|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - Kąt pochylania koła (geometria)
slawomirro - 9 Maj 2016, 19:10 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria) Kąt pochylenia lewego przedniego koła wynosi u mnie 1*05' czy max tolerancji 0*36'.
Czyli jest przekroczony. ASO Forda nie jest w stanie tego wyregulować.
Mam podobno o ułamki mm skrzywiony cały lewy amortyzator i wahacz.
(kąt pochylenia prawego koła wynosi -0*43' i mieści się w normie)
ASO, jak to ASO, mówi o konieczności wymiany całego zawieszenia, bo inaczej dalej
będzie mi auto lekko w lewo ściągać i opona będzie się zużywać nierównomiernie.
I pytanie do znawców tematu brzmi, czy faktycznie są to wartości bardzo złe, czy przesadzają?
Bizuu - 10 Maj 2016, 15:15 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria) Ja mam gdzieś wykres ze zbieżności i mam o 1,5' pochylone, przez obniżone zawieszenie, w niczym mi to nie przeszkadza, opony ścierają się równo ani nie ściąga
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Puff - 10 Maj 2016, 15:37 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria) Mam jak kolega wyżej, leciuteńki negatyw, nic złego się nie dzieje. Co prawda jest różnica P/L, ale jak autem nie jeździsz jak w WRC, to nie obawiałbym się niczego
A czy auto ściąga obecnie, czy tylko ASO tak twierdzi?
slawomirro - 12 Maj 2016, 22:00 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria)
Puff napisał/a: | Mam jak kolega wyżej, leciuteńki negatyw, nic złego się nie dzieje. Co prawda jest różnica P/L, ale jak autem nie jeździsz jak w WRC, to nie obawiałbym się niczego
A czy auto ściąga obecnie, czy tylko ASO tak twierdzi? |
Czasem duch sportowy się odzywa we mnie.
Jak przyśpieszam, energicznie zmieniam bieg, wyrzedzam, nie ma żadnego nieprzyjemnego efektu.
Także jak hamuje na równym asfalcie, auto trzyma tor jazdy i nie ściąga (no może minimalnie),
ale już hamowanie w koleinie to tragedia, bo auta bardzo silnie chce skręcać w lewo.
Nic przy tym nie drży, nie hałasuje, nie drga.
Puff - 12 Maj 2016, 22:15 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria)
slawomirro napisał/a: | hamowanie w koleinie to tragedia |
Choćbyś miał zawieszenie z Ferrari, to na koleinach na odpowiedniej szerokości gumach będzie autem rzucać jak łódką na falach.
Liczy się jak auto się zachowuje na prostej drodze. A jeśli nic się nie dzieje, to zlej ASO. Oni na czymś muszą zarabiać.
slawomirro - 16 Maj 2016, 20:44 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria) A jednak ASO Forda dało dupy. Winne był krzywe amortyzaotry, konktrtnie jeden. W Solid Garage dziwili się, że tego nie zauważyli w ASO, bo skrzywienie było bardzo wyraźne. Po wymianie przodu i ponownej geometrii auto jeździ jak powinno, sprawdzałem na A2 kręcąc do 160km/h
Łącznie tu i tam w naprawę wydałem ok 2000zł. Trudno. Ważne że jest całkowicie ok.
Jeszcze muszę ogarnąć temat lusterka, co mi przeskakuje przy autoskładaniu. 800zł z ASO to za dużo. Nowe z Allegro, czy Intercarsu są za 100-200zł, ale nie mają funkcji samoskładania. (są 5-pin, a ja potrzebuję 7-pin). Na szczęście to już nic pilnego.
Puff - 16 Maj 2016, 23:19 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria) Jeśli płaciłeś ciężkie pieniądze w ASO, a oni wymieniali nie to, co trzeba, dawali diagnozy z 4 liter, itd., to należy Ci się zwrot kasy. W sądzie wygrałbyś z palcem w tych samych 4 literach, z których oni wzięli rachunki za rzeczy, które nic nie pomogły.
slawomirro - 17 Maj 2016, 00:07 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria)
Puff napisał/a: | Jeśli płaciłeś ciężkie pieniądze w ASO, a oni wymieniali nie to, co trzeba, dawali diagnozy z 4 liter, itd., to należy Ci się zwrot kasy. W sądzie wygrałbyś z palcem w tych samych 4 literach, z których oni wzięli rachunki za rzeczy, które nic nie pomogły. |
Nie, wymienili to co trzeba, ale wzieli za to dużo kasy i powiedzieli, że "trzeba dokłądnie auto sprawdzić i zostawić u nas na cały dzień", a zaraz po zdjęciu koła (jak wymieniali łożyko to widzieć musieli) widać było krzywy amortyzator. Łożysko wymienili dobrze, a tamto zostawili. Bez sesnu, nie?
