Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - 1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał

kpot - 3 Cze 2016, 14:39
Temat postu: 1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Drodzy Forumowicze.
Proszę Was i tym razem o informację z Waszego bogatego doświadczenia.

Sprawa dotyczy: Ford Fiesta 1.8 TD z 2000 r.

Czy jest możliwość całkowitego odłączenia immobilisera? Czy jest to trudne/kosztowne zadanie?

Wczoraj zgasł mi po 3-5 minutach od ruszenia, na środku drogi. Na szczęście udało mi się go zepchnąć na chodnik by nie blokować ruchu.
Próbowałem kilkakrotnie na różne sposoby. Wyjmowałem i przekręcałem kluczyk ponownie - nie chciał zapalić, tak jakby nie dostawał paliwa i kręcił "na sucho". Nie patrzyłem wtedy na diodę immobilisera bo "nie znałem się" jeszcze na tym.

Kuzyn który się zna na autach wszystko posprawdzał i było ok, tj. pompa podawała paliwo, bezpieczniki w porządku a mimo to nie zapalał. W pewnym momencie zapalił i już jest ok.
Diagnoza: prawdopodobnie immobiliser.

Auto nigdy nie miało takiego problemu. Obawiam się by podobna sytuacja nie powtórzyła się.

Tych aut już chyba nie kradną a nawet jeśli to to żadna przeszkoda dla złodzieja, jedynie dla użyszkodnika:)

Proszę też o informację czy immobiliser we Fieście działa właśnie w taki sposób, że po paru minutach auto ot tak po prostu gaśnie?

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi...

Puff - 3 Cze 2016, 14:43
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Niekoniecznie immo.
Dwie rzeczy:
1) jaki masz przebieg? (przynajmniej teoretycznie)
2) czy sprawdzałeś kody błędów po obd?

kpot - 3 Cze 2016, 15:02
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
1. Przebieg 260 tys. km
2. Nie sprawdzałem, jestem raczej laikiem w tej sferze. Kiedyś coś czytałem o wejściu w tryb serwisowy przy użyciu przełącznika kasowania przebiegu dziennego ale nigdy się w to nie zagłębiałem. Czy jest jakiś porządny opis jak z tego korzystać?

Puff - 3 Cze 2016, 15:19
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Ad.2
Opis się na nic nie zda, bo z niego nic nie wyciągniesz (a przynajmniej nie to, co jest tu potrzebne). Zwykły elm327 v1.5 z Allegro (ważne - 1.5 a nie 2.1! ten "nowszy" nie działa!), do tego laptop (komórką z Torque się nie podepniesz) i Forscan. Łączysz i czytasz błędy. Jeśli trafisz P0167, P1664, P1564, to klęka sterownik/pompa wtryskowa. Sprawdź to jak najszybciej, bo jeśli to wina pompy/osprzętu, to przyjdzie moment, że silnik Ci się wyłączy podczas jazdy i już go nie odpalisz (jak nie odpalisz pod domem na postoju to pół biedy).

Ad.1
Taki przebieg, jeśli nikt nie robił nic przy pompie, ewidentnie wskazuje na nią. VP30 z reguły wykręcają przebiegi rzędu 160-250 tysięcy (może być ciut więcej lub mniej, zależy od eksploatacji, ale generalnie od 180k w górę; ja miałem na liczniku jakieś 220k).

kpot - 3 Cze 2016, 15:46
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Bardzo dziękuję!

Rozumiem, że w obecnej sytuacji bez sprawdzenia błędów to w żadną podróż, nawet ok 20 km, nie wybierać się bo strach... Będę działał z błędami.

Puff - 3 Cze 2016, 15:56
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Ja na klękającym sterowniku/pompie przejeździłem kilka miesięcy (bo byłem przekonany, że układ paliwowy się zapowietrza i dlatego muszę kręcić rozrusznikiem po kilka sekund, a w zimie to i kilkadziesiąt), ale to nie oznacza, że i Ty będziesz miał tyle szczęścia. Jak jest cieplej, to problem rzadziej występuje (w zimie z kolei może się nie dać auta odpalić przed zajechaniem akumulatora i/lub rozrusznika), ale ryzyko istnieje zawsze.
Ty natomiast masz większy problem, bo auto gaśnie Ci podczas jazdy. U mnie był problem z odpalaniem, ale jak ruszył, to ruszył (a jak sterownik padł, to silnik odpalił dopiero po jego naprawie/wymianie, a później po regeneracji całej pompy, ze sterownikiem i wymianą zaworu dawki włącznie).

kpot - 10 Cze 2016, 19:32
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Bardzo dziękuję za obszerne wyjaśnienia.
Błędy będę sprawdzał w najbliższym tygodniu, obecnie nie mam dostępu do auta bo musiałem wyjechać.

