|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - [MK1] Błotniki przednie, reperaturki tył - numery nadwozia
radek - 17 Sty 2015, 18:10 Temat postu: [MK1] Błotniki przednie, reperaturki tył - numery nadwozia Witam!
Na wstępnie chciałbym się przywitać
Jestem szczęśliwym posiadaczem MK1, rocznik 1977, silnik 1.1 i od razu po pierwszej przejażdżce zakochałem się w tym autku
Planuję Fiestę odbudować - czy można gdzieś dostać błotniki przednie, reperaturki tylnych błotników, ewentualnie reperaturki dołów drzwi?
I drugie pytanko - jak były numerowane Fiesty od początku produkcji (czyli np. jak wyglądałby VIN pierwszego egzemplarza)? Bo mam niski numer nadwozia i zastanawiam się czy nie jest ona aby z pierwszej serii. Niby rocznik 1977 ale pierwsza rejestracja była w Niemczech w styczniu 1977 roku, a w Polsce nabita jest tabliczka zastępcza z rocznikiem 1977 - więc jest cień szansy, że to jednak 1976.
profi - 17 Sty 2015, 21:03
Witamy
Błotniki przednie to bardzo bardzo cieżki temat, reperaturki tylnych błotników od ręki na allegro znajdziesz, a co do drzwi to tylko całe używane, nie ma reperaturek. W internecie dostępny jest dekoder vin do fiesty, jak nie znajdziesz, to później wrzucę link
diodalodz - 17 Sty 2015, 21:51
podaj 6 pierwszych znaków z numeru, powinny być mniej więcej takie
GCFBWY
Z tego co pamiętam 2 ostatnie to rocznik WY=79
radek - 17 Sty 2015, 21:57
Dzięki za info - pewnie będę musiał ręcznie dospawywać po kawałku błotniki i drzwi :(
Na całej długości auta mam tę "listwę" ozdobną z naklejki i chciałbym ją zachować więc raczej wymiana drzwi odpada (planuję ją polakierować tylko do tej listwy - powyżej niej lakier jest ok.
A co do dekodera -znalazłem instrukcję na forum ale nie mogę sobie z moim egzemplarzem poradzić. W dekoderze podany jest symbol fabryki i wersji jako PFB a u mnie na tabliczce jest AFB. Co za tym idzie symbol miesiąca i roku też się nie zgadza bo wychodzi mi maj 1983. Czy możesz mi pomóc to rozkodować? W necie wszystkie dekodery jakie znalazłem działają z VIN-em 17 cyfrowym a ja mam 11 cyfrowy.
Ja mam początek WPFBTA
Laskosz - 17 Sty 2015, 22:12
a ten nr vin to gdzie masz? bo są 2 opcje do chyba 81 był na kielichu a póxniej na podłodze pod nogami pasażera.
radek - 17 Sty 2015, 22:26
Czyli wychodzi lipiec 77
Numer mam pomiędzy prawym fotelem a progiem.
Wy też macie podłogę od spodu konserwowaną "jakimś białym czymś"?
Dzisiaj pooglądałem sobie spód auta i jest zdrowy jak cholera. Do tylnych kół jest jak gdyby emaliowany (jak stary garnek lub miska) białym lakierem.
profi - 17 Sty 2015, 22:33
No to ładny misz-masz masz. Do "liftingu" czyli chyba 81 był na kielichu a później na podłodze. Wychodzi na to, że buda poliftowa a papiery przedliftowe...
Laskosz - 17 Sty 2015, 22:43
profi napisał/a: | Wychodzi na to, że buda poliftowa a papiery przedliftowe... |
no cóż wiele "naszych" fiest było sprowadzanych z kombinowaniem byle taniej
radek - 17 Sty 2015, 22:45
Hmmm....
Auto kupiłem od znajomego, który miał je od 1989 roku.
Zarzeka się, że sam ją przywiózł na kołach z Niemiec i nic nie było kombinowane u nas. Lakiery wygląda na oryginał na całym aucie (oprócz jednego błotnika z przodu - i ten zgnił najbardziej). Na aucie też są te ozdobne naklejki na całej długości - lakierowany był po te naklejki. A możliwe jest, że inna fabryka w innym miejscu nabijała numer?
O co chodzi z tym kodem fabryki AFB (wiem, że FB to 3-drzwiowy hatchback).
Laskosz - 17 Sty 2015, 22:47
pisałeś ze ma tabliczkę zastępczą więc to już coś mówi że było coś kminione, daj zdjęcia tabliczek auta to może coś więcej pomyślimy
radek - 17 Sty 2015, 22:53
Jutro w takim razie fotki zrobię. A czym się różnił polift od przedlifta (oprócz numerów)?
Na tylnej klapie mam spojler - wygląda na taki jak w xr2.
Zderzaki są czarne, z plastikowymi narożnikami.
profi - 17 Sty 2015, 22:57
No właśnie.
