Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - Pomoc w odczytaniu błędów Fiesta 1.1

rafael29 - 11 Cze 2014, 19:47
Temat postu: Pomoc w odczytaniu błędów Fiesta 1.1
Proszę o pomoc w odczytaniu błędów za pomocą buzerka .
Odczyt na niepracującym silniku , fiesta 1.1 rok 1995,wtrysk .
Odczyt na pracującym silniku nie sprawia mi problemów , na nie pracującym nie rozumię do końca tych przerw.
Czy dobrze odczytuję kod 22 ? ten silnik nie posiada przepływomierza powietrza!
link do filmiku :
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Freeman - 11 Cze 2014, 20:52

rafael29 napisał/a:
Czy dobrze odczytuję kod 22 ?
Mi również wygląda to na kod 22. W profilu masz 1.1. jesteś pewny, że nie masz silnika 1.1i z jednopunktowym wtryskiem?

Podaj VIN.

brewa7 - 11 Cze 2014, 21:34

Freeman, Przecie napisał :Odczyt na niepracującym silniku , fiesta 1.1 rok 1995,wtrysk.
Freeman - 11 Cze 2014, 21:46

No ale pisze również, że nie ma przepływomierza, więc kod się nie zgadza.
rafael29 - 12 Cze 2014, 15:42

Silnik 1.1 stara konstrukcja na wtrysku jednopunktowym.Filtr powietrza - tak zwana patelnia .
Oprócz tego mam lamerskie pytanie :czy można jeździć na czerwonym kluczyku, brązowy jest bardzo wytarty i zacina się ?

brewa7 - 12 Cze 2014, 19:28

Freeman, W 1.1i Przepływka? Chyba MAP nie? A co to jest czerwony kluczyk? Ja mam 3 czarne.
rafael29 - 12 Cze 2014, 19:44

Silnik posiada miedzy innymi : map sensor , czujnik położenia przepustnicy , sonda lambda itd ale nie posiada przepływomierza powietrza.
Kluczyki mam dwa oczywiście z immobilajzerem.Jeden kluczyk ma plastyk brązowy (zaślepka)
drugi czerwony . Podobno czerwony służy też do robienia kopii kluczyka .
Jeżeli chodzi o kody błędów na pracującym silniku mam 42 i43 czyli CCP i MAP.
Posiadam trzy sztuki map sensorów i wszystkie dobre - generują częstotliwość od 100 do 150 Herców z zależności od podciśnienia w kolektorze dolotowym.I na każdym wyskakuje błąd mapa.Doświadczalnie też chcę osobno zasilić go z osobnego napięcia 5V.
Jeżeli ktoś posiada rozpiskę pinów komputera fiesty 1.1 rok1995 proszę o podesłanie .

DemptD - 12 Cze 2014, 20:45

na czerwonym nie powinno się jeździć ponieważ to jest klucz do kodowania immo i można sobie psikusa samodzielnie zrobić
brewa7, nie masz czerwonego bo pewnie immo nie masz

Sławek, rafael29 - w której sekundzie Wy widzicie kod 22? ja widzę 11, 11, 20, 11, 11, 10

czyli:
11 - brak błędów
20 - kod separacji
10 - test był na niepracującym silniku więc - koniec testu

brewa7 - 12 Cze 2014, 22:48

rafael29, mówisz i masz... :D

DemptD - 13 Cze 2014, 07:32

rafael29, bo zapomniałem wcześniej - po każdej podmianie MAPa robisz reset kompa?
rafael29 - 13 Cze 2014, 09:15

Wokół stacyjki mam cewkę ,więc immo jest na pewno.Po za tym w panelu zegarka jest dioda immo.
Po wymianie czujników itd zawsze resetuje kompa i kilka jazd.
DemptD - dzięki za odczyt błędów .
Mapy mam na pewno dobre 100% ,sprawdzane dobrej klasy multimetrem (METEX)
CCP mam regenerowane nasmarowane preparatem do potencjometrów.
Schemat na pewno się przyda.

DemptD - 13 Cze 2014, 19:44

z MAP sensorem sam walczyłem długi czas.. miałem 3 - też sprawne 100%, nawet komp nie wykazywał błędów - dopiero podmiana na czwarty pomogła

a co w ogóle Ci się dzieje?

brewa7 - 13 Cze 2014, 19:52

ej a nie wiecie z jakiego samochodu można zaadoptować CPP do kosiarki? Ktoś mi mówił że z MDO, ale jak spojrzałem na sam wygląd to mi już nie pasił.
kuba87 - 13 Cze 2014, 20:19

fiesta/ escort 1.1, 1.3, 1.4 jednopunkt,
rafael29 - 13 Cze 2014, 20:44

Fiesta dużo pali , zima 12litrów teraz 8,5 l .Od roku mam błędy 42 i 43.
Czarna końcówka rury wydechowej i smród czyli zła mieszanka paliwowa.
Mam też pewne spostrzeżenie jak zdławię silnik i zgaśnie u mnie przez chwile wtrysk jeszcze podaje paliwo , czy to jest normalne ?
Skoro wał silnika stoi, zapłon powinien być momentalnie odcięty ?

kuba87 - 13 Cze 2014, 21:20

a sonde sprawdzałes czy nie uszkodzona?
rafael29 - 26 Cze 2014, 21:53

Zauważyłem że cewka zapłonowa jest popękana , ale działa.
Czasem mam wrażenie że silnik zgubi jeden cykl detonacyjny, czy map sensor jest w stanie to wyłapać i wyrzucać błąd ?

