Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Dziwne odgłosy podczas przyspieszania.

tomi126 - 1 Wrz 2014, 23:11
Temat postu: Dziwne odgłosy podczas przyspieszania.
Witam
Jestem tu nowym forumowiczem i na początek wszystkich pozdrawiam.
Mam z moją fiestą mały problem, podczas przyspieszania tak w zakresie obrotów 2 do 4tyś w zależności od obciążenia silnika słychać dziwny dźwięk. Nie potrafię go dokładnie opisać ale powiedziałbym że to taki świst, albo jakby coś świergotało :) . Występuje on tylko przy przyspieszaniu i gdy silnik jest mocniej obciążony. Moja fiestka ma zrobione 180000 tyś, może ktoś z was miał podobny problem ?

pmbmn - 1 Wrz 2014, 23:17

Moja mama ma fiestę mk7 1.4 i też jest podobnie. może to być klimatyzacja ale nie jestem pewien
tomi126 - 1 Wrz 2014, 23:21

Mówisz że to może być klimatyzacja ? Dzieje się tak bez względu na to czy jest włączona czy nie.
pmbmn - 1 Wrz 2014, 23:35

To nie wiem. U mamuśki jest ten sam problem co opisujesz. Tyko że niecałe 100000 km ma przejechane
Igor - 22 Lip 2016, 07:15
Temat postu: Dziwne odgłosy podczas przyspieszania.
Ja mam to samo. Mam przejechane 140 k ale już jeżdżę z tym ponad 20k. Ostatnio mechanik stwierdził że to może być dziurka w pierwszej części wydechu albo jakaś rolka.
marianek1972 - 14 Lut 2017, 13:57

Mam podobnie silnik 1.4 ale dziwna praca pojawia się w zakresie 1500-2000obr.pod obciążeniem bardziej na zimnym silniku
kamil-p - 12 Lip 2017, 11:12

Witam,
spróbuję odświeżyć temat.
Fiesta 2010 1,25 80 KM przebieg: 120k

Mam takie same objawy. Przy przyspieszaniu jakiś świst czy metaliczny dźwięk.
Od trzech tygodni Fiesta stoi w serwisie ASO Pol-Motors we Wrocławiu i nie mogą znaleźć co to jest. Druga sprawa to chyba słabo szukają. Wydaje mi się, że nie jest ruszana z placu za serwisem.
Po rozmowie z Doradcą ASO były dwie propozycje:
1. półoś
2. ślizgające sprzęgło.

ad.1. podobno wymienili półoś z tytułu Gwarancja 12 ale objawy nie ucichły.
Przyznam, że chciałbym wykorzystać usługę "Gwarancja 12" w celu usunięcia tego dźwięku.

ad.2. Rada z ASO - jak się sprzęgło przepali to może przestać się ślizgać :krzesłemgo: :hammer: "ASO?"

Panowie,
jakieś postępy u was w usunięciu tej usterki?
Dźwięk występuję tylko przy przyspieszaniu. Głośny jest od 4 tyś obr. po puszczeniu pedału gazu milknie.
Może coś na obwodzie paska wielorowkowego? Któreś łożysko?

P.S.
Próbuje się dodzwonić do Biura Obsługi Klienta w Ford Polska.
Graniczy z cudem.

Pozdrawiam
Kamil

Malldi - 15 Sie 2017, 12:28

Ja mam podobny problem, podczas przyspieszania do około 3,5 tys. obrotow slychac przy uchylonych szybach jakby metaliczny klekot. Dodam, ze dzieje sie tak glownie na dwojce i trojce. Powyzej tych obrotow dzwiek zanika albo po prostu go nie slysze przez glosniejsza prace silnika. Przebieg niecale 70 000. Spotkal sie ktos z czyms takim?
edek1977 - 16 Sie 2017, 23:17

Załącza się klimatyzacja, słuchać sprzęgło, taki metaliczny dźwięk i czasami szarpnięcie lub chwilowe przymulenie.
kamil-p - 23 Sie 2017, 09:36

Witam,
po długim czasie odebrałem auto z serwisu.
Problem został rozwiązany.
Metaliczny dźwięk wydawał tłumik. Podczas przyspieszania/dodania lekko gazu przy 2 tyś - 4 tyś obrotów był metaliczny dźwięk.

