Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - "Bijąca" kierownica i pedał hamulca przy hamowaniu

aermo360 - 22 Kwi 2016, 11:59
Temat postu: "Bijąca" kierownica i pedał hamulca przy hamowaniu
Cześć

Mam taki problem - od pewnego czasu przy hamowaniu przy prędkościach od 60 w górę zaczyna bić mi kierownica, drżeć cała buda i bić pedał (nie mam ABS). Mam też wrażenie, że auto nie hamuje płynnie nawet przy niskich prędkościach. Oddałem auto do mechanika w celu zrobienia hamulców z tyłu (bo coś szurało), mechanik wymienił szczęki, cylinderki, linki itd, bo mówił, że była kaplica i auto prawie nie hamowało tyłem. Obejrzał cały przód tj. ściągał koła, mówi że wszystko jest ok - zawieszenie itd. Problem jednak nie ustał.

99% wątków na forum mówi, że to krzywe tarcze - wymieniać od razu czy coś jeszcze może mieć na to wpływ? Eliminuje niewyważone koła czy opony, bo wtedy pewnie by szarpało cały czas, a tak nie jest. W zeszłym roku wymieniałem klocki, może gdzieś coś źle założyłem? Znacie jakiś sposób jak gołym okiem sprawdzić pokrzywione tarcze?

Miał ktoś kiedyś z czymś takim do czynienia? Jakieś inne rozwiązanie problemu?

DemptD - 22 Kwi 2016, 12:17
Temat postu: "Bijąca" kierownica i pedał hamulca przy hamowaniu
aermo360 napisał/a:
Znacie jakiś sposób jak gołym okiem sprawdzić pokrzywione tarcze?

No jeżeli jesteś w stanie dostrzec różnice w ułamkach mm to możesz spróbować :) w innym wypadku nie dasz rady.

Dorzucę od siebie, żebyś zerknął na nakrętki - do alu są inne, do stali są inne, do alu ori forda też są inne ;) objawy takie same jak krzywych tarcz - jak wsio ok. To zostaje tylko wymiana tarcz i klocków.

vegetagt - 22 Kwi 2016, 13:19
Temat postu: "Bijąca" kierownica i pedał hamulca przy hamowaniu
aermo360 napisał/a:
Znacie jakiś sposób jak gołym okiem sprawdzić pokrzywione tarcze?


podnosisz auto, kręcisz kołem z użyciem ręki. Jak tarcza jest prosta, to cały czas masz taki sam opór. Jak jest krzywa, to opór może sie zmieniac podczas obrotu, bo tarcza zaczyna rozpierać któryś klocek. Jak nic nie wyjdzie, to niech druga osoba naciśnie lekko hamulec, by zbliżyć klocki do tarczy i wywołać opór.
Najlepiej i tak by było zmierzyć bicie boczne, bo może krzywe tarcze są skutkiem krzywych piast przednich.

Jak miałem krzywe tarcze ( i jedną piaste ) to tez przy niskich prędkosciach hamowanie nie było płynne.

ucando - 20 Sie 2018, 13:22

Tą diagnostykę warto by było rozpocząć od sprawdzenia, czy bębny hamulcowe nie mają bicia. Opis pasuje do nierównomiernego zużycia właśnie tego elementu. Bicie przy hamowaniu może być też spowodowane nierównomiernym rozłożeniem siły hamowania.
BuMeL - 20 Sie 2018, 17:57

ucando napisał/a:
Tą diagnostykę warto by było rozpocząć od sprawdzenia, czy bębny hamulcowe nie mają bicia.


Tak, jak bębny biją to kierownica lata ... :głowąwmur:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group