Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap na 1.8 TD / zwrotnice

otton - 28 Lip 2014, 15:19
Temat postu: [MK3] Swap na 1.8 TD / zwrotnice
Mam mały dylemat. Zrobiłem swap w mojej mk3 z 1.1 na 1.8 td z escorta. Wszystko pięknie, ładnie, ale mam problem ze zwrotnicami bo ta z escorta ma większe gniazdo pod amortyzator oraz gniazdo jest dalej od piasty co powoduje inne ułożenie amortyzatora. Następną i najważniejsza sprawą są różne grubości frezów na półośkach i tu moje pytanie, jaki ma otwór na pół oś zwrotnica z 1.8 d od fiesty i czy jest ona taka sama jak escorta 1.8 td, ewentualnie co mogę zrobić, żeby to jakoś zmontować lub od czego mogę dobrać pół oś/zwrotnice ? Skrzynia również pochodzi z escorta.
luki - 28 Lip 2014, 19:22

jak skrzynie masz IB5 a nie MTX to zostaw śmiało swoje półosie z 1,1
otton - 29 Lip 2014, 10:30

I właśnie tu jest problem, bo nie wiem dokładnie od którego escorta jest silnik i skrzynia, bo nie widziałem go w samochodzie a koleś nie potrafił mi powiedzieć na 100 od którego modelu, ale prawdopodobnie od mk7. Jak mogę sprawdzić jakie oznaczenie ma moja skrzynia ? Długości półosi są praktycznie takie same. Już próbowałem po prostu przełożyć same półosie, ale kielich przy skrzyni od escorta jest większy niż przy 1.1 i po prostu półoś lata. Co prawda zwrotnice z escorta teoretycznie pasują, jeździłem chwile na nich, ale głównym problemem jest mocowanie amortyzatora, bo gniazdo jest większe i dalej od piasty i to powoduje mi, że robi się mały negatyw i amortyzator ma inne położenie.
Jaszczur - 30 Lip 2014, 14:43

Nie jest istotne od jakiego escorta masz ten silnik - oryginalnie w escortach były montowane ZAWSZE skrzynie MTX75 wraz z turboklekotami. W związku z tym są inne półosie, kielichy, i gniazda w zwrotnicach jak sam zauważyłeś.
Półoś/zwrotnica od fiesty 1.8D na pewno nie będzie taka jak te od escorta 1.8TD.

Najprostsze obejście tego problemu to zrzucenie skrzyni MTX wraz ze sprzęgłem i kołem zamachowym, i osadzenie skrzyni IB5 wraz ze sprzęgłem od 1.8D i kołem zamachowym od 1.8D. Bez obaw o trwałość takiego zestawu. Sam mam skrzynię IB z 1.6D, sprzęgło od 1.8D, półosie od 1.6 benzyny, i zwrotnice od 1.6 benzyny, i klekota podkręconego do 114KM/217Nm, i śmiga toto bez problemów.

Alternatywa to rzeźba ze zwrotnicami od escorta, ale kiepsko to widzę.

otton - 30 Lip 2014, 16:20

Ogólnie pojawiła mi się myśl, żeby zostawić ori zwrotnice z 1.1 i połączyć przeguby, zostawić półoś z 1.8 td przetoczyć i przefrezować na wymiar 1.1 zahartować i nabić na przegub z 1.1. Myślę, że powinno wytrzymać.

Ale jak na razie autko jeździ na zwrotnicach z escorta tylko jest lekki negatyw i musiałem dorobić tulejki do mocowania amortyzatorów, ale z tego co gdzieś przeczytałem, to średnica amortyzatora z mk3.5 jest taka sama jak gniazdo z 1.8 td (bodajże 45.5 mm), lecz pozostaje kwestia negatywu.

Jaszczur - 30 Lip 2014, 16:43

otton, to też jest wyjście - z tym przefrezowaniem. Jeśli masz taką możliwość, to na pewno z tym będzie mniej roboty niż ze zrzucaniem skrzyni itp. ;)
vegetagt - 30 Lip 2014, 22:02

otton napisał/a:
Ogólnie pojawiła mi się myśl, żeby zostawić ori zwrotnice z 1.1 i połączyć przeguby, zostawić półoś z 1.8 td przetoczyć i przefrezować na wymiar 1.1 zahartować i nabić na przegub z 1.1. Myślę, że powinno wytrzymać.


to chyba łatwiej przeciąć je w połowie i zespawać :P

otton - 31 Lip 2014, 08:29

Niby tak, ale mam możliwości żeby zrobić to tak jak napisałem, a myślę, że będzie to mocniejsze i nie będę miał problemów z wyważeniem, czy biciem.
vegetagt - 31 Lip 2014, 13:14

otton, :ok:
zrób jakieś fotki, bo takich czarów jeszcze chyba na forum nie było :)

otton - 1 Sie 2014, 11:08

Gdy tylko się za to zabiorę to powrzucam jakieś foty :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group