Od jakiegoś roku odczuwałem spadek mocy pojazdu po dłuższej, ok 30 km, jeździe. Pomagało zgaszenie auta i po ponownym rozruchu było ok. W przeddzień awarii znów miałem uczucie utraty mocy ale ponowne uruchomienie tego nie zmieniało. Pojawiło się po ok 20 km od rozruchu jak już porządnie się rozgrzał...
Czy to objawy pompy paliwa?

Puff - 11 Cze 2016, 10:31
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
(żeby wyjaśnić zawczasu - tutaj nie ma pompy paliwa, tu jest pompa wtryskowa [niektóre diesle posiadają obydwie rzeczy, wtedy "pompa paliwa" nazywa się "pompą wstępną" lub potocznie "pompą w baku"] :) )

Spadek mocy może być związany z zasyfionym EGR-em (choć dziwne, że występowałby dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu) lub uszkodzeniem bądź to IAT-a, bądź MAP sensora. IAT jest wkręcony między wylot turbiny a kolektor dolotowy (wchodzi w niego szara wtyczka dwupinowa), z kolei MAP sensor jest zlokalizowany na grodzi, na lewo od elektrozaworu nagrzewnicy (patrząc od przodu auta; wchodzi w niego 1 wężyk, jest montowany na 2 śruby >od góry<). IAT co najwyżej mógł się zasyfić z powodu EGR-u (trzeba wykręcić i sprawdzić), natomiast MAP jako taki się nie psuje (to chyba jedna z tych awarii typu "wszystko może paść, ale to się nie psuje". Za to wężyk idący od turbiny do MAP-a mógł gdzieś ulec uszkodzeniu. Jeśli auto będzie "widziało" ciśnienie na dolocie niższe aniżeli powinno, obetnie dawki paliwa i auto będzie się zbierało jakbyś mu turbo odpiął (czytaj: dajesz gaz w podłogę, a auto zbytnio nie przyspiesza). Objawy uszkodzonego (czasowo/permanentnie) IAT-a są takie same.

kpot - 12 Cze 2016, 08:48
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Powoli zaczynam myśleć, że koszt diagnozy i naprawy może zbliżyć się do wartości auta:)
Czy podłączenie pod komputer wyświetli błędy podzespołów wskazanych w ostatnim poście?

Dodatkowo dopytam, czy zgaśnięcie auta opisane w 1 poście mogło być spowodowane przez uszkodzenie kostki stacyjki?

Puff - 12 Cze 2016, 13:02
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Podpięcie ELM-a z forscanem pokaże na bieżąco wartości temperatur i ciśnień widzianych przez komputer, więc tak, bez problemu uda się zdiagnozować ew. awarię któregokolwiek elementu. Błędów jako-takich raczej nie będzie :)
MAP/IAT koszują grosze (MAP używany, IAT nowy), z pompą gorzej, ale nie przesądzajmy niczego, dopóki nie sprawdzisz "co i jak".

Gdybyś miał uwaloną kostkę stacyjki, to mógłbyś mieć problem ze wszystkim (dosłownie). Zapalanie, gaśnięcie, błędy immo, niemożność zakręcenia silnikiem, itd. Łatwiej jednak zacząć od sprawdzenia błędów w kompie niż od rozbierania okolic kolumny.

kpot - 13 Lip 2016, 14:47
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Wreszcie udało mi się podpiąć auto do komputera.

Forscan podał następujące błędy, w tym problemy z pompą wtryskową...
Zdjęcia

Jeśli mógłbyś spojrzeć na poniższy log to będę bardzo wdzięczny:
http://pokazywarka.pl/d4v2sg/

W programie dostępne też są testy, czy można przy ich pomocy coś sensownie posprawdzać? Nie dotykałem by nic nie popsuć...:)

Puff - 13 Lip 2016, 21:25
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
1) P0149 - źle ustawiony kąt wtrysku / kąt poza zakresem - jest możliwość, że:
a) pada Ci powoli sterownik pompy, co powoduje wysyp kąta (ale masz tylko 1 błąd, a powinny być wtedy 3)
b) masz wujowo ustawiony kąt wtrysku (czytaj: ktoś grzebał przy układzie rozrząd-pompa i źle to poskładał); jak wywalisz błąd i znowu wyskoczy, to to nie jest pomyłka kompa i trzeba będzie sprawdzić ustawienie pompy względem rozrządu i samego rozrządu.

