|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika silnika - Swap 1,1 do 1,8 D - pytanie.
katedroloz - 20 Gru 2016, 20:31 Temat postu: Swap 1,1 do 1,8 D - pytanie. Witam, chciałbym się zorientować czy jest możliwy swap z benzynki 1,1 do dieselka 1,8 bez większych przeróbek, mój 1,1 chyba konczy żywot, a remont silnika jest nie opłacalny, jak zmieniać to na coś fajniejszego
kuba87 - 20 Gru 2016, 20:38
zupełnie bez sensu, 1.8d też nie są w dobrej kondycji najczęściej. zmiana z gówna na gówno można by rzec
katedroloz - 20 Gru 2016, 20:46
To na co preferujesz?
kuba87 - 20 Gru 2016, 20:48
swap na zeteca
Jaszczur - 20 Gru 2016, 22:23
katedroloz, co byś tym swapem chciał uzyskać?
1.8D jest trochę bez sensu, jak już to albo to turbić, albo od razu swapować TD.
katedroloz - 21 Gru 2016, 01:12
Wiadomo, że zaturbić, nie mogłem znaleźć w okolicy silnika z turbo :c Uzyskać... no w sumie to silnik zmienić na cos troszke mocniejszego, wolalbym diesla niż benzynke.
Magda M. - 22 Gru 2016, 18:59
katedroloz, w MK3 miałam kiedyś zeteca 1.8 (około 130 KM) i paliło to około 6 litrów benzyny w mieście. Na twoim miejscu wpakowałabym zeteca 2.0 bez kombinacji - uzyskasz podobną moc, jak ja w 1.8 i spalanie powinno ci zejść na około 6 litrów na mieście, może nawet mniej. A koszt operacji będzie podobny do ładowania diesla i turbienia go... Takie moje babskie zdanie
Jaszczur - 22 Gru 2016, 21:11
6 litrów... Benzyniakiem, w mieście... No tak, generalnie świetna historia rzekłbym.
Peedro - 22 Gru 2016, 21:19
Jaszczur, ja w mieście 2,0 robiłem 8l na 100 w zimie 9... ale w trasie w zimie (-30 stopni ) zeszedłem do 6,1l... Ale może za ciężką nogę miałem
katedroloz - 23 Gru 2016, 00:06
Zastanowię się jeszcze, musze przemyśleć to wszystko jeszcze raz.
Magda M. - 23 Gru 2016, 08:37
Jaszczur, poczytaj temat KITT-a I SWAP Fordona na 1.8 czy 2.0 (któryś z nich, nie pamiętam już dokładnie, który, ale wydaje mi się, że 1.8, bo 2.0 za długo nie jeździł) brał w mieście około 6,5 l na 100, na trasie schodził do 5 z kawałkiem.
Jaszczur - 23 Gru 2016, 09:31
Znam temat, swojego czasu z Fordonem sporo rozmawialiśmy, między innymi o tym projekcie.
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że takie spalanie, nawet w aucie takim jak fiesta, przy normalnej jeździe, i przy silniku który nie ma problemów typu spalanie stukowe itp. jest w praktyce nierealne, zwłaszcza w mieście, i przy założeniu że nie kreuje się cudów z eko-jazdą.
Mnie osobiście w miastach typowych dla aglomeracji Śląskiej z zeteciem nigdy nie udało się zejść poniżej 10l/100, a w trasie poniżej 7l/100. Tyle że ja jeżdzę nazwijmy to "normalnie", a nie eko/dziadkowo, etc.
Puff - 23 Gru 2016, 12:00
6 na 100 po mieście przy 130 kuniach na bezołowiówce? i po wuj ja dieslem jeżdżę, jak tu więcej mocy i to przy tak śmiesznie niskim spalaniu?
Magda M. - 25 Gru 2016, 15:37
Puff, obecnie na seryjnym CVH 1.6 (teoretycznie 110 KM, praktycznie pewnie mniej) pali mi zimą 10 - 10,5 litra na 100 kilometrów z zastrzeżeniem, że do pracy mam 20 kilometrów w jedną stronę i przemieszczam się najczęściej w korkach (średni czas przejazdu 40-60 minut). Letnie spalanie jest jakieś 2 litry niższe... Nadal nie wierzysz, że zetec o większej mocy i mniejszym spalaniu jest w stanie latem wziąć 6,5 litra? Dla mnie koniec dyskusji.
Puff - 25 Gru 2016, 22:21
Koń A je 10 kilo owsa, koń B jest od niego większy i szybszy, a mimo to zadowoli się mniejszą ilością zboża.
Tak widzę tę dyskusję. Zero faktów, zero dowodów, same stwierdzenia, które przeczą logice i żadnych danych, które mogłyby to potwierdzić.
Faktycznie, ciężko dalej dyskutować.
vegetagt - 25 Gru 2016, 23:21
Puff napisał/a: | Koń A je 10 kilo owsa, koń B jest od niego większy i szybszy, a mimo to zadowoli się mniejszą ilością zboża.
|
jak każdy diesel po czipie :>
kuba87 - 26 Gru 2016, 02:07
da się, z komputerem beau 105km i skrzynią z dizla. tak był kitt "skonfigurowany"
vegetagt - 26 Gru 2016, 02:20
ale ta skrzynia nie była z diesla. Fordon twierdził, że to jest 1.6 16v, gdzie obroty vs prędkość do niczego nie pasowały. Jest to gdzieś w temacie kitta, bo sam szukałem takiej skrzyni, która ma niby ~2100 czy tam 2300 przy 90-100km/h. Tak to tylko w mk2 1.6d, ale do niej reszta biegów nie pasowała
kuba87 - 26 Gru 2016, 02:37
zapomniałem dodać że w trasie
vegetagt,
tu się rozbija o "fordon twierdził" a realia
vegetagt - 26 Gru 2016, 02:43
kuba87, ale Magda M. tez podawała jakieś prędkości dla obrotow (160 na 3jce bodajże?), które nie pasowały do skrzyni z diesla mk2. A nie ma innej skrzyni, która da takie fajne obroty w trasie.
ps. w trasie to i ja paliłem ~6.5. Ale w mieście nigdy :p
kuba87 - 26 Gru 2016, 02:49
miałem skrzynie z dizla prawdopodobnie. 3 bieg kończył się na 140 km/h. Skrzynia z rski ta sama sytuacja, ale jest chyba inne przełożenie główne. na 4 biegu do 190 dawało rade dociągnąć, ale nie dało się dokręcić do odcinki. w każdym razie obie skrzynie dawało rade dokręcić do odcinki, a prędkość była równa 140km/h.
2100 obrotów to ma focus tddi na 5 biegu przy 90km/h.
katedroloz - 11 Sty 2017, 14:35
Cześć, chciałem się jeszcze spytać ile by kosztowała sama przekładka, dodam, że silnik z skrzynia i całym osprzętem jest już na oku od znajomego.
speedeek19 - 11 Sty 2017, 20:42
Przełożenie na ten silniczek może kosztować jak za swap.. Chyba, że masz trochę znajomości z mechaniki i trochę chęci to sam zrobisz przekładkę A co do ceny to różne zakłady się cenią i musiałbyś pochodzić po warsztatach i popytać się
katedroloz - 11 Sty 2017, 21:44
Mam chęci i zapał i wiedzę, ale brak miejsca oraz podnośników, klucze mam. Aktualnie szukam kogoś w okolicy z drobnym wyposażeniem i do pomocy. Dzięki za odpowiedź. Kuzyn ma warsztat ale... szkoda mówic, juz z nim gadałem i jak zwykle mnie zbywa.
|
|