Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [Mk4] Zapowietrza się pompa wtryskowa 1.8D ENDURA-DE

Nix2 - 30 Sty 2015, 11:09
Temat postu: [Mk4] Zapowietrza się pompa wtryskowa 1.8D ENDURA-DE
Witam.
Mam taki problem chyba z zapowietrzaniem się pompy wtryskowej, przeczytałem wiele tematów w tej kwestii, jednak nie rozwiązałem problemu.

Auto po 12 godzinach stania ( po nocy) temperatura ok. +2.0st.C, po grzaniu dodatkowym( mam założony przycisk na świece żarowe) ok 30 sek zapaliło ledwo, ledwo za 4 kręceniem, baaaaaardzo ciężko.

Auto po nocy zapala TYLKO w taki sposób, trzeba go trzymać na rozruszniku ok 15 - 20 sekund, po ok 10 sekundach silnik jakby bardzo wolniutko zaczyna załapywać i wtedy dalej kręcę, silnik jakby się rozkręcał ( cały czas na rozruszniku) - chodzi coraz szybciej,coraz szybciej, aż wreszcie dopiero ok. 20 -tej sekundy puszczam rozrusznik i silnik chodzi.

Wiem, że w ten sposób rozwalę wkrótce rozrusznik i tyle...sęk w tym że TYLKO tak auto odpali gdy postoi >10 godzin. Gdy postoi ok 4-5godzin, pali po ok 2-3 sekundach i przy pierwszym kręceniu, przy ciepłym pali jeszcze szybciej- natychmiast.

Mam sprawne świece, dodatkowy przycisk włączania świec, nowy filtr paliwa, powietrza, wywalony podgrzewacz paliwa, sprawny duży - 74Ah akumulator, zawór zwrotny z pompką przed filtrem paliwa...Gdy silnik ciepły, pali na dotyk, ma siłę i chodzi zupełnie ok.

Czy to wygląda na nieszczelną/zapowietrzającą się pompę wtryskową ? Może dam drugi zawór zwrotny na powrocie z pompy do zbiornika, żeby paliwo nie odpłynęło z pompy?

pzdr. Nix

Badi - 30 Sty 2015, 20:00

Na dzien dobry mozna dolozyc zaworek zwrotny za filtrem paliwa, mozliwie blisko pompy, byc moze ten w pompie przepuszcza.
Nix2 - 30 Sty 2015, 20:32

Ale taki zaworek już mam zamontowany - pisałem o tym :) Jest przed filtrem a nie za filtrem, ale to niewiele zmienia.

Znajomy twierdzi, że mam zmontować drugi zawór zwrotny ZA POMPĄ czyli na powrocie pompy...
Dawać go ?
pzdr Nix

Badi - 30 Sty 2015, 21:26

Hmm, nie miałem do czynienia z tymi silnikami, ale doświadczenia ze starych TDI wskazują że w przypadku cofania się paliwa zaworek zwrotny sprawdza się możliwie blisko pompy - łatwiej zaciągnąć gnojówkę z kilku cm od sekcji ssącej niż z filtra.
Puff - 30 Sty 2015, 21:55

Odepnij te badziewne plastikowe przewody (najpierw między pompą a filtrem), wsadź porządny, wzmacniany wąż olejoodporny, zabezpiecz cybantami i zobacz czy pomoże. Jak nie, to wymieniaj kolejne (chyba, że masz możliwości i cierpliwość, to wymień wszystko). Od niedawna mam ten sam problem i taki mod właśnie mnie czeka, bo paliwo ucieka mi do baku - nieszczelność występuje przy filtrze paliwa i słabym ogniwem są tam złączki paliwowe (a raczej ich o-ringi, których chyba wymienić się nie da - a samych złączek też nie wymienisz, trzeba by kupować całe nowe przewody za cenę połowy auta).
TSRules - 30 Sty 2015, 22:20

Temat w złym dziale ...