2) B1600 - pętla immo mogła nie złapać transpondera
3) B2139 - zły transponder / brak transpondera w kluczyku

Tutaj chyba nie trzeba nic tłumaczyć - trzeba obczaić pętlę immo i pestkę. Któraś z tych dwóch rzeczy kuleje (w najgorszym przypadku obydwie).
To może być przyczyna "stanięcia auta w środku pola" bez wyraźnej przyczyny. Jeśli wkładasz kluczyk, przekręcasz na zapłon, a dioda zegarka zaczyna migać jak głupia (zależy od modelu zegarka, 2 mają diodę, 2 nie), to masz ewidentny problem z immo.

4) B1932 - błąd poduchy pasażera
5) B1881 - błąd napinacza pasażera
6) B1933 - błąd poduchy pasażera
7) B1877 - błąd napinacza pasażera
8) B1231 - błąd modułu airbag (zapisał uderzenie)

Błędy 4-8 mogą się brać z tego, że auto było trzaśnięte i ktoś ogarnął temat po łebkach LUB akumulator klęka i powoduje, że elektronika głupieje. Ciężko stwierdzić. Prawdopodobnie moduł airbagów trzeba zresetować / wymienić (szczęśliwie kosztują grosze w razie czego), bo przy uderzeniu poducha i pirotechnika od strony pasażera może nie wystrzelić.

kpot - 14 Lip 2016, 13:41
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Bardzo dziękuję za obszerne wyjaśnienia!

Teraz tylko muszę znaleźć porządnego mechanika, który to ogarnie:)

Samochód faktycznie był po kolizji, taki już został kupiony, ma wystrzelone poduszki i nie zostały one wymienione
Co do kąta wtrysku, zauważyłem, że po wymianie rozrządu samochód zaczął nieco słabiej zapalać.

Immobiliser, czy można go całkowicie odłączyć jeśli coś będzie z nim nie tak? Chyba już nie kradną naszych Fiestek tak bardzo...

Puff - 14 Lip 2016, 13:50
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
kpot napisał/a:
Co do kąta wtrysku, zauważyłem, że po wymianie rozrządu samochód zaczął nieco słabiej zapalać.

Rozrząd nie napędza pompy (stricte). Rozrząd, to rozrząd, natomiast pompa jest doń podpięta łańcuchem. Chyba, że ktoś wymieniał Ci łańcuch (albo niepotrzebnie go ruszał)... Takie rzeczy muszą być ustawione porządnie, bo milimetry kantu na pompie mogą stanowić o tym czy auto będzie nie do odpalenia w zimie, czy może będzie chodziło jak traktor.

Co do immo - nie wiem, bo jest to sprzęgnięte z pompą wtryskową, więc proste odpięcie tu nie zda egzaminu. Napraw i jeździj. Często to pętla pada (jeśli już pada, co się rzadko zdarza). Działającą dostaniesz za grosze i wymienisz sam pod domem.

kpot - 15 Lip 2016, 17:41
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Skasowałem błędy i wczytałem od nowa.

Zniknęły następujące:
1) P0149 - źle ustawiony kąt wtrysku / kąt poza zakresem
2) B1600 - pętla immo mogła nie złapać transpondera
3) B2139 - zły transponder / brak transpondera w kluczyku
4) B1932 - błąd poduchy pasażera
Pozostałe wyświetla bez zmian.

Po skasowaniu błędów samochód uruchomiłem na postoju na jakieś 15 min. Czy błąd (1) P0149 pojawiłby się podczas takiego testu czy wymagane jest by autem pojeździć?

Co do błędów 1 i 3, czy pojawiają się one tylko w chwili gdy auto jest unieruchomione z powodu pętli/transpondera czy też gdy już coś jest nie tak ale samochód odpala (wczesne ostrzeganie)?

Szkoda, że nie wyświetla daty zarejestrowania błędu...

Puff - 15 Lip 2016, 20:09
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
kpot napisał/a:
Czy błąd (1) P0149 pojawiłby się podczas takiego testu czy wymagane jest by autem pojeździć?

Statyczny powinien się pojawić na postoju, aczkolwiek jest szansa, że wyskoczy podczas jazdy, gdy sterownik nie będzie w stanie dynamicznie skorygować kąta statycznego, także to jest 50:50.

Przy (1) odpali, przy (2) i (3) może zapalić, ale nie musi (jeśli zapali, to i tak zakoduje kod, jeśli kręciłeś rozrusznikiem, ale silnik nie zapalił).

kpot - 15 Lip 2016, 21:02
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Ponownie bardzo dziękuję!

