Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - Poranny dymek

Kacper0209 - 14 Kwi 2015, 19:33
Temat postu: Poranny dymek
Cześć !
Ford Fiesta mk7 1.6 tdci 2008

Mam taki problem, od początku zimy czasami pojawia się z rana taki oto dym.

https://youtu.be/Vv1n-_s_zcg

Dymek pojawia się tylko rano, na zimnym, po dłuższym postoju.
Jak wyjdę z samochodu, to pachnie niedopaloną ropą, Podczas jazdy nic nie kopci. Odpala od strzała tak jak słychać na filmie.

Oleju nie bierze, płynu chłodzącego nie obywa, świece wymienione na początku zimy, nie trzęsie autem. Przebieg 88 tys. km.

Jak myślicie co może być przyczyną takiego odpalania ?

Pozdrawiam.

Freeman - 14 Kwi 2015, 19:39

Moim zdanie normalne przy dieslu.
mskgs - 14 Kwi 2015, 20:20

Przyczyną takiego odpalania jest... diesel. :ok: Nie zawracaj sobie tym głowy, na zimnym dymek i smród gwarantowany (i normalny).

Pzdr.

Kacper0209 - 14 Kwi 2015, 20:25

Problem w tym, że kiedyś tego nie było. Chcę się tego pozbyć.

Ustawiał ktoś z Was kat wtrysku ? Może jest nieprawidłowy, w złym momencie podaje ropę i nie może jej przepalić i czukiereczekw postaci takiego białego dymu.

Co myślicie ?

mskgs - 14 Kwi 2015, 20:39

Jaki kąt wtrysku Kolego. To nie jest stary diesel z pompą rotacyjną, tylko CR gdzie paliwo dawkują wtryskiwacze. Gdyby coś było nie tak miałbyś problemy z odpalaniem albo nierówną pracą zaraz po.
Nie wiem jak miałeś wcześniej, ale wieloma dieslami jeździłem i każdy na zimnym dymi, śmierdzi i niemiłosiernie klekocze ;) Poza tym wiadomo, że po rozruchu dawka paliwa jest większa. Ja w tym nie widzę nic dziwnego.

Kacper0209 - 14 Kwi 2015, 21:28

W takim razie może mieszanka jest za bogata. Czyli albo wtryski podają za dużo, albo przez filtr przechodzi za mało powietrza... Kolega diagnosta podsunął pomysł lekko zabrudzonego EGRa.
mskgs - 14 Kwi 2015, 21:55

Nie obraź się, ale strasznie na siłę teoretyzujesz i szukasz problemu.
Mieszanka na zimnym silniku zawsze będzie "za bogata". Szukanie przyczyny małego dymka przy odpaleniu to zwykłe przewrażliwienie. Naprawdę ręce opadają jak człowiek takie rzeczy czyta. :-)

Puff - 14 Kwi 2015, 22:20

Kacper0209 napisał/a:
W takim razie może mieszanka jest za bogata.

Od kiedy biały dym = zbyt bogata mieszanka? :D
Jest właśnie odwrotnie - tak jakby przez noc paliwo się cofało lub z innego powodu było go za mało przy rozruchu.

Kacper0209 - 14 Kwi 2015, 22:29

No to dlaczego śmierdzi ropą ? Zajrzę do EGR i zobaczymy jak będzie po wyczyszczeniu.
mskgs - 14 Kwi 2015, 22:32

:głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur:
Jaszczur - 14 Kwi 2015, 23:23

Biały dym i smród po odpaleniu zimnego diesla (+ czasami niebieska poświata) to klasyczny objaw lejących/uszkodzonych/zalepionych nagarem końcówek wtrysków. Tak śmierdzi niedopalona ropa.
Kacper0209 - 15 Kwi 2015, 22:21

Wtryski mogłyby paść po 90 tysiącach ?
Wypalę to paliwo co mam, zatankuje na innej stacji doleję STP zmienię olej z filtrem bo mi się szykuje wymiana i powiem czy ustało dymienie.

Dzięki.

Jaszczur - 15 Kwi 2015, 22:53

Kacper0209 napisał/a:
Wtryski mogłyby paść po 90 tysiącach ?


Wystarczy zatankować trefne paliwo, to niestety nie ma wiele wspólnego z przebiegiem.

Kacper0209 - 15 Kwi 2015, 23:04

Tankuje tylko na Orlenie ...
Jaszczur - 15 Kwi 2015, 23:16

W Polsce nie ma to znaczenia na jakiej stacji się tankuje, wszędzie oszukują na paliwie.
Kacper0209 - 15 Kwi 2015, 23:26

Jeszcze jedna rzecz. Przy odpalaniu silnika przez 1-2 sec pali się kontrolka od Ciśnienia oleju. Wraz z jej zgaszeniem dźwięk silnika się zmienia. Mam wrażenie że olej trafia do popychaczy z opóźnieniem. Przez to zawory nie mogą się do końca otworzyć. Po całkowitym otworzeniu spaliny wylatują wraz z ropą która nie została spalona ze względu na małą ilość powietrza potrzebnego do reakcji i stąd poranny bąk. W zależności od położenia krzywki czas potrzebny na prawidłowe otwarcie zaworu się zmienia i stąd zmiana w ilości wylatującego dymu z rana.
Co myślicie ?

