Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] Kalibracja wtrysków Valtek lub zmiana na Reg Fast

Bit1 - 29 Maj 2014, 21:32
Temat postu: [MK3] Kalibracja wtrysków Valtek lub zmiana na Reg Fast
Miałem problem z jazdą na gazie, silnik przerywał, świece wymieniałem 8 tyś. km temu więc podejrzewałem, że wtryski trzeba wyczyścić.
Rozkręciłem wtryski i je przeczyściłem, auto już nie przerywa, ale niestety nie pracuje poprawnie, klekocze widocznie wtryski się rozkalibrowały.

Pytanie brzmi:
1. Czy da coś podłączenie sterownika pod komputer i włączenie autokalibracji? Sterownik STAG-4, czy konieczna jest kalibracja przy pomocy np. takiego urządzenia: http://allegro.pl/regulac...4253219129.html

Kalibracja w warsztacie kosztuje 50 zł z tego co się orientowałem więc wolę dopłacić i wymienić wtryski na coś nowego.
2. Słyszałem, że wtrysków REG FAST nie trzeba kalibrować ręcznie, wystarczy mapy od nowa ustawić. Czy to prawda?

3. Czy taki zestaw będzie pasował bez kombinacji http://allegro.pl/listwa-...4263449576.html ??

diodalodz - 29 Maj 2014, 22:09

Od początku.
1. Po rozebraniu i wyczyszczeniu Valteków trzeba jest zazwyczaj kalibrować. Chodzi o to, że rdzenie tłoczków maja gumowe odbijacze by były ciche. Po pewnym przebiegu ulegają wytłuczeniu, tak jak i gumki doszczelniające. Przez to zwiększa się skok tłoczka i wydłuża się jego czas reakcji. Jak chcesz to mogę ci te Valteki wykalibrować.
2 Reg fast nie wymaga kalibracji na stole bo są to dokładniej wykonane wtryskiwacze. ALE jeśli wymienisz valteka na nie, to musisz zrobić kalibrację instalacji. Dokonuje się to oprogramowaniem producenta. Trzeba utworzyć nowe mapy. Z racji tego, że kupisz nowe wtryski musisz jeszcze rozwiercić dysze na właściwy rozmiar. W Waltekach dysze są krućcami. W REG FAST są to mosiężne rurki wkręcane na imbusy. Pierwszego rozwiercenia dokonujesz na podstawie tabelki producenta producenta sterownika LPG albo producenta wtryskiwaczy. Dobierasz to na podstawie systemu wtryskowego (sekwencja, pół sekwencja, Full group) oraz ilości cylindrów i mocy.
Jeśli program powie ci, że dysze są za duże albo za małe dokonujesz korekty. Jeśli jest prawie dobrze, to kolejne korekty robisz zmianami ciśnienia na parowniku np o 0,1 bara.
Jeśli masz KME Diego albo Nevo to mogę spróbować pomóc ci zrobić nowe mapy, choć wystarczy przeczytać instrukcję tworzenia mapy. Ja się nauczyłem po 2 tyg prób ;) po procy .

dżolero - 29 Maj 2014, 22:12

Czy da coś podłączenie sterownika pod komputer i włączenie autokalibracji?

autokalibracja to ustawianie gazu - nie wtrysków

osobiscie mam walteki czerwone(podstawowe) i jestem zadowolony. moje 2.5 v6 w mitsu ogarnia. wcześniej w poprzednim aucie miałem listwe REG która sie sama ustawiała

diodalodz - 30 Maj 2014, 11:20

Cytat:
autokalibracja to ustawianie gazu - nie wtrysków

Bełkot. Autokalibracja to próba wysterowania wtryskiwaczy gazowych w ten sposób by czas wtrysku na gazie i na benzynie był taki sam (sterownik silnika nie wprowadzał poprawek). ALE autokalibracja to to ustalenie głupiego przelicznika na wolnych obrotach. Po niej należy wykonać mapę na paliwie, mapę na gazie i wygenerować model. Potem trzeba jeszcze raz zebrać mapę na gazie i porównać z mapą benzyny.

