Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - Problem z obrotami silnika

naughty - 6 Lis 2014, 00:10
Temat postu: Problem z obrotami silnika
Witam, mam niezłą zagwostkę podobnie jak wielu użytkowników tutaj zmagam sie z problemem obrotów w fieście mk5 zetec 1.25. Przeczytałem wszystkie możliwe tematy (jeżeli nie to proszę o oświecenie).
Otóż problem wystąpił po.. kupnie auta :cojest: Do sedna - przy zmianie biegów tzn. po odpuszczeniu gazu i wciśnieciu sprzęgła obroty rosną o 300-400 aby po 2-3 sek opaść do normalnej wartości 1100-1200. Oczywiście zdarzyłem już wymienić krokowiec oraz sprawdzić, wyczyścić przepustnicę. Odpiąłem również VSS i problem się zmniejszył znacząco - obroty oczywiście idą w górę o 100 ale sekundę później ładnie opadają w dół przez co jazda jest płynniejsza choć na ślepo bo bez prędkościomierza. Co ciekawe po odpuszczeniu gazu obroty parę chwil utrzymują się- no chyba ze tak ma być.

Tutaj kostka którą wypiąłem - przewód idzie do czujnika jak sądzę wpiętego w skrzynie.


Niestety nie rozwiązało to problemu, ponieważ gdy silnik się rozgrzeje na biegu jałowym obroty znowu szaleją a pokazuje to ten film zrobiony po 15 minutowej jeździe. Przed wymianą krokowca i resetem kompa problem występował nawet na zimnym silniku.

https://www.youtube.com/watch?v=ceJJiiD8tq0

Po wymianie krokowca zrobiłem reset komputera jednak nie przyniosło to jakichkolwiek rezultatów- pospieszyłem się z diagnozą. Zauważyłem a raczej poczułem podczas postoju w spalinach dosyć wyraźną woń paliwa. Pali około 10l/100 ;-( stąd darowałem sobie sprawdzanie czujnika pedału sprzęgła.
Prosiłbym o jakieś sugestie odnoście poprawy kultury pracy tej jednostki - szybko się uczę i chciałbym aby moja pierwsza fiesta szybko wróciła do zdrowia.

kuba87 - 6 Lis 2014, 11:11

sonda/ przepływomierz
naughty - 6 Lis 2014, 13:55

kuba87 napisał/a:
sonda/ przepływomierz



Przepływomierza brak czego chyba mogę być pewien, w paru wątkach tu na forum lub na fordclub była o tym mowa. Przepływomierze montowane były do 99r. Tzn. Między filtrem a przepustnicą jest tylko gumowy przewód.



sprawdzę sondę miernikiem, niestety nie mam oscyla. Dobrze myślę, że jeżeli napięcie na lambdzie będzie powyżej 1V to znaczy, że jest walnięta ? Rozumiem, że może to rozwiazać problem skaczących obrotów na biegu jałowym gdy silnik jest ciepły jak pokazuje to film. A czy może to rozwiązać problem z obrotami podczas zmian biegów?

MARIUSZ.B - 6 Lis 2014, 21:28

Miałem niemal identyczny problem w swojej fieście. Walczyłem z nim długo i nie tylko ja ale i kilku mechaników, niestety efektów było brak. Ręce mi już opadły więc fiesta pojechała do ASO tam zajęło im to dwa dni ale naprawili. Myślę, że mnie naciągnęli (jak to zwykle bywa w ASO) powiedzieli, że przy jakimś czujniku od wspomagania była nadgnita wiązka przewodów oraz poprawili coś przy przepustnicy. To coś jeśli było faktycznie przy przepustnicy to sam mogłem popsuć rozbierając ją choć raczej wątpię w to. Bardziej wierzę w tą nadgnitą wiązkę przewodów i Tobie radzę to posprawdzać. Ja szukałem tak samo głęboko jak Ty, czujniki, sondy, krokowce a to jak zwykle był banał.

PS
Gdzieś jest na forum mój temat o tym problemie jeśli go odnajdziesz to może coś jeszcze doczytasz, gdyż teraz już nie wszystko pamiętam.

naughty - 11 Lis 2014, 15:26

Witam ponownie, problem rozwiązany.

Kable, przewód doprowadzania powietrza do wtrysków, uszczelnienia, kostki - zbieranina różnych rzeczy. Kable w dwóch miejscach nie wyglądały ciekawie, zwłaszcza przy kostce głównej jak i wiązce do przepustnicy/kroka. Przewód powietrza ten co idzie do wtrysków wyskoczył czyli pobierał powietrze non stop, zacisnąłem go opaską - siedzi sztywno. uszczelniłem silikonem kroka, przepustnice oraz wyczyściłem zaśniedziałe kostki w tym główną, od sondy, vss.

Problem zniknął a raczej dwa problemy - z obrotami i ich zacinaniem oraz zapachem paliwa w spalinach.

Wielkie dzięki dla MARIUSZ.B, który naprowadził mnie na trop kabli.

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group