Odnalazłem procedury testowe, włączyłem testowanie FIP na postoju.
Pojawił się taki wykres i dane po chwili:
Zdjęcia

Czy te testy mają w moim przypadku jakiś sens?:) Jeśli tak to proszę o poradę które wykonać i przez jaki czas. Uda się w jakiś sposób przetestować immobiliser Forscanem?
P.S. Używam wersji Forscan 2.3.2 beta free...

Puff - 15 Lip 2016, 21:46
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
To nie tak, że masz "testy", bo program sam z siebie nie wie jakie wartości są optymalne. Nie pamiętam teraz odpowiednich wartości kątów/nastaw. Kojarzę dawki paliwowe, wartości z MAP-a i parę innych. Mogę sprawdzić jutro parametry pompy logowanie u mnie, jeśli chcesz je porównać. :)
kpot - 15 Lip 2016, 23:42
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Jeśli nie masz mnie jeszcze dosyć i miałbyś ochotę w wolnej chwili spojrzeć to bardzo proszę :ford:
Puff - 16 Lip 2016, 00:20
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Spoko, rzucę okiem w weekend i dam znać.

edit:

coś mi się posypało, nie wiem czy elm czy laptop się nie umie z nim dogadać, w każdym razie nie mam połączenia, więc póki co nici z wyciągnięcia jakichkolwiek danych... jak coś mi się uda w tym temacie zrobić, to wrzucę dane

kpot - 18 Lip 2016, 21:16
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Jak pech to pech...

Dziękuję i czekam na info jeśli zaskoczy:) Zastanawiam się czy profilaktycznie nie wymienić kostki stacyjki, jak uważasz?

Puff - 18 Lip 2016, 21:29
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Zacznij od pętli :)
kpot - 21 Lip 2016, 09:00
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Gorsza sprawa, w sklepach nie mają tej pętli lub chcą za nią ponad 700 zł...

Chyba będę szukał kogoś, kto mi wytnie ten immo;p

Puff - 21 Lip 2016, 09:32
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
chłopie... takich rzeczy się w sklepach nie szuka, tylko na szrocie albo alledrogo (pierwsze z brzegu: http://allegro.pl/czytnik... ... 33549.html czy http://allegro.pl/petla-i... ... 73296.html)
kpot - 21 Lip 2016, 12:18
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Też chętnie wziąłbym używkę ale wtedy nie wiadomo jak długo to pociągnie.
Może być w takim samym stanie jak moja, która teraz błędów nie wykazuje:P
Boję się już ryzykować...

Puff - 21 Lip 2016, 13:35
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
kpot napisał/a:
Też chętnie wziąłbym używkę ale wtedy nie wiadomo jak długo to pociągnie.

Moja od nowości działa 16 lat. Jak nikt przy tym nie grzebie (lub nie ma wady fabrycznej), to wytrzyma wieczność.
Sprawdzenie pętli to podstawa. Jeśli po podmianie immo dalej świruje, to problem masz w kablach, więc diagnoza jest warta tych 20 złotych, bo u elektryka byś wydał dużo więcej zanim by sprawdził czy to pętla jest winna czy co innego.

Pętla sama z siebie błędów nie pokaże, bo tam jako-tako elektroniki nie ma. Nie łączy, nie ma sygnału = komp powie, że nie łapie transpondera. I tyle.

kpot - 13 Sie 2016, 08:22
Temat postu: 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Cześć!
Udało Ci się podłączyć autko?:)

Puff - 13 Sie 2016, 11:08
Temat postu: 1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Hej. Jak wrócę z urlopu, to spróbuję, w lapie zrobiłem parę rzeczy, może tym razem złapie :-)
kpot - 14 Sie 2016, 19:15
Temat postu: 1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Bardzo Ci dziękuję za polecenie tamtego interfejsu.

Ponownie potestowałem autko i sprawdziłem jakie pokaże błędy:
1) B1600, B2139 - po odłączeniu transpondera od kluczyka na pracującym silniku, silnik nie zgasł
2) B1681, B2139 - po odłączeniu pętli immo. na pracującym silniku, silnik nie zgasł

Powyższe testy mogą wskazywać, że przy pierwszych testach to ja spowodowałem błędy B1600, B2139, bo sprawdzałem jak zachowa się auto po odłączeniu transpondera od kluczyka w czasie pracy silnika. Opisywałeś to jako:
B1600 - pętla immo mogła nie złapać transpondera
B2139 - zły transponder / brak transpondera w kluczyku

Zapalałem i gasiłem silnik parę razy by wczytać każdy błąd na świeżo, po skasowaniu wcześniejszych błędów.
Znów pojawił się kod B0149 (źle ustawiony kąt wtrysku / kąt poza zakresem) - nie chciał zapalić, krztusił się. Po paru próbach zapalił i chodził.