Według kosztorysu z Serwisu cześć opisana była:

Nr Katalogowy:
1673793 - 520 zł
Lub
1907937 - 320 zł

Nazwa:
Tłumik dźwięków - przód

Sam myślałem, że to coś w układzie paska wielorowkowego.
Ale wymiana tłumika pomogła.
Polecam sprawdzić.

pieceofhare - 2 Lip 2020, 18:13

Witam wszystkim!
Parę dni temu byłem na przeglądzie klimatyzacji w jednym z serwisów w Krakowie. Klimę sprawdzono pod względem szczelności, dobito czynnik do ok. 650, dolano olej do kompresora. Po kilku dniach nagle coś zaczęło się dziać z moja fiestą (1.4 96 km, benzyna). Podczas przyśpieszania odczuwalny jest dość duży opór na pedale gazu, przy czym po przekroczeniu 3tyś. obrotów nagle jest duży przyrost mocy. Na biegu jałowym, słychać jest jak co 30 sek załącza się elektrozawór do kompresora jednak po 1 sek jest odłączany. Klima dość słabo chłodzi, a obroty w tym momencie falują i silnik nierówno pracuje. Oczywiście przed serwisem takich objawów nie było, był odczuwalny spadek mocy, ale nie umożliwiał on normalnej jazdy jak jest teraz. Przy prędkości ok. 120 km/h samochód praktycznie w ogóle nie przyśpiesza.
Dodam oczywiście, że wróciłem do speców, jednak stwierdzili jednogłośnie, że wszystko zostało poprawnie zrobione i prawdopodobnie jest zatarty kompresor. Samochód od nowości w rodzinie, regularnie serwisowany, bez żadnych problemów, ma tylko 80K przebiegu, więc trochę nie chce mi się wierzyć w zatarty kompresor.
Może miał ktoś z Was podobny problem, lub może ktoś polecić dobry serwis w Krakowie?

AnonimowyAlkoho - 3 Lip 2020, 09:40

Czy aby na pewno miało być aż 650g czynnika? Zależnie od grubości rdzenia skraplacza do układu w Fieście ładuje się 390g (grubość skraplacza 12 mm) lub 520g (skraplacz 16 mm)
pieceofhare - 3 Lip 2020, 11:23

AnonimowyAlkoho napisał/a:
Czy aby na pewno miało być aż 650g czynnika? Zależnie od grubości rdzenia skraplacza do układu w Fieście ładuje się 390g (grubość skraplacza 12 mm) lub 520g (skraplacz 16 mm)


Cześć,

bardzo dobre pytanie, spec od klimy na urządzeniu Boscha, wpisywał niby rocznik i typ silnika, wyszło mu że 650g. Może ktoś orientuje się ile powinno być?

AnonimowyAlkoho - 3 Lip 2020, 11:53

Zmierz grubość skraplacza i się dowiesz ile potrzeba. 650 g to za dużo, z tego co pamiętam poprzedni model Fiesty tyle miał. Tu masz temat:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=132668

pieceofhare - 4 Lip 2020, 09:53

AnonimowyAlkoho napisał/a:
Zmierz grubość skraplacza i się dowiesz ile potrzeba. 650 g to za dużo, z tego co pamiętam poprzedni model Fiesty tyle miał. Tu masz temat:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=132668


Dostałem informację z ASO, sprawdzili po numerze VIN, że powinna być wartość 520 +/- 10g. Pojechałem z reklamacją do serwisu, nabili do 520 g.

Jednak porównując dwa wydruki z maszyny Boscha, zacząłem się dość mocno zastanawiać, czy w ogóle maszyna była sprawna podczas pierwszej wizyty.

I wizyta
pobrali: 285 g, olej 0001 ml
wydruk: nabili do 650 g, olej do 0011 ml

II wizyta
pobrali: 405 g, olej 0023 ml
nabili do 520 g, olej 0033 ml

W oby przypadkach test szczelności bez żadnych błędów. A mimo wszystko uciekło przez 1,5 tygodnia ok. 250 g? Chyba trochę nie możliwe...

Póki co samochód zaczął normalnie jeździć. Planuje wybrać się w porządne miejsce na ponowny przegląd klimy.

edek1977 - 5 Lip 2020, 16:21

Działania klimy w fieście nie zrozumiesz, to wielka tajemnica. To samo jest u mnie, na serwisie w tym roku wyszło że ubyło połowę czynnika, sprawdzanie szczelności barwnikiem - wszystko ok i taka historia powtarza się co roku, nie ma nieszczelności ale chłodziwa też nie ma.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group