Pufcio: fakt, umknęło, już przeniesione :)

Jaszczur - 31 Sty 2015, 23:45

Zapowietrzanie się 1.8D następuje nie tylko przez główne przewody paliwowe, ale również przez wężyki przelewowe przy wtryskach. Tam wszystko musi być szczelne.
Zaworek zwrotny na powrocie moim zdaniem nie ma sensu.
Szczelność całego układu paliwowego w komorze silnika to podstawa.

Nix2 - 3 Lut 2015, 15:07

Tak, zgadza się - czytałem już kiedyś o przewodach przelewowych i są od pół roku wymienione, więc te są szczelne.

Założyłem dziś drugi nowy przewód doprowadzający paliwo do filtra paliwa i mam w tej chwili tylko jeden kawałek przezroczystego przewodu, dalej w tym przewodzie obserwuję bąbelki powietrza.

Mam pompkę- gruszkę z zaworem zwrotnym przed filtrem paliwa i gruszka po napompowaniu
po dosłownie 3 minutach jest znów miękka !!! Napompuję, a za chwilę znów jest miękka...

Dodatkowo jak napompuję to słychać z okolicy pompy wtryskowej delikatne gwizdanie/syczenie. Słychać to przez chwilę tylko po napompowaniu gruszki, więc jest chyba problem z nieszczelnością... tylko gdzie jej szukać ?

pzdr Nix

Jaszczur - 3 Lut 2015, 15:57

Śruby zasilania/powrotu na pompie dokręcone dobrze?
Nix2 - 3 Lut 2015, 17:00

Teraz sprawdziłem- są dokręcone.

Czy mogę zrobić wodę z mydłem i pędzelkiem nanosić na pompę w kolejnych miejscach i szukać tak nieszczelności ? Czy to coś może dać ? A może zakombinować słuchawki lekarskie/stetoskop i posłuchać dokładnie z którego miejsca pompy słychać to delikatne gwizdanie/syczenie ?

pzdr Nix

Jaszczur - 3 Lut 2015, 17:04

Nie wiem czy to cokolwiek da, ale możesz próbować... W przypadku pompy wtryskowej było by po prostu widać gdzie jest nieszczelność - z racji panującego w środku ciśnienia było by widać wycieki ropy.
Nix2 - 3 Lut 2015, 17:22

No właśnie, a wycieków na zewnątrz brak. Obejrzałem dokładnie pompę, nie widać nic...
Jaszczur - 3 Lut 2015, 17:31

Napisałeś że gruszkę masz przed filtrem paliwa, czyli układ skonstruowany jest tak:

bak -> gruszka -> filtr -> pompa

A nie lepiej by było gdyby bylo to zrobione w ten sposób (ja tak zawsze montuję i nie mam potem problemów):

bak -> filtr -> gruszka -> pompa

I moim skromnym zdaniem lepiej jest się pozbyć przeźroczystych przewodów - zrobić cały układ na czarnych, zbrojonych przewodach paliwowych.

Ty masz tam pompę lucasa czy boscha?

Nix2 - 3 Lut 2015, 20:41

Tak, jest taki układ, mogę przepiąć gruszkę za filtrem, nie ma problemu, jednak
to sprawy przecież nie rozwiąże, to kosmetyka.

Został mi już tylko 1 przewód igelitowy/przezroczysty, mogę go wywalić, ale wtedy
zupełnie nie będę w stanie określić czy jest powietrze czy nie.

Pompę jaką mam... nie wiem, ale daję parę fotek- może Kolega zidentyfikuje np. po charakterystycznym plastikowym dekielkiem z przewodami u samej góry pompy.

oraz "dekielek"

pzdr Nix

Jaszczur - 3 Lut 2015, 20:50

Zwykły wolnossący bosch, ten dekielek to potencjometr umieszczony na cięgnie gazu. Dziwne że tak fiksuje ta pompa, bo one generalnie łatwiej się odpowietrzają i trudniej zapowietrzają niż lucasy...
Odnośnie tego czy kosmetyka - niekoniecznie. Zaworek zwrotny powinien zawsze znajdować się najbliżej pompy wtryskowej, i powinien mieć po drodze jak najmniej łączonych elementów.

