Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] Elektrozawór

Marcink - 25 Lis 2014, 13:06
Temat postu: [MK3] Elektrozawór
Witam.
Posiadam w swojej fieście taki elektrozawór

Gdy przełączę samochód z gazu na PB i zakręcę zawór nie występuje żadna reakcja.
Pada tu moje pytanie czy padła sama cewka takiego zaworu czy coś innego ??

Po przełączeniu na PB mam ponad 1500 obrotów gdy auto jest rozgrzane a niekiedy dochodzi nawet do 2000 obrotów.

diodalodz - 25 Lis 2014, 20:28

Ten zawór jest domyślnie zamknięty. Więc z tego co pamiętam, jeśli jest odkręcony i odcięte jest zasilanie to jest wtedy zamknięty.
Podanie zasilania albo wkręcenie zaworu powoduje jego otwarcie.
Typ zasilania nie ma wpływu na obroty, przy sprawnej i dobrej instalacji lpg obroty na paliwie i gazie różnią się maksymalnie o 100-200 obr/min. Jeśli masz bardzo wysokie obroty na paliwie, a niskie na gazie to znaczy, że ktoś regulował gaźnik pod gaz, a nie pod benzynę. Błędów może być wiele, od ustawienia parownika po źle dobrany mikser, albo jakieś uszkodzenie w gaźniku. Podane dane nie pozwalają na nic, bo nie wiemy jaka jest instalacja, z jakim parownikiem, mieszalnikiem oraz nie znamy typu gaźnika.

Badi - 25 Lis 2014, 21:06

1.4 nie byly czasem na wtrysku? Co do obrotow, spotkalem sie z podobnym zonkiem we Fiacie Palio, instalacja starego typu, wysokie obroty na benie, na gazie ledwo gadal, diagnoza - gazerzy sie popisali i przepustnica odkrecila sie od kolektora. Ciagnal lewe powietrze jak glupi, w efekcie na benzynie mial dzikie obroty, po przelaczeniu na gaz nie zaciagal go. To raczej jako ciekawostka.
Marcink - 26 Lis 2014, 13:38

Instalacja lpg stara jakieś 12 lat.
Na gazie bez problemu zwiększę lub zmniejszę sobie obroty przez obniżenie lub zwiększenie dawki gazu na wężu.

Na benzynie było podobnie dokręcałem lub odkręcałem ten zawór i obroty się zmieniały.
Chodzi o to że jak przełączę za benzynę (teraz gdy jest zimno bo w lato odpalam na gazie) to podaję mi bardzo mała dawkę paliwa i auto ma problem z zapaleniem (nowe kable i świece)

1.4 jest na gaźniku.

diodalodz - 27 Lis 2014, 00:43

na początek zdjęcia
Po drugie trzeba sprawdzić sprawność pływaka i zaworu iglicowego. Zaworem paliwa nie reguluje się dawki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group