliwość, mam nadzieję że znajdzie przyczynę
lukaskowal - 7 Kwi 2017, 08:48

coś się wreszcie ruszyło, mechanik znalazł przyczynę klekotania, okazało się że w moim przypadku zapieczony był pierścień tłokowy kompresyjny, tracił kompresie, niestety trzeba było ponownie ściągać głowice, ale po wymianie pierścieni i poskładaniu wszystkiego, silnik pracuje cicho (jak na diesla) i przyjemnie, jedynie co zaobserwowałem to po dłuższym postoju po odpaleniu przez 5-10 sekund pracuje nie równo, ale z reklamacją jeszcze nie byłem, bo auto jest mi potrzebę,
Kubson - 8 Kwi 2017, 15:46

Dzięki za odp :) Ile km zrobiłeś na tym klekotaniu? Auto miało jakiś odczuwalny spadek mocy?
lukaskowal - 6 Maj 2017, 20:23

z klekotaniem zrobione było tylko 200km, ale odczuwalnej straty mocy nie było, tylko nieprzyjemny klekot silnika

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group