Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Mk1 jaki silnik

Edwin - 29 Wrz 2014, 20:21
Temat postu: Mk1 jaki silnik
witam
Zapoznam was z planami moimi i liczę na poradę .
Ze względu na niska masę auta mam w planach zakup fiesty mk1.
Mam zamiar tym autem przeturlał sie cała zimę a po zimie zrobic swap.
Możecie mi poradzić z własnego doświadczenia co da radę wsadzić tam ?
Mam cały osprzęt hondowskiego vteca 125konnego 1.5, lecz nie musi to być taki silnik poradzicie mi kto co wkładał co kto widział nie ukrywam ze chętnie swych sił próbował bym tym autem w wyścigach na 1/4.

vegetagt - 29 Wrz 2014, 20:56

najłatwiej to zetec 1.6-2.0, rs2000 (więc pewnie 2.3 litra z galaxy tez da rade).
W mk1 masz jeszcze do przerobienia troche komore silnika, bo pięciobiegowa skrzynia nei wchodzi p%p. Chyba, ze na 4 bedziesz upalał :P Przejrzyj tematy Laskosza i Żółwika tuptusia

Pytanie jaka klasa to ma byc. Wyadje mi się, że rozsądnie jest celować w jakas dwulitrówke na itb, bo okoilce 160-180koni w takiej budzie powinny robić robote. Dobra opona, szpera lub zaspawany dyfer i jazda :P

Parzych - 29 Wrz 2014, 21:47

Z tego co pamiętam, to Daras chyba RS2000 (150KM) wsadził do MK2, więc i do MK1 nie powinno być problemu...
Edwin - 29 Wrz 2014, 22:19

Wielkie dzięki kolego za info Jak znajdę chwilkę to przeanalizuje tematy forumowiczów o których mowa.
Co do klasy w jakiej chciał bym brać udział to mini bądź street z nastawieniem na mini bo to mniejsze pieniądze a frajda napewno była by z jazdy i tak.

A co powiesz Kolego na auto z tej aukcji ?
http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62
W ogóle nigdy nie interesowałem sie fordami posiadam japonca wiec będę próbował jak najwiecej sie od was o tej marce a dokładnie modelu mk1 dowiedzieć.

vegetagt - 29 Wrz 2014, 22:24

do 1550cm^3 nie znam konkurencyjengo silnika fordowskiego. To chyba klasa dla hond 1.5 :P
Ciekawe, czy 1.4 cvh da rade dłubnąć tak samo jak 1.6 cvh. Może ta jednostka by się nadała.

Co do aukcji to ciężko powiedzieć, bo te auta były bardzo dziwnie naprawiane w przeszłości i nawet jak wygląda to na fotkach nieźle, to może być złożone ze szpachli ;)
Jakbyś jechał ją oglądać, to tutaj jest temat opisujący newralgiczne (gnijące) punkty budy: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13140

Parzych - 29 Wrz 2014, 22:27

Edwin napisał/a:
Co do klasy w jakiej chciał bym brać udział to mini bądź street
Jakie pojemności/moce są w tych klasach? Bo same ich nazwy mało mówią...
vegetagt - 29 Wrz 2014, 22:28

Parzych, chodzi chyba o nasz lokalny nightpower, czyli:

Cytat:
DIESEL – zasilane olejem napędowym, napęd dowolny
MINI – do 1550 cm³ wolnossące, napęd dowolny
STREET – 1551 -1999 cm³ wolnossące, napęd dowolny
STREET + - od 2000 cm³ wolnossące, napęd dowolny
TURBO FWD – czyli z doładowaniem, napęd przedni
TURBO RWD – czyli z doładowaniem, napęd tylni
TURBO AWD – czyli z doładowaniem, napęd 4x4
OPEN – klasa dla wszystkich bez podziału na pojemności

Parzych - 29 Wrz 2014, 22:32

Aha, dzięki vegetagt :ok:
Edwin - 29 Wrz 2014, 22:32

Mini 1550cm3 wolnossący , napęd dowolny
Street 1551-1999cm3 tak jak wyżej
Limit mocy brak ( na co Cię stać tym sie ścigasz )

Przespałem post przepraszam.

