Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Włącznik do zapalniczki

okoniowaty - 28 Lut 2015, 19:33
Temat postu: Włącznik do zapalniczki
Witam

Zacznę od tego że w temacie jestem zielony, ale próbuję troszkę grzebać. Potrzebuję zrobić zapalniczkę we fieście mk 5 pod włącznik, zamiast pustej zaślepki chcę wstawić włącznik np. od przeciwmgielnych tylnych - dioda nie musi w nim świecić. Pytanie jak to zrobić?? Ciągnę przewody do włącznika - Jak je podpiąć?? I potem do zapalniczki. Problemem jak dla mnie jest samo podłączenie włącznika (góra to jest wejście a dół wyjście??) bo ta piąta blaszka jest od kontrolki która mnie nie interesuje :) .
Brać się za to czy mogę coś poważnie zachrzanić w całej elektryce??

Wiem że pytanie może banalnie śmieszne. Ale co zrobić :) wolę mieć pewność.

Freeman - 28 Lut 2015, 21:44

Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku. Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk.
okoniowaty - 28 Lut 2015, 22:19

Freeman napisał/a:
Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk.


Właśnie dla mnie to jest problem jak to połączyć.

Freeman napisał/a:
Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku.


Jak mam wiedzieć który jest na stale?? Podłączyć i sprawdzić probówka?? A co jeśli podłącze inaczej niż podpowiadasz?? I jeśli będę ruszał kable od zapalniczki czy mogę coś innego w samochodzie spartolić. Bez gniazda zapalniczki wytrzymam (bo mam ich troszkę więcej), a bez samochodu dnia w tygodniu nie przetrwam ;)

Freeman - 28 Lut 2015, 22:25

Dajesz "stały +" pod zapalniczkę, a minus ciągniesz przez włącznik (pewnie nie będzie działała dioda sygnalizująca". Podłączenie "-" przez włącznik, a jak, to już zależy od tego, który zastosujesz.
Ganda - 28 Lut 2015, 22:31

okoniowaty napisał/a:
Freeman napisał/a:
Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk.


Właśnie dla mnie to jest problem jak to połączyć.

Freeman napisał/a:
Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku.


Jak mam wiedzieć który jest na stale?? Podłączyć i sprawdzić probówka?? A co jeśli podłącze inaczej niż podpowiadasz?? I jeśli będę ruszał kable od zapalniczki czy mogę coś innego w samochodzie spartolić. Bez gniazda zapalniczki wytrzymam (bo mam ich troszkę więcej), a bez samochodu dnia w tygodniu nie przetrwam ;)


Wyposaż się w zapasowe bezpieczniki i będzie dobrze - jeśli nie planujesz ciąć kabli piłą łańcuchową, to nic poważnego nie powinno się stać :ok:

okoniowaty - 28 Lut 2015, 22:56

Freeman napisał/a:
Dajesz "stały +" pod zapalniczkę, a minus ciągniesz przez włącznik (pewnie nie będzie działała dioda sygnalizująca". Podłączenie "-" przez włącznik, a jak, to już zależy od tego, który zastosujesz.


Trochę inaczej chciałem to zrobić :) Ale tak jak piszesz będzie łatwiej i bezpieczniej chyba :)

Ogólnie to trochę kombinuje z tym wszystkim. Jedne urządzenia potrzebują prądu pod zapłon, a inne na włącznik ale bez zapłonu :) Pod zapłon już mam położoną instalację i ładnie zamontowaną. A co najlepsze działa :) tylko że tam robił mi gościu :) .

Dziękuje za pomoc ;) .

Edycja

I jeszcze jedno jak będę tam grzebał to lepiej odłączyć klemę akumulatora czy bezpiecznik wyciągnąć czy nie ma to różnicy.

Puff - 1 Mar 2015, 15:49

Freeman napisał/a:
Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę".

Tu się nie zgodzę. Nigdy się nie robi wyłącznika na "zerze", zawsze na plusie. Powód jest banalnie prosty - jak braknie masy i, dajmy na to, chlupniesz wodą i zrobi się przejście między "plusem" a "masą", to będzie zwarcie. Jak masz rozłączony "plus", to możesz lać litry wody, a prąd pomiędzy "masą" i "masą" nie popłynie. Niby to +12, ale zawsze bezpiecznik może wybić... Zalecenia są takie i zdroworozsądkowe podejście nakazuje dokładnie to samo. Ponadto nie daje się bezpieczników na masie, tylko na "plusie". Długo by gadać. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group