Jaszczur - 15 Kwi 2015, 23:34

Wałek obraca się z taką siłą, że raczej nie stanowi to dla niego większej różnicy czy tam jest wystarczająca ilość oleju; podobnie sprężyny zaworów mają wystarczającą (sporą) siłę by podnieść zawory z powrotem do góry... Prędzej by rozrząd przeskoczył lub wałek pękł gdyby tam coś stawiało tak mocno opór.
Taki efekt który opisujesz byłby bardziej możliwy na jakimś zastanym silniku, albo z totalnym szlamem w środku zamiast oleju.

Kacper0209 - 15 Kwi 2015, 23:43

a to nie jest tak że jak auto stoi te 10 godzin to olej z popychaczy spłynie i przy rozruchu pompa musi znowu nabić je olejem ? W momencie kiedy filtr stawia za duży opór to olej dociera tam później niż powinien i szklanki nie mogą wybrać luzu zaworowego przez to mogą być złe warunki do zajścia poprawnej reakcji w silniku i nie może spalić paliwa.
Jaszczur - 15 Kwi 2015, 23:45

To prędzej by Ci w ogóle nie odpalił, albo miałby z tym bardzo poważne problemy.
Puff - 16 Kwi 2015, 04:06

Miałem taki efekt jak przyrżnąłem miską dość solidnie w miejscu, gdzie jest sitko, było wgniecenie.
Silnik po starcie nie potrafił szybko zassać oleju i przez jakiś czas serce mnie bolało jak słyszałem, że silnik nie jest zbyt dobrze smarowany przez 1-2 sekundy po starcie, a kontrolka się żarzy czerwienią...
Po zdjęciu i wyklepaniu michy problem u mnie zniknął.

Drugą znaną mi możliwość już kolega wyżej opisał, ale naprawdę musiałbyś mieć niezły gnój w misce, żeby coś takiego się działo...

Trzecia to zasyfiony do granic możliwości (lub felerny) filtr oleju, ale to się z reguły wiąże z opcją nr 2.

Kacper0209 - 16 Kwi 2015, 07:12

https://www.youtube.com/watch?v=yiQoAMwL6gA

Tutaj film przedstawiający zachowanie ciepłego silnika.

Rozruch
kręcęnie do 2-3 tys obrotów
Na koniec przekręcenie do końca czyli 5 tys.

Jak widać nic się nie dzieje.

No właśnie mam wrażenie że to wina filtra. Siedzi tam zwykły filtron. Przypominam sobie że te problemy mogły się zacząć właśnie wtedy kiedy go zmieniłem razem z olejem Motula.

Jaszczur - 16 Kwi 2015, 07:15

Więc wymień filtr na inny (łącznie z olejem jeśli masz na to piniondz i ochotę), i sprawdź.
Kacper0209 - 20 Kwi 2015, 12:18

Cześć !
Olej z filtrem wymieniony.
Odpalałem już 3 razy po dłuższym postoju. Wcześniej, jak widać na filmie dym jest biało niebieski, teraz jest delikatnie niebieski.
W takim razie teraz pora na sprawdzenie wtrysków,
Wypalę paliwo które mam w zbiorniku, zaleję nowe na innej stacji doleję STP do czyszczenia wtryskiwaczy ( chyba, że polecacie coś innego) i zobaczymy czy problem zostanie rozwiązany.

Jaszczur - 20 Kwi 2015, 12:21

STP sobie daruj, zainteresuj się prędzej czymś produkcji Liqui moly.
Kacper0209 - 21 Kwi 2015, 18:15

Kupiłem dzisiaj preparat Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy.
Dowiedziałem się, że specyfik potrafi lepiej wyczyścić wtryskiwacze jeżeli jest podany bezpośrednio do listwy wtryskowej.
Niestety nie wiem które przewody mają być zanurzone w tym specyfiku a które zaślepione...
Poniżej przesyłam zdjęcia mojego silnika

http://imageshack.com/a/img633/1170/g0Hhth.jpg
http://imageshack.com/a/img537/9827/DNlAwa.jpg
http://imageshack.com/a/img901/6007/QWe4yR.jpg
http://imageshack.com/a/img538/7299/6ZrjhH.jpg

Proszę o pomoc kogoś kto już to robił.

Pozdrawiam.

Kacper0209 - 9 Maj 2015, 23:49

Cześć,

Wlałem ten środek do czyszczenia wtryskiwaczy bezpośrednio do baku. W majówkę zrobiłem ponad 800 km udało się wszystko ładnie wypalić razem z paliwem. Niestety dymek się zmniejszył i występuję rzadziej ale to może być też kwestia zmiennej temperatury.

Dlatego wtryski chyba siadają ...
Wie ktoś jaki może być realny koszt regeneracji 4 wtryskiwaczy do 1.6 tdci 2008 rok ?

lukaszs - 10 Maj 2015, 22:08

Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura :)

Widac ze chlopak przesadza a Ty sie dodatkowo nakrecasz.

Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.

Pozdr

Puff - 10 Maj 2015, 22:23

lukaszs napisał/a:
Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura :)

Daj jeden dobry powód dlaczego krytykujesz innego użytkownika, który ma wieloletnie, praktyczne doświadczenie z klekotami, bo napisać "tak bo tak" lub "nie bo nie", to każdy potrafi. Swoją drogą ciekawe ile masz lat, że o facecie przed 40 piszesz "chłopak". :)

mskgs - 11 Maj 2015, 21:23

Panowie.
Uszkodzone wtryskiwacze to gaśnięcie silnika, szarpanie, nierówna praca, utrata mocy, dymienie (to co opisuje Autor to nie dymienie), podwyższone spalanie, problemy z odpalaniem. Z tego co wiem Autor nie ma ŻADNEGO z tych objawów.
Nawet jeżeli powodują poranny dymek to w żadnym razie nie mówiłbym o awarii, bo pewnie w dieslach by trzeba było co wymianę oleju wymieniać wtryski :hahaha:
Równie dobrze może być "uszkodzona" pompa WC, filtr paliwa, i tak można sprawdzać cały układ paliwowy i ... powietrza.
Być może to początek jakiś problemów, ale zawracanie sobie tym głowy teraz to tak naprawdę robota w ciemno i można się mocno zdziwić.

Pozdrawiam.

Kacper0209 - 18 Maj 2015, 20:14

Nie mam zamiaru teraz regenerować bo nie mam na to siana. Chciałem ustalić przez co mogą być takie objawy. Tyle :yes:
Kacper0209 - 12 Lip 2015, 09:41
Temat postu: Poranny dymek
Cześć,
poranne dymienie ustało po zalaniu kilkukrotnie paliwa z innej stacji.

Temat rozwiązany, teraz nie ma mowy o jakimkolwiek dymieniu czy to przy przyspieszaniu czy odpalaniu.

Pozdrawiam.

bionabol80 - 27 Lut 2016, 09:32
Temat postu: Poranny dymek
lukaszs napisał/a:
Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura :)

Widac ze chlopak przesadza a Ty sie dodatkowo nakrecasz.

Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.

Pozdr

Witaj
Mam podobnie ostatnio. Co prawda auto w garażu więc mrozu raczej nie widzi ale jak uruchamiam pchle rano to od pewnego czasu dluzej krece no i faluja obroty. Jak ją przytrzymam przez 2 sek na większych obrotach to problem znika. Silnik 1.6 tdci. Napisales że miales podobnie więc może jakąś rada?

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka

David1n - 28 Lut 2016, 02:51
Temat postu: Poranny dymek
Jeździ? To co się dymem przy odpaleniu przejmujecie? Bierzesz diesla licz się z takimi ewentualnościami :D
W mk6 przerobiłem wszystko co możliwe. Dyma jak puszczał tak puszczał :D Odpalania na mrozie nawet po dłuższym postoju nie miał. Wracałem z niemiec to i po 2 msc na dotyk palił :)

lukaszs - 6 Lip 2016, 21:57
Temat postu: Poranny dymek
Cytat:

Witaj
Mam podobnie ostatnio. Co prawda auto w garażu więc mrozu raczej nie widzi ale jak uruchamiam pchle rano to od pewnego czasu dluzej krece no i faluja obroty. Jak ją przytrzymam przez 2 sek na większych obrotach to problem znika. Silnik 1.6 tdci. Napisales że miales podobnie więc może jakąś rada?

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka


Wyczyscilem dolot powietrza oraz wymienilem wkladkibpod wtrsykiwaczami oraz uszczelnilem sruby mocujace wtrsykiwacze. Od ponad 2 lat juz nie posiadam tego auta. Przerzucilem sie na 1.4 tdci

olo_r - 1 Paź 2016, 15:30
Temat postu: Poranny dymek
w cytrynie kręciła zawsze jak głupi nawet w największe mrozy ale że była to wersja francuska z Santrope to nie miała podgrzewacza filtra paliwa i w poączeniu z kiepskim paliwem (do -20) przy -25 były czasem problemy i niespodzianki na trasie i tryb awaryjny ale zapalał zawsze. Wtryski trudno zepsuć - trzeba dbać o uszczelki pod wtryskami i nie jeździć mimo zapachu ropy w kabinie tylko usuwac usterki najszybciej.
Dobre paliwo, czysty filtr paliwa, sprawne wtryski i sprawny akumulator - musi zapalić w najwieksze mrozy, i podgzrewacz paliwa.

Pytanie - czy spirala podgrzewu świec zawsze się zapala na sekundę, nawet jak temperatura jest na plusie????

janek80 - 14 Paź 2016, 21:05
Temat postu: Poranny dymek
lukaszs napisał/a:
Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura :)






Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.



u mnie w 1.6 tdci falowanie obrotów występowało przy niższej temperaturze i odkryłem przyczynę gdy samochód przestał odpalać. A przyczyną mianowicie była wykończona 1 swieca żarowa i druga niedomagająca. Po wymianie - objawy ustąpiły.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group