Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM

altowiolista - 7 Lut 2017, 16:21
Temat postu: Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM
Cześć wszystkim! Na początek przywitam się :) Czytuję regularnie forum od roku, ale dopiero teraz się zarejestrowałem.

Mam mk6 1.3 58KM. Jako że blacha jest w dobrym stanie, to wpadłem na pomysł swapa. Nie mogłem kupić od razu mocnej wersji. Nie, nie sprzedam tej co mam i nie kupię ST :P Przywiązałem się to tej budy. Moim budżetem się nie przejmujcie.

Wiem, że 1.25, 1.4 i 1.6 to ta sama rodzina, zaś 1.3 różni się osprzętem. Tak, szukałem, ale nie znalazłem informacji na ten temat. Co jest do dokupienia, jeśli będę chciał zrobić swapa na 1.6?

- wiązka?
- skrzynia biegów? czy jest uniwersalna w całej gamie silników?
- poduszki silnika? Z jakich samochodów w ogóle silnik wejdzie? Wiem że z Fusiona (to w końcu Fiesta kombi :P ). A co z Focusem, Mondeo? Z których montowali te same silniki?
- wydech? Ale to chyba oczywiste.

Zakładając, że za 1000zł mam silnik, potrzebuję podliczyć sobie co potrzeba więcej żeby to ustrojostwo przełożyć.

Dzięki wielkie, pozdrawiam :)

PS. Ewentualnie swap na ST :P

slawomirro - 7 Lut 2017, 18:21
Temat postu: Re: Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM
altowiolista napisał/a:
Wiem, że 1.25, 1.4 i 1.6 to ta sama rodzina, zaś 1.3 różni się osprzętem. Tak, szukałem, ale nie znalazłem informacji na ten temat. Co jest do dokupienia, jeśli będę chciał zrobić swapa na 1.6?

- wiązka?
- skrzynia biegów? czy jest uniwersalna w całej gamie silników?
- poduszki silnika? Z jakich samochodów w ogóle silnik wejdzie? Wiem że z Fusiona (to w końcu Fiesta kombi :P ). A co z Focusem, Mondeo? Z których montowali te same silniki?
- wydech? Ale to chyba oczywiste.

P


Bużdet niestotny, tak? no to jedziemy :D

1.6 był montowany w: Fiesta, Fusion, Focus 1, Focus 2.
Są dwie wersje różniące się chyba głónei programem sterownika silnika, gdyż:
1 wersja = 74KW, 100KM, 146Nm
2 wersja = 78KW, 105KM, 151Nm

Wersję drugą można spotkać w Focus 2 i Fusion po 2006 roku oraz czasami w Fiestach (ja taką mam). Mechanicznie silniki są takie same, mają takie samo oznaczenie kodowe FYJA/FYJB

Odnośnie części to różnic pomiędzy 1.3 a 1.6 to różnic będzie sporo poza blokiem silnika:
1. sprzęgło kompletne + wysprzęglik
2. osprzęt (alternator, pompa wody)
3. skrzynia biegów (niestety każda Fiesta ma inną skrzynię w zależoności od silnika)
4. układ wychechowy (1.6 ma tłumik środkowy, czego pozostałe Fiesty 1,25/1.3/1.4 nie mają)
5. sterownik do silnika (nie mylić z gemem)
6. kolektor dolotowy
7. raczej tarcze hamulcowe (większe) i klocki inne, pompa inna
8. wiązka elektryczna silnika inna (tu uwaga ugólna, że jak masz wersją po liftingu, to nowa całość też musi być taka)


Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin

Mocowania silników i skrzyń są raczej inne.
Po głowie mi chodzi, że mocowanie układku klimatyzacji/sprężarki może być inne, ale to tylko taka myśl

vegetagt - 8 Lut 2017, 01:05

slawomirro napisał/a:
Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin


fiesta nigdy nie miała wspólnego układu chłodzenia w ohv i zetecach. Patrząc po tych dwóch chłodnicach:
http://allegro.pl/fiesta-...6708875179.html
http://allegro.pl/chlodni...6708942203.html
to nadal się to nie zmieniło i uklady są różne. Zostanie pewnie tylko nagrzewnica stara.