Pompa jest taka mokra z racji tego że testowałeś szczelność?

Ten czarny przewód zasilający pompę widoczny na zdjęciu na pewno jest dobrze zaciśnięty na zasilaniu pompy? Z tego co widzę na zdjęciu przewód jest standardowy 8mm, a krociec zasilania pompy ma 6mm, i pomimo tego że ma karby, to dosyć luźno wchodzi na ten krociec, i wymaga naprawdę dobrego cybanta/zaciśnięcia.

Edit: ja tam widzę plastikową szybkozłączkę na powrocie z pompy - pozbądź się tego szajsu. Żadnych szybkozłączek, to jest badziew przez który równie dobrze układ może się zapowietrzać.

Nix2 - 3 Lut 2015, 22:29

Jaszczur napisał/a:
Zwykły wolnossący bosch,

No to super, dzięki za identyfikację, słyszałem że Bosch mniej kłopotliwy :)

Jaszczur napisał/a:
Odnośnie tego czy kosmetyka - niekoniecznie. Zaworek zwrotny powinien zawsze znajdować się najbliżej pompy wtryskowej, i powinien mieć po drodze jak najmniej łączonych elementów.

Ok, jutro przełożę gruszkę na drugą stronę filtra.

Jaszczur napisał/a:
Pompa jest taka mokra z racji tego że testowałeś szczelność?

Nie, po prostu z nieuwagi nie przymknąłem maski w czasie łądowania aku i zwiało trochę śniegu.

Jaszczur napisał/a:
Ten czarny przewód zasilający pompę widoczny na zdjęciu na pewno jest dobrze zaciśnięty na zasilaniu pompy? Z tego co widzę na zdjęciu przewód jest standardowy 8mm, a krociec zasilania pompy ma 6mm, i pomimo tego że ma karby, to dosyć luźno wchodzi na ten krociec, i wymaga naprawdę dobrego cybanta/zaciśnięcia.

Tak, ale króciec jest 8mm, bo miałem wcześniej wąż igelitowy 8mm na tym króćcu, właśnie 8mm, wchodził tak akurat, z tym że nie mogłem nigdy tego uszczelnić w sensie że było mokro od ropy ( auto jeździło 1 dzień, mimo to tam ciekło).
Tak czy owak teraz opaska jest mocno uciśnięta, zero śladów ropy.

Jaszczur napisał/a:
Edit: ja tam widzę plastikową szybkozłączkę na powrocie z pompy - pozbądź się tego szajsu. Żadnych szybkozłączek, to jest badziew przez który równie dobrze układ może się zapowietrzać.

No ok, ale tu dochodzimy do sedna mojego pomysłu, żeby na powrocie właśnie dać DRUGI zaworek zwrotny. Szybkozłączkę jutro usunę, razem z przesunięciem gruszki przed filtr.
Czy może się tędy zapowietrzyć ??? Teoretyzuję, ale po mojemu to mógłby tu złapać trochę powietrza, z tym że te powietrze z ropą popłynęłoby do baku a stamtąd wyszłoby po prostu do góry i odpowietrzeniem zbiornika do atmosfery. No ale to tylko teoria i wymyślona naprędce :)

A znowu druga moja teoria to taka, że z pompy odpływa paliwo właśnie powrotem do baku, jak auto postoi( czyli powiedzmy tego typu uszkodzenie/rozszczelnienie pompy)
i sama pompa zasysa w miejsce paliwa powietrze. Skutek- jest wiecznie zapowietrzona...

Czy te teorie mają sens ?