Wychodzi na to, że trzeba będzie iść do pompiarza by posprawdzał kąt wtrysku, zgadza się?

Puff - 18 Sie 2016, 14:22
Temat postu: 1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
Na dniach spróbuję podpiąć kompa. A tymczasem, jeśli masz problemy z zapalaniem i po paru kręceniach udaje się odpalić, to na bank problem jest z pompą (bo z niczym innym być nie może, wszak silnik prosty jak konstrukcja cepa). Wskazuje to na klękający sterownik i/lub samą pompę (zależy w jakim stanie jest zawór dawki). Oddaj to do dobrego pompiarza, lewy Cię skasuje za zrobienie tego "na 5 minut" i problem wróci jak bumerang, i to dużo szybciej, niż sądzisz.
kpot - 23 Mar 2017, 09:38

Ok 2 tyg. temu wymieniono czujnik obrotów i już ma być wszystko ok.

Nadal wywala mi błąd P0149 w FORScan. Czy może to oznaczać dalsze problemy z pompą wtryskową?

Przed wymianą ten błąd również występował, więc obawiam się dalszych atrakcji...

Puff - 23 Mar 2017, 11:14

P0149 po regenie z reguły oznacza źle ustawiony początek kąta wtrysku (ustawienie pompy "na oko" zamiast wg blokad). Pytanie - czy błąd był usuwany?
kpot - 23 Mar 2017, 12:30

Nie odbierałem auta bezpośrednio z naprawy - nim je dostałem to przejechało z 40 km. Podłączyłem do kompa i pokazało błąd. Po usunięciu błędu i uruchomieniu na postoju błąd nie wyskakiwał - chodził z 5 min. Po przejechaniu ok 15 km błąd ponownie się pojawił.

P.S. Jak czytać błędy, na samym zapłonie czy przy pracującym silniku? Sprawdzałem też przy pracującym silniku ale wtedy auto gaśnie.

Puff - 23 Mar 2017, 12:51

kpot napisał/a:
Nie odbierałem auta bezpośrednio z naprawy - nim je dostałem to przejechało z 40 km. Podłączyłem do kompa i pokazało błąd. Po usunięciu błędu i uruchomieniu na postoju błąd nie wyskakiwał - chodził z 5 min. Po przejechaniu ok 15 km błąd ponownie się pojawił.

Bo taki błąd się pojawia, jeśli elektronika nie jest w stanie skompensować źle ustawionego statycznego kąta wtrysku. A na postoju on nie jest specjalnie regulowany przez komputer.

kpot napisał/a:
P.S. Jak czytać błędy, na samym zapłonie czy przy pracującym silniku? Sprawdzałem też przy pracującym silniku ale wtedy auto gaśnie.

Wsio ryba, tylko nie wiem czemu auto miałoby gasnąć. Kiedy tak się dzieje? Czytasz błędy i silnik klęka?

kpot - 23 Mar 2017, 13:31

Puff napisał/a:
kpot napisał/a:
Nie odbierałem auta bezpośrednio z naprawy - nim je dostałem to przejechało z 40 km. Podłączyłem do kompa i pokazało błąd. Po usunięciu błędu i uruchomieniu na postoju błąd nie wyskakiwał - chodził z 5 min. Po przejechaniu ok 15 km błąd ponownie się pojawił.

Bo taki błąd się pojawia, jeśli elektronika nie jest w stanie skompensować źle ustawionego statycznego kąta wtrysku. A na postoju on nie jest specjalnie regulowany przez komputer.


Mimo tego błędu autko dobrze jeździ. Czy to oznacza, że można go ignorować czy może pojawić się jakaś niespodzianka podczas jazdy?

Cytat:

P.S. Jak czytać błędy, na samym zapłonie czy przy pracującym silniku? Sprawdzałem też przy pracującym silniku ale wtedy auto gaśnie.

Wsio ryba, tylko nie wiem czemu auto miałoby gasnąć. Kiedy tak się dzieje? Czytasz błędy i silnik klęka?


