Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] Regulacja ciśnienia reduktora

Bit1 - 30 Cze 2014, 09:22
Temat postu: [MK3] Regulacja ciśnienia reduktora
Po zmianie listwy wtryskowej w czasie procesu autokalibracji program zgłasza mi błąd: "zbyt dużych dysz", niestety w zestawie mimo opisu w aukcji nie było dysz kalibracyjnych i póki co muszę ogarnąć to bez zmiany dysz.
Dlatego z tego co rozumiem mam możliwość zwiększenia ciśnienia reduktora.
Mój model reduktora to :
zavoli 100zeta/s

Pytanie brzmi jak to zrobić poprawnie jakie ciśnienei może być maksymalne?
I jaki parametr opisuje to ciśneinie w programie:

diodalodz - 30 Cze 2014, 17:15

Jeśli masz komunikat o za dużych dyszach to ciśnienie należy obniżyć a nie podwyższać.
W tym temacie masz opis twojego parownika
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=281001790
Ciśnienie ustawia się imbusem, sprawdzasz je na pracującym silniku na gazie w odczytach parametrów.
Z tego co pamiętam to zmieniłeś listwę z Valteka na Reg fasta więc w programie należy dokonać tej zmiany do poprawnej kalibracji. Prawy dolny róg.
Nieco niżej masz określone ciśnienie robocze i minimalne. Robocze musi być nieco mniejsze niż ustawione na parowniku. Czyli jeśli na parowniku ustawisz 1.1 bara to w programie wpisujesz 1 bar. Zawsze o 0,1 bara mniej.
Masz też parametr ciśnienia minimalnego, przy spadku do takiego ciśnienia instalacja przełączy się na paliwo.

Aktualne ciśnienie gazu masz w prawym górnym rogu.

Bit1 - 30 Cze 2014, 22:50

diodalodz napisał/a:
Jeśli masz komunikat o za dużych dyszach to ciśnienie należy obniżyć a nie podwyższać.
W tym temacie masz opis twojego parownika
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=281001790
Ciśnienie ustawia się imbusem, sprawdzasz je na pracującym silniku na gazie w odczytach parametrów.
Z tego co pamiętam to zmieniłeś listwę z Valteka na Reg fasta więc w programie należy dokonać tej zmiany do poprawnej kalibracji. Prawy dolny róg.
Nieco niżej masz określone ciśnienie robocze i minimalne. Robocze musi być nieco mniejsze niż ustawione na parowniku. Czyli jeśli na parowniku ustawisz 1.1 bara to w programie wpisujesz 1 bar. Zawsze o 0,1 bara mniej.
Masz też parametr ciśnienia minimalnego, przy spadku do takiego ciśnienia instalacja przełączy się na paliwo.

Aktualne ciśnienie gazu masz w prawym górnym rogu.


No właśnie myślałem, że za duże dysze czyli duże pole przektroju oznacz niskie ciśnienie i należy je podwyższyć, ale dzięki za poprawienie.

Akurat ten screen to przykładowy z instrukcji obsługi STAGa, więc rodzaj wtrysków już dawno zmieniłem.

Aktualne ciśnienie które wskazuje program wynosi 1,26. Więc czy wiesz może o ile zmieniać ciśnienie na parowniku i próbować autokalibracji no i do jakiej wartości minimalnej mogę zejść?

diodalodz - 1 Lip 2014, 08:32

ustaw na 1.1 parownik i na 1.0 w programie. Jeśli nadal będzie mało to na 0,9.
A dysze są wkręcone w listwy ? Widać je po zdjęciu cienkich węży. Są mosiężne na klucz imbusowy, wkręcone w plastikowe rurki.

Bit1 - 2 Lip 2014, 22:31

diodalodz napisał/a:
ustaw na 1.1 parownik i na 1.0 w programie. Jeśli nadal będzie mało to na 0,9.
A dysze są wkręcone w listwy ? Widać je po zdjęciu cienkich węży. Są mosiężne na klucz imbusowy, wkręcone w plastikowe rurki.


Kręciłem śrubą, ale jak już wykręcała się bez żadnego oporu to ciśnienie w programie nie chciało zejść poniżej 1,20. Dlatego takie ciśnienie zostawiłem w programie ustawiłem ciśnienie robocze na 1,10.
I w sumie program przeszedł autokalibrację, pod koniec wyskoczył tylko komunikat "ustaw mnożnik na drodze" czyli wydaje mi się, że jest prawidłowo.

Dysze wyglądaja tak jak na zdjęciu tylko nei dostałem w zestawie elementów zaznaczonych na czerwono.


diodalodz - 2 Lip 2014, 22:42

Na zdjęciu dysze są wkręcone w listwę. Jeśli nie dostałeś mniejszych rozmiarów to obecne możesz zalutować i rozwiercić ponownie. Tylko trzeba najpierw sprawdzić jaki otwór jest teraz. Na parowniku ciśnienie ustawisz tylko gdy auto pracuje na LPG. Sprawdź czy przypadkiem śruby regulacyjnej nie należy wykręcać, bo ciśnienie powinno się bez problemu dało obniżyć np do 0,8 bara.
Bit1 - 3 Lip 2014, 16:03

diodalodz napisał/a:
Na zdjęciu dysze są wkręcone w listwę. Jeśli nie dostałeś mniejszych rozmiarów to obecne możesz zalutować i rozwiercić ponownie. Tylko trzeba najpierw sprawdzić jaki otwór jest teraz. Na parowniku ciśnienie ustawisz tylko gdy auto pracuje na LPG. Sprawdź czy przypadkiem śruby regulacyjnej nie należy wykręcać, bo ciśnienie powinno się bez problemu dało obniżyć np do 0,8 bara.


Znalazłem informację na internecie, że seryjne średnice dysz w tej listwie to 2,5 mm więc jak do 1,8 litra to dobra wielkość, więc nie będę ich lutował i wiercił ponownie jeśli program mi teraz już nie zgłasza problemów z nimi.

Ciśneinei ustawiałem na odpalonym aucie, przełączonym na gaz i z podpiętym laptopem, żeby na bierząco monitorować ciśneinei w programie , jak wkręcałem to się zwięszkało do 1,35 i wtedy odpuściłem i zacząłem kręcić w drugą stronei odkręcać.

Wydaje mi się, że przy obecnych ustawieniach auto jeździ poprawnie ale jeszcze spróbuję pokręcić śrubą.

diodalodz - 3 Lip 2014, 21:08

musisz porównać mapy paliwa i gazu.
Bit1 - 4 Lip 2014, 22:14

diodalodz napisał/a:
musisz porównać mapy paliwa i gazu.


A znasz jakiś sposób na poprawienie połączenia złącze diagnostyczne -> laptop?
Tzn. mam taki zestaw http://allegro.pl/interfe...4361483607.html
Na podstawowym kablu nie ma problemu z komunikacją, przy użyciu przedłużki usb już niestety często zgłasza brak połączenia.
NA orginalnym kablu nie jestem w stanie jechać i jednocześnie mieć podłączonego lapka bo jest za krótki.

diodalodz - 4 Lip 2014, 22:42

Dobrej jakości przedłużka USB da radę. Większość chińskich kabli jest marnej jakości.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group