Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.3 Endura 37kW rzyga olejem z odmy

Kanc1erz - 8 Sty 2017, 13:48
Temat postu: 1.3 Endura 37kW rzyga olejem z odmy
Cześć,
od dłuższego czasu muszę dolewać oleju do silnika z powodu tego, że, jak w temacie, rzyga mi olejem z majonezem z odmy. Słyszałem, że mogą to być zapieczone pierścienie (remont nie opłacalny, bo blacharsko w tym aucie też słabo), ale może to jest jeszcze jakaś inna przyczyna?
UPG raczej nie, bo wody nie ubywa absolutnie nic.

Obecnie jeżdżę na 5W-40, może najwyższy czas na 10W-40 żeby jeszcze pół roku (do końca OC) pojeździć?

Jak wygląda proces czyszczenia odmy? Ściągam korek olejowy, myję go, przepłukuję wężyk biegnący z korka do airboxa? Czy coś jeszcze?

Jak macie jakieś pomysły to się podzielcie :)

katedroloz - 8 Sty 2017, 22:16

Odma w tych silnikach to korek wlewu oleju + takie małe coś plastikowe w obudowie filtra powietrza gdzie wchodzą dwa wężyki jeden z korka wlewu oleju drugi chyba z kolektora ssącego mniejszy, reszta kanału odmy znajduję się w bloku silnika. Mam podobny problem, ale nie rzyga a mocno poci się olejem obudowa filtra powietrza i kolektor, u mnie to akurat pęknięty pierścień uszczelniający tłok i mam drobne przedmuchy do skrzyni korbowej, czuć spaliny i benzyne na ssaniu z wyciagniętym korkiem oleju. :D
Możesz mieć przez przedmuchy problem z uszczelniaczami wału korbowego, chyba lepiej zrobic przekladkę jeżeli to zuzyte albo pekniete peirscienie.

Na 90% to wina pierścieni, jeśli jesteś wstanie na zimnym silniku w zakresie ok 1500 +/- 500 obrotów usłyszeć takie huczące dzwonienie to pęknięty pierścień tłokowy, jeżeli nie masz takich objawów to zostaje pomiar ciśnienia sprężania i próba olejowa przy drugim pomiarze, wtedy wykaże ze masz nieszczelność na pierścieniach, potem możesz zalać nafta ze 2-4 razy lub częściej a mniej przez ok 2 dni i powinny puścić, jeśli nie zmieni się sytuacja to możesz mieć wytarte pierścienie. Ewentualnie zostaje uszczelka pod głowicą. Majonez to wina pokonywania krótkich odcinków i niedogrzanie silnika, po dniowym postoju może się też skraplać woda i powstaje majonezik pod korkiem, ale to tylko w zimne dni.

Kanc1erz - 9 Sty 2017, 14:18

katedroloz napisał/a:
Odma w tych silnikach to korek wlewu oleju + takie małe coś plastikowe w obudowie filtra powietrza gdzie wchodzą dwa wężyki jeden z korka wlewu oleju drugi chyba z kolektora ssącego mniejszy, reszta kanału odmy znajduję się w bloku silnika. Mam podobny problem, ale nie rzyga a mocno poci się olejem obudowa filtra powietrza i kolektor, u mnie to akurat pęknięty pierścień uszczelniający tłok i mam drobne przedmuchy do skrzyni korbowej, czuć spaliny i benzyne na ssaniu z wyciagniętym korkiem oleju. :D
Możesz mieć przez przedmuchy problem z uszczelniaczami wału korbowego, chyba lepiej zrobic przekladkę jeżeli to zuzyte albo pekniete peirscienie.

Na 90% to wina pierścieni, jeśli jesteś wstanie na zimnym silniku w zakresie ok 1500 +/- 500 obrotów usłyszeć takie huczące dzwonienie to pęknięty pierścień tłokowy, jeżeli nie masz takich objawów to zostaje pomiar ciśnienia sprężania i próba olejowa przy drugim pomiarze, wtedy wykaże ze masz nieszczelność na pierścieniach, potem możesz zalać nafta ze 2-4 razy lub częściej a mniej przez ok 2 dni i powinny puścić, jeśli nie zmieni się sytuacja to możesz mieć wytarte pierścienie. Ewentualnie zostaje uszczelka pod głowicą. Majonez to wina pokonywania krótkich odcinków i niedogrzanie silnika, po dniowym postoju może się też skraplać woda i powstaje majonezik pod korkiem, ale to tylko w zimne dni.


Szczerze to szkoda mi ładować kasy w to auto. Gdyby podwozie było spoko, to jeszcze bym remontował, ale przekładka silnika to koszt około 300-500 słupek, a potem jeszcze przekładka. I nie wiadomo, czy nie kupi się takiego samego padła. Przez odmę leci mi olej z majonezem, na korki nic nie ma. Nie pokonuję krótkich tras, co najmniej 15km w jedną stronę, czasem oczywiście zdarzy się trasa np. 3km.
Uszczelniacz na pewno mam uwalony, ten od strony skrzyni biegów, ale nie chcę go wymieniać, bo a) zimno w cholerę w garażu, b) nie wiem czy odma szczelna i nie chcę, by mi go od razu wydmuchało.

zwardek - 10 Sty 2017, 13:34

skoro w odmie jest majonez to silnik niedogrzany
Weź odmę do domu, przeczyść i dopiero załóż, powinno pomóc
Termostat działa poprawnie, silnik się szybko nagrzewa?

katedroloz - 10 Sty 2017, 19:09

Pod pokrywa zaworów nie ma dużych ilości majonezu, bagnet jest z majonezu, czuć/widać opary spalin i nie dopalonej benzyny jak wyciągniesz korek wlewu oleju z silnika, oczywiście przy uruchomionym.? Pewnie silnik padaka, nie ma sensu wkładać hajsu jak już przekładać to na coś mocniejszego ala 1,6 zetec, albo szukać z jeżdżącego autka i osłuchać pobadać, może w lepszym stanie, ale każdy kiedyś czeka remont generalny. Dodam, że woda głownie zbiera się w wężyku od korka wlewu oleju, sam ją wylewam, ściągając wężyk z jednej strony.
TSRules - 13 Sty 2017, 19:18

to już lepiej sprzedać na części i dołożyć do mk5 :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group