Czarne zderzaki z plastikowymi narożnikami, do tego pełne fotele z zagłówkiem na 2 wspornikach i to chyba tyle z widocznych na 1 rzut oka różnic. Poliftowa miała belkę na podłodze tą do której są przykręcone fotele bliżej tyłu niż w przedlifcie
[ Dodano: Sob Sty 17, 2015 23:06 ]
No i pokaż nam zdjęcia fieścinki
radek - 17 Sty 2015, 23:24
Mam na razie tylko podczas kupna - nie jeżdżona kilka lat, zakurzona, brudna jak jasna cholera
Laskosz - 18 Sty 2015, 09:25
ten zderzak co jest na tyle jest z auta po 81
profi - 18 Sty 2015, 10:15
Fotele też
radek - 18 Sty 2015, 11:34
To w takim razie spróbuję odbudować ją tak powinno być w roczniku 1977.
Zderzaki są pogięte więc będzie okazja wymienić na właściwe
profi - 18 Sty 2015, 11:45
Co do przedliftowych zderzaków.... ciężko. Jakbyś jednak chciał zostawić te, to mam przedni nowiutki z pudełka
diodalodz - 18 Sty 2015, 14:00
ach te PL realia. Lepiej ją doprowadź do stanu używalności i zostaw taki rocznik jak jest. Możesz wrzucić fotki wnętrza to zobaczymy, czy był zrobiony pełen "lifting" łącznie z deską rozdzielczą. w PL odróżnia je może z 1000 osób więc szkoda zachodu
van - 18 Sty 2015, 14:36
to auto całe wygląda na polifta, felgi, naklejki, zderzak, fotele i to można wywnioskować z tego zdjęcia
sądzę że całe auto jest poliftowe a numery jak to dioda mówi w polskich realiach gdzieś się zmieniły na starsze bo i tak nikt tego nie zauważy
szynszyl - 11 Lut 2015, 18:50
radek, mówiłęm Ci gamoniu zarejestruj się na FKP daaawno temu. Tlumaczyłem, że są zdjęcia, historie roczników.
Ale nie... komputery gwałci.. zboczuch jeden
Intel - 19 Lut 2015, 20:53
Witam .
Przypominam że lift to inna podłoga , inne pasy przednie i tylne ( ilość dziur na zderzaki ), inne klamki i zamki w dżwiach , inna szyba przednia , inne przednie kielichy , inne przednie piasty co za tym idzie inne przeguby , inny zbiorniczek wyrównawczy i spryskiwaczy , inna tabliczka znamionowa oraz miejsce vinu To tak na szybko Niby podobne ale to inne auta Ta konkretna wygląda na po lifta i sam fakt numerów na podłodze o tym świadczy . Zresztą według mnie amator to robił bo po roczniku powinno być na kielichu i jak by tam to nabili to nikt by nie zakwestionował bo tak poniekąd ma być
radek - 20 Lut 2015, 13:03
Pogodziłem się z tym faktem
Miałem zamiar odbudować ją wg oryginału ale to raczej nie możliwe to będzie z niej jakiś "custom" ale bez przesady.
Jak na razie zakupione koła:
Teraz pytanie moje - czy szpilki pasują te od stalówek czy są inne? Pytam bo w niektórych autach alufelgi producenta mają te same szpilki co i stalówki (Opel chociażby).
Mam też już namiar na firmę, która zrobi sprężyny wg oryginalnych ale krótsze o 40mm - cenią 70 zł za sztukę.
Pyros - 20 Lut 2015, 16:29
radek napisał/a: | Mam też już namiar na firmę, która zrobi sprężyny wg oryginalnych ale krótsze o 40mm - cenią 70 zł za sztukę. |
Zapodałbyś namiar na ta firmę
radek - 21 Lut 2015, 22:13
http://www.śnieżek.pl/ - tutaj dzwoniłem bo mam akurat stosunkowo niedaleko.
A błotników nie ma ktoś czasem? Głównie lewego...
profi - 22 Lut 2015, 03:11
Błotniki, szczególnie lewy jest towarem tak deficytowym, ze niedługo jakiekolwiek sztuki będą chodzić po 1000zł....
Intel - 22 Lut 2015, 13:15
profi napisał/a: | Błotniki, szczególnie lewy jest towarem tak deficytowym, ze niedługo jakiekolwiek sztuki będą chodzić po 1000zł.... |
Hmm daj połowe i mam od ręki
radek - 22 Lut 2015, 21:01
No właśnie lewy mam najgorszy - "nosek" koło lampy nie istnieje niestety, w prawym trzyma sie na farbie
szynszyl - 22 Lut 2015, 21:52
radek, to pisz do Intel, a
on ma świra na punkcie forda jak pamiętam
radek - 27 Lut 2015, 21:26
Robiłem rozpoznanie w serwisie Forda - lipa! Nic nie ma...
Jedynie reperaturki tył po około 300 zl
Ale ciekawa sprawa - byly w sprzedaży połówki przednich błotników z "noskami" i to się nazywało bodajże płyta naprawcza błotnika. Dostać taki element byłoby idealnie. Wolę wstawić taką oryginalną reperaturkę niż cały błotnik w zamienniku....
|
|