Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - Błąd MAPa, mimo, że ten działa

djs - 15 Wrz 2014, 22:32
Temat postu: Błąd MAPa, mimo, że ten działa
WItajcie!
Problem następujący. Dostałem swoją Fiestę jako pierwsze (własne) auto za free (w 'spadku', bo ten się ledwo toczył a sobie kupili coś świeżego). Przegląd i OC na trzy miechy więc stwierdzili, że prędzej go zezłomuje niż będę nim jeździł. :D
Początkowy stan opłakany. 11l benzyny na setkę to mało. Uszkodzony Czujnik Położenia Przepustnicy, 'krokowiec' który wcale nie działał (łącznie ze stycznikiem) a obroty na sztywno ustawione na patyk. Brak VSS, ale to pomijam. Muł niesaowity. Z gazem jak z jajkiem. Minimalnie za dużo i się dusił.
Zrobiona diagnostyka na zgaszonym. Błędy CPP, stycznika, i MAPa. CPP i krokowy wymieniony - już nie ma błędów. Auto ma siłę, rusza z piskiem na światłach (nie ma problemu z gazem, mogę deptać w podłogę), ale nadal pije benzynę. Co do MAPa. Naprzemiennie mi wywala kod błędu 17 i 37. Dzisiaj mierzyłem MAPa i się okazuje, że on działa. 91Hz na zgaszonym. Po odpaleniu spada do ~55Hz. Przy gazowaniu są wyraźne zmiany. Jak zacisnę wężyk od MAPa to samochód po kilku sekundach na moment zwiększa obroty i gaśnie (wężyk szczelny). Ale EEC-IV nadal widzi błąd.
Test na zapalonym i rozgrzanym silniku. Nadal MAP i sonda lambda - ją też zmierzyłem. Stała wartość ~0,8V (minimalne odchylenia rzędu setek V, które prędzej uznam za błąd pomiaru...). Czyli sonda też uwalona (chociaż z takim napięciem, to ona nie daje sygnału do kompa, żeby lał więcej paliwa... ).
O co chodzi z tym MAPem? Sondę i VSS niedługo założę. Tylko nie wiem co z tym czujnikiem... Komputer jeszcze nie resetowany, za to, że nie widzi mi się celowo jeździć, żeby zrobić autodopasowanie. Poczekam na desz, który to mnie zmusi do przesiadki z motocykla (Suzuki GS500 pali przeszło połowę mniej xD ).
Byłem skłonny stwierdzić, że styki zaśniedziały i komp go nie widzi. Ale komp ewidentnie reaguje na MAPa. Już mi brak pomysłów.

kuba87 - 15 Wrz 2014, 22:39

odepnij map, proba przegazowania powinna skutkować zgasnieciem silnika. sprobuj autoadaptacji, ew. poszukaj innego mapa
djs - 15 Wrz 2014, 22:42

Co w przypadku, jak nie zgaśnie bez MAPa? Chyba już to robiłem i nie gasła. Ale głowy sobie uciąć nie dam (wiele godzin spędzonych pod maską) i sprawdzę to jeszcze jutro.
kuba87 - 15 Wrz 2014, 22:46

wiązka silnika moze być do przetrzepania
ale spróbuj też przy wtyczce mapa naciagać lekko kabelki, jesli ktoryś wyjdzie to masz winowajce

djs - 15 Wrz 2014, 22:50

Większa robota na weekend z tą wiązką.
Na pewno żaden nie wychodzi z wtyczki, bo jak dzisiaj sobie odizolowywałem kabelki na pomiar to było mocno ciągnięte i nic nie wylazło.

kuba87 - 15 Wrz 2014, 23:02

a sonda jak zmienia napięcia?
djs - 15 Wrz 2014, 23:05

Tak jak wspominałem. Po włączeniu zapłonu trzyma się uparcie na 0,8V. Po odpaleniu i gazowaniu bez większych zmian. Odchyły są rzędu mV, więc to nie są oznaki jej życia. Mierzone było porządnym miernikiem, żeby nie było.
Walała mi się po garażu druga sonda, podłączyłem ją i jeszcze gorzej, bo trzymała 0,9V. W obu grzałki sprawne. Bez zapłonu pokazuje mi 0,150V

brewa7 - 15 Wrz 2014, 23:32

jak chcesz jeszcze jeden MAP i VSS to mogę Ci sprzedać.
djs - 16 Wrz 2014, 16:09

Po odłączeniu przewodów od MAPa auto pracuje tak samo. Nie gaśnie.
brewa7 - 16 Wrz 2014, 17:05

djs, włącz pw bo nie mogę Ci wysłać wiadomości. Obie pierdółki myślę że za 40+kw będzie ok. Dobrze się domyślasz... Jestem z Łodzi :D
djs - 16 Wrz 2014, 19:05

No to Twoja oferta jest brana pod uwagę. :D Skoro jesteś z Łodzi, to można byłoby się nawet umówić na odbiór osobisty. ;p
No ale najpierw poczekamy jeszcze co powie kuba87. Sam też jeszcze się wezmę za tą wiązkę. No bo wg miernika MAP działa. A nie chcę się ładować w niepotrzebne koszty, rozumiesz.

kuba87 - 16 Wrz 2014, 21:10

trzeba by sprawdzić jakie parametry ma inny map sensor, i oczywiście sonda, sprawdzasz podczas pracy na biegu jałowym, jakie napięcia generuje, i czy się zmieniają podczas zmiany prędkości obrotowej silnika
brewa7 - 16 Wrz 2014, 22:21

No ja na innym temacie widziałem ktoś miał podobny problem i wiem że testował chyba na 3 MAPach i dopiero zaskoczyło mu z silnikiem, ale nie mówię tego byś na siłę kupił ode mnie tego MAPa tylko dlatego, że ktoś na forum podmieniał je i dopiero po 3 podmianie silnik zaskoczył. Wiem że po odłączeniu MAPa trzeba zrobić reset kompa, a to że Ci ciągle wywala ten sam błąd może być spowodowane, że silnik opowiada Ci ostatnie ileś tam rozruchów. Ale jeśli komp reaguje na niego to powinno być w porządku. A to że żłopie paliwko może być spowodowane uwaloną sondą. Bo wtedy możesz cuda robić a silnik i tak będzie lał w opór i będzie mu wychodziło po 11-14l/100km.

Błąd:
37 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód, wartość za mała
Może faktycznie trza by spróbować innego MAPa

djs - 17 Wrz 2014, 19:15

Przydałoby się porównać moje wartości z czyimiś z tym MAPem. No i pasowałoby zdjąć charakterystykę podczas jazdy, ale nie mam kurka czasu na to. Bo sprzęt mam. Na razie mam zgraną tylko taką obejmującą włączony zapłon, uruchomienie ciepłego silnika, trochę zabawy pedałem gazu i zgaszenie.
Nową sondę może mi się uda jurto załatwić i będę mierzył.

[ Dodano: Sro Wrz 17, 2014 19:39 ]
Co by nie być gołosłownym:

Widoczne wahania wykresu to właśnie zabawa pedałem gazu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group