Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - System start-stop

gawron211 - 9 Sty 2015, 21:54
Temat postu: System start-stop
Od niedawna jestem posiadaczem fiesty titanium. Czy można wyłączyć system start-stop. Według instrukcji tak (przycisk "N") , ale ja nie mam takiego przycisku?




michal77 - 9 Sty 2015, 22:43

Dziwne że wersja Titanium i nie ma tego przycisku.
Może jest tak jak u nas z ESP (przycisk w tym samym miejscu), że wystarczy dokupić przycisk, a instalacja już jest.

BootError, zdaje się ma taki przycisk, a wersja ta sama:
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20

FFDriver - 10 Sty 2015, 09:25

No sorry panowie ale po pierwsze system start stop nie zależy od wersji wyposażenia tylko od silnika, a po drugie w Polsce tylko wersja 125KM ma ten system.
Chyba, że ta jest np. z niemieckiego rynku to tam były również 100KM z tym systemem.
Gdyby jednak ten system był to byłby przycisk do jego deaktywacji, nie ma innej opcji :-P
Skąd w ogóle pomysł, kolego Gawron, że masz taki system ? Gaśnie Ci auto na skrzyżowaniu ?

gawron211 - 10 Sty 2015, 15:44

Moja wersja ma 100km. Właścicielem jestem trzeci dzień i jeszcze nie zgasł ani razu, ale myślałem że to przez temperaturę na zewnątrz. Dwóch sprzedawców w salonie twierdziło, że ten system jest i nie da się go wyłączyć. Zamiast tych przycisków ma coś w rodzaju nawiewu - wie ktoś co to?
Mam jeszcze drugie pytanie. Właśnie przejechałem ok 15km. Zgasiłem silnik otworzyłem maskę a tam było słychać takie ciche buczenie - czy to wentylator? Po za tym zauważyłem w zbiorniczku płynu chłodzącego bulgotanie. Czy to normalne. Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej był na środku czyli ok.


FFDriver - 10 Sty 2015, 15:57

gawron211 napisał/a:
Dwóch sprzedawców w salonie twierdziło, że ten system jest i nie da się go wyłączyć.

W salonie Forda takie coś Ci powiedzieli ??????
Powiedz jaki to salon żeby go unikać.
W Polsce TYLKO testówki salonowe 100KM miały system START-STOP.
Jeśli auto jest z normalnej polskiej dystrybucji to nie masz tego systemu.
Jak system jest to MUSI być przycisk.

gawron211 napisał/a:
Zamiast tych przycisków ma coś w rodzaju nawiewu - wie ktoś co to?

Miejsce na drobne :-P
Normalnie mogą tam być3 przyciski: ESP, START-STOP i Parktronic.
Przycisk ESP jest montowany tylko w wersji sport, start-stop tylko tam gdzie ten system jest czyli w Polsce w wersji 1.0 125KM. No a parktonic to widomo zależne od wyposażenia.
Natomiast jak nie ma żadnego przycisku to jest po prostu tak zaślepka.

gawron211 napisał/a:
Zgasiłem silnik otworzyłem maskę a tam było słychać takie ciche buczenie - czy to wentylator?

Turbina się chłodzi. Ten system działa nawet po zgaszeniu silnika.

gawron211 napisał/a:
Po za tym zauważyłem w zbiorniczku płynu chłodzącego bulgotanie.

Jaki masz przebieg ?

gawron211 - 10 Sty 2015, 16:28

3000 km. Przez 3 miesiąc auto jeździło jako demo. Przejechałem właśnie jeszcze kilkanaście kilometrów i całe szczęście nic nie bulgotało. Pewnie jestem trochę nadwrażliwy w związku z zakupem auta. Auto kupiłem w Tarnowie.
FFDriver - 10 Sty 2015, 16:53

gawron211 napisał/a:
Przez 3 miesiąc auto jeździło jako demo

Rocznik 2013 ?

Salony w Polsce w roku 3013 dostały specjalne testówki. Jak pisałem były to lekko nietypowe wersje, bo takie w Polsce nie były oferowane, a mianowicie 1.0 100KM z systemem START-STOP. Oczywiście auta te posiadły przycisk wyłączania tego systemu.