Auto gaśnie przy następującej procedurze:
1. uruchamiam silnik
2. włączam FORScan
3. łączę FORScana z autem, pojawia się komunikat:

"FORScan próbuje się połączyć z modułem PIP/ICU
Ta operacja może spowodować dławienie się silnika jeśli będzie pracował. Poza tym, każda pruba ruszenia podczas diagnostyki FIP spowoduje zgaśnięcie silnika. To jest normalne zachowanie, nie usterka.
Możesz anulować tę operację klikając na Anuluj"

4. wybieram ok i na postoju silnik gaśnie.

Przed chwilą ponownie skasowałem błąd P0149 i sprawdzę czy znów pojawi się po jeździe...

vegetagt - 23 Mar 2017, 13:52

Puff napisał/a:
tylko nie wiem czemu auto miałoby gasnąć



zebyś sie nie zabił patrząc na lapka, zamiast na droge :P . Inne auta tez juz miewają takie "zabezpieczenie". Ciekawe, czy nie ma jakiegoś trybu serwisowego, bo czasem diagnoza bez jazdy to droga przez męke.

Puff - 23 Mar 2017, 14:08

kpot napisał/a:
Mimo tego błędu autko dobrze jeździ. Czy to oznacza, że można go ignorować czy może pojawić się jakaś niespodzianka podczas jazdy?

To są warunki brzegowe. Może się okazać, że auto np. straci parę Nm w wysokiej partii obrotów albo coś takiego. Ale jeśli nic poważnego się nie dzieje, to można to zrobić kiedyś, przy okazji. Zwłaszcza, że dojście do pompy i ustawienie tego, to jest chwila roboty i koszt rzędu 2-3 stówek u speca, który wie, co robi.

Co do drugiego - widać miałem starą wersję ForScana, bo nie miałem czegoś takiego (albo nigdy nie używałem).

Jaszczur - 23 Mar 2017, 14:33

vegetagt napisał/a:
zebyś sie nie zabił patrząc na lapka, zamiast na droge . Inne auta tez juz miewają takie "zabezpieczenie".


Powiedzmy że trochę to do mnie przemawia, niemniej np. w vagach takie coś nie występuje - czyżby vw nie dbało o swoich klientów i chciało ich wszystkich pozabijać? ;)
Albo to może ford traktuje ludzi jak idiotów zapodając takie "zabezpieczenie"? :hahaha:

vegetagt - 23 Mar 2017, 14:53

Może przy ori sprzęcie (np przy rotundzie) nie haltuje auta. A przy tanich interfejsach, gdzie sporo ma mozliwosc diagnozy z uzyciem telefonu komorkowego, jest idiotoodporne
kpot - 23 Mar 2017, 16:56

Może tego Forda projektowano z dużym udziałem inżynierów z USA i dlatego gaśnie przy diagnozie. Tam nawet na herbacie są ostrzeżenia nt. tego, że jest to gorące:)

Nie jestem tego pewien ale wydaje mi się, że przed wymianą czujnika obrotów nie gasł przy diagnozie na chodzącym silniku a dławił się i falowały mu obroty.

Wracając do tematu błędu P0149, po 7 km znów wyskoczył...
Zatem, jeśli można z tym trochę pojeździć to ok. Ale czy ma to jakiś negatywny wpływ na pompę lub pozostałe elementy? Bo jeśli ma mi coś popsuć to zacznę się rozglądać za mechanikiem.

Puff - 25 Mar 2017, 00:19

kpot napisał/a:
Ale czy ma to jakiś negatywny wpływ na pompę lub pozostałe elementy?

Na pompę nie. Może na silnik, w sensie nie osiągania parametrów w skrajnych warunkach wyprzedzenia/opóźnienia kąta wyprzedzenia wtrysku, ale to byś musiał zweryfikować na hamowni :)
Generalnie zawsze lepiej jest mieć ustawioną pompę poprawnie, bo (w skrajnych sytuacjach) albo auto będzie słabe, albo będzie ciężko palić w zimie.

kpot - 25 Mar 2017, 10:48

Generalnie auto słabo paliło w zimie. Poczytałem trochę w Internecie i znalazłem info, że w tych pompach zaciera się tłoczek. Długo trwa proces zacierania takiego tłoczka zanim zatrze się na amen? To by może tłumaczyło P0149, który nie zniknął po wymianie czujnika obrotów... Ale mam nadzieję, że wystarczy regulacja i będzie ok:)
Puff - 25 Mar 2017, 18:39