Puff - 17 Maj 2016, 07:21 Temat postu: Kąt pochylania koła (geometria) Kolejny przykład potwierdzający, że w ASO pracują wymieniacze części, a nie mechanicy...
damianisko5 - 8 Paź 2017, 19:23
Odświeżę temat a dotyczy zbieżności kół przednich w mk6. Otóż teść chce kupić Fiestę z 2006 roku. Dziś była oglądana /bez jazdy próbnej/ i wydaje się, że oba koła przednie są wyraźnie skierowane do środka /tak na oko/. Pewnie w tygodniu trafi na diagnostykę, ale ktoś zorientowany może mi powiedzieć, czy to NORMA W TYM MODELU czy też auto ma niesprawne zawieszenie przednie. Dzięki za jakiekolwiek porady i sugestie.
gruby907 - 10 Paź 2017, 17:10
damianisko5 napisał/a: | Odświeżę temat a dotyczy zbieżności kół przednich w mk6. Otóż teść chce kupić Fiestę z 2006 roku. Dziś była oglądana /bez jazdy próbnej/ i wydaje się, że oba koła przednie są wyraźnie skierowane do środka /tak na oko/. Pewnie w tygodniu trafi na diagnostykę, ale ktoś zorientowany może mi powiedzieć, czy to NORMA W TYM MODELU czy też auto ma niesprawne zawieszenie przednie. Dzięki za jakiekolwiek porady i sugestie. |
na zbieżność pojedź i sprawdź, na wydruku wyjdzie co i jak
damianisko5 - 10 Paź 2017, 18:15
Jest w planie. Na razie sajgon z zakupem Fiesty. Dzięki za info i porady.
vegetagt - 10 Paź 2017, 22:30
damianisko5, chodzi ci o góre kół skierowaną do środka? czyli negatyw?
damianisko5 - 11 Paź 2017, 06:35
Nie, koła skierowane są do środka osi/auta czyli mocno zbieżne.
vegetagt - 11 Paź 2017, 10:40
w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności
Czyli ktoś albo ma coś rozwalone, albo przed sprzedażą wymieniał częsci zawieszenia i nie ustawił zbieznosci
damianisko5 - 11 Paź 2017, 12:07
Całkiem możliwe. Pewnie wkrótce zrobimy przegląd i napiszę, co było nie tak.
Puff - 11 Paź 2017, 19:37
vegetagt napisał/a: | w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności |
Przecież toe-in znaczy, że zbieżny. Toe-out jest rozbieżny...
Kruku - 11 Paź 2017, 21:50
Ja u siebie mam lekki negatyw ż przodu. Co przy szaleństwie w zakrętach powoduje zurzycie opon od wewnątrz. A auto było na zbieżności. Więc myślę że tak ma być chyba ?
slawomirro - 11 Paź 2017, 22:24
Kruku napisał/a: | Ja u siebie mam lekki negatyw ż przodu. Co przy szaleństwie w zakrętach powoduje zurzycie opon od wewnątrz. A auto było na zbieżności. Więc myślę że tak ma być chyba ? |
To jest tabelka geometrii:
http://fiesta-mk6.pl/zbieznosc-fiesta-mk6.html
vegetagt - 11 Paź 2017, 22:33
Puff napisał/a: | vegetagt napisał/a: | w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności |
Przecież toe-in znaczy, że zbieżny. Toe-out jest rozbieżny... |
mea kulpa, faktycznie :O
Zasugerowałem się tym, że dla mk2 jest tez toe in 0 20', gdzie jestem pewien, że auto ma być rozbieżnie ustawione... Co zresztą potwierdza np emkadwójkowy haynes.
Puff - 12 Paź 2017, 05:43
vegetagt napisał/a: | Puff napisał/a: | vegetagt napisał/a: | w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności |
Przecież toe-in znaczy, że zbieżny. Toe-out jest rozbieżny... |
mea kulpa, faktycznie :O
Zasugerowałem się tym, że dla mk2 jest tez toe in 0 20', gdzie jestem pewien, że auto ma być rozbieżnie ustawione... Co zresztą potwierdza np emkadwójkowy haynes. |
Chyba że w ichnim słowniku toe-in na plus oznacza rozbieżność, a na minus zbieżność... ale nie czuję się na siłach, żeby dyskutować, bo nigdy nie widziałem kartki z wydrukiem z maszyny po angielsku...
vegetagt - 12 Paź 2017, 11:58
Puff, nieee, w jednym programie są spaprane dane dla mk2. W drugim są prawidłowe oraz jest opis, że toein na minusie lub z literką n = toeout, czyli negatyw.
Puff - 12 Paź 2017, 12:32
vegetagt napisał/a: | W drugim są prawidłowe oraz jest opis, że toein na minusie lub z literką n = toeout, czyli negatyw. |
A nie pozytyw? (żeby nie było, że się czepiam, po prostu chcę się upewnić)
vegetagt - 12 Paź 2017, 12:52
n jak negative, czyli koła rozbieżnie Negative toe-in=toe-out.
mk6:
https://iv.pl/images/35855182438433550519.png
mk2:
https://iv.pl/images/87076809829480643235.png
Puff - 12 Paź 2017, 13:00
Ok, danke!
|
|