|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika silnika - Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC??
Qzyn - 30 Lis 2014, 20:09 Temat postu: Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC?? Hej. Udało się komuś odkrecic kółka rozrządu w ZETECu? Ja musze je odkrecic bo po zalozeniu paska rozrządu w silvertopie 2.0 wyszło ze ustawienei po poprzednim wlascicielu wychodzi tak jakby przestawione o pol zabka. Albo walki moga byc o ok pol zabka do przodu albo do tylu a chce to ustawic idealnie.
I nie wiem czy probowac w ogole odkrecac czy od razu rozwiercic sruby i szukac innych do ponownego przykrecenia.
Dzieki z gory za pomoc.
Daras84 - 30 Lis 2014, 20:51
normalnie sie odkręcają
vegetagt - 30 Lis 2014, 20:58
Qzyn, masz blokady do kółek? Jak nie to ja wkładam śrubę pomiędzy koło a głowice. Głowe uszkodziłem raz - na Darasowych wałkach Lekko się odkształciła, ale nei ciekło.
Także ten, podsumowywując?
odkręciłem przynajmniej 4 razy śruby od wałkow
raz uwalilem obie śruby
raz jedną odkręciłem, drugą odkręciłem spawarką.
fota:
kuba87 - 30 Lis 2014, 21:29
ja normalnie odkręciłem
luk-90 - 30 Lis 2014, 22:59
Nie pamiętam teraz dokładnie, ale jeden ząbek na kółku rozrządu zeteca to 18 stopni, więc nie może być o tyle przestawiony tylko lepiej ustaw idealnie. Jak kółka odkręcam bez problemu, wkładam duży płaski śrubokręt przez kółko i blokuje je o płaszczyzne głowicy i wtedy drugą ręką odkręcam śrubę, nie pokrzywiłem tak jeszcze ani razu głowicy, wszystko chasa. Potem kółka trzeba dokręcić momentem 70Nm.
Qzyn - 1 Gru 2014, 08:25
Ok dzieki , to kupuje porzadny klucz i probuje
Daras84 - 1 Gru 2014, 20:26
ja kiedyś w akcie desperacji urzyłem "majzla" i młotka, odkręciły się elegancko, i nawet na tych samych zakręciłem i hulało jak ta lala
Qzyn - 2 Gru 2014, 07:18
Ok, kupilem porzadnego torxa i dobra blache jako "przyrzad do ustawienia wałków ))) Wezme anie zeby przytrzymala silnik i obadamy - musi puscic
Swoja droga Daras to silnik od Bzyqa - dziwie sie ze mu to jezdzilo w miare dobrze Obydwa wałki mozesz ustawic albo pol zabka w przod albo w tyl - na zero niema opcji
damianisko5 - 2 Gru 2014, 10:03
Panowie- a jak to jest faktycznie - ponoć Ford zaleca wymianę tych śrub na NOWE podczas wymiany paska. Ktoś tak zrobił ? dzięki.
Qzyn - 2 Gru 2014, 10:59
Nie bo nie ma potrzeby jesli ich sie nie zniszczy. ASO zaleca wiele rzeczy dla:
a) wlasnego bezpieczenstwa, tzw dmuchanie na zimne
b) wlasnego zarobku - na kazdej czesci maja dobra marze
))
damianisko5 - 2 Gru 2014, 11:29
Racja - np. FORD zaleca ucięcie pasków napędu osprzętu w Focusie MK2 1,6 Ti-VCT 115KM. np. przy okazji wymiany rozrządu. Dwa dni temu wymieniałem obudowę z termostatem i czujnikiem temperatury. Pasków nie ucinałem/są dwa/ dość łatwo je ściągnąć, trudniej założyć, nie mając specjalnego narzędzia sprzedawanego w komplecie z nowymi paskami. Kto miał do czynienia z tym patentem Forda pt. obudowa termostatu to wie o czym piszę.
Qzyn - 3 Gru 2014, 07:36
Udało sie, metoda - pół na pół.
Mimo nowiutkiej nasadki torx pusciła jedna śruba a druga po darasowemu dopiero majzlem ale problemu nie bylo
Także rozrząd ustawiony jak ta lala i moge działać dalej.
Dzięki za pomoc.
Daras84 - 3 Gru 2014, 09:17
stare metody są najefektowniejsze:D
Qzyn - 3 Gru 2014, 13:34
Tak jak i starzy mechanicy
gacznik - 17 Mar 2016, 22:00 Temat postu: Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC?? Zamiast śruby/śruboktęta do zablokowania kółka polecam użyć drewniany trzonek od młotka - głowica będzie bezpieczniejsza.
damianisko5 - 11 Paź 2017, 13:13
Odświeżę temat, bo nie chcę zakłądać nowego. Pytanie ; silnik 1,25 Zetec mk5 Fiesta - Osłonę paska rozrządu mocuje 8 śrub. Wszystkie oprócz jednej dość łatwo się odkręca. Problem jest ze śrubką przy pompie wspomagania. Żeby ją odkręcić i wyjąć trzeba(?) zdemontować/przesunąć/odsunąć pompę ?? Ktoś wie jak to wygląda i może coś poradzić, zasugerować - Wielkie dzięki za jakiekolwiek porady.
Aha - śrubkę blokuje koło pasowe pompy.
modell1 - 14 Paź 2017, 14:39
Odkreca i odsuwa. 😄
damianisko5 - 14 Paź 2017, 14:55
Odkręciłem 3 nakrętki - dostęp to masakra, szczególnie tej górnej tuż przy osłonie kolektora Dwie trzymają korpus, są jedna nad drugą oraz jedna trzyma wspornik trzymający przewód. Dalej poległem. Muszę chyba zrobić jakieś fotki - może wskażesz mi czy są jeszcze jakieś nakrętki/śruby. Przy okazji dzięki za odzew.
|
|