Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - Silnik 1.1 Brak iskry

ZeaFir - 28 Cze 2015, 21:06
Temat postu: Silnik 1.1 Brak iskry
Witam
Posiadam silnik z fiesty mk3 1.1 55km na wtrysku.
Silnik jest zdemontowany (na palecie), posiada podłączoną pełną instalację elektryczną, Lecz brak mu iskry, nie odpala nawet przy pomocy plaka. Przed jego wymontowaniem fiesta jeździła i działała jak należy, obecnie wszystkie kable, masy itp są podłączone, silnik kręci lecz tak jak pisałem wczesniej nie odpala. Moze macie jakies pomysły, sugestie bądź pytania odnośnie tego co się z nim dzieje. Z góry dziękuję za Odp i Pozdrawiam.
Dodam, ze W przyszłości planuję wykorzystać go do budowy Buggy.
P.S Pompka paliwowa jest prawdopodobnie spalona.

Dual - 29 Cze 2015, 13:12

1.To pełen wtrysk czy monowtrysk?
2.Edis zewnerzny czy wewnętrzny?
3.Ma imobilizer?
Czujnika położenia wału sprawny, wiązka cała?
:)

ZeaFir - 29 Cze 2015, 16:23

silnik jest na monowtrysku, edis jest zewnętrzny (jeśli dobrze wiem to znajdował się na belce w podszybiu), o ile mi wiadomo nie posiada immobilizera. Co do czujnika to nie mam pewności, sprawdzałem go miernikiem to wskazywał wartość 252 ohm.
Dodam, że są nowe przewody wysokiego napięcia i świece.
Myślałem, że jeśli fiesta chodziła przed wymontowaniem silnika to nie będzie takich problemów ;/

Dual - 30 Cze 2015, 00:37

Cytat:
Myślałem, że jeśli fiesta chodziła przed wymontowaniem silnika to nie będzie takich problemów

Pamiętaj to fiesta, tu nie ma co myśleć, tu trzeba działać :ok:

Powiedzmy ze CPW mieści sie w normie (choc to nie jest 100% pewny, miarodajny pomiar)
Wiec tak sprawdź przejścia miedzy edisem a kostką czujnika (piny 5 i 6)
Sprawdź czy na pinie 8 oraz srodkowym pinie cewki masz plus po włączeniu zapłonu
Na pinie 9 musisz miec mase.




ZeaFir - 30 Cze 2015, 18:35

Sprawdziłem te piny co kazałeś, przejscie między pinem 5 i 6 jest, + na pinie 8 i cewce jest i masa też.
Czyli to wszystko wina Edis? Są jakieś parametry do zakupu nowego (nowy/uzywany) modułu?

diodalodz - 30 Cze 2015, 20:12

Sprawdź czy EDIS nie potrzebuje też masy na płycie radiatora. Odepnij wtyczkę od edisa i zmierz opór między 5 a 6 pinem. Jeśli będzie tyle co czujnik, przestaw miernik na 2VDC i zobacz czy podczas kręcenia rozrusznikiem generuje się napięcie.
Możesz też wziąć i rozwalić jakiś przekaźnik na 12V (samochodowy) i do tego magnes neodymowy. Wepnij piny 85 i 86 zamiast czujnika położenia wału i przykładaj szybko magnes. Powinna pojawić się co jakiś czas losowa iskra i praca pompy paliwa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group