Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK1] Błotniki przednie, reperaturki tył - numery nadwozia

radek - 17 Sty 2015, 18:10
Temat postu: [MK1] Błotniki przednie, reperaturki tył - numery nadwozia
Witam!

Na wstępnie chciałbym się przywitać :)
Jestem szczęśliwym posiadaczem MK1, rocznik 1977, silnik 1.1 i od razu po pierwszej przejażdżce zakochałem się w tym autku :)

Planuję Fiestę odbudować - czy można gdzieś dostać błotniki przednie, reperaturki tylnych błotników, ewentualnie reperaturki dołów drzwi?

I drugie pytanko - jak były numerowane Fiesty od początku produkcji (czyli np. jak wyglądałby VIN pierwszego egzemplarza)? Bo mam niski numer nadwozia i zastanawiam się czy nie jest ona aby z pierwszej serii. Niby rocznik 1977 ale pierwsza rejestracja była w Niemczech w styczniu 1977 roku, a w Polsce nabita jest tabliczka zastępcza z rocznikiem 1977 - więc jest cień szansy, że to jednak 1976.

profi - 17 Sty 2015, 21:03

Witamy :)
Błotniki przednie to bardzo bardzo cieżki temat, reperaturki tylnych błotników od ręki na allegro znajdziesz, a co do drzwi to tylko całe używane, nie ma reperaturek. W internecie dostępny jest dekoder vin do fiesty, jak nie znajdziesz, to później wrzucę link

diodalodz - 17 Sty 2015, 21:51

podaj 6 pierwszych znaków z numeru, powinny być mniej więcej takie

GCFBWY
Z tego co pamiętam 2 ostatnie to rocznik WY=79

radek - 17 Sty 2015, 21:57

Dzięki za info - pewnie będę musiał ręcznie dospawywać po kawałku błotniki i drzwi :(
Na całej długości auta mam tę "listwę" ozdobną z naklejki i chciałbym ją zachować więc raczej wymiana drzwi odpada (planuję ją polakierować tylko do tej listwy - powyżej niej lakier jest ok.

A co do dekodera -znalazłem instrukcję na forum ale nie mogę sobie z moim egzemplarzem poradzić. W dekoderze podany jest symbol fabryki i wersji jako PFB a u mnie na tabliczce jest AFB. Co za tym idzie symbol miesiąca i roku też się nie zgadza bo wychodzi mi maj 1983. Czy możesz mi pomóc to rozkodować? W necie wszystkie dekodery jakie znalazłem działają z VIN-em 17 cyfrowym a ja mam 11 cyfrowy.

Ja mam początek WPFBTA

Laskosz - 17 Sty 2015, 22:12



a ten nr vin to gdzie masz? bo są 2 opcje do chyba 81 był na kielichu a póxniej na podłodze pod nogami pasażera.

radek - 17 Sty 2015, 22:26

Czyli wychodzi lipiec 77 :)
Numer mam pomiędzy prawym fotelem a progiem.
Wy też macie podłogę od spodu konserwowaną "jakimś białym czymś"?
Dzisiaj pooglądałem sobie spód auta i jest zdrowy jak cholera. Do tylnych kół jest jak gdyby emaliowany (jak stary garnek lub miska) białym lakierem.

profi - 17 Sty 2015, 22:33

No to ładny misz-masz masz. Do "liftingu" czyli chyba 81 był na kielichu a później na podłodze. Wychodzi na to, że buda poliftowa a papiery przedliftowe...
Laskosz - 17 Sty 2015, 22:43

profi napisał/a:
Wychodzi na to, że buda poliftowa a papiery przedliftowe...

no cóż wiele "naszych" fiest było sprowadzanych z kombinowaniem byle taniej

radek - 17 Sty 2015, 22:45

Hmmm....
Auto kupiłem od znajomego, który miał je od 1989 roku.
Zarzeka się, że sam ją przywiózł na kołach z Niemiec i nic nie było kombinowane u nas. Lakiery wygląda na oryginał na całym aucie (oprócz jednego błotnika z przodu - i ten zgnił najbardziej). Na aucie też są te ozdobne naklejki na całej długości - lakierowany był po te naklejki. A możliwe jest, że inna fabryka w innym miejscu nabijała numer?
O co chodzi z tym kodem fabryki AFB (wiem, że FB to 3-drzwiowy hatchback).

