Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Problemy po wymianie uszczelki głowicy

LukaszHonda - 1 Maj 2015, 20:59
Temat postu: Problemy po wymianie uszczelki głowicy
Witam serdecznie.

Mam problem z moją fiestą. Kupiłem ją 3 tygodnie temu i wszystko było ok.
Po dłuższej jeździe zauważyłem, że się grzeje, tj. tak mi się wydawało, gdyż na skali wskazówka utrzymywała się w okolicach "L" i nawet momentami dobijała do czerwonego pola.

Wymieniłem termostat, zalałem płynem i po uruchomieniu silnika, kiedy ten się zagrzał woda w zbiorniku zaczęła się gotować jak w czajniku i nastąpił "wytrysk". Wyjąłem termostat, myśląc, że jest jakiś wadliwy. Bez również to samo. Co najśmieszniejsze, płyn zaczął się gotować kiedy temperatura nawet nie osiągnęła połowy skali, więc wcześniej jeździłem z taką temperaturą i nic sie nie działo,a po wymianie termostatu po lekkim nagrzaniu nastąpił wystrzał?

Problemów ciąg dalszy. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, aby obadał sprawę. Po godzinie telefon - uszczelka głowicy. Ok, robić, głowicę planować i jazda. Dodatkowo nastawione zawory.
Wszystko zrobione, wyjeżdzam od mechanika i ujechać nie idzie, przerywa, szarpie - nie ma mocy. Do tego klekocze jak stary diesel. Wracam do niego. Okazało się, że przewody zapłonowe przebijają. Wymienione, auto nie przerywa, ale tym razem nie schodzi z obrotów. Pojechałem do domu, bo już późno było. Po dodaniu gazu auto przez jeszcze kilka sekund utrzymuje koło 3 tys. obrotów. Z rana wyjąłem silniczek krokowy, oczyściłem benzyną ekstrakcyjną-kąpał się godzinę. Zamontowałem i dalej to samo. Filtr powietrza wymieniłem, ale nawet nie był zabrudzony. I co najważniejsze - płyn już się nie gotuje, ale temperatura po 10 min pracy autka znów osiąga okolice 'L". Teraz pytanie - czy tak może być? Na forach czytałem różnie opinie, niektóre z nich mówiące o tym, że te silniki tak mają.

Pomóżcie. Gdzie szukać problemu?

luki - 1 Maj 2015, 21:15

Przy ściąganiu głowicy musieli zrzucić kolektor ssący być może jest gdzieś nieszczelność.
Co do temperatury na wskaźniku to ford nie popisał się i co auto to inaczej wskazuje. Ważne by trzymała sie temp w NORM

LukaszHonda - 1 Maj 2015, 21:23

No teraz trzyma się w napisie normal, tylko że troche źle to wygląda bo wskazówka pojazuje się przy L czyli bardzo blisko czerwonego pola, jak mija L załącza się wentylator na chwilkę. ( normal/ ) tak to u mnie wygląda zazwyczaj....

Odnośnie tej nieszczelności, możliwej nieszczelności, to co mam z tym zrobić? Wykluczacie krokowca?

Dodam, że auto wcześniej miało dużo mocy a po wymianie uszczelki jest takie zaduszone i nie idzie go dobrze nawet przegazować, o jakimkolwiek włączaniu się do ruchu z zachowaniem dynamiki mogę zapomnieć...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group