Czerwone Valteki 3 omowe to są gówniane ciężkie i nie dokładne wtryski. Maja rację bytu tylko i wyłącznie gdy silnik pracuje w pełnej sekwencji, choć na wysokich obrotach i tak zazwyczaj następuje zlanie czasów.
Reg Fasty same się nie ustawiają, tylko są kalibrowane w fabryce i praca nie zmienia znacznie ich parametrów. Wszystkie wtryskiwacze przez pierwszy 1 tyś km zmieniają delikatnie parametry. Do tego zmieniają jeszcze parametry w funkcji temperatury, dlatego montuje się podgrzewacze do wtrysków.

Bit1 - 30 Maj 2014, 21:33

diodalodz napisał/a:
Od początku.
2 Reg fast nie wymaga kalibracji na stole bo są to dokładniej wykonane wtryskiwacze. ALE jeśli wymienisz valteka na nie, to musisz zrobić kalibrację instalacji. Dokonuje się to oprogramowaniem producenta. Trzeba utworzyć nowe mapy. Z racji tego, że kupisz nowe wtryski musisz jeszcze rozwiercić dysze na właściwy rozmiar. W Waltekach dysze są krućcami. W REG FAST są to mosiężne rurki wkręcane na imbusy. Pierwszego rozwiercenia dokonujesz na podstawie tabelki producenta producenta sterownika LPG albo producenta wtryskiwaczy. Dobierasz to na podstawie systemu wtryskowego (sekwencja, pół sekwencja, Full group) oraz ilości cylindrów i mocy.
Jeśli program powie ci, że dysze są za duże albo za małe dokonujesz korekty. Jeśli jest prawie dobrze, to kolejne korekty robisz zmianami ciśnienia na parowniku np o 0,1 bara.
Jeśli masz KME Diego albo Nevo to mogę spróbować pomóc ci zrobić nowe mapy, choć wystarczy przeczytać instrukcję tworzenia mapy. Ja się nauczyłem po 2 tyg prób ;) po procy .


Kalibrację instalacji w programie jakoś dam radę zrobić bo sporo już o tym czytałem.
Teraz instalację mam podzieloną na dwie listwy po dwa wtryski i do nich idą przewody.
Reg w korzystnej cenie są do kupienia tylko w jednej listwie po 4 więc będę musiał zmienić przewody (zaznaczone strzałkami czarnymi) One muszą mieć równą długość, prawda?

Dioda czy mógłbyś mi powiedzieć jakie dysze są wymagane do 1,8 16V Zetec?


Czerwoną strzałką jest zaznaczony chyba czujnik temperatury bo w tych listwach z rega jest on w listwie właśnie ale nie będę się pod niego podłączał, nie muszę prawda?

W zastawach OMVL DREAM XXI REG FAST sa dodatkowe dysze kalibracyjne,
co to jest i czy potrzeba cos grzebac podczas tej podmiany z tymi dyszami?

diodalodz - 30 Maj 2014, 23:14

Czujnik ze strzałką to czujnik temperatury gazu w fazie lotnej. On musi sobie tam zostać, możesz go jedynie przenieść w inne miejsce.

Jak założysz reg Fast to musisz zmienić rurki, tylko trzeba sprawdzić jakiej średnicy są teraz, bo wkrętki w kolektor robią na różne. 4mm i 6mm z tego co pamiętam. Lepiej dać grubsze, takie same krućce powinny mieć listwy (mile widziane ;) )
Dysze kalibracyjne musisz rozwiercić na odpowiednią średnicę, ale wcześniej trzeba wiedzieć jaki masz typ wtrysku
Dla 1.8 16V 130 KM i ciśnienia 1 bar
sekwencja - ok 2.7mm
pólsekwencyjny - 2,6mm
full group - 2,5mm
Czyli wstępnie możesz rozwiercić na 2.0 mm i zobaczyć jak będzie. Musisz sobie tylko kupić wiertła 2.0 2.2 2.4 2.6 mm
Niewiele za małe dysze, można "nadrobić" zwiększając ciśnienie powyżej 1 bara. Tak samo za duże można opanować obniżając. Ale należy się starać by takie ciśnienie sobie zostało. O tym jakie masz dysze mówi ci program podczas 1 autokalibracji. A resztę sugestii łapiesz po mnożniku i nachyleniu.