I jeszcze jedno pytanie, mały off.. bo widzę że jesteś w temacie: Mam też Mondeo 2.0 TDDI 2001r ( silnik niewiele nowszy niż 1.8D, taki sam klekot na pompie rotacyjnej BOSCH, no z turbiną ale to nieważne) i tu też wszędzie są szybkozłączki na zasilaniu paliwowym. Ponieważ mam też kłopoty z tym silnikiem ( dymienie, nierówne obroty,szarpanie, permanentny brak mocy itp) to czy też powinienem pozbyć się tych szybkozłączek ? One też mają lata (2001rok) więc wywalać ?

pzdr Nix

Jaszczur - 4 Lut 2015, 00:00

Zaworek zwrotny na powrocie nic Ci raczej nie da - ponieważ on będzie pracował (przepuszczał) paliwo w kierunku do baku, a w drugą stronę nie ma tam żadnego ciśnienia które mogło by zostać wtłoczone do pompy, i które to ciśnienie mógłby ten zaworek zablokować.
Ta pompa może się zapowietrzać w zasadzie tylko przez nieszczelne zasilanie, przez nieszczelne wężyki przelewowe, teoretycznie również przez nieszczelne przewody wysokiego ciśnienia.
Inne drogi zapowietrzania skutkowały by tym, że pompa była by zalana paliwem (wyciek z pompy).
Na szybkozłączkę na powrocie zareagowałem bardziej z racji tego, że to po prostu szybkozłączka ;) - nie trawię ich, zawsze są z nimi problemy. Więc na pewno usunięcie ich w tym mondeo mu nie zaszkodzi.
A co do objawów w tym mondeo - to ten silnik to zupełnie inna konstrukcja niż 1.8D. Może jakieś tam podobieństwa są jeśli chodzi o dół (blok), ale głowica to już jest 16v, zupełnie inny osprzęt, większa pojemność, itp, itd.
Pompa vp44 to też zupełnie inna bajka... I właśnie tutaj szukałbym Twoich problemów - bo objawy wskazują na zatarty tłoczek korektora kąta wtrysku, co jest dosyć częstą usterką w tych pompach, występującą głównie przez nasze paliwo (niewystarczająco tłuste).
Więc szybkozłączki szybkozłączkami, ale warto by się przyjrzeć tam pompie wtryskowej.

Nix2 - 7 Lut 2015, 14:40

Witam ponownie, przez 3 dni nie ruszałem auta, bo się trochę pochorowałem.

Dziś zainstalowałem bańkę, w niej ok 4l ropy, postawiłem na aku i podłączyłem wężykiem bezpośrednio do wejścia pompy wtryskowej.( aby wyeliminować filtr, przewody itp.) Powrotu paliwa z pompy nie ruszałem, był podłączony oryginalnie pod zbiornik paliwa. Kilka razy uruchomiłem auto, pochodziło chwilę.

Po 2 godzinach bańka jest... PUSTA!!! Wycieków nie ma żadnych, więc paliwo wróciło do baku.
Co w takiej sytuacji mogę zrobić ?

pzdr Nix

Jaszczur - 7 Lut 2015, 14:48

Jak wszystko po stronie zasilania pompy będzie w 100% szczelne to paliwo uciekać do baku nie będzie.
Nic więcej na to poradzić się nie da.

Nix2 - 7 Lut 2015, 14:55

No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa. Sprawdzałem średnicę króćca na wejściu pompy i to jest 8mm, czyli tak jak przewód paliwowy. Sam przewód wchodzi na króciec dość luźno, no ale opaska była zaciśnięta mocno, 2 razy to sprawdzałem...

Może króciec wlotowy pompy jest jakiś trefny? A mogła się pompa zapowietrzyć przez króciec
powrotny paliwa ? Tam jest dalej ta nieszczęsna szybkozłączka za której szczelność nie ręczę...

