Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB

dobek94 - 5 Wrz 2016, 12:13
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
Witam :)

Jak myślicie czy przekładka taka nie przyprawi mi problemow? Czy skrzynia z 1.25 podejdzie do wolnossącego 1.6? Jak z reszta części i oprogramowaniem?

Pzdr

lacky - 20 Wrz 2016, 10:09
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
Raczej skrzynia inne przełożenia ma , program też.
Do takich rzeczy trzeba się zabierać z całym "kompletem". Co prawda we Fieście tego nie robiłem, ale przy zmianie silnika na inny o większej pojemności to trzba być przygotowanym na pewno na silnik + skrzynia biegów + komputer wraz z kluczykami + wiązka elektryczna, ewentualnie jeszcze jakieś inne rzeczy np. półosie, łapy silnika- skrzyni.
Na sam koniec podłączyć kompa i posprawdzać co gdzie piszczy.

Dobrze aby dawcę przed zakupem odpalić sprawdzić czy działa i wówczas demontować.

Tak jak pisałem z fordami nie mam doświadczenia, ale pamiętaj podczas wymiany mogą wyskoczyć różne rzeczy więc trzeba być na to przygotowanym.

Qzyn - 20 Wrz 2016, 14:21
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
1,25 najlepiej sie wymienia na 1.7 z pumy - to taki sam silnik, lapy pasuja, skrzynia pasuje, musisz sobie jedynie policzyc przelozenia czy Tobie beda odpowiadaly te z 1,25 czy kupic pumowską, pomyslec o hamulcach. Wiazka chyba nawet podobna, nie wiem czy nie trzeba dodatkowych kabelkow do zmiennych faz rozrzadu
vegetagt - 20 Wrz 2016, 17:41
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
w mk7? :P
MisiekT - 21 Wrz 2016, 08:15
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
nie ma to najmniejszego sensu - sprzedajesz 1.25, kupujesz mocniejszy.
wyjdzie Cie to taniej i bez niespodzianek - Fiest MK7 jest jak komarów na Mazurach, wiec rzeźbienie na siłe nie ma sensu.

lacky - 21 Wrz 2016, 13:04
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
MisiekT napisał/a:
sprzedajesz 1.25, kupujesz mocniejszy

Ja osobiście auta szukałem rok i zaprzestałem. Uważam, że kupić auto dobre graniczy w Polsce z cudem. Mając pewne auto po modyfikacji masz to co chcesz + pewne auto + satysfakcje ;-).

Koniec końców kupiłem fiestę z firmy w której pracuję.

Qzyn - 21 Wrz 2016, 14:04
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
No Misiek jednym zdaniem zanegowal sens Tuningu ogolnie :)
CO do mojego poprzedniego postu, sorki nie wzialem pod uwage ze to mk7

MisiekT - 22 Wrz 2016, 00:14
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
Qzyn - nie do końca... tuningowac to poprawiac bądź dopasowywać fabrykę - w tym przypadku najlepsza i najtansza modyfikacja to zmiana auta, nie rozgrzebanie do golej blachu nowej fury i wymiana przewodu po przewodzie (zakladajac, ze ktoś to w ogole moglby zrobić na poziomie fabrycznym)...
pamiętaj, ze przechodząc na ST180 dostajesz w pakiecie graty za gruby hajs: zawieszenie, koła 17", lepsze hamulce, naprawdę dobre fotele i ladniejsze wnetrze, dużo lepsze wyposażenie itp.

przy starszych konstrukcjach czy wkładaniu silnikow z zupełnie innych aut temat jest zgola inny

lacky napisał/a:
Uważam, że kupić auto dobre graniczy w Polsce z cudem

to kup za granicą za realną cenę, nie polskie cuda po przewałach na VAT albo wypadkach

lacky - 22 Wrz 2016, 08:23
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
MisiekT napisał/a:

to kup za granicą za realną cenę, nie polskie cuda po przewałach na VAT albo wypadkach


Świetna rada. Niestety ciężka do zrealizowania no i za granicą nie jest tak różowo jakby się komuś wydawało.

MisiekT - 22 Wrz 2016, 13:33
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
dlaczego ciezka - mobile.de, wyjazd po odbior, troche formalnosci i po temacie.
jezeli uwazasz, ze rozbiorka 2 samochodów do gołej blachy i przelozenie wszystkich czesci jest prostsze, to szacun :fox:
Tak czy inaczej - przekazałem Ci swoje zdanie i doświadczenie. O konkretach nikt Ci nie napisze, bo takiego projektu u nas nie bylo - mozesz jeszcze sprawdzic na forach angielskich, ale nie sadze zeby ktos sie porwał.

lacky - 22 Wrz 2016, 15:43
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
MisiekT napisał/a:
dlaczego ciezka - mobile.de, wyjazd po odbior, troche formalnosci i po temacie.

Robiłeś tak osobiście czy tylko teoria ?

Mimo tego że mam rodzinę w raichu i gdy znalazłem w okolicach samochód po oględzinach wcale nie było tak różowo. Swojego czasu na litwę chciałem jechać po samochód ale też plan spalił na panewce.

Ogólnie przekładki silników na inne nie są mi obce, jest to kupę zabawny, roboty itd. Oczywiście zgodzę się z Miskiem, że tak jest lepiej jak on uważa bez 2 zdań. Masz od oczatku tak jak ma być bez kombinowania.
Tyle, że ja uważam , że jeżeli chciałeś więcej mocy trzeba było to rozważyć przed zakupem :) Pamiętaj, że im większa moc tym większe prawdopodobieństwo dzwona.

MisiekT - 22 Wrz 2016, 19:26
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
lacky napisał/a:
Robiłeś tak osobiście czy tylko teoria ?

tak, tyle ze z kolega który już pare sztuk kupil i jako tako formalności ogarnia

Parzych - 28 Wrz 2016, 19:38
Temat postu: Swap z 1.25 na 1.6 120/134 lub 1.6 EB
lacky napisał/a:
Do takich rzeczy trzeba się zabierać z całym "kompletem". Co prawda we Fieście tego nie robiłem, ale przy zmianie silnika na inny o większej pojemności to trzba być przygotowanym na pewno na silnik + skrzynia biegów + komputer wraz z kluczykami + wiązka elektryczna, ewentualnie jeszcze jakieś inne rzeczy np. półosie, łapy silnika- skrzyni.

:hahaha:
U mnie w MK6 został wymieniony tylko silnik (1,25 na 1,6) i kompletne sprzęgło z 1,6, do kompa silnika został wgrany program z 1,6 i wszystko bangla od ponad pięciu lat... A mój 1,25 jeździ obecnie w MK7... Także w Twoim przypadku dobek94 śmiało możesz pakować 1,6 100KM z MK6 lub Foki są takie same zewnętrznie), bo z MK7 nie będzie łatwo z tymi zmiennymi fazami... old


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group