Bit1 - 1 Cze 2014, 11:09

diodalodz napisał/a:


Jak założysz reg Fast to musisz zmienić rurki, tylko trzeba sprawdzić jakiej średnicy są teraz, bo wkrętki w kolektor robią na różne. 4mm i 6mm z tego co pamiętam. Lepiej dać grubsze, takie same krućce powinny mieć listwy (mile widziane ;) )
Dysze kalibracyjne musisz rozwiercić na odpowiednią średnicę, ale wcześniej trzeba wiedzieć jaki masz typ wtrysku
Dla 1.8 16V 130 KM i ciśnienia 1 bar
sekwencja - ok 2.7mm
pólsekwencyjny - 2,6mm
full group - 2,5mm
Czyli wstępnie możesz rozwiercić na 2.0 mm i zobaczyć jak będzie. Musisz sobie tylko kupić wiertła 2.0 2.2 2.4 2.6 mm


Aktualne rozmiary dysz zobrazowałem na zdjęciu


Więc hmm już są trochę "dużawe", a instalację mam na STAG4 więc to sekwencja. Jak to odróżnić od pólsekwencyji czy full group?

Przewody mam 4 mm to lepiej kupić do nowej instalacje 6mm?
One powinny być jak najkrótsze i jednocześnie takiej samej długości?

diodalodz - 1 Cze 2014, 11:56

To co zmierzyłeś to rozmiary krućców, aby zamienić je na 6mm trzeba by wymontować wkrętki z kolektora i założyć 6mm.
Średnicę dyszy zmierzysz wkładając do krućca listwy wtryskowej wiertła. W tym co wykręciłeś z listwy wierci się otworki w środku.
Co do poznania typu wtrysku to może to wykryć komputer od gazu (np KME to umie), ewentualnie można dokonać pomiarów oscyloskopem. Chodzi o to, że twój sterownik od benzyny :
1 Uruchamia wszystkie wtryski na raz - full groupe
2 uruchamia po 2 wtryski i potem kolejne 2 - półsekwencja
3 uruchamia każdy wtrysk oddzielnie we właściwym momencie - pełna sekwencja

Komputer gazowy jest po to by ten od benzyny nie zauważył zmian podczas pracy na gazie. Jego zadaniem jest sterowanie tak gazem, by benzynowy nie widział z tego tytułu zmian składu mieszanki i nie dokonywał korekt długotrwałych.

Bit1 - 7 Cze 2014, 21:17

Przyszłą dziś do mnie paczka okazało się że są tam są już szerokie wkrętki do kolektora i z szyny więc nie ma co tam wiercić już.
Tylko szynę mam nie tak jak poprzednio 2 szyny po 2 wtryski, tylko jedna szyna 4 wtryskowa, co niestety mocno komplikuje miejsce jej założenia.
Więc ponawiam pytanie czy przewody gazowe idące z listwy do kolektora powinny być jak najkrótsze i jednocześnie takiej samej długości? Jaka może być maksymalna długość przy której będzie można je poprawnie wysterować?

diodalodz - 8 Cze 2014, 11:22

Bit1 napisał/a:
Więc ponawiam pytanie czy przewody gazowe idące z listwy do kolektora powinny być jak najkrótsze i jednocześnie takiej samej długości? Jaka może być maksymalna długość przy której będzie można je poprawnie wysterować?

Powinny być możliwie krótkie i jednakowej długości. Ale długość 15 cm to nie jest dużo. Choć widywałem auto które miały różne długości i jakoś to jeździło.

Bit1 - 9 Cze 2014, 21:43

Dziś wstępnie zainstalowałem nowa listwę. Montaż pojedynczej listwy w zetecu 1,8 przy zachowaniu 20-25 cm przewodów to poprostu męczarnia jak ktoś będzie miął do wyboru z lekką dopłatą kupić 2 listwy po 2 wtryski to się nie ma co zastanwiać nawet.

Przejechałem się na "starych" mapach i nawet to jedzie jedyna różnica to falowanie na niskich obrotach, więc już jestem zadowolony, ale teraz podłącze kompa i zacznę od autokalibracji a potem pomodzę coś z tymi mapami.

Jakieś porady, albo linki gdzie to jest fajnie opisane?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group