Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - LPG 1.25 82KM

Paweł 92 - 16 Lip 2016, 08:09
Temat postu: LPG 1.25 82KM
Witam wszystkich,

na wstępie chciałbym się przywitać i zarazem pochwalić że za jakiś około tydzień będę posiadaczem nowej fiesty w wersji Trend i opcją Gold z silnikiem jak w tytule :)
Chciałem zapytać czy ktoś ma już instalacje LPG do takiej Fiesty i jak mu się to sprawuje i czy warto?
Rozmawiałem z Dilerem na ten temat, to nieoficjalnie powiedział mi że instalacja do tego auta nie ma sensu gdyż przez to że występuje norma Euro 6, katalizator podobno na gazie może szybko zakończyć swoje życie, gdyż i tak jest wysilony.
Z tego co wyczytałem na różnych stronach taka Fiesta spali max benzyny 8 litrów, a na trasie zejdziemy i do 5,5 litra, również chciałem Was zapytać ile w tym prawdy ?

M147 - 21 Gru 2016, 14:08

Witam,
Posiadam MK7 1.25 82 KM, nie mam gazu. Kiedyś przetestowałem "ekstremalnie" na S8 fiestę. Jadąc 200 km z prędkością 90 km/h. Fiesta wyszła mi 6,3 litra/100 km. Ogólnie stwierdzam, że jest to paliwożerny silnik. Jeżdżąc latem na klimie w trasach, w granicach 140 km/h wychodzi 7,5 litra. Jeżeli jest ktoś kto potrafi tym silnikiem zejść poniżej 6 litrów w trasie niech napisze jak to zrobił.

wojtekpl - 21 Gru 2016, 19:28

Taaa euro 6 dla silników PB to fikcja - te same normy co euro 5.

Co prawda 1,4 - ale konstrukcyjnie to samo.

Zużycie LPG: Kraków i koło komina 9-11 l, zależnie od korków i czy jeździ żona, czy ja w ciężkich butach; średnia z wakacji (3700 kilometrów, drogi krajowe, trochę autostrad, węgierskie i bułgarskie równiny, słowackie i rumuńskie góry - w tym słynna 7c), dojazdy polnymi drogami na plaże, trochą miejskich korków, ogólne bujanie się w okolicy miejsca wypoczynku; w sumie dwa tygodnie) 7,5 litra, dwie osoby plus dziecko, samochód obładowany bagażami, bez spinania się na oszczędność. Dla porównania wakacje rok wcześniej, też BG, ale trochę bliżej i mniej jeździliśmy po okolicy, na PB koszt paliwa ~ 1100 zł wtedy, a teraz na LPG niecałe 650. Chyba warto.
Oczywiście trzeba doliczyć PB na rozruchy - latem praktycznie można pominąć, zimą, naszym sposobem użytkowania samochodu to minimum litr na 100 kilometrów, ale tu znowu warunki użytkowania: duży mróz i "trasy" po kilkaset metrów, jeździsz cały czas na PB; półtora kilometra 50/50 itd.

Klamoty podstawowe: Qbox plus, Barracuda na trójnikach - wkrętki w głowicy, ACR 01, Stako 600x200 (osobiście uważam, że 630x200 przy pomocy młotka by wszedł) wystaje około 2 cm ponad podłogę - różnica zniwelowana, wlew pod klapką dokręcany. Wszystko estetycznie zmontowane i wystrojone na drodze, u p. Piotra na Beskidzkiej w Krakowie. Polecam.
Dotychczas 18 000 kilometrów bez problemów - po prostu nie wiem, że mam lpg. Jedyna rzecz jaką musiałem zrobić to wymiana świec zapłonowych, bo minimalnie zaczął poszarpywać w okolicach 2000 obrotów przy przyspieszaniu - żona tego nie czuła. Prawdopodobnie wystarczyło zmniejszyć przerwę z fordowskich 1,1 na 0,9 zalecane do lpg, ale dla pewności kupiłem Beru, zmniejszyłem co trzeba i znowu chodzi jak zegarek :)

edyta:

Normy emisji

swampshark - 13 Maj 2017, 14:24

@wojtekpl
Jakie dokładnie świece założyłeś?

wojtekpl - 13 Maj 2017, 18:28

@swampshark

Jak wyżej napisałem: Beru jedno-elektrodowe dedykowane do Fiesty.

P.S. Na PW Cię troszkę skłamałem: kupiłem w lokalnym sklepie za ok. 9-10 zł sztuka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group