Jeśli tłoczek się zaciera i latają Ci opiłki, to jest kwestią czasu, kiedy całość znowu umrze.
Wtedy opłaca się wyłącznie robić całkowity regen. W każdej innej opcji będziesz łatał to na chwilę i znowu to wróci. Ja raz zrobiłem "regen" (wymiana zaworu dawki i elektroniki pompy). Wytrzymało mi to tydzień. Akurat, żeby pojechać na zlot i wrócić (no prawie, auto mi stanęło jakieś 2km od domu :D ).

kpot - 27 Mar 2017, 18:25

Szczęście w nieszczęściu miałeś. Dobrze, że stanął w drodze powrotnej :)

Ja nadal testuję autko. Przejechałem z 70 km, nie odczuwam żadnych problemów ale wyskoczyły kolejne błędy. Tym razem FORScan odczytał następujące:
- P0409 - czujnik położenia zaworu EGR
- P1564 - FIP żąda zredukowania dawki paliwa
- P0149 - jak wcześniej.

Już miałem nadzieję, że autko będzie hulać a tu takie coś. Trzeba lecieć znowu do pompiarza czy jakaś regulacja u ogarniętego mechanika może załatwić sprawę?

Jednocześnie mam dodatkowe pytanie odnośnie interfejsu. Mój ELM to v 1.5. Czy nowsze wersje też będą współpracować z naszymi autkami czy już są "za nowe"? Cały czas kołacze mi się w głowie myśl, że może jednak ten interfejs przekłamuje;)

Puff - 27 Mar 2017, 19:01

Cytat:
- P1564 - FIP żąda zredukowania dawki paliwa
- P0149 - jak wcześniej.

Znowu sterownik klęka lub pompa / zawór dawki. Licz się z tym, że znowu stanie.

kpot napisał/a:
Jednocześnie mam dodatkowe pytanie odnośnie interfejsu. Mój ELM to v 1.5.

Nowsze nie istnieją. To ściema. Nie działa to w ogóle. Trzymaj się 1.5. A interfejs niczego nie przekłamuje, to nie analog. On odczytuje cyfrowo. Jeśli odczyta, to dokładnie to, co jest.

kpot - 27 Mar 2017, 19:07

Cytat:
Cytat:
- P1564 - FIP żąda zredukowania dawki paliwa
- P0149 - jak wcześniej.

Znowu sterownik klęka lub pompa / zawór dawki. Licz się z tym, że znowu stanie.

W pompie wymieniony był tylko czujnik obrotów. Miałem nadzieję, że na tym będzie koniec. Może zrobię jeszcze tranzystor jak będzie trzeba. Ale mechanikę pompy to chyba odpuszczę...

Zostaję zatem przy tym ELMie. Ty mi go poleciłeś i teraz nie jestem zdany na łaskę "fachowców". Dzięki!

Puff - 28 Mar 2017, 11:39

kpot napisał/a:
Miałem nadzieję, że na tym będzie koniec. Może zrobię jeszcze tranzystor jak będzie trzeba. Ale mechanikę pompy to chyba odpuszczę...

Jak pada tranzystor, to nie dlatego, że znudziła mu się praca. Powód leży głębiej.
Wszelkie naprawy robione "za flaszkę" nie pomogą na zbyt długo.
Mechanicznie pompa może być ok, ale korpus będzie przytarty - stąd opiłki. One siadają na zaworze dawki i jak go okleją tak, że nie jest w stanie niczego wysterować, to impreza się kończy, a silnik gaśnie.

Tylko i wyłącznie regen pompy. Całościowy. Tzn. wsadzenie innego korpusu na obecnych bebechach (+ wymiana zużytych podzespołów), wraz z nowym/sprawnym zaworem dawki i wymianą tranzystora na nowy ma sens. W moich okolicach taka przyjemność kosztowała 1400zł (plus 4 stówy robocizny). Od czerwca 2015 pompa pracuje bez zastrzeżeń (a lekkiego życia u mnie nie ma), więc przy moim "regenie" po łebkach (wymiana zaworu dawki, ok. 500zł), który wytrzymał tydzień, to pełny regen zwrócił mi się na razie ze dwadzieścia razy ;)

kpot - 29 Mar 2017, 14:35

Pełna naprawa... nie nastraja mnie to optymistycznie :-P
Ja jestem z Warszawy i w okolicach pełny regen pompy to kwota 3000 zł i więcej. To już więcej niż warte to autko, niestety :|

Dziś dokładnie wczytałem się w FORScana i błędy są jak na obrazku niżej.
Zastanawia mnie kwestia błędu P0149.
Jest tam informacja o "usterce obwodu CPS". CPS to wg FORScana czujnik położenia wału korbowego. Wymieniany był "czujnik obrotów" i wnioskuję, że to jest to samo. Czy można zatem wnioskować, że coś z wymienionym elementem jest nie halo? Piszą, że coś z napięciem zasilania. Czy może to być problem z jakimś układem zasilania pompy (jeśli coś takiego występuje)?



