Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.1 Gaźnik, remont czy swap na 1.6 EFI

komorniq - 25 Sty 2017, 14:39
Temat postu: 1.1 Gaźnik, remont czy swap na 1.6 EFI
Witam, tak jak w temacie. Mam Fieste mk3 1.1 55km na gaźniku z gazem 2 generacji BRC. Od razu zaznaczę, że nie mam ani grama rdzy na nadwozi. Nic a nic. Podłoga, podłóżnice, progi, nadkola wszystko zdrowiutkie. Kupiłem auto od gościa, który natomiast zakupił to od "dziadka", który podobno nie jeździł tym autem przez 23 lata w zimie tylko trzymał w garażu. Jestem trzecim właścicielem. Także wszystkie komentarze typu i tak jest zardzewiała to nie opłaca się naprawiać czy tego typu można odpuścić :D

Przechodząc do tematu, ostatnio przy wymianie oleju i filtra postanowiłem zmierzyć kompresje cylindrów, bo oleju pije sporo. Chciałem zmierzyć razem z próbą olejową, żeby wiedzieć czy same uszczelniacze zaworów wystarczyłoby zmienić i nie będzie dramatu... No niestety przeliczyłem się. Pierścienie też są styrane, podejrzewam również że gniazda zaworowe itp itd. Także jeżeli chciałbym naprawić ten silnik to kapitalny remont by mnie czekał. A silnik nalatane ma gdzieś około 150tyś km bądź 250tyś km. Na pewno nie więcej, a jak wiadomo licznik tylko do 100tyś km. Ale wnętrze i stan samochodu raczej by wskazywał na 150 tyś km. No chyba, że 50tyś km ale w to wątpie przy takim wieku.

No i teraz się zastanawiam, czy robić remont tego silnika czy może swapować. Znajomy ma na sprzedaż 1.6 z fiesty xr2, z tego co wywnioskowałem to raczej jest to 1.6 EFI, jakieś tam pierdoły jak wiązka, komputer do tego tez powinien mieć, gość już nie pamięta bo leży to u niego troche czasu, ale powiedzmy że stan silnika jest dobry+ . Wiem, że swap to raczej wyszłoby sporo kasy, chociaz wydaje mi się, że z zakupem silnika i niezbędnych pierdół, takich jak chłodnica, pompa paliwa jakieś rurki złączki srączki itp. itd. zamknąłbym się w 1k, a robocizne zrobiłbym sam. (tak wiem wiem, hamulce itp itd, ale to bym postarał się też ogarnąć chociaż zmieniając klocki i tarcze z przodu, okładziny z tyłu i nowy płyn hamulcowy).

Tylko, że mimo wszystko swap rodzić będzie za sobą kolejne wydatki i kolejne wydatki i tylko by kumulował. Szczerze mówiąc troche bardziej zależy mi na oszczędnym dupowozie miejskim. No ale z tak zaniedbanym silnikiem nie dam rady długo. Kompresje na drugim i trzecim cylindrze miałem chyba 7 atmosfer, a na 1 i 4 w okolicach 10 atmosfer. Ktoś się w ogóle orientuje ile w tym silniku powinno być nominalnie?

Proszę o jakąś pomoc panowie, co zrobić i jak zrobić, żeby pracujący student jakoś ogarnął fure.

katedroloz - 25 Sty 2017, 23:12

Nominalnie nie wiem, kolo 15atm jak w większości starych dupowozów. :D Swap jeśli chcesz zatrzymać bude ze soba, remontu nie polecam drogi, to jest poczciwa 1,1 łatwa do zajechania 250k km to dla niej straszny wiek. :D wiem to po swojej, buda dobra, tyci rdzy jest, szkoda wyrzucać, i czekam az tylko wyzionie ducha ta 1,1 żeby zeswapować na coś lepszego.
zwardek - 26 Sty 2017, 12:12

albo swap na 1.6 albo zostań przy 1.1/1.3 na gaźniku, po prostu szukaj zadbanego słupka kosiarki :) twoja kompresja jest tragiczna :ok:
ja miałem 1.1 na gaźniku, później znowu 1.1, które zajechałem, aż wreszcie trafiłem na zadbane 1.3 za grosze i fajnie to jechało

komorniq - 27 Sty 2017, 10:56

Przy swapie na 1.6 co dokładnie bym potrzebował, bo wstępnie zrobiłem sobie taką listę:
silnik, wiązka, komputer, chłodnica, pompka paliwa... i co dalej? Czytałem gdzieś, że trzeba przerabiać łapy, skrzynia podobno spasuje co z tym autem zrobić to ja nie wiem. Może spróbuje na raty to ogarnąć, wytargam ten silnik od znajomego posadze w garażu i będzie czekał aż 1.1 wyzionie ducha :D Ktoś jakieś doświadczenia przy swapowaniu z 1.1 na 1.6 ma? ;)

DemptD - 27 Sty 2017, 21:14

komorniq, przeszukaj forum, sporo tematów odnośnie swapów na 1.6/1.8/2.0 jest

od siebie dorzucę, że jak się nastawiasz na 1,5k to możesz mieć przykrą niespodziankę później ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group