Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Szarpanie podczas schodzenia z obrotów

luksob - 1 Sie 2014, 10:09
Temat postu: Szarpanie podczas schodzenia z obrotów
Witam wszystkich. Jeżeli taki temat był, ja nie znalazłem, to przepraszam.
Mam fiestę mk5 z 99r z silnikiem 1.25 (55kw). Mój problem jest taki, że podczas jazdy, gdy mam np.2 tyś obrotów, puszczam gaz (na dwójce i trójce najczęściej), obroty spadają, to samochód czasem przez chwilę zacznie szarpać. Co może być przyczyną szarpania, podczas schodzenia z obrotów? Jakie obroty mam w samochodzie, zaznaczyłem na zdjęciu (wzięte z internetu)
Strzałka biała oznacza obroty w normalnym położeniu. Czerwona, podczas włączonej klimy. Samochód szarpie niezależnie czy jadę z klimą czy bez.

Puff - 1 Sie 2014, 20:49

Jak masz 500rpm "normalnie", to masz coś zdecydowanie pochrzanione... normalne obroty silnika to 750-850rpm na biegu jałowym...
luksob - 2 Sie 2014, 12:54

Ale problemów z gaśnięciem, ruszaniem i przyśpieszaniem nie ma. Wkręca się na obroty prawidłowo. Od samego początku gdy kupiłem samochód, obroty były na takim poziomie. Silnik pracuje równo, tylko gdy puszczę nogę z gazu przy 2tyś obrotów, to wtedy zaczyna zwalniać i czasem szarpnie.
Mam podkręcić obroty czy zostawić je? Żadnych błędów na komputerze nie ma. Kilka razy sprawdzałem i wszystko jest ok.

[ Dodano: Sob Sie 02, 2014 20:04 ]
No więc problem chyba rozwiązany. Problemem były szczeliny w świecach. Standardowo dla tego modelu to 1.3mm, a było po 1.7-1.9.

Tylko mam pytanie. Jak podkręcić obroty. Gdzie to znaleźć?

modell1 - 3 Sie 2014, 21:41

Na przepustnicy kolego.
luksob - 4 Sie 2014, 10:56

Niby w którym miejscu ustawia się te obroty? Nie ma żadnej śrubki ani nic takiego. Gdzieś przeczytałem, że to komputer sam ustala obroty.
wawrzyc - 9 Sie 2014, 23:55

Możliwe że ktoś pokręcił śrubką w silniku krokowym, ja miałem pokręcone i było podobnie. Możesz spróbować nią ruszyć, ale u mnie skończyło się na innym krokowcu bo tego nie da się ustawić jak fabryka., Wymienić i nie tykać tej śruby która tam jest (taki imbus mały), normalnie jest zalana lakierem zobacz czy ktoś nie grzebał, będzie widać. :) Jeśli dobrze pamiętam jak się wkręcało ją to obroty rosły, odkręcało malały.
luksob - 11 Sie 2014, 09:36

No więc. W tym modelu komputer sam steruje obrotami. Reset komputera też nic nie pomógł.
Prawdopodobnie mam zepsuty licznik. Prędkościomierz pokazuje za małą prędkość o ok.5-10km/h, a jak zatankuję do pełna, wskaźnik też nie dochodzi do końca. Z tego wychodzi, że obroty też są źle pokazywane. Samochód przy 500 by szarpał i gasł, a u mnie jest wszystko dobrze.

PS. ja jakieś dwie małe śrubki ruszałem, były one w środku przy jakiś sprężynkach (chyba do gazu, wchodzi w to rura dolotowa filtra powietrza ), ale nic u mnie nie zmieniły :)
Tobie chodziło o śrubki w krokowcu, lecz tego nawet nie ruszam, jedynie to przeczyszczę go na dniach. Ale i tak wszystko wskazuje na zepsuty licznik, ze względu na to, że nie gaśnie, nie szarpie i jeździ prawidłowo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group