EDIT: A może to tłumaczyć tak: w zbiorniku paliwa panuje podciśnienie, które wysysa paliwo z pompy - czyli zbiornik ma niesprawne odpowietrzenie ?

pzdr Nix

vegetagt - 7 Lut 2015, 16:33

Nix2 napisał/a:
EDIT: A może to tłumaczyć tak: w zbiorniku paliwa panuje podciśnienie, które wysysa paliwo z pompy - czyli zbiornik ma niesprawne odpowietrzenie ?


otwórz korek i potwierdź lub zaprzecz temu pomysłowi ;)

Nix2 - 7 Lut 2015, 19:26

Trop ze zbiornikiem sprawdzony - to nie to.

Chyba znalazłem winowajcę:
To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie. Tak to wygląda,
a odpowiada za "trzymanie paliwa w pompie"


W środku widać mini filterek- siateczkę, natomiast chyba głębiej jest kulka ze sprężynką odpowiadająca za pracę zaworka. Ten mój zaworek jest otwarty, bo jak wlałem WD40 do środka śruby, to z małego otworka sączył się ten WD40.

Jeśli ktoś podpowie jak powinno się sprawdzić zaworek - to poproszę.
pzdr Nix

Jaszczur - 7 Lut 2015, 19:32

Nix2 napisał/a:
No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa.


I brak zaworka zwrotnego, który by stanowił zaporę od strony zasilania pompy przed ucieczką paliwa do baku. ;)

Nix2 napisał/a:
Może króciec wlotowy pompy jest jakiś trefny?


Możliwe.

Nix2 napisał/a:
A mogła się pompa zapowietrzyć przez króciec
powrotny paliwa ?


Jest to również możliwe.

Nix2 napisał/a:
To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie.


Każda moja pompa miała tą śrubę w formie przelotowej, i korzystała z zaworka zwrotnego poza nią. Te zaworki w śrubach niestety nie są trwałe.

Nix2 - 7 Lut 2015, 19:49

Jaszczur napisał/a:
Nix2 napisał/a:
No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa.


I brak zaworka zwrotnego, który by stanowił zaporę od strony zasilania pompy przed ucieczką paliwa do baku. ;)

Nie bardzo rozumiem co Kolega ma na myśli. Była bańka i z bańki przewód do pompy. Paliwo "przeleciało" przez pompę i wylądowało w baku.
---
Nix2 napisał/a:
To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie.

Każda moja pompa miała tą śrubę w formie przelotowej, i korzystała z zaworka zwrotnego poza nią. Te zaworki w śrubach niestety nie są trwałe.


To taką śrubę - zawór miałeś jak ta moja pokazana na foto ? Numer Bosch to 1463456303.
Rozumiem że miała niesprawny zaworek i trzeba było dać dodatkowy, zewnętrzny ??? Ale taki zaworek IMO to nie jest zwykły zaworek, bo pod konkretnym ciśnieniem on powinien "puszczać", a poniżej tego ciśnienia "trzymać"... no nie ?

To jaki zawór zastosowałeś zamiennie z oryginalnym w śrubie?
pzdr Nix

Jaszczur - 7 Lut 2015, 20:22

Nix2 napisał/a:
To taką śrubę - zawór miałeś jak ta moja pokazana na foto ? Numer Bosch to 1463456303.


Z pewnościa nie taki. Takich śrub miałem tyle, ile pomp przewinęło się przez moje ręce - lucasy, bosche (fordowskie, vw). Nie dbałem o to czy tam zaworki trzymają, tylko czy śruba jest czysta i drożna. Zaworek mam od zawsze w gruszce ręcznej, i tam trzyma i spełnia swoją rolę.

Nix2 - 7 Lut 2015, 20:39

Hmm, ale mówimy o oryginalnym, bądź dołożonym samodzielnie zaworze zwrotnym na POWROCIE pompy, nie na zasilaniu przecież.

Na zasilaniu pompy też mam gruszkę z zaworkiem, ale to nic nie daje w moim przypadku.
pzdr Nix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group