Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.3 2003 - problem z obrotami

Luxon - 13 Lis 2014, 15:08
Temat postu: 1.3 2003 - problem z obrotami
Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas jazdy silnik wariuje.

Po odpaleniu bardzo często traci obroty i gaśnie, gdy się nagrzeje na ogół ich nie traci, ale wtedy gdy staję np. na światłach obroty falują (z 800 rosną do 2000, później spadają i znowu rosną.. Obrotomierz wygląda jakbym jechał i zmieniał normalnie biegi..).

Poczytałem trochę i sporo osób podaję jako przyczynę silniczek krokowy.. Tylko za bardzo nie wiem gdzie go mogę znaleźć ;-(

Czy ktoś może mi pomóc?

Jestem trochę zielony w tych sprawach ;)

zielony1pl - 12 Gru 2016, 11:46

Witam.
Mam również problem jak wyżej.
1. Auto odpala gdy zimne tylko z wciśniętym pedałem gazu. Po odpuszczeniu gaśnie. Dopiero po trzymaniu na gazie około 2 minut - po złapaniu temperatury auto nie gaśnie i trzyma 800-900 obrotów. Na ciepłym silniku pali normalnie (bez gazu)

Czasami działa dobrze przez np. godzinę lub kilka i pojawia się kolejny problem.

2. Na ciepłym silniku obroty zwiększają się same z 1 do 3 tyś i spadają - i tak w kółko. Wygląda tak jakby sama dodawała sobie gazu. Raz pomogło gdy zwiększyłem obroty do 6 tyś, zaczęła działać normalnie. Zazwyczaj zwiększenie obrotów do 6 tyś nie pomaga.

Problem z wariującymi obrotami pojawiał się od roku ale rzadko (raz na 2 miesiące). Po 2 dniach przechodziło samo, kiedyś pomogło zdjęcie klemy. Teraz występuje często: codziennie / co 2 dni.

Wymieniono: olej i filtry, przewody wysokiego napięcia, świece wymienione pół roku temu, nowy akumulator, krokowy wyczyszczony i ustawiony przez mechanika, wyczyszczona przepustnica, naprawiony rozrusznik (bendix), wymieniony wkład stacyjki (przerywało w trakcie rozruchu)

zielony1pl - 13 Gru 2016, 09:49

Witam

Problem rozwiązany.
Przyczyną kłopotów przy odpalaniu na zimnym i wariujących obrotów był zanieczyszczony „zawór bocznikowy powietrza (silnik krokowy)”

Uwaga: bezpośrednio przy przepustnicy znajduje się „potencjometr położenia przepustnicy” , Krokowy znajduje się 10cm w lewo, między plastykowym kolektorem a ścianą silnika. Aby go wykręcić należy: posiadać małe dłonie, dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości.
Po wymyciu w nafcie problem znikł.

Mechanikowi, który twierdził że czyścił Krokowca prawdopodobnie nie chciało się tam dostać.

zielony1pl - 19 Gru 2016, 14:44

Witam

Czyszczenie jednak nie pomogło, silnik odpalał, jednak obroty nadal się zwiększały.
Pomogła wymiana silniczka krokowego na nowy, niemiecki zamiennik - 75zł. (oryginał w ASO 527zł)

Usterka nie występuje.

Kaczy888 - 14 Paź 2017, 17:13

Witam
zielony1pl powiedz mi jak sobie poradziles z wymiana krokowca?
bo mam dokladnie te objawy co ty,zlokalizowalem go po twoich radach ale jak zobaczylem w jakim miejscu jest to zaczalem sie zastanawiac jak tam rece wsadzic...;/
bylbym wdzieczny za info ;)

zielony1pl - 3 Lis 2017, 09:49

Aby go wykręcić należy: posiadać małe dłonie, dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości. Czujnik daje się wykręcić wkładając rękę z prawej strony pod "kolektor", usunąć należy akumulator. Nie jest to łatwe ale wykonalne.
gruby907 - 5 Lis 2017, 22:47

Albo zdjąć kolektor ssący, wymienić krokowiec, dać nową uszczelke pod kolektor i zmontować wszystko :)
frankez - 27 Lis 2017, 22:16

Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje
gruby907 - 28 Lis 2017, 11:03

frankez napisał/a:
Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje

zmień mechanika, u mnie jak coś sie dzieje to robie od ręki i nic nie gaśnie, nie wchodzi an za wysokie obroty... chodzi tak jak powinien. Nie ma gadania, że ten typ tak ma - zapraszam do Lublina zobaczyc nie szalejącą fieste xD

frankez - 28 Lis 2017, 20:13

gruby907 napisał/a:
frankez napisał/a:
Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje

zmień mechanika, u mnie jak coś sie dzieje to robie od ręki i nic nie gaśnie, nie wchodzi an za wysokie obroty... chodzi tak jak powinien. Nie ma gadania, że ten typ tak ma - zapraszam do Lublina zobaczyc nie szalejącą fieste xD


Dziś zauważyłem że jak zmieniam bieg z 3 na 4 to obroty trzymają się np koło 3tys i jak redukuje z 4 na 3 to przy 2 tys obrotach też mimo wciśniętego sprzęgła przez 10 sekund ciągle 2 tys obrotów (oczywiście działo się tak z 10 razy na dzisiejszym odcinku gdzie przejechałem ze 150 km ). na innych biegach chyba zawsze działa podobnie . Gdzieś przeczytałem i ktoś mi powiedział o czujniku prędkości pojazdu VSS, ktoś wie coś na ten temat czy warto go wymienić ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group