brewa7 - 27 Cze 2014, 00:17

Jak brakuje Ci czasem jednego gara to pewnie jak jest duża wilgoć, albo po wjechaniu w kałużę. Więc lepiej zmień cewkę.A MAP raczej nie powinien tego wykazać, bo to że nie ma iskry na cylindrze nie powoduje zastoju tego tłoka( bo przecież tłok cały czas się rusza góra dół i wałek na tym cylindrze też więc zawory są i tak otwierane i zamykane tylko paliwo nie jest w komorze spalone) i obniżenia podciśnienia w kolektorze.
rafael29 - 1 Sie 2014, 06:24

Witam , ponieważ cały czas mam błędy 42i 43 CCP i Map, kupiłem nowe czujniki ...dosłownie nowe.Błąd CCP zgasł ,a Map nie . Dodatkowo niespodziewanie pojawił się błąd sondy lambda.
Zrobiłem doświadczenie i powróciłem do starego mapa i błąd sondy lambda zgasł.Na domiar złego pojawia się czasem błąd CCP. Nie mam słów już.
Możliwe że winowajcą jest sam komputer i chcę założyć inny.
Ponieważ moja fiesta ma immobilajzer , czy mogę bezproblemowo podłączyć inny komputer ? i wszystko zagada ? Takiej wiedzy nie mam ,proszę o poradę. Mam blisko szrot ma pewno coś poszukam.

DemptD - 1 Sie 2014, 10:13

no to może się okazać, że kuba trafił z sondą
rafael29 - 26 Sie 2014, 17:00

Dysponuję dwoma innymi komputerami do fiesty, wszystkie wywalają błąd 42.
Chcąc wyeliminować wadę przewodu założyłem nowy od mapa do kompa.
Nieszczelności wężyka czy układu już dawno wyeliminowałem .
Kompresja silnika 13,8-13,8-14,0-13,8.Jak na swój wiek silnik na b.dobrą kompresję.
Fiesta rzadko kiedy przekraczała magiczną prędkość 100km/h.
Ale za to jeździła "w koło komina" czyli non-stop krótkie odcinki 4-6km.I tak całe lata.
Sam rozrząd ustawiałem już kilka razy,ale zastanawia mnie czy nie wymienić
łańcuszek rozrządu .
I tu pytanie, czy luz łańcuszka może wpłynąć na prawidłowe wskazania Mapa?
Co o tym myślicie ?

[ Dodano: Sro Wrz 10, 2014 17:59 ]
Zajrzałem do rozrządu , wszystko Ok, napinacz działa ,zęby i łańcuch b.dobry stan, znaki OK.
Ale ...wreszcie udało mi się coś wylukać , a mianowicie u mnie (w mojej fieście ) wtrysk cały czas zasilany jest z pinu 59 komputera.Na rozgrzanym silniku sterowanie wtrysku przełącza się na obwód z rezystorem -pin 58. Ma to na celu zmniejszenie dawki paliwa. Skoro u mnie cały czas zasila go pin 59 to dawka paliwa jest zawyżona(duże spalanie ).Na gorącym silniku mogę przewody rezystora wypiąć i silnik cały czas chodzi ,a powinien zgasnąć .
Jaka może być przyczyna nieprzełączania obwodu zasilania wtrysku .Od czego zależy moment tej zmiany?
Duży ceramiczny rezystor jest obok Mapa .Na schemacie podanym w moim poście przez "brewa7" wszystko ładnie widać.

[ Dodano: Nie Paź 26, 2014 16:48 ]
W wolnych chwilach nadal walczę ze swoją fieściną, to już chyba moje hobby.
Nadal mam błąd mapa 42 i od czasu do czasu 43 i 28 (CCP i sonda lambda).Map jest nówka ,wymieniłem także przewód łączący map z kompem. CCP nowy , mam też drugą sondę lambda obie pokazują tak samo.
W okresie letnim gdy silnik mocno się wygrzewał,zauważyłem że 1 i 2 świeca lepiej się wypalają i maja kolor jasny ,za 3 i 4 świeca kolor brązowy.Przykładając koniec gumowy przewodu do korpusu silnika , 1 i 2 ma długość iskry ok 3 cm ,a 3 i 4 ledwo pyka,koniec
trzeba dotknąć do silnika.Wymieniłem pękniętą cewką na nową , przewody zapłonowe także i nic się nie zmieniło
Mam na podmianę moduł EDIS4 , to samo . Masa edisa i zasilanie jest OK.
Napięcie 14,22V.Cewka zapłonowa jest na stałe podłączona do napięcia dodatniego , końce uzwojeń
do edisa -10 i 12 pin, i na włączonym silniku mam napięcia po 13,97 V.
Skoro cewka jest na stałe połączona z plusem to końcach uzwojeń powinno być niskie napięcie.
Czytałem że inni mieli napięcia 10,7V a nawet po 7 volt. Napięcia te są impulsowe , dlatego mierzyłem zarówno multimetrem, jak i starym miernikiem wskazówkowym.
Technika cyfrowa i ta lat 80-tych szła ‘’ łeb w łeb’’ napięcia 13,97V.
Zostało mi sprawdzenie czujnika wału , ma rezystancję 291ohm , a na rozruszniku generuje zmienne napięcie około 1,5volt.
Znalazłem też ciekawy post :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic871218.html
Czy możliwe ,że czujnik położenia wału jest do wymiany ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group