Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] Przepustnica 60mm do ST 150

Jarecki - 2 Lip 2014, 18:02
Temat postu: [MK6] Przepustnica 60mm do ST 150
Witam,

Czy wie ktoś może jaka przepustnica 60mm pasuje do ST 150?
Z tego co znalazłem to od S-Maxa 2.3L jest P&P.
widziałem też tanie z 2.5L focusa/galaxy na module, widzę że się trochę różnią, nie wiem czy wtyczka jest taka sama, na pewno się trochę różni budową, więc nie wiem czy to pasuje.

Jeżeli ktoś wie z jakich modeli by pasowała przepustnica 60mm, to proszę o odpowiedź.

Dzięki.

Parzych - 3 Lip 2014, 00:28

A ile mm ma ori od ST :?:
Jarecki - 3 Lip 2014, 03:53

Seria ma 55m
Michał.K - 3 Lip 2014, 20:52

Z tego co wiem z angielskiego forum ST jedyna przepustnica P&P to ta montowana w Duratecu 2.3 16v np mondeo po 2007. inne nie podchodza ze wzgledu na otwory montazowe. ostatnio byla na allegro jakas za 450. z innych opcji to pumaspeed ale $$$. widzialem tez, ze na ebay.co.uk jest oferta rozwiercania standartowej do 60mm. tyle mi przychodzi do glowy na szybko
Jarecki - 4 Lip 2014, 04:50

No z tego co wyszukalem to też wychodzi jedynie na tą 2.3 fordoską. Na ebayu są podróby tych z pumy po ok. 150 funtów, no ale to chińczyk ;) Tak więc kupie używke z 2.3 i będzie spokój.

Dzięki!

[ Dodano: Sob Sie 23, 2014 00:48 ]
60'ka mam nadzieje że będzie do wtorku na miejscu to zdam relacje (S-Max 60mm throttle body).
teraźniejsza ori + "porządne" kolanko + stożek KN'a daje naprawdę niezłe syczenie na 1000-2000 obrotów ;) mam nadzieje na podobny efekt z nowym setupem.....


No i przepustnica na miejscu, 450zł używana ori, czyszczenia na 2h.
P&P, 2-3 minuty i gotowa do jazdy.



Różnicy fenomenalnej nie ma, ale jakaś jest. Trochę zmieniła się charakterystyka pracy, jakby trochę lepiej się wkręca od 4k+, a przy zmianie na wyższy bieg na ok 6.5-7tys obrotach przechodzi płynniej niż 55mm, no i jest głośniej.
Niestety syk który miałem na poprzedniej przepustnicy przy niskich obrotach zniknął, teraz słychać po prostu jak na stożku :( no ale coś za coś. Stara przepustnica zostaje na zapas.

Canguru77 - 7 Lip 2017, 11:53

Cześć, troche odswieże kotleta :P czy jezeli założe taka przepustnice do ST150 to czy sterownik sam sie przyuczy do wiekszej dawki powietrza czy niezbędna będzie wizyta u tunera?
Kruku - 7 Lip 2017, 23:07

Poszukaj jeszcze z mazdy 6 2.3 166 km tez tez taka sama
Lecz uwaga byly rozne srednice

Jarecki - 22 Lip 2017, 18:03

Canguru77 napisał/a:
Cześć, troche odswieże kotleta :P czy jezeli założe taka przepustnice do ST150 to czy sterownik sam sie przyuczy do wiekszej dawki powietrza czy niezbędna będzie wizyta u tunera?


Komputer sam się dostosowuje, wystarczy odłączyć akumulator na trochę, po ponownym podłączeniu trzeba trochę pojeździć, po kilku dniach wszystko działa prawidłowo.

Canguru77 - 18 Wrz 2017, 11:18

Cześć okazuje sie że znalezienie takiej przepustnicy wcale nie jest latwe (przeszukane alledrogo i OLX) nie jest takie proste sa oczywiscie takie przepustnice ale chinskie zamienniki czy ktos mial do czynienia z takowymi? ja juz niestety musze swoja przepustnice na gwałt wymienic bo włącza sie EAC FAIL od przepustnicy bo caly czas bledy od niej wywala.. Czekam na odpowiedz :)
Kruku - 18 Wrz 2017, 15:41

Na aliexpresa jest multum zamienników. Ja się przymierzam do kupna tam. Sa bez problemu dostępne 60 mm
Canguru77 - 22 Wrz 2017, 20:21

No właśnie o to chodzi ze sa tylko tam a nie jestem pewny czy chinski zamiennik bedzie rownie dobry, znalazlem jednego goscia ktory jezdzi na przepustnicy z alliexpress juz jakis czas i mowi ze wszystkie problemy z przepustnica ustały wiec chyba ich jakość nie jest taka zła:)
Kruku - 24 Wrz 2017, 13:15

Chińskie nie znaczy zle hehe
japan200 - 1 Paź 2017, 09:54

i jak tam panowie jezdzi ktos na tej przepstnicy od chinczykow;p? jak to sie sprawuje? oplaci sie w to inwestowac?
Canguru77 - 1 Paź 2017, 11:17

Ja zamowiłem za jakies 20 dni zdam relacje jak mi dojdzie :)
Canguru77 - 21 Paź 2017, 18:14

Cześć, oto sie stało mam chinska przepustnice:) jak na te chwile jest z nia problem wczesniej mialem bledy nastawnika po wymianie wyskakuja bledy takie jak: p0223 i p2135 co wskazuje nadal na TPS lub czujnik polozenia pedalu gazu. wczesniej te bledy nie wystepowaly ale nie wiem czy poprostu komputer nie rejestrowal tych bledow bo nastawnik byl zepsuty. na tablicy pokazuje mi sie "eac fail" ale samochod zachowuje sie normalnie bez spadku mocy itd. eac fail wlacza sie w momencie wcisniecia przepustnicy do samego konca. jakies pomysly? celowac w pedal gazu czy w chinska przepustnice? jutro moze uda mi sie podmienic pedal gazu od focusa 2.0 mk2 (czyli praktycznie ten sam silnik)
Marcin - 23 Paź 2017, 16:20

Canguru77 napisał/a:
jutro moze uda mi sie podmienic pedal gazu od focusa 2.0 mk2 (czyli praktycznie ten sam silnik)

są dwa rodzaje pedałów, pierwszy typ ma bieżnie rezystancyjną, a drugi (nowszy) jest elektromagnetyczny (i się raczej nie psuje) - nie wiem czy są zamienne.

Canguru77 - 28 Paź 2017, 15:24

Sprawdzone wszystko niestety na 100% jest to wina przepustnicy tak jak ktorys z bledow brak korelacji pomiedzy czujnikami polozenia przepustnicy A/B na wykresie widac ze niestety napiecia sa troche rozbiezne. im wiekszy stopien uchylenia przepustnicy tym wieksze rozbieznosci. Nie wiem czy jest to przypadek jednostkowy czy jak ale niestety musze kupic przepustnice w polsce w zwiazku z tym. teraz batalia z chinczykiem zeby kase oddal

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group