Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK6] Gaśnie po przełączeniu na gaz

konradomoreno - 24 Lis 2014, 20:23
Temat postu: [MK6] Gaśnie po przełączeniu na gaz
Czesc koledzy. Pomozecie ?
Mam nastepujacy problem. Odpalam zimna fieste rsno przejezdzam trn kilometr i przełacza sie na gaz, samochod schodzi z obrotów i gdybym nie przełaczyl na benzyne to by zgasł. Ujezdzam na benzynie kilkaset metrow. Przelaczam sam na gaz i czekam. Piknie, jest na gazie i znow schodzi z obrotow i gdyby nie przrlaczenie na benzyne to by zgasl. Znow ujade pare metrow, przelacze sam na gaz i jedzie. Raz tak sie dzieje jeden raz a na drugi dzien 3 razy. Od czego to zalezy ? Na rozgrzanym chodzi jak nalezy.

FiestaTJE - 24 Lis 2014, 20:38

Witam, kiedyś miałem XR2i i tam był zwykły gaz na parowniku, jak przychodziły zimne dni dłużej musiał się rozgrzewać bo parownik ogrzewany jest przez płyn chłodzący.
Nie orientuje się niestety czy w MK6 jest elektronicznie sterowana nagrzewnica jeśli tak a mało jej wcześniej używałeś teraz zwiększył się obieg i może być za mało płynu żeby wszystko ogrzać.
Kolejna ewentualność to uszkodzona uszczelka pod głowicą i wyrzuca Ci płyn ale wtedy gotowałby się problem pojawiałby się podczas jazdy a parownik będzie oszroniony, tak miałem w XR-ce.

konradomoreno - 24 Lis 2014, 21:47

problem własnie pojawia sie na zimnym... czy moze miec znaczenie płyn chłodniczy? wczesniej miałem borygo, teraz jakis niebieski , bo był wymieniany jak mi zbiornik poszedł i wymienili ale na niebieski
diodalodz - 25 Lis 2014, 01:36

zrób zdjęcia pod maską.
Jondi - 25 Lis 2014, 19:05

moim zdaniem jest ustawiona za niska temperatura przełączania się auta na gaz. Przez to w zimne dni nie wyrabia płyn z ogrzaniem parownika i po prostu zamarza. Inna opcja to wina parownika i trzeba go wymienić lub regenerować
diodalodz - 25 Lis 2014, 20:24

Jondi napisał/a:
moim zdaniem jest ustawiona za niska temperatura przełączania się auta na gaz. Przez to w zimne dni nie wyrabia płyn z ogrzaniem parownika i po prostu zamarza. Inna opcja to wina parownika i trzeba go wymienić lub regenerować

Ciekawa diagnoza jak nie wiesz nawet jakiego typu jest instalacja.

konradomoreno - 30 Lis 2014, 19:01

instalacja to polska sekwencja dt gas system , nwm, ostatnimi dniami cos sie poprawiło , dolałem płynu chłodniczego bo było ponizej miniumum, ale jeszcze chciałbym zeby mi ktos łopatologicznie wyjasnił co ma płyn chłodniczy do takiego zachowania gazu ?
diodalodz - 1 Gru 2014, 23:50

Ma to, że gaz ma problemy z przemianą ze stanu ciekłego na lotny. W butli masz ok 8 barów, parownik rozpręża go do ok 1 bara. Przy rozprężaniu gaz pochłania duże ilości ciepła. Jeśli nic (płyn) go nie dostarczy, to są dwie opcje. Reduktor poda za wysokie ciśnienie w wyniku zacięcia, np gaz słabo odparowany (gwałtownie wzbogaci to mieszankę) lub nie poda żądanej ilości gazu i ciśnienie na listwie spadnie (tak dzieje się częściej). Jest jeszcze zawór bezpieczeństwa, który zazwyczaj w wyniku pojawienia się za wysokiego ciśnienia na stronie wyjściowej otwiera się i upuszcza ciśnienie do kolektora ssącego .
Ponadto dawka gazu zależy od jego ciśnienia i temperatury. Wtryskiwacz otwierający się na 1 sekundę poda różne ilości paliwa (porcji energii) w zależności od temp. Dąży się do tego by silnik pracował w warunkach przy których był dostrajany (czyli z określoną temp roboczą parownika). Jeśli taka nie zostanie osiągnięta sterownik stara się poprawiać te błędy ale i tak samochód więcej pali.

Jondi - 3 Gru 2014, 14:47

może jeszcze przymarznąć reduktor :) nie ma znaczenia typ instalacji reduktor jak nie jest ogrzany odpowiednio wysiada bo zamarza...
pewniaczek - 24 Gru 2014, 08:10

Dokładnie, miałem koleżkę który woził gorącą wodę w termosie aby rozgrzewać reduktor.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group