Błąd P0409 (Czujnik położenia zaworu EGR) nie pojawił się już mimo przejechania 30 km.

Rozmawiałem ze specem który zajmował się tą pompą i poradził mi żeby wlać 0,5-1 l. Mixolu na bak. Wlałem i tak jakby lepiej przyspieszał. Ale to pewnie autosugestia :) Jak nadal będzie walić błędami to mam się zgłosić.

Puff - 29 Mar 2017, 17:56

W 1.8TDDi nie ma czujnika położenia wału. Jest w 1.8 TDCi.
Czujnik obrotów w pompie służy do zliczania obrotów, a nie kąta. Gdyby szwankował, pompa by nie działała za dobrze (lub wcale). ;)

Co do 0149 - FIP = pompa.
Jeśli takowy błąd się pojawia, to dlatego, że coś złego dzieje się na linii sterownik<->zawór.

EGR-em nie ma się co przejmować. Najlepiej go zaślepić, bo powoduje same problemy.

1L mixolu na bak to bardzo, bardzo dużo. To nasmaruje lepiej pompę, jasne, ale to jak podawanie adrenaliny umierającemu z powodu krwotoku - jeśli pomoże, to na chwilę.

Poza tym przy tak dużych ilościach oleju w paliwie, maleje wartość cetanowa ropy. Akurat te klekoty nie są tak czułe, jeśli chodzi o jej ilość, ale już fakt, że spalanie mixolu w komorze powoduje powstawanie brzydkiego syfu w silniku i katalizatorze/wydechu, ma niebagatelne znaczenie.

Jaszczur - 29 Mar 2017, 19:59

Puff napisał/a:
W 1.8TDDi nie ma czujnika położenia wału.


Jest. Jest nawet w 1.8D :)

Puff - 30 Mar 2017, 00:08

Mea culpa, dzięki Jaszczur za poprawienie.
Jest i, korzystając z wiedzy kolegi wyżej, służy do odczytu prędkości obrotowej silnika (i niczego poza tym).

Przyjąłem, że skoro komputer nie potrzebuje informacji w jakim położeniu jest wał, to sam czujnik jest nieobecny. Mój błąd.

kpot - 31 Mar 2017, 13:09

A ja jeżdżę na Mixolu i póki co brak błędów pompy. Nigdy nie przypuszczałem, że paliwo może mieć taki wpływ na pracę pompy bo zawsze tankowałem na "markowych" stacjach. Zawsze słyszałem, że psują się od złej jakości paliwa a one pewnie siadają od "dzisiejszego paliwa";p

Wyjeżdżę bak i zobaczę co będzie... Może będę miał szczęście i dodawanie Mixolu w proporcjach 1:300 - 1:200 wydłuży agonię pompy o parę lat:)

EDIT:
Czy w naszych fiestach bak ma przegrody czy jest jednolitym zbiornikiem? Bo nie wiem czy lać Mixol bezpośrednio przed tankowaniem czy najpierw rozmieszać go w 5l kanistrze...

Jaszczur - 4 Kwi 2017, 12:24

Nie wiem jak w MK5, ale w MK4 nie ma przegród. Najpierw lejesz mixol, potem paliwo. Nie ma sensu lać do kanistra.
kpot - 12 Kwi 2017, 08:06

A czy w MK5 jest pomocnicza pompa paliwa?
Jaszczur - 12 Kwi 2017, 08:06

Nie ma.
kpot - 18 Kwi 2017, 10:52

Wracając do tematu błędów to dodatek mixolu poprawił sytuację. Błędy pojawiają się znacznie rzadziej.

W związku z tym mam pytanie, czy błędy te może powodować zanieczyszczony bak? Z tego co wiem to bak nigdy nie był czyszczony.

Pytanie wzięło się z faktu, że w wątku o Focusie podobne błędy pojawiały się u użytkowników, którzy mięli problem z pompką pomocniczą...
Konkluduję zatem, że nieczystości z baku mogą działać na pompę wtryskową jak uszkodzona pompka pomocnicza :)

Jaszczur - 18 Kwi 2017, 18:49

Akurat filtr w dieslu jest na tyle dokładny, że jakieś zanieczyszczenia z baku niewiele są tu w stanie nabroić. No chyba że stary, i sam z siebie zabrudzony jest na tyle, że nie jest w stanie już spełniać swojej funkcji.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group