Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Wysokie obroty włączenia się alternatora.

katedroloz - 8 Gru 2016, 17:35
Temat postu: Wysokie obroty włączenia się alternatora.
Cześć, mam pewien problem, który mnie męczy od zakupu swojego pierwszego autka- fiesty. Problem polega na tym ze alternator dopiero załącza się od ok. 2500-3000 obrotów silnika, u brata w renault megane 1 ph2 jest podobnie. Zastanawiam się czy wszystko jest w porządku z alternatorem u mnie i u brata i czy takie zachowanie jest normalne, jeśli chodzi na naprawy elektroniki to się akurat tym nie przejmuję, zajmuję się tym hobbystycznie. :D
diodalodz - 10 Gru 2016, 15:53

To nie jest normalne.
Wzbudzenie powinno być nieco powyżej 900 obr/min. . Pali ci się kontrolka ładowania ?

katedroloz - 10 Gru 2016, 17:24

Kontrolka się świeci aż ładowania nie będzie czyli jak napisałem wyżej do nienormalnych 2,5-3k obrotów silnika. :D Jutro poszperam przy aucie, bo czytałem że żarówka może mieć znaczenie, ta kontrolna, założyłem sobie ledy samoróbki, a one mają mała moc=mały prąd do uzwojenia wzbudzenia leci. Zerknę z zwykła żarówka 1,3W jak się zachowuje, najwyżej dorzucę rezystor wytracający odpowiednia moc, jeżeli nie to wiosna wyjmę alternator, teraz nie mam pogody. ;p
katedroloz - 10 Gru 2016, 19:44

Dobra, działa, winna kontrolka, dałem żarówkę i jest ok teraz. :D A teraz opiszę jak u brata dokładnie jest, uruchamia silnik niby kontrolka gaśnie ale ładowania nie ma, dopiero przy ok 2,5-3k obrotów i w tym momencie jak pojawi sie ładowanie gaśnie mu kontrolka ABS. Czyli coś ma skopane w alternatorze chyba, pomęczę go jak będzie na święta. :D

Temat do zamknięcia. :D

diodalodz - 11 Gru 2016, 18:20

Pytanie jakie auto ma brat. Bo teraz dużo aut ma cyfrowo sterowane alternatory.
katedroloz - 12 Gru 2016, 00:22
Temat postu: Re: Wysokie obroty włączenia się alternatora.
katedroloz napisał/a:
Cześć, mam pewien problem, który mnie męczy od zakupu swojego pierwszego autka- fiesty. Problem polega na tym ze alternator dopiero załącza się od ok. 2500-3000 obrotów silnika, u brata w renault megane 1 ph2 jest podobnie. Zastanawiam się czy wszystko jest w porządku z alternatorem u mnie i u brata i czy takie zachowanie jest normalne, jeśli chodzi na naprawy elektroniki to się akurat tym nie przejmuję, zajmuję się tym hobbystycznie. :D

diodalodz - 12 Gru 2016, 18:27

trzeba by ustalić model alternatora.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group