Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - Wentylator chłodnicy- pracuje podczas jazdy

grzesiek327 - 13 Sty 2017, 12:19
Temat postu: Wentylator chłodnicy- pracuje podczas jazdy
Witam. Mam problem z wentylatorem chłodnicy w Fordzie Fiesta mk7 1.4 TDCI.
Problem wygląda tak że ruszam w trasę, wyjeżdżam z miasta jadę w trasie np 100km/h - 130km/h i już po 15 min jazdy od startu zimnego auta włącza się wentylator i pracuje bez przerwy mimo że na zewnątrz jest zero stopni. Gdy się zatrzymam i zgaszę auto, pracuję jeszcze przez ok 2 min. Wentylator pracuje na 2 biegu .
Czy ktoś wie przy jakiej temperaturze powinien otworzyć się termostat. Obecnie otwiera się przy 86 stopniach, po otwarciu temperatura spada i gdy znowu osiągnie 85 stopni wentylator się włącza na pełną moc. Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co to może być ? Może jest gdzieś drugi czujnik np w bloku silnika i on włącza wentylator?

Bart3k - 4 Lut 2017, 15:39

Przekaźnik, typowe we Fiestach. Ostatnio byłem na przeglądzie, i akurat włączył mi się wiatrak. Jak wjechałem na kanał to Pan powiedział, że nigdy nie miał jeszcze tak, że dwa takie same samochody po kolei, i we dwóch włącza się wiatrak w zimie :myśli:
grzesiek327 - 12 Lut 2017, 12:34

A gdzie jest ten przekaźnik ? Możesz opisać kiedy się włączał u ciebie wentylator i czy pomogła wymiana przekaźnika ?
jonson22 - 12 Lut 2017, 12:42

Przekaźnik masz w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika koło akumulatora na jej pokrywie masz opisy który za co odpowiada do wentylatora są dwa jeden mały drugi duży podejrzewam że masz uszkodzony ten duży. Koszt w ASO ok 150 zł ale nie polecam bo po kilku miesiącach wróci ci to samo. Lepiej udaj się do sklepu elektronicznego to kupisz taki sam za ok 10 zł i będzie działał. Na twoim miejscu jeszcze bym sprawdził przy jakiej temperaturze płynu załącza się wiatrak. Aby mieć pewność że to przekaźnik.
piotrek12196 - 1 Mar 2017, 08:38

Dołączę się do pytania. Ja mam tak w fiescie mk7 1.6 tdci. Staje się to dość irytujące a od pewnego czasu wiatrak po zgaszeniu silnika pracuje cały czas. Muszę ściągać kleme z akumulatora. To też wskazuje na przekaźnik? Dodam że dziś go wyciągiem całkowicie a wiatrak i tak pracował. Pozdrawiam
AnonimowyAlkoho - 1 Mar 2017, 18:04

Wyjąłeś oba przekaźniki, o których Kolega wyżej wspominał?
piotrek12196 - 1 Mar 2017, 23:14

Tylko ten jeden duży
AnonimowyAlkoho - 2 Mar 2017, 20:02

I jaki wniosek? :fox:
Dasz radę sam się domyśleć, czy podpowiedzieć żebyś spróbował też z tym mniejszym? :)

71_Damian - 10 Mar 2017, 20:24

Miałem identyczny problem w swoim 1.6 TDCI. Wiatrak włączał się nawet na zimnym silniku, natomiast wyłączał się około 2 minuty po jego zgaszeniu. W końcu już w ogóle nie chciał się wyłączyć, więc wyciągnąłem przekaźnik. Wymieniłem go na nowy (koszt 60 zł) plus skasowanie błędu w komputerze. Od tej pory (minął około miesiąc), wiatrak nie załączył się jeszcze ani razu.
grzesiek327 - 12 Mar 2017, 10:48

Zamieniłem przekaźniki miejscami ponieważ są obok identyczne. Wentylator nadal pracuje ...
PrzemKo80 - 12 Mar 2017, 22:48

Może głupia sugestia ale czy przy załączonej klimie nie jest tak że wentylator pracuje non stop?
grzesiek327 - 4 Kwi 2017, 19:31

Klima wyłączona . Komputer załącza tryb awaryjny ale dlaczego ?
grzesiek327 - 25 Kwi 2017, 19:16

Mam nowe fakty, może ktoś coś wymyśli. A więc na pewno można wykluczyć: przekaźnik, klimatyzację, czujnik temperatury. Wentylator nie włącza się na postoju, nawet jeżeli rozgrzeje się do 86 stopni. Wentylator włącza się podczas jazdy po chwili jazdy już po osiągnięciu temperatury 70 stopni. Po prostu komputer dostaje sygnał na włączenie awaryjne wentylatora na pełną prędkość . Nie ma błędów. Moje pytanie to co jeszcze steruje wentylatorem chłodnicy oprócz czujnika temperatury ?
grzesiek327 - 29 Maj 2017, 13:39

Problem rozwiązany . Po własnych obserwacjach stwierdziłem że to coś z DPF em (zapchany ) . DPF został usunięty i problem rozwiązany 😊. Wentylator nie włącza sie . Na dpf wskazywało kilka rzeczy :
- 2 razy w miesiącu włączyła się katrolka wymiany oleju.
-przy wymianie oleju po poprzednim właścicielu okazało sie ze jest go o wiele za dużo ( ON w oleju) .
-podczas wypalanie na kompie za każdym razem proces nie dochodził do 100 %.

Poza tym samochód 2 razy lepiej pracuje i więcej ma mocy .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group