Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Zbyt wysoki tył

Qba1983 - 15 Paź 2014, 12:11
Temat postu: Zbyt wysoki tył
Witajcie,

mam następujący problem. W mojej mk1 mam założone sprężyny obniżające Spaxa, do tego z przodu amory Koni, a z tylu zwykle KYB



Przód jest bardzo nisko i na dobiciu opona trze o rant błotnika. Tył z kolei jest za wysoko i wyglada to tragicznie jak dla mnie.

Mam podejrzenie, ze zamieniłem sprężyny przód-tyl gdzieś w ferworze remontu.
Teraz pytanie:
Jeśli rzeczywiście sprężyny przednie są na tyle to czy podniosły by tak tył?
I w druga stronę... Jeśli tylne są na przodzie to czy możliwe, ze są za słabe żeby utrzymać wagę silnika i dlatego dobija i ociera?

Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny z tylu żeby to jakoś wyglądało.

vegetagt - 15 Paź 2014, 14:32

Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole.

Spax to chyba kupa, jezeli chodzi o wykonanie :| Kumpel ma spaxa w granadzie i tył leży na ziemi a przód pieje w góre... I podobno wszyscy tak mają i trzeba uciąć(sic!) nowe sprężyny... A motur pod maską to 2.9v6, więc cięższego chyba nei da rady tam zamontować...


edit: fota tyłu z przednią sprężyną:

a tu juz poprawnie:

Qba1983 - 15 Paź 2014, 15:36

U mnie właśnie jest odwrotnie, tył w gorze przód gleba.

Co śmieszne jak miałem sprężyny wyjęte z samochodu, to nie dało sie rozróżnić, które są przednie, a które tylne. Wysokością są identyczne. Podobno spax różni sie ilością zwojów, ale to sprawdzę dopiero jak je znowu wyjmę z samochodu.

vegetagt - 15 Paź 2014, 15:42

a numerów na nich nie ma? Jamex miał :P
Qba1983 - 15 Paź 2014, 17:01

vegetagt napisał/a:
a numerów na nich nie ma? Jamex miał :P


Teraz to watpie zebym cos znalazl, musialem je pomalowac bo oberwaly piaskiem przy remoncie i korodowaly :głowąwmur:

[ Dodano: Sro Paź 15, 2014 18:38 ]
vegetagt napisał/a:
Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole.


Sprawdziłem i przednia sprężyna w mk1 ma 274mm, tylnia 266mm
Mk2 przód 290, tył 265mm

vegetagt - 15 Paź 2014, 18:39

seryjna możliwe.

Obniżający jamex miał naodwrót wg numerów :)

Qba1983 - 15 Paź 2014, 18:41

Widać co firma, to inne patenty.
vegetagt - 15 Paź 2014, 18:51

Qba1983, a jak się tym autem jeździ? Bo różnica mas pomiędzy przednią a tylną osią u mnie wyszła 200kg. A więc czy zamiana sprężyn nie spowodowała by bujającego się przodu i taczkowatego tyłu?
Qba1983 - 15 Paź 2014, 19:50

Przypuszczam, ze w mk1 rozkład mas jest podobny.
Szczerze powiedziawszy jeżdzę tym tak mało, ze cieżko powiedzieć. W sumie jak jeżdzę po mieście to tyl podskakuje masakrycznie. Graty w bagażniku latają na maxa, a przód jest słaby, samochód nurkuje na dziurach i ociera nadkola.

W sumie chyba z tylu taczka, z przodu wanna :krzesłemgo:

[ Dodano: Pią Paź 17, 2014 11:42 ]
Obyczajem temat tych sprężyn i najwyraźniej są założone jak maja być. Nadal ńie mam pojęcia czemu tył jest wysoko. Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny.

[ Dodano: Sro Sty 07, 2015 00:15 ]
No i okazało się, że sprężyny były założone OK.
Nawet jak je zamieniłem przód z tyłem to jedynie przód się podniósł o 1cm a tył pozostał bez zmian nawet na krótszej sprężynie.

Wychodzi na to, że sprężyny maja jakąś kiepską charakterystykę i albo muszę ciąć tył albo zmienić sprężyny żeby tył poszedł w dół. :głowąwmur:

vegetagt - 7 Sty 2015, 01:15

Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta?
Puff - 7 Sty 2015, 11:27

Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże :)
Qba1983 - 7 Sty 2015, 12:01

vegetagt napisał/a:
Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta?


Co to znaczy "cały spax"?

Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką :)

[ Dodano: Sro Sty 07, 2015 12:02 ]
Pufcio napisał/a:
Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże :)


Sprawdzałem na samym amortyzatorze i wszystko schodzi w dół. Na samej sprężynie bez amora siedzi wysoko, więc to wina sprężyny.

vegetagt - 7 Sty 2015, 13:47

Qba1983 napisał/a:
Co to znaczy "cały spax"?

Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką


no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.

Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :>

Qba1983 - 7 Sty 2015, 16:29

vegetagt napisał/a:
Qba1983 napisał/a:
Co to znaczy "cały spax"?

Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką


no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.

Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :>


Nic nie ma, cala podloga była piaskowana, malowana i konserwowana przeze mnie wiec nic nie było kombinowane.

TSRules - 8 Sty 2015, 10:55

ale fiestkę masz zacną, zadbana i kolorek soczysty :ok:
Laskosz - 10 Sty 2015, 10:12

z własnego doświadczenia:
serie sprężyny rozróżnisz po grubości i ilosci zwojów spaxa nie, ale jak podniósł Ci przód o około 1cm to tak bym zostawił, co do tyłu jak masz amory gazowe to one praktycznie same windują tyłek w górę.

co do jamexa to fajnie że coś można kupić obniżającego ale niestety nie sztywnego.

vegetagt - 10 Sty 2015, 14:24

Laskosz, amory podobno demonotwal i było tak samo :P Co do jamexa, to nei wiem jaki masz wyznacznik auta sztywnego. Na pewno jamex nie jest zawieszeniem typu beton, ale na nierównościach jest upierdliwy, jezeli chodzi o komfort jazdy. Do tego np u mnie auto pod obciążeniem nie siada zauważalnie niżej, niż na seryjnym zawieszeniu. A skok przecież krótszy ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group