|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - Zbyt wysoki tył
Qba1983 - 15 Paź 2014, 12:11 Temat postu: Zbyt wysoki tył Witajcie,
mam następujący problem. W mojej mk1 mam założone sprężyny obniżające Spaxa, do tego z przodu amory Koni, a z tylu zwykle KYB
Przód jest bardzo nisko i na dobiciu opona trze o rant błotnika. Tył z kolei jest za wysoko i wyglada to tragicznie jak dla mnie.
Mam podejrzenie, ze zamieniłem sprężyny przód-tyl gdzieś w ferworze remontu.
Teraz pytanie:
Jeśli rzeczywiście sprężyny przednie są na tyle to czy podniosły by tak tył?
I w druga stronę... Jeśli tylne są na przodzie to czy możliwe, ze są za słabe żeby utrzymać wagę silnika i dlatego dobija i ociera?
Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny z tylu żeby to jakoś wyglądało.
vegetagt - 15 Paź 2014, 14:32
Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole.
Spax to chyba kupa, jezeli chodzi o wykonanie Kumpel ma spaxa w granadzie i tył leży na ziemi a przód pieje w góre... I podobno wszyscy tak mają i trzeba uciąć(sic!) nowe sprężyny... A motur pod maską to 2.9v6, więc cięższego chyba nei da rady tam zamontować...
edit: fota tyłu z przednią sprężyną:
a tu juz poprawnie:
Qba1983 - 15 Paź 2014, 15:36
U mnie właśnie jest odwrotnie, tył w gorze przód gleba.
Co śmieszne jak miałem sprężyny wyjęte z samochodu, to nie dało sie rozróżnić, które są przednie, a które tylne. Wysokością są identyczne. Podobno spax różni sie ilością zwojów, ale to sprawdzę dopiero jak je znowu wyjmę z samochodu.
vegetagt - 15 Paź 2014, 15:42
a numerów na nich nie ma? Jamex miał
Qba1983 - 15 Paź 2014, 17:01
vegetagt napisał/a: | a numerów na nich nie ma? Jamex miał |
Teraz to watpie zebym cos znalazl, musialem je pomalowac bo oberwaly piaskiem przy remoncie i korodowaly
[ Dodano: Sro Paź 15, 2014 18:38 ]
vegetagt napisał/a: | Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole. |
Sprawdziłem i przednia sprężyna w mk1 ma 274mm, tylnia 266mm
Mk2 przód 290, tył 265mm
vegetagt - 15 Paź 2014, 18:39
seryjna możliwe.
Obniżający jamex miał naodwrót wg numerów
Qba1983 - 15 Paź 2014, 18:41
Widać co firma, to inne patenty.
vegetagt - 15 Paź 2014, 18:51
Qba1983, a jak się tym autem jeździ? Bo różnica mas pomiędzy przednią a tylną osią u mnie wyszła 200kg. A więc czy zamiana sprężyn nie spowodowała by bujającego się przodu i taczkowatego tyłu?
Qba1983 - 15 Paź 2014, 19:50
Przypuszczam, ze w mk1 rozkład mas jest podobny.
Szczerze powiedziawszy jeżdzę tym tak mało, ze cieżko powiedzieć. W sumie jak jeżdzę po mieście to tyl podskakuje masakrycznie. Graty w bagażniku latają na maxa, a przód jest słaby, samochód nurkuje na dziurach i ociera nadkola.
W sumie chyba z tylu taczka, z przodu wanna
[ Dodano: Pią Paź 17, 2014 11:42 ]
Obyczajem temat tych sprężyn i najwyraźniej są założone jak maja być. Nadal ńie mam pojęcia czemu tył jest wysoko. Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny.
[ Dodano: Sro Sty 07, 2015 00:15 ]
No i okazało się, że sprężyny były założone OK.
Nawet jak je zamieniłem przód z tyłem to jedynie przód się podniósł o 1cm a tył pozostał bez zmian nawet na krótszej sprężynie.
Wychodzi na to, że sprężyny maja jakąś kiepską charakterystykę i albo muszę ciąć tył albo zmienić sprężyny żeby tył poszedł w dół.
vegetagt - 7 Sty 2015, 01:15
Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta?
Puff - 7 Sty 2015, 11:27
Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże
Qba1983 - 7 Sty 2015, 12:01
vegetagt napisał/a: | Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta? |
Co to znaczy "cały spax"?
Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
[ Dodano: Sro Sty 07, 2015 12:02 ]
Pufcio napisał/a: | Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże |
Sprawdzałem na samym amortyzatorze i wszystko schodzi w dół. Na samej sprężynie bez amora siedzi wysoko, więc to wina sprężyny.
vegetagt - 7 Sty 2015, 13:47
Qba1983 napisał/a: | Co to znaczy "cały spax"?
Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
|
no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.
Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :>
Qba1983 - 7 Sty 2015, 16:29
vegetagt napisał/a: | Qba1983 napisał/a: | Co to znaczy "cały spax"?
Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
|
no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.
Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :> |
Nic nie ma, cala podloga była piaskowana, malowana i konserwowana przeze mnie wiec nic nie było kombinowane.
TSRules - 8 Sty 2015, 10:55
ale fiestkę masz zacną, zadbana i kolorek soczysty
Laskosz - 10 Sty 2015, 10:12
z własnego doświadczenia:
serie sprężyny rozróżnisz po grubości i ilosci zwojów spaxa nie, ale jak podniósł Ci przód o około 1cm to tak bym zostawił, co do tyłu jak masz amory gazowe to one praktycznie same windują tyłek w górę.
co do jamexa to fajnie że coś można kupić obniżającego ale niestety nie sztywnego.
vegetagt - 10 Sty 2015, 14:24
Laskosz, amory podobno demonotwal i było tak samo Co do jamexa, to nei wiem jaki masz wyznacznik auta sztywnego. Na pewno jamex nie jest zawieszeniem typu beton, ale na nierównościach jest upierdliwy, jezeli chodzi o komfort jazdy. Do tego np u mnie auto pod obciążeniem nie siada zauważalnie niżej, niż na seryjnym zawieszeniu. A skok przecież krótszy
|
|