Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - 1.4 TDCI problem z ciśnieniem paliwa

Speedo - 9 Maj 2015, 22:07
Temat postu: 1.4 TDCI problem z ciśnieniem paliwa
Witam!

Otóż pojawił się pewien problem z Fusionem '06 1.4 TDCI mojej żony, pewnego dnia jechała sobie do pracy, auto osłabło, zapaliła się kontrolka "wykrzyknik w kółku zębatym", wróciła szczęśliwie jednak do domu jadąc powoli.

Zabrałem się energicznie za naprawę, trwa to już ponad 2 tygodnie i jest tak:

- auto odpala od strzała zimne czy ciepłe, wolne obroty ma równe i stabilne
- jak jest zimne to nie można go przegazować pow 2k rpm i podczas jazdy na 1 i 2 biegu silnik niemiłosiernie przerywa
- jak się trochę rozgrzeje to idzie go spokojnie przegazować do 5k rpm i wtedy łapie "wykrzyknik"
- jak się rozgrzeje to jedzie tak do 3k rpm i "łapie wykrzyknik", po złapaniu wykrzyknika wiadomo, tryb awaryjny, obcina go do 2500 rpm i jedzie sobie spokojnie na tych ograniczonych osiągach przykapcając na czarno i paląc niemiłosiernie dużo nafty ;)

Co zostało już zrobione:
- filtr paliwa nowy (chociaż stary był prawienowy, niecały tysiąc przebiegu), kontrola przewodów paliwowych, rozcięcie starego filtra w celu namierzenia opiłków z pompy - brak, zalałem STP do czyszczenia układu paliwowego
- wymiana czujnika ciśnienia na listwie CR
- wymiana regulatora ciśnienia od spodu pompy wysokiego ciśnienia
- konserwacja wtyczek, rozbiórka, kontrola i przedzwonienie wiązki od kompa do wspomnianych wyżej czujników, kontrola mas ECU, bezpieczników, przekaźników i innych detali
- szeroko zakrojona diagnostyka komputerowa - IDS, ELM itp., w zasadzie zwykle z wykrzyknikiem pojawia się błąd P0002, kilka razy złapał błąd P0092 i chyba jeden raz P0089

Ciśnienie na szynie paliwowej pokazuje podczas jazdy z włączonym oscylogramem z forsana że sobie rośnie z obrotami do tych 3000rpm potem zaczyna gwałtownie opadać i wzrastać i po złapaniu wykrzyknika schodzi do tych swoich domyślnych niskich wartości i już nie skacze, nie faluje. Generalnie chyba jest za niskie bo maksymalnie udało mi się z niego wydusić chyba 50MPa, jak trzeba będzie to sprawdzę dokładnie bo nie pamiętam z głowy.

Generalnie pomysły mi się skończyły, szykuję się na wymianę PCM chyba, że ktoś z Was ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić/wymienić/naprawić bo mi już ręce opadły a auto potrzebne...

blind227 - 9 Maj 2015, 22:33

Wszystkie błędy wskazują na problem z ciśnieniem ,u mojej żony było podobnie ale tam wystarczyło połatać przewody i wstawić zawór zwrotny przed gruszką. U ciebie wygląda na coś poważniejszego. :(
Puff - 9 Maj 2015, 23:41

Ile masz nalatane oficjalnie / teoretycznie?
Speedo - 10 Maj 2015, 07:35

189.000
Puff - 10 Maj 2015, 16:27

Może wtrysk szwankuje i przez to pompa nie potrafi wytworzyć porządnego ciśnienia. Żeby w ogóle silnik uruchomić, trzeba mieć 150 barów, Ty masz raptem okolice 500, a wg książek Forda szyna powinna mieć nawet 1500 barów, czyli osiągasz z górką 1/3 z tego.

Podsumowując - jeśli elektryka jest ok (czujniki + kable), a pompa nie sieje opiłkami, to jedyną inną przyczyną zbyt niskiego ciśnienia na szynie może być lejący wtrysk.


Tak mnie jeszcze natchnęło - czy tam jest wersja czujnika do której dopinasz wężyk czy wchodzi do niej tylko kostka?

Speedo - 10 Maj 2015, 22:23

tylko kostka

a jakby wtrysk to nie byłoby problemów z odpalaniem? a może zawór dawkujący paliwo na pompie jeszcze zmienić?

Puff - 11 Maj 2015, 03:00

To jak masz taką kostkę, to nie było tematu. :)

Zaś co do pytania - jeśli listwa trzyma 500 barów, to nie. Wg info, które wyczytałem, wtryski niekoniecznie działają zerojedynkowo (działają lub nie). Możesz spróbować zrobić podmiankę zaworu jeśli masz pod ręką, za to nie biją, a może akurat trafisz.

Speedo - 11 Maj 2015, 08:37

wczorajsze pomiary wykazały, że na listwie da się wycisnąć (do czasu złapania błędu) 100.000kPa czyli z moich obliczeń wynika, że 1000bar

co do podmianek to tak, mam "pod ręka" na allegro za 150 + wysył, od tych podmianek jestem już jakieś 500 w plecy ;)Boję się że dojdę do 1000 a na koniec wyjdzie pompa lub wtryski...

Puff - 11 Maj 2015, 09:41

Oddając czasem auto do mechanika, wydasz mniej, niż próbując coś zrobić na własną rękę, bo spec za to odpowiada. Jak wymieni i nie pomoże, to nie może Cię za to skasować (czego ludzie często nie wiedzą :) ).
Pytanie czy nie wiedziałeś o tym, czy może wiesz, ale takiego speca masz daleko...

Jeśli natomiast o czujniku mowa - jeśli taki z Allegro nie będzie nosił śladów zużycia, to (w uproszczeniu) masz miesiąc czasu, żeby go oddać. :)

Jaszczur - 11 Maj 2015, 14:31

Próba przelewowa wtrysków zrobiona?
Speedo - 11 Maj 2015, 17:56

nie jeszcze, macie może jakąś linkę do próby przelewowej od Fiesty? bo ja tylko w mondeo robiłem... Ile minut, ile ma wylecieć itp...
Ermac20 - 31 Gru 2017, 14:56

Witam, a czy ktoś może mi napisać w jaki sposób w fieście mk6 1.4tdci wymienić regulator ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej? Czeka mnie to i nie wiem czy da się to zrobić w prosty sposób, czy trzeba dużo rozbierać.
Perkoz - 19 Lut 2020, 20:15

Speedo, Nie wiem czy odpiszesz :P Ale mam podobny problem ktoś pomoże?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group