Zakładam jednak, że to nie taką testówkę kupiłeś tylko po prostu zastałą im jakaś sztuka z 2013 roku, której nikt nie kupił więc zrobili z niej testówkę lub, o zgrozo, np. auto zastępcze, które Ty nabyłeś.
System start-stop jeśli jest to musi działać i temp. nie ma tutaj znaczenia. Pod wielkim znakiem zapytania pozostaje tutaj kompetencja panów z salonu :(

Co do bulgotania to często jest to dość niepokojący objaw uszkodzenia np. uszczelki pod głowicą. Może to też być nieodpowietrzony układ ale przy prawidłowej ilości czynnika chłodzącego on powinien odpowietrzać się sam.
Ale w Twoim przypadku to bankowo nic poważnego. Czasem tak się zrobi. Wątpię aby u Ciebie były jakieś podstawy do niepokoju.

gawron211 - 10 Sty 2015, 17:14

Autko jest z sierpnia 2014 i było tylko testówką w. Dla pewności zadzwonię jutro na ogólny serwis forda w sprawie tego systemu. Co do bulgotania to pewnie faktycznie nic złego jeszcze to poobserwuje. Dzięki za odpowiedzi.
Mars - 12 Sty 2015, 19:54

W końcu zaobserwowałeś chociaż raz samoczynne wyłączenie się silnika, czy nie?
gawron211 - 12 Sty 2015, 23:54

Po tych kilku dniach nigdy nie zgasło. Zadzwoniłem na serwis i potwierdzili - nie ma wyłącznika , nie ma systemu (jednak nie zależy od ilości KM tylko od wyposażenia).
Parzych - 13 Sty 2015, 00:03

gawron211 napisał/a:
Dwóch sprzedawców w salonie twierdziło, że ten system jest i nie da się go wyłączyć.
gawron211 napisał/a:
Zadzwoniłem na serwis i potwierdzili - nie ma wyłącznika , nie ma systemu
To teraz za jajca tych sprzedawców, niech za straty moralne wybecelują po kilka tysiaków... :devil:
FFDriver - 13 Sty 2015, 17:41

gawron211 napisał/a:
jednak nie zależy od ilości KM tylko od wyposażenia


BZDURA, BZDURA, BZDURA !!!
Jeśli od wyposarzenia to ja się pytam w jakim jest ??????
Jacy oni są durni to głowa boli :(
Wystarczy cennik otworzyć i już widać, że w Polsce TYLKO 1.0L 125KM ma system start-stop.
Wcześniej wciskali Ci kit, że masz ten system tylko nie ma wyłącznika. Teraz już się okazuje, że jak nie ma wyłącznika to nie ma systemu. Co dalej ??????

Parzych - 13 Sty 2015, 18:46

FFDriver napisał/a:
w Polsce TYLKO 1.0L 125KM ma system start-stop.
Nie tylko, 1.0 140KM też może mieć... :devil:
FFDriver - 13 Sty 2015, 19:22

Parzych napisał/a:
Nie tylko, 1.0 140KM też może mieć...

Oj nie łap mnie za słowa :-P
Red i Black edition występuje w cenniku razem z ST, a tutaj o standardzie sobie dyskutujemy :-)

LefQ - 13 Sty 2015, 20:59

ASS jest w sprzedaży w 125KM i 140KM. W wersjach demonstracyjnych był również w EB 100KM, chyba w roczniku 2013 i na początku 2014 - były to Fiesty Titanium z pakietem Easy Drive 1, radiem Sony i podgrzewaną szybą.

Wyłącza się go naciskając guzik pod klimą, takie A w kółku. Widać go na tym zdjęciu: http://www.frontseatdrive...ver.co_.uk_.jpg Przycisk pomiędzy podgrzewaniem foteli, a kontrolkami klimatyzacji.


Da się również odwrócić jego działanie - tzn. po odpaleniu jest domyślnie wyłączony. Konieczna jest wizyta w zaprzyjaźnionym serwisie, bo ASO twierdzi "nie da się".

Żeby włączony ASS zadziałał musi być temperatura powietrza powyżej bodajże 4 stopni i spełnione ileś tam dodatkowych kryteriów. Oprócz tego silnik się nie wyłączy, jeśli turbina jest za ciepła.

litany - 29 Sty 2019, 19:00

Witam,
Czy ktoś wie jak ten system uruchomić?
Bawie się autkiem i coś nie gra... :(
Wg instrukcji:
1.Zatrzymaj pojazd.
2.Ustaw dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym.
3. Zwolnij pedał sprzęgła
4. Zwolnij pedał przyspiesznika. *btw. co to jest przyspiesznik!!??!!??)

w uwagach pisze, że może nie działać jeśli jest zbyt niska, bądz wysoka temperatura otoczenia(tzn. jaka??

Z gory dzieki za pomoc

Mars - 30 Sty 2019, 10:15

Przyspiesznik= pedał gazu.
Poczekaj na wyższą temperaturę otoczenia i wtedy zobaczysz, czy będzie wyłączał silnik.
W tej chwili, gdy dajesz na luz i puszczasz sprzęgło, to pokazuje się przekreślona kontrolka ASS? Chyba, że w mk 7 się nie pokazuje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group