Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] Możliwości tuningu silnika 1.6 i jego osprzętu

slawomirro - 24 Sty 2017, 13:15
Temat postu: [MK6] Możliwości tuningu silnika 1.6 i jego osprzętu
Sam silnik 1.6 jak czytam niewiele jest podatny na tuning programowy. Kilka KM w górę max.
Można montować inny silnik, można montować turbo, ale to są olbrzymie koszty.

Zastanawiam się więc jak poprawić to co jest by lepiej wykorzystać istniejącą moc.
Mam kilka swoich typów:
1. Lżejsze i mniejsze koła pasowe osprzętu silnika.
2. Lżejsze koło zamachowe

W przypadku wielu aut to daje zadowalające rezultaty, ale mam z tym problem jeden. Czy wogóle ktoś produkuje takie leżejsze zamienniki takich kół?
Szukam pod kątem Fiesty i nic. A to mogło by być strzałem w dziesiątkę, taka zmiana. Mniejsze obciążenie, lepszy moment i przyśpieszenie.

3. Inny filtr powietrza i inna rura dolotowa.


Widziałem takie pomysły i to jest jakaś opcja. Minusem jest wizualna rzeźba nad silnikiem, co ładnie nie wygląda.
Wygląd może nie jest najważnieszy, ale dla mnie jest.

4. Inny układ wydechowy

To już zrobiłem. Kilka KM przyszło i zostało. Jako że zamienniki oryginału nie są głośne (przynajmniej w wyciszonej kabinie),
efekt osiągąłem zupełnie przypadkowo. I chyba też praktycznie niewiele się zmieniło w praktycznej mocy auta.

5. Obniżenie auta na Eibachach

Mniejszy opór areodynamiczny na pewno wpływa na osiagi i prowadzenie.
Pomysł był dobry, ale wybiłem sobie go z głowy szybko, jak ten zimy napadało ok. 15cm śniegu,
a ja musiałem przejechać się drogą nieodśnieżoną. Ze standardowymi sprężynami robiłem już dołem
przedniego zderzaka za pług śnieżny. U mnie ta modyfikacja odpada. Niestety takimi drogami w zimie jeżdżę raczej często.

6. ???

vegetagt - 24 Sty 2017, 13:36

Lżejsze koło zamachowe zrobi Otoczak. Koszt około 200zł. Wysyłasz swoje koło, on zbiera materiał, wyważa, jest to wykonane profi :) W moim temacie chyba jest gdzieś fotka odelżonego koła z zeteca.

edit: jednak tam nie wrzucalem fotek.
http://imgur.com/a/n1hoz :) Waga na moją prośbe, prawie 2x mniej niż seria.

Cons - 24 Sty 2017, 16:28

Trzeba:
odelżyć zamach, wał korbowy, wsadzić porządny układ dolotowy, zmienić wałek rozrządu na ostrzejszy, rozluznic wydech i to koniecznie wystroić.

W 1.6 w C2 VTS pozwala to na niecale 190KM więc dlaczego Ford miałby być gorszy :) (no..+kilka innych rzeczy :P )

No i wiadomo, że lżejsze koła, tarcze powodują lepsze osiągi ale to nie jest też tak, że samymi kołami nagle spowoduje się jakieś niesamowite przyrosty ;)

Peedro - 24 Sty 2017, 20:07

Porting głowicy dodał bym jeszcze do tych modyfikacji, w silniku NA pozwala na niezły wzrost w połączeniu z resztą już tutaj podanych zmian.
Kruku - 25 Sty 2017, 15:05

A wiec silnik w mk6 1.6 16 v fabrycznie 105 km. Mozna zmodyfikowac. Do mocy 170 / 180 km. W Belgi byl puchar wyscigowy tych samochodzikow. I one mialy z tego silnika podobna moc. Koszt pewnie oscyluje w granicach 8 tys zl. Podobnie jak przy st150.
A zaglebiajac sie bardziej to fiesta mk7 miala bardzo podobny silnik i moc 120 km. Roznila sie tym ze ma zmienne fazy rozrzadu.

wasiesto - 25 Sty 2017, 19:10

można doprężyć silnik, ostrzejsze wałki + regulowane kółka rozrządu,

lżejsze i mniejsze koło pasowe poprawia nieznacznie osiągi, ale ma jedną dużą wadę, z powodu mniejszej średnicy na wolnych obrotach świeci się ładowanie :9:

ale tak sumując wszystkie te modyfikacje wolnossaka dadzą ze 20-30km a za te pieniądze spokojnie można uturbić seryjny motor i dmuchnąć z pół bara :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group