Temat który podałes wystarczy mi co do budy i tak trzeba będzie przerabiać komorę to tam gdzie zamiast blachy jest szpachla to sie zaspawa.

A co do serca które będzie ciagnąć fiestę na podium to na moje gusta od vteca 1.5 120km++ lepiej nie trafie w klasie mini. Tylko kwestia tego jak to tam upchnąć. Będzie na to sporo czasu i sporo blachy a raczej laminatów wiec powinno hulać.

van - 29 Wrz 2014, 23:08

kup mk2 z mk1 możesz mieć problemy ze znalezieniem egzemplarza który po przejechaniu ostrej 1/4 mili dojedzie w jednym kawałku
Edwin - 29 Wrz 2014, 23:16

A wagowo jak sie różnią te dwa auta ? Bo mi chodzi o jak najlżejsze auto dlatego padło na mk1
vegetagt - 29 Wrz 2014, 23:23

w papierach niby mk2 jest cięzsze. Na przykładzie 1.1 - 730 vs 770kg. Tylko nie wiem, skąd ta różnica. Przecież buda (prócz przodu) jest identyko.
Parzych - 30 Wrz 2014, 00:39

Edwin napisał/a:
Bo mi chodzi o jak najlżejsze auto
Maluch kompletny, gotowy do jazdy waży ok 650kg... :ok:
Edwin - 30 Wrz 2014, 08:49

Wydmuszka z fiesty będzie ważyć tyle samo albo mniej :p a do malucha cieeeeeezko coś wsadzić
Żółwik Tuptuś - 30 Wrz 2014, 08:57

Pamiętaj tylko o drobnym szczególe - silniki hondy kręcą się w drugą stronę, więc jak posadzisz na skrzyni od forda, to będzie najszybsze auto na 1/4 mili w jeździe do tyłu.

Moja mk1 przed włożeniem klatki w najlżejszej specyfikacji ważyła 650 kg.

Niestety wtedy brakuje przeniesienia napędu i zawieszenia (nawet na wyścigi dla upośledzonych) bo przy starcie zawias się robi rozbieżny i tracisz na przeniesieniu napędu.

Mój sposób na prętkie mk1 - sprzedajesz i kupujesz civica żelazko.

też Was kocham :serduszka:

Edwin - 30 Wrz 2014, 09:48

Cholera coraz to wiecej problemów ale wiem ze lekko nie będzie :)
Jesteście z forum fiesty wiec zachęcić jakoś mnie możecie do niej :p

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2014 09:49 ]
Wydmuszka z fiesty będzie ważyć tyle samo albo mniej :p a do malucha cieeeeeezko coś wsadzić

vegetagt - 30 Wrz 2014, 14:59

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Niestety wtedy brakuje przeniesienia napędu i zawieszenia (nawet na wyścigi dla upośledzonych) bo przy starcie zawias się robi rozbieżny i tracisz na przeniesieniu napędu.


Siema Żółw :P
a w mk2 będzie to samo? Bo jak tak, to na moje można zrobić glebe z przodu i wtedy masz zwalone kąty przy hamowaniu/jednostajnej jezdzie, a przy depnięciu zawias sie wyprostuje do neutralnej pozycji.
Przynajmniej tak sie dzieje u mnie przy zawiasie -30.


Edwin napisał/a:
Jesteście z forum fiesty wiec zachęcić jakoś mnie możecie do niej :p


my jestesmy rozsądni :rotfl: A głowną zaletą mk1/2 jest mala masa i może unikalność. a drugi koniec kija jest taki, że przez małą ilość egzemplarzy nie ma do tego części :P
Ale tez sie zastanawiam, czemu jakiegoś starego crxa czy civica nei chcesz :P

van - 30 Wrz 2014, 22:59

Żółw żyje, tyłek mu się od motoru odczepił :cojest: :jupi:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group