Laskosz - 17 Sty 2015, 22:47

pisałeś ze ma tabliczkę zastępczą więc to już coś mówi że było coś kminione, daj zdjęcia tabliczek auta to może coś więcej pomyślimy
radek - 17 Sty 2015, 22:53

Jutro w takim razie fotki zrobię. A czym się różnił polift od przedlifta (oprócz numerów)?
Na tylnej klapie mam spojler - wygląda na taki jak w xr2.
Zderzaki są czarne, z plastikowymi narożnikami.

profi - 17 Sty 2015, 22:57

No właśnie.
Czarne zderzaki z plastikowymi narożnikami, do tego pełne fotele z zagłówkiem na 2 wspornikach i to chyba tyle z widocznych na 1 rzut oka różnic. Poliftowa miała belkę na podłodze tą do której są przykręcone fotele bliżej tyłu niż w przedlifcie

[ Dodano: Sob Sty 17, 2015 23:06 ]
No i pokaż nam zdjęcia fieścinki

radek - 17 Sty 2015, 23:24

Mam na razie tylko podczas kupna - nie jeżdżona kilka lat, zakurzona, brudna jak jasna cholera :)


Laskosz - 18 Sty 2015, 09:25

ten zderzak co jest na tyle jest z auta po 81
profi - 18 Sty 2015, 10:15

Fotele też
radek - 18 Sty 2015, 11:34

To w takim razie spróbuję odbudować ją tak powinno być w roczniku 1977.
Zderzaki są pogięte więc będzie okazja wymienić na właściwe :)

profi - 18 Sty 2015, 11:45

Co do przedliftowych zderzaków.... ciężko. Jakbyś jednak chciał zostawić te, to mam przedni nowiutki z pudełka :)
diodalodz - 18 Sty 2015, 14:00

ach te PL realia. Lepiej ją doprowadź do stanu używalności i zostaw taki rocznik jak jest. Możesz wrzucić fotki wnętrza to zobaczymy, czy był zrobiony pełen "lifting" łącznie z deską rozdzielczą. w PL odróżnia je może z 1000 osób więc szkoda zachodu ;)
van - 18 Sty 2015, 14:36

to auto całe wygląda na polifta, felgi, naklejki, zderzak, fotele i to można wywnioskować z tego zdjęcia
sądzę że całe auto jest poliftowe a numery jak to dioda mówi w polskich realiach gdzieś się zmieniły na starsze bo i tak nikt tego nie zauważy

szynszyl - 11 Lut 2015, 18:50

radek, mówiłęm Ci gamoniu zarejestruj się na FKP daaawno temu. Tlumaczyłem, że są zdjęcia, historie roczników.
Ale nie... komputery gwałci.. zboczuch jeden

Intel - 19 Lut 2015, 20:53

Witam .
Przypominam że lift to inna podłoga , inne pasy przednie i tylne ( ilość dziur na zderzaki ), inne klamki i zamki w dżwiach , inna szyba przednia , inne przednie kielichy , inne przednie piasty co za tym idzie inne przeguby , inny zbiorniczek wyrównawczy i spryskiwaczy , inna tabliczka znamionowa oraz miejsce vinu :) To tak na szybko :P Niby podobne ale to inne auta :) Ta konkretna wygląda na po lifta i sam fakt numerów na podłodze o tym świadczy . Zresztą według mnie amator to robił bo po roczniku powinno być na kielichu i jak by tam to nabili to nikt by nie zakwestionował bo tak poniekąd ma być :)

radek - 20 Lut 2015, 13:03

Pogodziłem się z tym faktem :)
Miałem zamiar odbudować ją wg oryginału ale to raczej nie możliwe to będzie z niej jakiś "custom" ale bez przesady.
Jak na razie zakupione koła:

Teraz pytanie moje - czy szpilki pasują te od stalówek czy są inne? Pytam bo w niektórych autach alufelgi producenta mają te same szpilki co i stalówki (Opel chociażby).

Mam też już namiar na firmę, która zrobi sprężyny wg oryginalnych ale krótsze o 40mm - cenią 70 zł za sztukę.

Pyros - 20 Lut 2015, 16:29

radek napisał/a:
Mam też już namiar na firmę, która zrobi sprężyny wg oryginalnych ale krótsze o 40mm - cenią 70 zł za sztukę.

Zapodałbyś namiar na ta firmę

radek - 21 Lut 2015, 22:13

http://www.śnieżek.pl/ - tutaj dzwoniłem bo mam akurat stosunkowo niedaleko.

A błotników nie ma ktoś czasem? Głównie lewego... ;)

profi - 22 Lut 2015, 03:11

Błotniki, szczególnie lewy jest towarem tak deficytowym, ze niedługo jakiekolwiek sztuki będą chodzić po 1000zł....
Intel - 22 Lut 2015, 13:15

profi napisał/a:
Błotniki, szczególnie lewy jest towarem tak deficytowym, ze niedługo jakiekolwiek sztuki będą chodzić po 1000zł....


Hmm daj połowe i mam od ręki :P

radek - 22 Lut 2015, 21:01

No właśnie lewy mam najgorszy - "nosek" koło lampy nie istnieje niestety, w prawym trzyma sie na farbie ;)
szynszyl - 22 Lut 2015, 21:52

radek, to pisz do Intel, a
on ma świra na punkcie forda jak pamiętam

radek - 27 Lut 2015, 21:26

Robiłem rozpoznanie w serwisie Forda - lipa! Nic nie ma... :)
Jedynie reperaturki tył po około 300 zl :D

Ale ciekawa sprawa - byly w sprzedaży połówki przednich błotników z "noskami" i to się nazywało bodajże płyta naprawcza błotnika. Dostać taki element byłoby idealnie. Wolę wstawić taką oryginalną reperaturkę niż cały błotnik w zamienniku....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group