Sterowanie przyspieszeniem - nie wiem, co masz na myśli. Pierwsze z brzegu aukcje wskazują na rózne przepustnice (linka-elektryka), więc pedał gazu pewnie tez będzie inny


altowiolista, nie wiem, czy znajdziesz na FKP jakieś konkrety. Nie kojarze, by ktokolwiek swapował mk6. Parzych robił z 1.25 na 1.6, ale to jest ta sama rodzina silników.
Generalnie im nowsze auto tym większy kibel przy swapie, ale trzymam kciuki, bo nie ma rzeczy niewykonalnych :ok:

slawomirro - 8 Lut 2017, 11:12

vegetagt napisał/a:
slawomirro napisał/a:
Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin


fiesta nigdy nie miała wspólnego układu chłodzenia w ohv i zetecach. Patrząc po tych dwóch chłodnicach:
http://allegro.pl/fiesta-...6708875179.html
http://allegro.pl/chlodni...6708942203.html
to nadal się to nie zmieniło i uklady są różne. Zostanie pewnie tylko nagrzewnica stara.

Sterowanie przyspieszeniem - nie wiem, co masz na myśli. Pierwsze z brzegu aukcje wskazują na rózne przepustnice (linka-elektryka), więc pedał gazu pewnie tez będzie inny


Allegro jako wyrocznia? No proszę. Sprawdzałem w TISie. Myslałem, że wszystko się różni, ale TIS podaje że te powyższe elementy są wspólne.

vegetagt - 8 Lut 2017, 11:47

Jakim cudem? Chłodnica zetec 1,6 dla fiesta/fusion 01-08 nr 1222562 dla roczników 01-04.
Chłodnica dla kosiarki 1.3 nr 1214784 i roczniki 02-04.

Zamiennik hella dla numeru zeteca: https://www.autodoc.pl/hella/948110
Zamiennik od thermoteca dla numeru kosiarki: https://www.autoczescionl...ec-3349029.html

Także katalog potwierdził allegro. Wbrew pozorom, do aut popularnych jest to szybka i dość pewna metoda sprawdzenia ;) Fakt, że często mylą 1.3 z 1.25, ale ta "pomyłka" jest od czasów mk4. Nawet na aukcjach z całymi autami ludzie nei do końca wiedzą, który mają silnik.

slawomirro - 8 Lut 2017, 13:39

vegetagt napisał/a:
Jakim cudem? Chłodnica zetec 1,6 dla fiesta/fusion 01-08 nr 1222562 dla roczników 01-04.
Chłodnica dla kosiarki 1.3 nr 1214784 i roczniki 02-04.

Zamiennik hella dla numeru zeteca: https://www.autodoc.pl/hella/948110
Zamiennik od thermoteca dla numeru kosiarki: https://www.autoczescionl...ec-3349029.html
.


Przecież nawet w opisie tych linków jest informacja że to jest dla Fiesty i Fusiona dla modeli 70-100KM. Czyli i 1.3 i 1.6

vegetagt - 8 Lut 2017, 13:44

To są właśnie katalogi - według nich są zamienne, tyle że jak mają być zamienne przy 2 róznych rozstawach króćców?

Tu masz zeteca 1.25 błędnie podpisanego jako 1.3: http://allegro.pl/silnik-...4.html#imglayer
Węże są po obu stronach chłodnicy.


Tu jest rozbita kosiarka z kawałkiem chłodnicy:
https://www.otomoto.pl/of...k-ID6yKgkh.html
2 węze po stronie kierowcy

Ford5610 - 8 Lut 2017, 19:45

Cytat:

Z silnikiem 2.0 chodzilo by super.
Jeszcze w wersji 5d.

altowiolista - 15 Lut 2017, 22:51

Dzięki za odpowiedzi!

Ok, to już wiem że praktycznie trzeba wybebeszyć wszystko. Szukając tu i tam wnioskuję, że na silnik 1.6 i inne części (od Fiesty mk6) można wydać 3-5 tysięcy. A szrota Focusa mk1 można kupić za... 3-5 tysięcy. Czy z takiego Focusa mk1 1.6 "plug&play" jest możliwe?

Focus również miał silniki 1.8, i jest też 1.6 z Fiesty '95-2002. I ew. 1.7 Pumy. Co z nimi?

Dopytuję tak natrętnie, ponieważ oprócz kosztów samego silnika (z przydatkami) jest jeszcze robocizna. Od niej się nie ucieknie, to jasne, ale chyba będzie taniej jeśli wepchnie się pod maskę coś, co nie wymaga spawania ;) Oglądałem właśnie na YT przypadek Mini z silnikiem Hondy :D
W zasadzie dla zdolnego mechanika nie ma rzeczy niemożliwych. Można i wsadzić silnik Nissana :P Na mój chłopski rozum jedyne co jest ważne to łapy silnika. Można dorobić, dospawać. Tylko czy to nie podniesie za bardzo kosztów robocizny? I mam przeczucie, że jednak trochę za bardzo to sobie uprościłem...?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group