Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - EAC Failure ??

Koniak - 1 Gru 2014, 20:13
Temat postu: EAC Failure ??
Witam, mam taki problem: odpaliłem samochód jak gdyby nigdy nic, po czym wyjechałem za bramę. I zaczęło się dziać, tzn. zaczęły mrugać wyświetlacze, do tego pojawił się napis "EAC Failure", czy to może być wina akumulatora?
Parzych - 1 Gru 2014, 22:27

Koniak napisał/a:
pojawił się napis "EAC Failure", czy to może być wina akumulatora?
Nie sądzę, a dużo masz tych wyświetlaczy? Tak z ciekawości, bo resztę wypowiedzi jakoś udało mi się poprawić (po dogłębnej analizie treści)...
Koniak - 1 Gru 2014, 23:02

No więc tak, byłem u elektromechanika i powiedział mi, że aku to złom... Taki sie zamierzałem do kupna, a dziś odpalam szybko i ruszam. Z 20 m przejechałem może wiecej wyjechałem z parkingu i sie zaczeło tzc co (Tylko na jedynce jechałem z pedałem do ziemi było max 2 tyś obrotów, na sprzengle po dodaniu gazu podnosiło sie ledwo co wzkazówka od obrotów i nie równe obroty miał... Zgasł mi i odpaliłem od nowa zaczął dobrze chodzic
gregroslon - 23 Gru 2014, 10:32

W mojej 2 litrowej benzynie to samo, eac fail auto nie ma mocy, po wyjeciu bezpiecznika i wlozeniu bezp od deski (7,5A) auto dziala jakies 5 min i ponownie sie zamula... Jakies wskazówki?
seagal - 21 Wrz 2017, 08:51

Drodzy,
mam ten sam problem, piszę pod postem żeby nie dublować tematu - jak rozwiązaliście problem?

Pacjent: Fiesta 2002 1.4 16v z elektronicznie operowanym pedałem gazu/przepustnicą
Pojawia się EAC FAIL, tryb awaryjny, po zgaszeniu i odpaleniu auto wraca do normy. Czasami świeci check engine. Czasami sam gaśnie na jałowym.

Komputer pokazuje błędy:
P2119 – Throttle plate convergence error. The throttle flap has not moved to the required position. This can be from an obstruction or incorrect signal. Check wiring and connectors.
P2138 – Pedal sensor 1 & 2 ratio error
P2135 – Throttle position sensor ratio error

I teraz kilka wskazówek
Przeczyściłem styki, przejrzałem wiązkę i jest raczej cała, pozostaje kwestia potencjometru pedału gazu (potencjalnie wymiana), może gdzieś przepustnica nie domyka klapki (czyszczenie się kłania).
Zrobiłem test live na delphi, zarówno pedał gazu reaguje i zmienia się napięcie na nim, tak samo położenie przepustnicy się zmienia pod wpływem dodania gazu.
Położenie przepustnicy w biegu jałowym przy rozgrzanym silniku wynosi 2% (nie wiem czy właściwe dla biegu jałowego).
Ostatnio przy okazji tych problemów zauważyłem delikatny wzrost spalania i obrotów na biegu jałowym. Co istotne, odłączyłem akumulator na dwie godziny, po podłączeniu (czyli przed uczeniem się komputera) obroty się zmniejszyły do wg mnie właściwego poziomu (ok 750).
To by potwierdzało teoretycznie hipotezę o niedomykaniu klapki przepustnicy (zabiorę się za czyszczenie w weekend).

Jakieś jeszcze wskazówki czy doświadczenia? Z góry dzięki

Puff - 21 Wrz 2017, 11:06

Jeśli to ta sama konstrukcja co w mk5, to nie wymienisz tego. Wszystko jest tak zintegrowane, że naprawa tego jest niewykonalna.
Upewnij się, że to pedał (choć wszystko na to wskazuje, zwłaszcza ostatnie 2 błędy). Odpal sprzęt / soft do diagnozy i patrz na poziomy napięć na wszystkich 3 ścieżkach, gazu dodawaj tak wolno, jakby od tego zależało Twoje życie. Jak w pewnym momencie odczyty zaczną świrować, to potwierdzisz, że masz pedał do wymiany. Poziomy napięć powinny się płynnie zmieniać, a różnica pomiędzy odczytami ścieżek 1 i 2 / 2 i 3 / 1 i 3 powinny być zawsze takie same.

A to, że po resecie wszystko wróciło do normy, tak naprawdę nic nie oznacza. Komputer przyjmuje wartości fabryczne i... działa. Jak się połapie, że pedał gazu szwankuje, znowu będziesz miał problem.

Pedał gazu wypada ogarnąć jak najszybciej, bo jak zedrzesz trzecią ścieżkę, to możesz nie być w stanie w ogóle gazu dodać. Jak się wysypie podczas wyprzedzania, to... dopisz sobie resztę. :)

(i tak dobrze, że masz tryb awaryjny, w mk5 jak mi pedał się kończył, to silnik potrafił się w trakcie jazdy wyłączyć...)

seagal - 21 Wrz 2017, 11:21

Serwus, dzięki za cenne rady.
Co do pedału gazu - tak, jest cały, bo go ściągałem. Pisząc o wymianie miałem na myśli całość.
Odłączyłem akumulator tylko by uzyskać jakieś wskazówki a przede wszystkim przekonać się że dostaje jakieś niewłaściwe info i się uczy takiej pracy.

Puff - 21 Wrz 2017, 12:25

To nie tak, że komputer dostanie "byle co" i się adaptuje do tego. Ma wbite jakieś normy dla sygnałów wejściowych i jak coś jest poza zakresem dłuższy czas, to w zależności od procedury albo wywala błąd i pozwala jechać dalej, albo przyjmuje wartości książkowe, tym samym obcina moc, i informuje użytkownika o trybie awaryjnym.
seagal - 29 Wrz 2017, 14:02

Panowie,
na razie tydzień po zmianie pedału nie daje objawów. Zrobię edit po jakimś czasie. Może komuś się przyda ta wiedza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group